Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Ja ik ken het... Mijn vraagprijs is ook standaard tussen de 250 en 500 euro hoger dan ik er eigenlijk voor wil hebben. Puur vanwege dit soort fratsen...

Heb je hem ook op Speurders staan? Speurders leeft voor mijn gevoel ook helemaal op omdat Marktplaats inmiddels veel te duur is geworden.

Mijn huidige tdm komt ook van Speurders.
 
Ja speurders heb ik hem de eerste paar dagen opgezet. Toen kreeg ik een preek van iemand dat ik dealer prijzen vroeg en rond 2500€ max moest gaan zitten. Daar staat hij nog steeds op maar krijg geen reacties meer. Wil er ook 3800-4000 voor hebben dus vraag 4500. Heb marktplaats op bieden gezet om te kijken of het los komt maar lijkt het niet op.

Wat wel bijzonder is dat de man die mij gisteren zo vaak belde en de vraagprijs veel te hoog vond voor een motor mij nu een sms stuurt of hij vandaag langs kan komen..
 
Na 6 jaar rondrijden op een RD07a wil ik nu toch wel eens wat anders. Wat zou een redelijke vraagprijs zijn voor een XRV750, RD07a uit 1998 met 95.000km op de klok? Extra's: Excel velgen voor+achter, HD Valbeugels, HD kofferset, Leovince uitlaat (met e-keur), Wilbers voorveren, Wilbers 641 veer+demper achter (volledig instelbaar) en een Touratech zadel erop. Heeft zo zijn gebruikssporen, maar is nog in goede staat van onderhoud.
 
Denk met alle extras dat je wel 3500-4000 kunt vragen. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel haast je hebt
Heb vorige week contact met iemand gehad op mp die heeft zijn at volledig opnieuw opgebouwd en laten spuiten enz. Die vraagt 5500 maar klaagt ook dat mensen 2500-3000 als max bieden.
 
Zitten de stickers bij het kuipwerk voor standaard onder de lak of erop..

Vd week liet er een stukje lak van de tank los , daaronder een stuk plamuur dus ik heb een at met ooit schade gehad.
Verklaart ook gelijk dat wazige stuurgedrag aan de voorkant.

Bij naderonderzoek vallen er meer dingetjes op.
 
Hoi


Inderdaad op de tank onder de lak gespoten.

Zitten de stickers bij het kuipwerk voor standaard onder de lak of erop..

Vd week liet er een stukje lak van de tank los , daaronder een stuk plamuur dus ik heb een at met ooit schade gehad.
Verklaart ook gelijk dat wazige stuurgedrag aan de voorkant.

Bij naderonderzoek vallen er meer dingetjes op.
 
Heb maar besloten om het vd winter allemaal eens nader te bekijken. Ben van plan om de motor toch de spuiten en op te knappen.
Dus nieuw kleurtje, vering aanpakken, balhoofdlager's, uitlaat , velgen, stuur, frame .
 
Zoals dit bijvoorbeeld
full
 
Goedemorgen,

Ik heb nog liggen na verkoop At: Benzinetank paars , bagagedrager origineel ( zwarte deel) , Valbeugels, Stalenremleidingen voor ( nieuw), Hayenesboek,

Liefst in 1 koop dan ben ik er vanaf.

Groet kenny
 
Laatst bewerkt:
Mag die kosten :) ?

Edit , Sorry had beter via PB kunnen doen ,
verwijder dit bericht aub :+
 
Laatst bewerkt:
effe een vraagje , wat is eigenlijk het verschil tussen een transalp en een africa twin ? beide lijken mij voor hetzelfde (all-road) gemaakt te zijn of zie ik dat verkeerd ?
 
vanaf welk jaar en tot welk jaar is de africatwin 750 eigenlijk geproduceert ? en hebben alle bouwjaren dezelfde pk's ?
Ben eigenlijk al enkele dagen op zoek naar zoiets als de evolutie van de verschillende bouwjaren van de 750 en wat er fabrieksaf aan verandert is door de jaren heen
 
vanaf welk jaar en tot welk jaar is de africatwin 750 eigenlijk geproduceert ? en hebben alle bouwjaren dezelfde pk's ?
Ben eigenlijk al enkele dagen op zoek naar zoiets als de evolutie van de verschillende bouwjaren van de 750 en wat er fabrieksaf aan verandert is door de jaren heen

Ik kan een heel verhaal gaan typen over de geschiedenis van de Africa twin, maar ik kan je er ook naar verwijzen.

The History of the Africa Twin
 
Dag allemaal, ik zal mij hier ook even melden.

Sinds vorige week de eigenaar van een hele mooie RD07 uit 1996. Van de eerste eigenaar met 17000km :-). Echt hij ziet er top uit. Heeft misschien wel nooit regen gezien in zijn 22 jaar. Maar dat gaat veranderen. Afgelopen weekend de valbeugels van RuggedRoad gemonteerd, handvatverwarming en de Zumo660 aangesloten direct op de accu. Nu wil ik mijn Autcom met biketobike porto achter het contact zetten.

Welke draad gebruiken jullie. De bruine staat op de verlichting en doet het alleen als de verlichting aan staat uiteraard. Ik zag ook een dubbele zwarte waarbij er een altijd stroom geeft als je het contact aan hebt, maar het licht uit hebt staan. Die leek mij handig, maar vroeg me af waar deze naar toe gaat?

Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de Heavy duty koffers 40l/48l met de asymetrische beugel set achter? Lijkt mij een mooie set voor totaal 550 euro ongeveer...
Verder zoek ik nog een hander uitlaatje. De Laser leek mij een mooie optie en past qua uiterlijk denk ik mooi bij de oude AT. Alle andere uitlaten zijn misschien wat te modern :-).
Uitlaat wil ik met een K&N filter en dynojet kitje combineren en dan laten afstellen. Iemand hier een goed adres voor?
En als laatste wil ik nog wel een andere schokbreker monteren misschien, maar dat kan ook wel later.

Zal ff fotootje posten binnenkort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan