Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Ik heb wel een RD04 welke in de verkoop gaat dit jaar.
Misschien heb je daar interesse in?
1379913
 
Ligt hier nog steeds : Valbeugels & bouten zwart voor t mooie opnieuw spuiten .
55 eu.

Tank, paars geen deuken , eigenlijk best mooi lichte krassen. 75 eu.

Via mail foto's
 
Iemand hier die zijn RD07 aan mij wilt verkopen? Ben opzoek naar een cosmetische opknapper die technisch en motorisch wél in orde is!:+
Heb nog een groene RD07 met 70k op de teller staan, nog geen 2000km terug grote beurt gehad.
Nieuwe tkc70's liggen er al op.
Kofferset erbij en beugels achter zitten erop en die van voor liggen ergens op zolder.
 
Ik ben sinds kort eigenaar van een RD04 uit 91. 90k alweer op de klok maar loopt als een zonnetje, mooi geluid ook met de laser demper *O*

Optisch niet moeder mooiste maar dan hoef ik ook niet zo bang te zijn als ik off-road ga rijden :+

De groene onderdelen en stickers zijn inmiddels al verdwenen :D

ATTACH]
1555964201174.png
56334721_2630163237000248_8555456492923256832_n.jpg
 
Vanaf gisteren is deze rookie de troste eigenaar van een Africa Twin RD07 uit 1998 (witte uitvoering) met 74k op de teller en diverse goodies erop! :o
Mijn eerste rit was meteen 45min door die fikse regen- en onweersbui die gisteren over het land trok, een rit om nooit te vergeten in m'n zomeroutfitje! :]

Specs:
- Laser produro uitlaat
- ARO kofferset
- Valbeugels
- Verhoogde tourruit
- Middenbok
- Hyperpro progressieve voorvering
- YSS verzwaarde/verstelbare achtervering
- Africa Queens verhoogd rally zadel
- handvatverwarming
- Dynojet kit
- Alle slijtdelen tip top in orde.

Momenteel gewrapt in zwart vinyl.

Foto's volgen spoedig!*O*
 
Gefeliciteerd!!! Ga je veel plezier aan beleven. Die van mij heeft 68dkm gereden en verbruikt wel iets olie (ik vermoed bij snelweg (130kmu) en bij bergpassen omlaag). Ca 1ltr op 3000km. Misschien iets om in het begin ff in de gaten te houden.

En check stekker richting de spanningsregelaar. Moet goed schoon zijn en niet groen van binnen. Kost anders een spanningsregelaar plus accu....
20180817_153940.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst kijken wat eronder zit. Ik vraag me wel eens af waarom je zou wrappen? originele kleuren op een klassieker zijn toch wel in mijn optiek het tofst.

En zijn de kosten van wrappen veel lager dan hem bijvoorbeeld in een originele kleur te laten spuiten en stickers bestellen?
 
Ik zou eerst kijken wat eronder zit. Ik vraag me wel eens af waarom je zou wrappen? originele kleuren op een klassieker zijn toch wel in mijn optiek het tofst.

En zijn de kosten van wrappen veel lager dan hem bijvoorbeeld in een originele kleur te laten spuiten en stickers bestellen?




Dit is wat eronder zit!

Lak is erg netjes, de AT heeft wel een kleine schuiver gemaakt aan de linkerkant waarbij de stickers met name beschadigd zijn. Nieuwe stickerset en hij is zo goed als nieuw*O*
 
Dat is ook een idee, ik ga het proberen!
Trouwens, ervaren jullie bij snelheden van boven de 130kmh ook dat de spiegels zichzelf opnieuw afstellen? Is er een manier om ze wat vaster af te stellen zodat dat niet meer gebeurd? Daarnaast ervaar ik bij die snelheid ook vaak een vibrerend stuur, het is een zeer fijne maar erg snelle trilling.. Is dat normaal bij een AT750? Ik vermoed dat het vanuit het blok komt maar zeker weten doe ik het niet.
 
Boven de 130kmu rij ik nauwelijks...
Komt de trilling niet door onbalans in het voorwiel of een gecupte voorband? (Mijn tkc70 band heeft dat nl. ).
Of jouw topkoffer ?. Onze cb500 heeft nl trillingen met de topcase erop.

Edit: jij hebt geen topkoffer... Maar wel vrij grote zijkoffers...
 
Nou ruim boven de 130 kan ik rustig zitten. Misschien toch even kijken waar het wegkomt.
Klinkt inderdaad als een probleem met voorband, misschien zelfs wiel.

Bij 180-190 merk ik wel dat de wind een flinke factor speelt en dat hij dan wel aardig op zijn einde komt, maar trillingen kan ik me niet herinneren.
 
Ik zag vandaag allemaal meetings / bijeenkomsten van brommers / leger auto's etc .

Is het geen idee om een Africa Twin dag te houden ?
Is hier uberhoudt animo voor ? Gewoon in het midden van NL Zwolle ofzo beginnen en dan een leuk ritje on/offroad ?
Zelf iets organiseren heb ik nog nooit gedaan , wellicht dat iemand met ervaring dan kan doen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan