Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Nou ik mag 'officieel' ook in het topic :P
Dinsdag mijn rijbewijs gehaald en gisteren de Honda CBF500 bij de rijschool opgehaald <3

IMG-20190516-WA0009.jpg
 
Ben zojuist even bij motozoom geweest om een schijfremslot te kopen voor mijn CBF 500. Helaas paste geen enkel slot. Heeft iemand tips voor een schijfremslot dat op de CBF 500 past?
 
Maar....laat ik niet te voorbarig zijn.....
Ik ken jouw motorfiets niet, maar als jouw remschijven net zo zijn als op mijn voorhene Honda Deauville dan past helaas zelfs bovenstaand schijfremslot niet.
Mijn Honda MSX125 heeft datzelfde probleempje en op die remschijven past ook geen schijfremslot.
Het kan dus inderdaad af en toe lastig zijn.
Succes met je zoektocht naar een passend schijfremslot.
 
Rappe fiets heb jij en vind die remklauw voor wel bijzonder mooi.
Verbaast me wel dat jij met zo’n type remklauw nog geen stalen remleiding erop hebt.
Die combinatie zou toch super zijn lijkt me.
 
Beste mensen,

Sinds afgelopen woensdag is mijn broertje ook in het trotste bezit van een CBF500 uit 2004. Heel leuk ding, heb hem een beetje mogen rijden en alles aan die motor was perfect. Zeer goed onderhouden dus. (heb zelf een ntv650)

Nu is mij enkel het volgende opgevallen: de zijstandaard mist een stuk, namelijk het stuk wat op de grond rust. Het 'voetje' zit er dus niet meer op. Nu heb ik gekeken op internet voor een ander zij-standaard maar het enige dat ik kon vinden was een 30mm verkorte zijstandaard bij Boonstra voor 30 euro en een originele bij CMSNL voor 65 euro, ex verzenden.

Vandaar de vraag: heeft iemand toevallig nog een zijstandaard voor een CBF500 liggen? Of weet iemand of er ook ander modellen standaards erop passen?
 
Ben zojuist even bij motozoom geweest om een schijfremslot te kopen voor mijn CBF 500. Helaas paste geen enkel slot. Heeft iemand tips voor een schijfremslot dat op de CBF 500 past?
Ik gebruik een schijfremslot van Abus. Zoeentje Abus Schijfremslot Element 290 Geel 10mm.
Andere merken van deze compacte schijfremsloten passen volgens mij ook prima.
Past iig op beide Honda's met verschillende (Brembo) schijven en bij Yamaha schijf. In combinatie met Grip-lock (voorrem) op straat of ketting thuis.
 
Hallo beste CB rijders en rijdsters.
Heeft iemand van jullie die toevallig met een wat jongere CB500F rijdt zoals op deze foto een zadeltassenset achterop zitten?
Zoja, van welk merk dan en wat zijn de ervaringen in deze?
Ik hoor graag jullie adviezen.
837F6654-BA6E-4954-9B06-2E46EB14C42F.jpeg
 
Ik weet dat de SW motech zadeltassen, met extra steunen vanaf de passagiersvoetsteunen netjes op een sportmotor passen.
 
Dylan pilot: jouw Honda ziet er gaaf uit ! Al een sprintje gedaan met de oude cb500's?.
Afgelopen weekend een lang stuk gereden, vriend van mij op onze cb500, ik op de AT750. Zijn reactie: jemig, wat een gaaf ding, moet wel bij elke rotonde 2 versnellingen terug ipv 1.😀.
Ook nog gewisseld tussen de motoren en bij een sprint van 0 tot zeg maar 100 lijkt de CB sneller (beide ca 60pk). Boven de 120 kmu is de AT fijner en stabieler. Maar het Puig (laagste model) windschermpje op de CB vind ik iig top!
 
Dankje en ben ook erg blij met mijn CB500.
Blokje past precies bij dit type motorfiets en moet je eerlijk zeggen dat ik geen vlotte rijder ben die al een sprintje heeft gemaakt met de CB.
Wel laatst een vlotte snelwegrit gemaakt waarbij de teller rond de 140 bleef hangen en dat over een rit van 50 minuten heen en 50 minuten terug zeer goed te doen was.
Soms en met name op 80 wegen lijkt het net een turbine.
Ik wil vandaag toch even gaan informeren naar een nette topkoffer.
Dat vind ik gewoon net even wat netter ogen dan die tanktas.
Ik wil dit keer wel graag zo’n soort van vierkante topkoffer.
Dus niet zo’n gangbare kunststof ovale maar een soort als dat vaak op die BMW GS’een zit.
Ik vind dat wel erg mooi ogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan