Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

als je rechtheid van het frame gaat bepalen door een plas water kan je m net zo goed blind kopen man :+
 
Kan er mij iemand een site aanraden voor carbu rubbers van een Honda CB500 1998 (PC32). Ik wil ze graag terug monteren en dus ook de rubbers vervangen.
 
De remblokken, koppelingsplaten, ketting en banden zijn onlangs vervangen :)
Dus dat is wel fijn :)
Heb afgesproken om zaterdag mijn les ermee te rijden, mocht hij op de weg (heb er alleen avb meegedaan) bevallen en ik niks raars zien/horen dan neem ik hem over :)
Dan heb je het belangrijkste wel gehad inderdaad. De dikte van de remschijven zou ik nog wel even controleren, die slijten bij AVB natuurlijk wat harder en kosten ook een euro of honderd per stuk.
 
Kan er mij iemand een site aanraden voor carbu rubbers van een Honda CB500 1998 (PC32). Ik wil ze graag terug monteren en dus ook de rubbers vervangen.
Volgens mij zijn ze er ook onder een andere merknaam geweest (Tourmax wellicht?) , maar ik kan er niet meer opkomen waar ik die gezien heb. Bij CMSNL staan ze voor 11,50 per stuk. Geen absurde prijs. De rubbers aan de kant van het luchtfilterhuis hebben ze ook, 15,50.

Wat heb je gedaan dat die allemaal kapot zijn? Heb bij mij de carb er meermaals uit gehad en die rubbers zijn nog steeds goed. Sproeide er altijd wel wat WD40 op als glijmiddel bij het monteren.
 
Volgens mij zijn ze er ook onder een andere merknaam geweest (Tourmax wellicht?) , maar ik kan er niet meer opkomen waar ik die gezien heb. Bij CMSNL staan ze voor 11,50 per stuk. Geen absurde prijs. De rubbers aan de kant van het luchtfilterhuis hebben ze ook, 15,50.

Wat heb je gedaan dat die allemaal kapot zijn? Heb bij mij de carb er meermaals uit gehad en die rubbers zijn nog steeds goed. Sproeide er altijd wel wat WD40 op als glijmiddel bij het monteren.

Met monteren bedoelde ik eerder het terug in mekaar steken van de carbus :) al moeten de verbindstukken met luchtfilter en cilinders ook vervangen worden door ouderdom...
 
als je ze voor die bedragen origineel kan halen zou ik dat zeker aanraden. Pasvorm is origineel 99% van de tijd het beste.
 
Dus ik heb het eerder over de kleine rubbertjes zoals tussen carbudeksel alsook de kleine o ringen.

Dit dus: GASKET SET,A for CB500 1998 (W) ITALY - order at CMSNL

gasket-seta_medium16010MZ5920-01_b1c9.jpg


32 € stuk ?
 
Ook die bleven bij mij heel na het uit elkaar halen van de carb. :+

Voor die centen zou ik ook voor origineel gaan. Je kunt een tientje besparen, maar als het dan net niet past of kwalitatief minder is schiet je er nog weinig mee op. Hou er rekening mee dat CMS ex btw en ex hoge verzendkosten is.
 
Ook die bleven bij mij heel na het uit elkaar halen van de carb. :+

Voor die centen zou ik ook voor origineel gaan. Je kunt een tientje besparen, maar als het dan net niet past of kwalitatief minder is schiet je er nog weinig mee op. Hou er rekening mee dat CMS ex btw en ex hoge verzendkosten is.

Ah in het boek stond dat als je de carbs uit elkaar haalt en kuist je de rubber moet vervangen :s hoe ik het zie zijn ze niet beschadigd.
 
Oh zo. Als ze niet beschadigd zijn kun je ze hergebruiken. Voor dat geld kun je toch 3 of 4 keer je tank volgooien.
 
Ff getankt in Gildehaus Duitsland voor 1,32€/ltr. Gelijk jerrycan vol voor de Africatwin..... En een fles jagermeister voor de baas....
Op snelwegstuk bevalt dat Puig scherm erg goed. Aanrader vind ik, zeker voor die 30€.

IMG_20190317_122656299_HDR.jpg
 
Tijdloze en mooie motorfiets blijft het.
Fijn dat jij een prettige rit hebt gehad en waarschijnlijk geen regen hebt gezien.
Hoop zelf aan eind van deze week te kunnen slagen in de zoektocht naar een CB500F.
Heb er ene in de pen zitten maar moet dan allemaal wel even goed komen en heb er nog even wat geduld voor nodig.
Kan niet wachten totdat het vrijdag is en ik dan zeker weet of mijn komende CB500F een waarlijk feit is.
Ben nog erg content met mijn huidige Honda Deauville, maar voor het kortere werk is een CB500F toch een stuk gangbaarder en makkelijker te pakken.
Over het uiterlijk nog maar te zwijgen.
Behouden werkweek allemaal.
Vr gr
 
Scherm van Puig. Ik meen van kommer-parts en of motorlook.nl. Smoke-light kleur. Ik ben 1,82m lang en het scherm bevalt mij prima. Ca 20km snelweg gereden, zowel wind tegen als wind mee dus. 120kmu prima te doen: beter dan zonder scherm. (Thuis weer bij de kachel, het was wel frisjes kkkkoud. Nog een fles Jagermeister meegenomen bij der Tankstelle. Nu we er toch zijn.....).

Mooi dat er gezegd wordt dat je een cb500 sneller pakt dan een Deauville. Heb ik ook met mijn Africatwin 750. Maar goed, die staat binnen en de CB staat grijpklaar onder de carport!
 
  • Leuk
Waarderingen: JB1
Je houdt de CB toch wel als je A hebt he? :]

Zeker! Ik koop er een fiets bij, ik neig sterk naar de Yamaha FJR 1300. Heb er al een stukje gereden op en wat rijdt dat rustig!

Sinds dit weekend zit het windschermpje erop, dat had ik meteen moeten doen wat een verschil zeg! Ook heb ik een PinLock en
een Sena 20s EVO geïnstalleerd (op mijn HJC C90). Heerlijk al deze upgrades. Maakt het rijden weer zoveel lekkerder..!
 
Hoi James Bond.
Jij hebt dus naast je CB500 een Africa Twin.
Dat is ook een mooie machines maar inderdaad net als mijn Deauville een zware dame.
In jouw geval is dus de CB500 de lichtste fiets waarmee jij rijdt.
In mijn geval straks gaat dat een Honda MSX125 worden en is dan de CB500 mijn zwaarste fiets uit de stal.
Zo’n Africe Twin heb ik ook ooit eens gehad maar vond het een dorstige machine wat betreft benzine consumptie.
Liep nooit zuiniger dan 1 op 14 en ondanks dat ze prettig reed was het ook best een looiige machine met een hoge zit.
In elk geval geen machine waar een te klein persoon zich prettig op zou voelen.
Ik kijk rijkhalzend uit naar zaterdag aankomende want dan is de befaamde kogel wel of niet door de kerk wat betreft mijn CB500.
Heb er reuze veel zin aan en zal een heel andere beleving gaan geven dan mijn huidige Deauville.
Behouden week en op naar zaterdag.
Vr gr
 
Bij ons is de honda dylan het meest gepakte voertuig,die staat in de tuin en de motoren in de schuur.
We houden beide niet van autorijden en de meeste ritjes zijn nog geen 10km van huis vandaan.
 
Scherm van Puig. Ik meen van kommer-parts en of motorlook.nl. Smoke-light kleur. Ik ben 1,82m lang en het scherm bevalt mij prima. Ca 20km snelweg gereden, zowel wind tegen als wind mee dus. 120kmu prima te doen: beter dan zonder scherm. (Thuis weer bij de kachel, het was wel frisjes kkkkoud. Nog een fles Jagermeister meegenomen bij der Tankstelle. Nu we er toch zijn.....).

Ik ga miss opteren voor een opklik systeem. Die Puig schermen gaan me te duur. Zelf ook 1m86 en zou graag ook wat minder wind vangen :)
 
Af en toe zie ik op Marktplaats wel eens tiendehands CB's met een hoge ruit. Niet die variant met kuip, maar de naked. Zou wel eens willen weten wat voor ruit dat is, misschien dat dat wat is voor mij. Het puig ruitje is bij mij alleen goed voor herrie in de helm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan