Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Is dat die ketting die een paar maanden geleden ook ter sprake kwam, en toen al aan vervanging toe was? :+
 
84c4825d-c7fd-4227-93b1-c2e8a3fada88.jpg
 
Zo is mijn cb500 geworden.
Het achterkanten is ingekort,het zadel is pas gemaakt op het frame maar de voorzijde is nog origineel en bekleed met canvas van een oude leger plunjebaal.
De banden zijn heidenau k60 ,voor zit een 120-90-17 en achter een 140
Ik heb 4 sturen getest maar origineel vind ik het best ,op de valbeugels zit een schijnwerper dus in het donker kan ik ook rond scheuren. Nu nog een lager zadel maken voor mijn vriendin zodat die er ook op kan rijden,Dan kunnen we weer samen toeren.
 
Mooi ding!

In de zoektocht naar het hoge verbruik van mijn CBF gister wat verder gekomen.
Gisteren kwam ik er namelijk achter dat de bougiekabel van de rechterbougie niet helemaal strak zat aangeduwd.
Bougie losgehaald, de zwarte kleur verraadde dat ie het mengsel niet altijd ontstoken krijgt.

Al met al, hele motor weer in elkaar gezet met bougiekabel goed er op.
Rit gemaakt van 65 km en hoefde minder dan 3 liter te tanken *O*

Vandaag weer heen en weer naar het werk, kijken of ie zich goed houdt.
 
Gaaf ding Hawkgt. Knap werk. Stoer, een soort 500X.
Ik begrijp dat jij de voor- en achtervork origineel hebt gelaten?. Van welke motor komen de velgen ?
 
Gister bezig geweest onderste bout luchtfilter kapot te slijpen. (draait door en daardoor luchtfilter niet te verwijderen/checken/vervangen). Bijna gelukt, nog ff doorboren met te kopen staalboortje.
IMG-20190217-WA0007.jpg
 
Gaaf ding Hawkgt. Knap werk. Stoer, een soort 500X.
Ik begrijp dat jij de voor- en achtervork origineel hebt gelaten?. Van welke motor komen de velgen ?
De velgen zijn ook origineel.
Hij kan beter off road dan ik had verwacht.
Mul zand en modder zijn geen punt,ze zijn veel aan het bouwen hier dus genoeg speelruimte. Van de week kijken of ik ook een berg zand op kan komen😎😎
 
Zo is mijn cb500 geworden.
De banden zijn heidenau k60 ,voor zit een 120-90-17 en achter een 140
Echt 90 gekozen? Waarom? Had voor de winter ook naar die K60 zitten kijken maar het is er eigenlijk gewoon niet van gekomen. Wel een dikke fiets zo!!
 
De 90 vond ik wat stoerder staan dan de 70.
Het nadeel is wel dat hij nog net op de middenbok kan staan dus die moet ik nu is verlengen en de zijstandaard moet eigenlijk 7cm langer worden.

Met rijden merk je er niks van,hij stuurt ook nog steeds goed en je kan nog best hard door de bocht,ik had verwacht dat hij heel nerveus zou worden boven de 130 en snel zou glijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
De velgen zijn ook origineel.
Hij kan beter off road dan ik had verwacht.
Mul zand en modder zijn geen punt,ze zijn veel aan het bouwen hier dus genoeg speelruimte. Van de week kijken of ik ook een berg zand op kan komen😎😎

offroad kan ook op wegbanden hoor :+

px4wwZw.jpg
 
Het word nooit een enduro motor maar bospaden en een bouwterrein kan je gewoon op,dus kan ik ook een off road ritje doen in de Alpen van de zomer.
De gemiddelde all road (bmw GS ,thriumph tiger) is ook zwaar ,de grondspeling zou eerder een probleem zijn.
 
Welke veren/schokdempers heb jij achter?. Ik heb de originele maar met mijn 80kg na een verkeersdrempel met normale snelheid, "slaat-ie bijna door". Ik weet ff niet de juiste woorden.....
 
Klinkt alsof de olie (voor de demping) er uit is, had ik ook midden in Kroatië. Rijdt net even anders... Als de olie is weggelekt geeft dit wel sporen, dus dat zou je kunnen checken. Ik heb nu aftermarkets, YSS denk ik, rijdt prima, maar ik heb weinig ervaring. In ieder geval kunnen ze stug genoeg om mijn 95 kg en bagage of iemand achterop comfortabel te vervoeren.
 
Welke veren/schokdempers heb jij achter?. Ik heb de originele maar met mijn 80kg na een verkeersdrempel met normale snelheid, "slaat-ie bijna door". Ik weet ff niet de juiste woorden.....
Dan zijn ze of lek, of de voorveerspanning staat veels te slap. Ik weeg meer dan 80kilo en mijne slaan nooit door, ook als ik volle patat over een drempel heen spring :+

YSS of Hagon zijn mooie budget oplossingen als ze lek zijn. Wil je meer investeren maakt Bitubo ook nog een setje knappe dempers voor de achterzijde.
 
Heb hem 3 tanden harder gezet. Voor mij sowieso al beter. Elke vluchtheuvel zakt hij in elkaar als een pudding, laat staan met 2 er op. Zou eens een lange toer moeten maken om te bekijken of het nog harder mag.
 
Dat inzakken klinkt toch ook alsof je demping mist, maar tekst en gevoel begrijpen elkaar wel eens verkeerd. Als hij na de drempel maar niet door gaat met schommelen.
 
Fotoootje: dus de onderste ring meer naar links draaien zodat er meer spanning op komt? (De originele dempers waren chroom en ganz verrot. Deze komen van Boonstra.
IMG_20190225_085915252.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan