Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

1379990


*D nieuwe knippers gemonteerd
 
Heb ze voor de zekerheid wel dubbel besteld hoor :+ Maar ik vind de afmetingen van deze wel goed, van die ultra kleine knippers zie je nauwelijks..
 
Ik hoor er nu ook wel een beetje bij..
Vandaag 'proefgereden' met mijn oude lesmotor op de weg (avb) mee gereden.
Beviel goed dus heb er een strikje opgeplakt :)
IMG_20190326_213149.jpg


Nu mijn rijbewijs nog halen :')
 
tering, mag hopen dat je wel een nieuw voorbandje krijgt, ding is bijna glad!
 
Ja die komt er inderdaad nog op.
Achterband is wel nieuw, voorband moet nog gedaan worden.
Maar wilde graag proefrijden vandaag (hij heeft het wel gezegd, maar durfde het wel aan) :')
 
Avond allen.
Nieuw op het forum en begin ook pas in Mei zelf met lessen maar ben al zeker dat mijn eerste ook een cbf500 wordt.
Mijn broer heeft ook net zijn A gehaald en een cbf500 '07 aangeschaft.
Nu hebben we ook plannen om ons wat bij te scholen ivm het ombouwen naar cafe racers, scramblers, .. samen met mijn nonkel en jongere neef die ook al een tijd gebeten zijn door de motormicrobe.
Binnenkort is mijn broer jarig en wou dan toch al een grill bestellen voor zijn koplamp, dat geeft toch al iets :p
Nu ken ik de diameter van de lamp niet, dacht dat dit 19-20cm was maar kan ook 17,5 zijn. Iemand enig idee? Vind de specs nergens online.
 
Je broer heeft zon motor toch? :+ pak een meetlint en meet het op, weet je het zeker!
 
Guys and girls, ik ga toch mijn CBF500ABS verkopen... en dat is jammer want ik ben er echt blij mee, maar ik wil toch meer en langer gaan touren en dat is niet echt mogelijk op deze motor.:] Mochten er lui interesse hebben https://www.marktplaats.nl/plaats/m1392414736/view c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller.

Uiteraard korting voor het motor-forum lid. Betere fotos komen snel online. Dit zijn niet de foto's van mijn fiets namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Denk ga vandaag spruitstuk pakkingen vervangen. Eraf zo gedaan, erop lukt voor geen mogelijkheid. Bijna geen schroefdraad op moertjes er weer op te zetten. Iemand ervaring hiermee, of doe ik iets verkeerd. Pakkingen horen bij de motor, dus dat zijn de goeie.
 
Ja uiteraard. Hij zit nu maar echt soepel ging t niet. Nu wil ik m starten zegt de accu trrrrrrr. En meer niet. Alles brand fel en doet het maar wil niet starten. Aanlopen en hij loopt binnen 10 meter. Maar accu niks. Lijkt mij dat accu goed is want dan zou er toch ook geen licht branden enzo?
 
Lijkt mij dat accu goed is want dan zou er toch ook geen licht branden enzo?

Ben zelf geen monteur, maar volgens mij als je een slechte accu hebt dan zou je verlichting het nog net kunnen doen alsof de accu goed is maar starten ho maar.
Schijnt dat een startmotor toch behoorlijk wat sroom vraagt van een accu.
Die paar lampjes aan verlichting verbruikt weinig.
Zaterdag langsgeweest bij mijn motordealer en kan komende maandag de Honda CB500F ophalen.
Wordt het ook nog eens droog en zonnig weer dus kan maandag aankomende gelijk de CB500 uittesten.
Vr Gr
 
Lijkt mij dat accu goed is want dan zou er toch ook geen licht branden enzo?

Zaterdag langsgeweest bij mijn motordealer en kan komende maandag de Honda CB500F ophalen.
Wordt het ook nog eens droog en zonnig weer dus kan maandag aankomende gelijk de CB500 uittesten

Dat is mooi, is het een nieuwe motor, of 2e hands. Hoe is het met de Xmax 400 heb je die ook nog of heb je die al weer verkocht. Ik lees er namelijk niets meer over. Alvast veel plezier met de CB500f
 
Is er hier toevallig iemand die even wilt helpen? :)
Op de lesmotor die ik ga overnemen zitten spiegels die ik niet mooi vind (lame:')).
Zat op Ali te kijken en kwam deze tegen:
€ 4,51 | Carbon fiber kleur universele 10mm 8mm moto cross ATV Off-road dirt pit bike moto rbike side spiegel moto achteruitkijkspiegel moto rcycle spiegel
https://s.click.aliexpress.com/e/cMWwjDM9
Weet iemand of dit goede zijn en erop kunnen?
Of anders nog leuke opties weten?

Het gaat om een CBF500 uit 2007 :)
 
Hoi eip.
Het betreft een CB500F bouwjaar 2017 met krap 10K op de teller.
Die gele kleurstelling is volgens mij alleen in 2016 en 2017 geleverd geweest.
Wilde persé een neon-gele kleur omdat mijn Honda Grom (125cc) ook in die kleur is.
Die CB500F is dan straks een soort van Grom 2.0
Ze lijken heel veel op elkaar maar met de CB500 kan ik fatsoenlijk de snelweg mee op en de Grom 125cc is puur voor rondje om de kerk.
Die Yamaha Xmax400 heb ik al een tijdje niet meer, want ben er met name door die motorscooters achtergekomen dat ik op langere ritten veel last kreeg van de onderrug.
De zithouding op een scooter of chopper model is voor mij minder prettig zodra ik uren onderweg ben.
Hoe ik dan ook ga verzitten, de onderrug speelt dan op en werd er niet vrolijk van.
Met een normale motor waarbij de tank tussen de benen geklemd zit en de zithouding redelijk neutraal heb ik geen last na uren rijden.
Dus het verhaal scooter is voor mij eigenlijk wel einde oefening.
Overigens vind ik een motor waarbij je kunt schakelen toch actiever rijden dan een automaat zoals een scooter is.
Scooters zijn leuk en handig, maar ben toch meer van de normale motorfietsen.
Vr gr
 
Mag ik wat vragen stellen aan de doorgewinterde CB500 rijders?
Vinden dat jullie accessoires zoals een radiator guard en voorpoot-beschermers werkelijk nut en effect hebben?
Ik zit eraan te denken om een radiator guard te gaan bestellen voor mijn CB500 omdat ik het idee heb dat zoiets daadwerkelijk effectief steenslag en andere schade kan voorkomen aan de voorzijde van de radiator.
Maar is dat ook zo en hebben jullie toevallig ook al een radiator guard op jullie CB500 zitten?
Dezelfde vraag geldt ook voor die voorvork beschermers.
Daarmee bedoel ik niet die geribbelde sokken maar die plastiks bescherm plaatjes die dmv trekbandjes rondom de vorkpoot worden gefixeerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan