Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Ik denk als eerste eigenlijk dat het opvallend is dat je meteen vrij gereden hebt aangezien het jouw eerste circuitdag was. Meestal ben je verplicht onder begeleiding te rijden.
Ik weet niet of je uberhaupt enige vorm van uitleg \ instructies hebt gekregen, want anders is dat alsnog wel aan te raden. Al is het maar voor de veiligheid van een ieder.


Ten tweede denk ik, gewoon lekker gaan rijden als het gaat om jezelf te verbeteren, want je zal snel vorderen in het begin door gewoon te rijden en andere tegen te komen op de baan. Ik bedoel dat niet eens tegen andere "racen", maar gewoon samen te rijden en te kijken etc.

Daarnaast denk ik dat 2.14 op Zandvoort niet slecht is voor een eerste keer!! Als het Assen was dan heb ik geen idee wat betreft de tijden.

Als laatste zou je denk ik beter hier jouw vragen kunnen stellen mbt circuitrijden en de 600RR.
racen op een pc40 / pc37 2017

Gezellige heren daar ook met heeeeeeeel veeeeeeeeeel ervaring die zij graag delen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je uitgebreide reactie Mit:t
Het onverwoestbare blok spreekt mij in ieder geval erg aan aan de Honda, de NAKS is een goede om na te vragen en goed te naar te luisteren bij het bezichtigen.
De uitlaat is ook een goede tip, maar buiten optisch heeft dat niet veel andere consequenties denk ik?

Klopt het is enkel optisch.
 
Enkele weken geleden zag ik dat het frame van men ZX10R aan het scheuren was. -O-
Ding zat nog onder het bloed, zweet & tranen van mezelf..
(zie foto's: ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all" )
De motor verkocht als schade motor en op zoek gegaan naar iets nieuws.
Gezien voor mijn rijkunsten 170 achterwiel-peekaa's gewoon over the top zijn, ging ik op zoek naar een degelijke 600cc racer die makkelijk snel te rijden is op zowel de openbare weg als op het circuit. Na hier wat gelezen te hebben, beslist dat het een RR werd!
En het is snel gegaan: Eergisteren advertentie online gekomen, onmiddellijk afspraak gemaakt en gisteren motor gaan ophalen.
Het is een CBR600RR PC37 geworden van 2004. Gekocht voor een appel en 2 eitjes.
Ongelofelijk! Alsof hij nét van de band is gerold: 5500km op de teller, nergens een krasje en volledig origineel. Knippers, spiegels, kentekenplaathouder, ruitje, uitlaat, hendels, stickers, tool-kit, buddy seat, onderhoudsboekje, manual, kettingset en zelfs de banden zijn origineel van 2004! Er is zelfs nooit een bocht mee genomen, zie foto! _O-
Krijgt deze winter alle filters, vloeistoffen, bandjes & een stevige detail beurt! *O*
Kwa power, tja, wel een andere league dan de ZX10, maar wat soepel draait dat ding! Lekker toeren maken zonder je broek vol te schijten, top!
To be continued!
Bij deze zal ik hier wat blijven rond hangen! :W
1.jpg
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 49
  • band.jpg
    band.jpg
    761,8 KB · Weergaven: 46
Mensen,

Ik heb afgelopen Augustus mijn eerste circuitdag gedaan waarbij ik meteen vrij heb gereden.

Dit is mij dermate goed bevallen dat ik eraan zit te denken om het wat vaker te gaan doen. Ik heb een 600rr uit 2004 die gewoon bijna standaard is op het verenpakket na.

Mijn snelste tijd die dag was een 2.14, geen idee of dat snel is ofniet maar het ging wel lekker.

Wat me opviel is dat ik wel een goede bocht snelheid had en ik met het aanremmen al zeer vertrouwd raakte waardoor ik laat en harder durfde te remmen richting sessie 6. Echter verloor ik na mijn idee teveel tijd met het positioneren en kiezen van de ingangssnelheid van de bocht.

Kan ik nu beter een paar keer met instructeur gaan rijden om dit te verbeteren of is dit een kwestie van gewenning?

Bij het uitkomen van de bochten merkte ik dat ik geleidelijk over 2 wielen wat gleed maar dat voelde gewoon vertrouwd (ruskenhoek, stekkenwal, mandeveen)

Ik heb veel gekeken bij andere maar merkte dat mijn rijstijl toch best veel scheelde met hun, dat waren dan vaak wel 1000's


Circuit rijden is prachtig

van het vaker doen ga je vanzelf sneller
ik zou wel een circuitdag doen met een instructeur die zal je toch veel leren over de lijnen die je moet rijden en de rempunten

ook kunnen ze je veel vertellen over je banden spanning waardoor je wellicht minder gaat glijden

hier een filmpje van mezelf

mijn pr staat nu op 1,59 met een straatfiets

mvg Joey
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd, zou ik laten weten wat het is geworden. Vorige week gekocht, echt super blij met de fiets. Wel een beetje verdrietig dat het seizoen al zo goed als aan zijn eind is. Maar ik heb wel iets om naar uit te kijken, en kan hem in de winter iets meer naar mijn smaak maken.
Iets wat ik wel gaaf vind is een CBR600RR sticker o.i.d. in de velg. Zijn er mensen hier die dat hebben? Ik ben er nog niet helemaal overuit of ik dan alleen de achtervelg moet doen, of ook voor. En dan 2 per velg (beide kanten 1) of 4 per velg (beide kanten 2). En waar ik de stickers het beste vandaan kan halen, op eBay staat wel het een en ander en AliExpress ben ik niet zo happig op voor m'n motor. Iemand die hier misschien ervaring / advies in heeft?
Verder staat een andere kentekenplaat houder nog hoog op mijn lijstje, momenteel zit de standaard er nog op en die vind ik wat log. Bij een andere houder oogt naar mijn idee de hele kont gelijk strakker.
Op mijn oude fiets had ik Xenon verlichting, dat was erg goed bevallen. Misschien dat ik ergens deze winter ook nog wel ga kijken voor zo'n setje.

Verder vroeg ik mij af of het klopt dat er standaard iridium bougies in zitten? na hoeveel KM / of wanneer weet ik wanneer deze aan vervanging toe zijn?

Dan hier mijn nieuwe trots*O*
IMG_20181117_162757.jpg
 
Zoals beloofd, zou ik laten weten wat het is geworden. Vorige week gekocht, echt super blij met de fiets. Wel een beetje verdrietig dat het seizoen al zo goed als aan zijn eind is. Maar ik heb wel iets om naar uit te kijken, en kan hem in de winter iets meer naar mijn smaak maken.
Iets wat ik wel gaaf vind is een CBR600RR sticker o.i.d. in de velg. Zijn er mensen hier die dat hebben? Ik ben er nog niet helemaal overuit of ik dan alleen de achtervelg moet doen, of ook voor. En dan 2 per velg (beide kanten 1) of 4 per velg (beide kanten 2). En waar ik de stickers het beste vandaan kan halen, op eBay staat wel het een en ander en AliExpress ben ik niet zo happig op voor m'n motor. Iemand die hier misschien ervaring / advies in heeft?
Verder staat een andere kentekenplaat houder nog hoog op mijn lijstje, momenteel zit de standaard er nog op en die vind ik wat log. Bij een andere houder oogt naar mijn idee de hele kont gelijk strakker.
Op mijn oude fiets had ik Xenon verlichting, dat was erg goed bevallen. Misschien dat ik ergens deze winter ook nog wel ga kijken voor zo'n setje.

Verder vroeg ik mij af of het klopt dat er standaard iridium bougies in zitten? na hoeveel KM / of wanneer weet ik wanneer deze aan vervanging toe zijn?

Dan hier mijn nieuwe trots*O*
Bekijk bijlage 1339650
hier voor de 600
ook voor de hele motor sets
Honda CBR vfr 600rr 900rr 1000rr wheel rim stripes decals sets - Moto-Sticker.com
 
Mijn zoon is recent van zijn zxr400 afgereden door een automobilist die niet op zat te letten en ik heb deze voor hem gekocht. Hij moet nu alleen een paar maanden wachten eer hij op vol vermogen mag rijden. Op deze foto nog niet te zien maar heb ondertussen de motor een beurt laten geven en wat dingen veranderd zoals andere hendels, wat stickers toegevoegd en oranje stalen remleidingen.
IMG_7155.JPG
 
Mijn zoon is recent van zijn zxr400 afgereden door een automobilist die niet op zat te letten en ik heb deze voor hem gekocht. Hij moet nu alleen een paar maanden wachten eer hij op vol vermogen mag rijden. Op deze foto nog niet te zien maar heb ondertussen de motor een beurt laten geven en wat dingen veranderd zoals andere hendels, wat stickers toegevoegd en oranje stalen remleidingen.
Bekijk bijlage 1341599
Mooie bike

Veel plezier er mee
 
Mijn CBR600RR maar eens flink verwend voordat hij echt even onder zeil gaat.
Leovince SBK uitlaat gemonteerd, heb eventueel een Remus systeem te koop
Kuipwerk gepolijst en voorzien van een glascoating. Foto is gemaakt met wat ongelukkig licht, want hij glimt als een tiet.
Toen er wat kuipwerk los was direct een oliebeurtje gegeven.

IMG_6643.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_6606.JPG
    IMG_6606.JPG
    955,1 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Rustig hier in de winter!
Ik ben me stilaan aan het oriënteren naar nieuwe banden voor het aankomende seizoen.
Ik zoek een band die goede feedback en veel vertrouwen geeft en voorspelbaar is op de limiet.
Doe sporadisch eens een trackday (3x per jaar) en hoe lang ze meegaan maakt niet uit.
Iemand tips?

Had op men ZX10R Michelin Power RS'en en denk nu aan Metzeler Sportec M7RR.
Iemand anders nog ervaringen met sport of sport-tour banden?


Thanks!
 
Rustig hier in de winter!
Ik ben me stilaan aan het oriënteren naar nieuwe banden voor het aankomende seizoen.
Ik zoek een band die goede feedback en veel vertrouwen geeft en voorspelbaar is op de limiet.
Doe sporadisch eens een trackday (3x per jaar) en hoe lang ze meegaan maakt niet uit.
Iemand tips?

Had op men ZX10R Michelin Power RS'en en denk nu aan Metzeler Sportec M7RR.
Iemand anders nog ervaringen met sport of sport-tour banden?


Thanks!

Ik zou eens gaan kijken naar de dunlop sportsmart TT of de rosso corsa 2. En misschien zelfs nog de rosso 3.
Rosso 3 zelf ervaringen mee, top band. Andere 2 zijn nog sportiever. Ik ga zelf voor de sportsmart tt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan