Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Hoi hoi.
Wat jij bedoelt met een pelicase is dit:

33EDCD74-46C6-4C4A-B40E-27DF55EDFF73.jpeg
 
Die valt onder de noemer: aluminium topkoffer.
Punt is alleen dat ik geen joekeloeris van een koffer wil want een te grootte ziet er minder fraai uit vind ik en die koffer zal op een daarvoor bestemd bevestigingsplateau moeten.
Vanmiddag die maar eens informeren wat mijn mogelijkheden zijn.
 
Een speciale plaat die op de plek van de buddyseat komt.
Daarop kan werkelijk van alles worden vastgezet.
Nu alleen nog even afwachten of ze voor die plaat ook een nette alu koffer hebben.
 
Hoi
Iemand hier nog een originele uitlaat over van een CB 500 (PC32) van bj 1994-2000? Hoeft niet heel netjes te zijn
 
Inderdaad, die gedachtegang had ik ook.
Ze hebben nog meer mooi spul van dat merk.
Ziehier:

C0DA9F88-6816-46C5-8DC5-79EB55C2AE25.jpeg
 

Bijlagen

  • 1C0994AB-25FA-4F00-B2B3-1E157950B61F.jpeg
    1C0994AB-25FA-4F00-B2B3-1E157950B61F.jpeg
    146,9 KB · Weergaven: 5
Wat zijn redelijke kilometerstanden voor een CB500?
Ik kan er eentje kopen uit 1999 met 65000 op de teller...
Ik zie er genoeg staan met ruim een ton.
Kan ik hier nog een tijdje mee doen?
Hij ziet er zo op de foto’s netjes uit.
 
Wat zijn redelijke kilometerstanden voor een CB500?
Ik kan er eentje kopen uit 1999 met 65000 op de teller...
Ik zie er genoeg staan met ruim een ton.
Kan ik hier nog een tijdje mee doen?
Hij ziet er zo op de foto’s netjes uit.
Volgens mij wel een redelijke stand, zeker voor een Honda. Als al het onderhoud netjes is uitgevoerd en de motor trekt op en rijdt zoals het hoort zou je er, naar mijn weten, geen problemen aan moeten ondervinden 👍
 
Zou dan wel even goed aandacht besteden aan zaken die eventueel eraan zitten te komen.
Denk bijvoorbeeld aan remschijven plus blokken, dynamo en koppelingsplaten.
Zijn toch wel dure onkosten indien die er vlak na de aankoop nog eens bovenop komen.
 
Hoi,

Rij nu ook sinds een maand en CB500 dacht na 25 jaar maar weer eens examen doen. Ben erg blij met de CB rijd verdomd lekker.
Heb de binnen voorpoten opnieuw hard verchroomd(op foto nog oude) veert weer goed.

eerste rondje ging beetje wazig :) reed over de rotondes voor geen meter slingerend er overheen(in de bochten bizar) maar ja ff recht stukkie knalle niks aan de hand dacht zal wel. Toen even bakkie koffie doen bij mijn broer en ik stap af, even mijn voorbandje checken hhhmmmm oeps die was leeg maar dan ook helemaal leeg. Snel naar de pomp lucht erin weer even rijden man helemaal top bochten werk 2 vingers in de neus :).
Die kick rond de 6000 toeren heerlijk hij is voor mij nog snel genoeg en mischien na een jaar iets anders

CB500 uit 1998 is een import als ik het goed heb.

groeten oskar

1399254
 
Nette machine en fijn dat ie goed bevalt.
Vind de mijne ook snel zat lopen ondanks die 47pk en ben er blij mee.
Vind het echt een machine waarmee je vlot gaat rijden.
Stuurt lekker licht en veel toeren draaien vind ze prettig.
 
Top. Waarom heb jij de binnen voorvorkpoten opnieuw laten 'hardverchromen'. (wat een woord..). Corrosie?.
Bij mij moeten de voorvorkkeerringen vervangen worden. Ik heb het zelf eerder bij een Transalp 600 vervangen, ik neem aan dat het hier niet moeilijker is?.
 
ja roest maar dat mag ook na 20 jaar maar goed gelukt en cross nu lekker rond had alleen gelezen dat je ook van die prograsieve veren erin kunt zetten
1400166
1400167
1400168
 
Keeringen vervangen, ja dat is erg simpel ook bij deze meegenomen waren kapot door roest/afbladderen chroom. ook de geleidebussen gedaan maar dat was meer door stom foutje van mij :)
 
Aha. Dank voor de info. Ik zie idd veel roest. Is bij ons niet het geval.
Hoe heb jij de onderpoten zo netjes gekregen?. Fijn staalwol?.
 
Terug
Bovenaan Onderaan