Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Hoi allemaal,

Het is gebeurd hoor; ik heb mn motor laten flikkeren. Ik dacht dat ik mn standaard eruit had toen ik afstapte maar was niet 8)7
Daardoor is mijn koppelingshendel erg verbogen en als ik er toch nieuwe op moet zetten dan wil ik hem ook een beetje pimpen, dus iemand een leuk voorstel? :+

Ohja, ik ben er ook achter gekomen dat ik gewoon een tanklampje heb :')
 
Hahahahah, natuurlijk wil ik er niet teveel aan uitgeven, maar als ze mooi en fijn zijn wil ik er best wat voor neerleggen. 😂
 
Nu ik op fietsafstand werk, gebruik ik de CB eigenlijk nooit meer, staat al maanden te niksen in de garage. Ik begin te overwegen afscheid te nemen...
 
Kogel is door de kerk, hij gaat in de verkoop. De enige reden om 'm te houden is dat de kinderen er veilig achterop kunnen zitten, maar ik gebruik de CB schandalig weinig.
 
Niet te hopen dat hij met de €500 challenge mee gaat doen. Het is er een prachtige motor voor, maar dat 'mijn' motor een topic in het brikken gedeelte zou krijgen is confronterend.
 
Gistermiddag een rondje wezen rijden met de CB, om even zeker te zijn dat alles in orde is voor er een eventuele koper voor komt. Eigenlijk reed het verrassend lekker. Gewoon een prima rechttoe-rechtaan fietsje, stuurt lekker. Absoluut geen straf om op te rijden.
 
Het is ook een leuke fiets. Hij verveelt mij na een paar jaar nog niet. Hij komt aardig van z'n plek en ergens boven de 8000 toeren verandert het karakter opeens.
Succes met de verkoop :]
 
Achterspatbord weer verlengd met plaatje hdpe. Was afgezaagd door een vorige eigenaar, leuk maar in de regen een lange streep nat/modder tot op het bagagerek....
Nu dus niet meer, als het goed is....
Zadel staat omhoog, accu druppelaar eraan.
IMG_20190126_232947957~2.jpg
 
Goeiemorgen allemaal,
Omdat ik van plan ben de CBF voor woon-werk verkeer te gaan gebruiken, zit ik te kijken om een hugger en een voorspatbordverlenger te plaatsen. Spatbordverlengers zijn goed te vinden voor een normale prijs, echter huggers zijn allemaal wat duurder. Nou heb ik een goedkopere gevonden, maar is dit niet te mooi om waar te zijn?
Achterspatbord | Moto Sparepartner
Ik weet dat die ongelakt is, maar dat is geen probleem. Iemand ervaring met deze site, of mooier nog, deze hugger?
 
Toch lijkt het krokante voornamelijk in de beugels te zitten. Maar die zou ik sowieso weghalen. Nieuw stuurtje, andere spiegels en een poetslap er langs, en hij ziet er niet veel rotter uit dan mijn CB. :')

Natuurlijk is het allemaal wat gaar, maar als je die voor 200 euro meekrijgt...als het in de buurt was zou ik het doen.
 
Het is geen mooi gepoetste roestvrije fiets inderdaad. Klokje is (minimaal, historie ken ik niet) een keer rond geweest, het ding staat altijd buiten en zit op het moment onder de pekel. Zegt dat genoeg? :+
 
Voor dat geld altijd doen !
Plenty onderdelen verkrijgbaar en blok betrouwbaar en sterk. Die van ons was helemaal groen uitgeslagen, stond al een jaar in de tuin. Zag er niet uit. Tankdop kon niet meer open, er zat nog een drup benzine in. Toch nog 90km naar huis gereden, pffff. 45dkm. €800 uit 2002. Poetsen, nwe banden en olie, frame beetje bijlakken, smeren, zadel bekleden, ruitje en topding !!! Je ziet, blok linksvoor door mij bijgespoten. Valbeugel geheel gespoten, kennelijk pisbakkenstaal...
IMG_20190127_130536555.jpg
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens. Jouw fiets is zeer geslaagd, dat bruine zadel staat hem goed. Ik heb inmiddels zoveel kilometers gemaakt met de CB dat alle bekende gebreken wel een keer naar boven gekomen zijn (op de NAKS na). Moet alleen nog een keer iets doen aan de rammelende koppelingskorf. Maar ook dat is een bekend gebrek en met een paar ringen en een lasapparaat op te lossen.
 
Bruine zadel kleur was idee van mijn vrouw. Is haar motor... (Rijdt 10x per jaar, de rest scheur ik erop naast mijn Africatwin 1997. Top!)

Bij de Africatwin rammelt de koppelingskorf ook behoorlijk na 65dkm. Ik laat het maar rammelen. De fiets heeft een groter probleem, recent vervangen en weer gelast wegens verrotte uitgaande as.....
Daarom recent ook goed deze locatie van de CB gecheckt.
Foto van de AT:
20181201_113827.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan