Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Hans89

Rookie
23 apr 2011
7.457
4.085
Capelle aan den IJssel
full
Het Honda CB(F)500 Topic - Deel 7 alweer!! *O*

Honda%20CB%20500E%2002.jpg

honda-cbf-500_engine_7.jpg


Welkom in het altijd gezellige CB(F)500 topic! Op dit moment zijn er aardig wat leden in het topic actief die ook een CB500 of een CBF500 bezitten. In dit topic kun je terecht voor technische info, vragen, foto's, verhalen en natuurlijk gezelligheid!

Voor de nieuwe 500 serie van Honda kan je hier terecht:
Onderwerp 'honda cb 500 x' honda cb 500 x

Oudere topics:

CB500 topic deel 1
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf

Honda CB500 Topic - Deel 2
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf

Het Honda CB500 Topic - Deel 3
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf

Het Honda CB500 (Twin) Topic - Deel 4
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf

Het Honda CB500 (Twin) Topic - Deel 5
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf

Het Honda CB500 (Twin) Topic - Deel 6
7823696ca7b5925c4545bb58c5004caf




Handige Links:

Algemene info van de CB500
Algemene info van de CBF500
Algemene en veel technische info CB500 (Duits)
Testverslag CBF500
Technische specificaties CBF500
Digitaal Hynes handboek van de CB500 of CBF500 - PM naar Hans89 met daarin welk type je hebt, CB of CBF, zodat het handboek gedeeld kan worden via Wetransfer.
http://www.poly26.com/modele.php?mq=2&md=4 (CB500 kuipdelen etc. (Poly26))
Importeur van deze kuipdelen
Ga naar "Your CB >> Common Mods" voor handige links
http://www.bikepics.com/honda/cb500/ (Vele foto's van CB'tjes)
Onderdelen op framenummer voor indicatie van de prijs
Kleurcodes van de verschillende bouwjaren (Duits)
http://www.cb500racing.co.uk/ (CB500 race forum van onze Engelse vrienden)
CB500 forum van onze Franse vrienden
CB500 forum van onze Duitse vrienden



Technische Informatie:

* Wat doen bij een grote beurt?
* Hoe haal ik de benzine tank los?
* Hoe ververs ik de koelvloeistof
* Hoe ververs ik de remvloeistof
* Wat te doen als je CB niet start?
* Wanneer remblokjes vervangen?
* Wat te doen bij verlies van remkracht?
* Hoe de voorvorkkeeringen vervangen
* Hoe de olie te verversen.
 
Laatst bewerkt:
yes, top! :Y

zie ook veel plaatsje van stuntende CB500.
heb helaas een trommelrem achter en te kleine cojones om dat te doen.

gister trouwens voorvorkkeeringen vervangen, wat een kut karwei als je het voor het eerst doet. -O-

Is dat erg lastig?
Ik heb 2 lekkende poten bij mijn CB
 
Laatst bewerkt:
Nee, het val mee volgens mij. Het is wel een dagje werk en je hebt een schroefbank nodig.
De nieuwe keringen op zijn plek hameren met de oude kering is wellicht de belangrijkste tip die ik kan geven. Verder, gewoon letten op de volgorde van onderdelen en de hoeveelheid voorvork olie.
 
yes, top! :Y


Is dat erg lastig?
Ik heb 2 lekkende poten bij mijn CB

nee als je wat technische kennis heb is het wel te doen, gelukig ook genoeg how to's beschikbaar.
maar idd bankschroef is wel essentieeel.
onderschat het alleen niet, ik was excl. demonteren 2,5 uur kwijr omdat een binnen bus mee bleef draaien.
 
Laatst bewerkt:
nee als je wat technische kennis heb is het wel te doen, gelukig ook genoeg how to's beschikbaar.
maar idd draaibank, is wel essentieeel.
onderschat het alleen niet, ik was excl. demonteren 2,5 uur kwijr omdat een binnen bus mee bleef draaien.

Ik heb een draaibank, maar heb hem nog nooit gebruikt voor het vervangen van een voorvorkkeerring :?

CB heeft iig nog een middenbok, dat scheeld al een hoop :)
 
Lekker stil hier, allemaal aan het rijden neem ik aan ;)
Vandaag motor eens goed schoongemaakt en de taartschep ingekort, staat een stuk beter direct. Zondag staat een flink ritje op de planning maar verwacht er niet al te veel van , zal wel pokke druk worden op de wegen.
 
Nieuwe stalen remleiding is besteld hoop dat het een beetje verschil gaat maken.
Wil ook de kentekenplaat houder gaan inkorten gaat de looks denk echt veel verbeteren
 
Vandaag een nieuw stuur en handvatten gemonteerd. Alleen nu schiet de gashendel niet vanzelf meer terug. Nog maar uitzoeken waarom precies.
 
Als je een beetje handig bent hoef je uberhaupt niet aan de afstelling van de gaskabels te komen wanneer je een stuur wisselt.

Heb je de route van de kabels aangepast, soms komen ze dan in een knik. Maakt het nog uit of je het stuur naar links of rechts hebt staan? Zo ja dan loopt ie waarschijnlijk gewoon ergens niet lekker.

Zo niet dan misschien een braam op het stuur of je stuurgewichten?
 
Hallo CeeBeeërs,

Hoeveel hele slagen staat de mengselschroef uitgedraaid bij een goed lopende CB?

Groeten sluus
 
Als je een beetje handig bent hoef je uberhaupt niet aan de afstelling van de gaskabels te komen wanneer je een stuur wisselt.

Heb je de route van de kabels aangepast, soms komen ze dan in een knik. Maakt het nog uit of je het stuur naar links of rechts hebt staan? Zo ja dan loopt ie waarschijnlijk gewoon ergens niet lekker.

Zo niet dan misschien een braam op het stuur of je stuurgewichten?

Bedankt voor de reactie. Ben ook niet aan de afstelling van de gaskabels gekomen. Ook de route niet aangepast.
De stand van het stuur lijkt niks uit te maken.

Net wat teflonspray bij de kabels gespoten in de behuizing van de killswitch. Nu schiet de gashendel wel terug wanneer de behuizing eraf is,maar niet wanneer ik deze weer vastschroef. De bevestiging van de behuizing lijkt het probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan