Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
vraagje, zit net een maand een nieuwe accu in de motor...kon vandaag de anwb bellen..accu leeg.
geen laadspanning...dus denk regelaar kapot.
wat is de beste regelaar voor de tiger 1050 2009?...en waar te verkrijgen?
 
vraagje, zit net een maand een nieuwe accu in de motor...kon vandaag de anwb bellen..accu leeg.
geen laadspanning...dus denk regelaar kapot.
wat is de beste regelaar voor de tiger 1050 2009?...en waar te verkrijgen?

Dynamo's zijn ook niet de beste van Triumph. Heb dat met mijn speed uit 2005 ook gehad.
Controleer die ook voor de zekerheid. Wat de beste spanningsregelaar is... geen idee. Heb hem destijds vervangen door een origineel exemplaar en daarna de motor verkocht.
 
Dynamo's zijn ook niet de beste van Triumph. Heb dat met mijn speed uit 2005 ook gehad.
Controleer die ook voor de zekerheid. Wat de beste spanningsregelaar is... geen idee. Heb hem destijds vervangen door een origineel exemplaar en daarna de motor verkocht.
Regelaar gaat niet zo vaak stuk (behalve bij een slechte dynamo en/of slechte koeling). Bij vervangen dus ook kijken of er geen koelere plek te vinden is op de motor met meer (rijwind)koeling
 
Hallo luitjes

Ik rijd sinds 3 jaar een mooie rode Triumph Tiger 900 van het bouwjaar 95. Hij heeft inmiddels 106 dkm op de teller maar loopt als de brandweer. Althans dat deed hij.
Hij is niet meer te starten. Bij het starten krijg ik harde knallen uit het blok te horen en lopen ho maar.
Inmiddels is mij duidelijk geworden dat waarschijnlijk het starterwiel in het blok kapot is en de motor plotseling als afgeschreven moet worden gezien. Toch hoop ik op dit forum op go
ed bericht van jullie en misschien heeft iemand zelfs wat tips voor me., Zou mooi zijn.
Wat gaat me dit alles kosten en hoeveel werk is het.

Dank alvast.
 
vraagje, zit net een maand een nieuwe accu in de motor...kon vandaag de anwb bellen..accu leeg.
geen laadspanning...dus denk regelaar kapot.
wat is de beste regelaar voor de tiger 1050 2009?...en waar te verkrijgen?
Toevallig hetzelfde gehad met de Tiger Sport die we net voor mijn vrouw hadden gekocht.
Spanningsregelaar kan stuk gaan door een slechte accu.
Defecte spanningsregelaar kan weer je dynamo slopen.
Beste dynamo testen moet onbelast op tussen alle drie de contactpunten meer dan 60V geven. En alle drie ongeveer gelijk.
Ook moet de weerstand tussen de drie contactpunten gelijk zijn (Was bij mij iets meer dan 1 ohm) en oneindig t.o.v. de min.

Met nieuwe spanningsregelaar moet de spanning op de accu bij 4000 toeren boven 14V zijn.

Als je voldoende tijd hebt kun je een spanningsregelaar bij Ali bestellen.
 
Hallo luitjes

Ik rijd sinds 3 jaar een mooie rode Triumph Tiger 900 van het bouwjaar 95. Hij heeft inmiddels 106 dkm op de teller maar loopt als de brandweer. Althans dat deed hij.
Hij is niet meer te starten. Bij het starten krijg ik harde knallen uit het blok te horen en lopen ho maar.
Inmiddels is mij duidelijk geworden dat waarschijnlijk het starterwiel in het blok kapot is en de motor plotseling als afgeschreven moet worden gezien. Toch hoop ik op dit forum op go
ed bericht van jullie en misschien heeft iemand zelfs wat tips voor me., Zou mooi zijn.
Wat gaat me dit alles kosten en hoeveel werk is het.

Dank alvast.

Is natuurlijk lastig te beoordelen zonder te zien wat er nu exact stuk is. Alleen een tandwiel zal de kosten niet zijn lijkt me zo.
Zelf geen ervaring mee, maar weet dat de triumph hier bekend om staan. Je kan de vraag misschien ook stellen in het speed triple topic. Die zijn net wat actiever en de eerste speeds hebben nagenoeg hetzelfde motorblok.
 
meten van de spanningsregelaar kan ik alleen dit vinden...maar ik raak in de war van mijn eigen vertaling


A ‘cold’ resistance check for shorted diode/SCR:
Unplug both input & output plugs from R/R;
With your meter set to read resistance (use a diode test if the your multi-meter has one), test from each pin of the three pin plug, to both the red & black wired pins of the 4-pin plug; NONE of these should read short circuit (zero resistance); depending which way you bias the test leads, you may get some reading (from the forward bias of the component) but it must absolutely not be a short. If you see a short on any of these readings the R/R is defective.



in ieder geval stator meting is mijns inziens niet goed....bij 3500 rpm....33 32.5 en 16.2 V.....
weestand onderling en naar massa wel.
 
Ik ben bang dat er toch iets met is met de stator (Dynamo/Alternator) alle drie de spoelen moeten dezelfde spanning geven. Dus 16.2 is de helft te laag.

Bij de spanningsregelaar mag je op dezelfde drie contacten geen 0 Ohm meten t.o.v. de min met de multimeter in Diode test stand.
Vooral de aansluiting waar ook de 16.2 Volt is gemeten is verdacht.
(Meestal gaat namelijk de gelijkrichter stuk die ook in de spanningsregelaar zit)
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit deel van het forum. Heb afgelopen week een Triumph tiger 1050 van 2009 aangeschaft. Tijdens proefritjes vond ik hem al super maar nu ik wat meer km's heb gemaakt bevalt hij alleen maar meer.

Ik heb het topic en vorige topics al wat door gelezen en heb een paar vraagjes over.
Waar zit de originele connector om de navigatie aan te sluiten? Ik vind alleen terug boven de koplamp echter heeft iemand even een korte omschrijving hoe ik daar het makkelijkste bij kom?
(gevonden incl handleiding dus niet meer nodig)

Ik heb de motor aangeschaft om wat meer met mijn vrouwtje achterop te kunnen rijden. Echter vind ik de schokbreker achter echt te kort schieten. Ik heb al best veel bijgesteld echter blijft het slappe hap voor mijn gevoel is er een modificatie die aan te raden is?

Al vast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Sinds 2 maanden heb ik een Tiger 885i. De fiets bevalt mij uitstekend, maar wat mij wel is opgevallen dat de motor soms niet start. Ik ben er inmiddels achter dat het euvel in schakelaar zit in de koppelingshendel. Ik kan er alleen niet achter komen hoe ik deze schakelaar kan demonteren. Is er iemand op het forum die weet ho ik dit moet aanpakken?

Al vast bedankt
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit deel van het forum. Heb afgelopen week een Triumph tiger 1050 van 2009 aangeschaft. Tijdens proefritjes vond ik hem al super maar nu ik wat meer km's heb gemaakt bevalt hij alleen maar meer.

Ik heb het topic en vorige topics al wat door gelezen en heb een paar vraagjes over.
Waar zit de originele connector om de navigatie aan te sluiten? Ik vind alleen terug boven de koplamp echter heeft iemand even een korte omschrijving hoe ik daar het makkelijkste bij kom?
(gevonden incl handleiding dus niet meer nodig)

Ik heb de motor aangeschaft om wat meer met mijn vrouwtje achterop te kunnen rijden. Echter vind ik de schokbreker achter echt te kort schieten. Ik heb al best veel bijgesteld echter blijft het slappe hap voor mijn gevoel is er een modificatie die aan te raden is?

Al vast bedankt
hyperpro heeft goeie set als achtershock, ohlins heb ik zelf, ben er blij mee , rij ook veel met zijn tweeen
 
He Williej, standaard schokbreker is gewoonweg slap/slecht helemaal voor duo. Zo als eerder geopperd andere schokker doet het hem. Ik heb hyperpro in combi met progressief voor top!
Welkom en veel plezier net je tiger
 
Wie heeft er ervaring met tuneecu? Ik hou totaal niet van computer gedoe. Maar ben wel benieuwd of er ‘meer’ te halen valt uit de drie pitter.

Heb nu tor en een k&n wil de cat nog verwijderen sai afdoppen en dan toch wel benieuwd wat er gebeurt met tuneecu....

Heb me net ook aangemeld op tiger1050 forum maar kan nog niet inloggen en me engels is niet zo super.
 
Wie heeft er ervaring met tuneecu? Ik hou totaal niet van computer gedoe. Maar ben wel benieuwd of er ‘meer’ te halen valt uit de drie pitter.

Heb nu tor en een k&n wil de cat nog verwijderen sai afdoppen en dan toch wel benieuwd wat er gebeurt met tuneecu....

Heb me net ook aangemeld op tiger1050 forum maar kan nog niet inloggen en me engels is niet zo super.
De mijne gaat begin juli binnen voor afstelling op de testbank

Verder set pirelli engel gt2 besteld.
 
Wie heeft er ervaring met tuneecu? Ik hou totaal niet van computer gedoe. Maar ben wel benieuwd of er ‘meer’ te halen valt uit de drie pitter.

Heb nu tor en een k&n wil de cat nog verwijderen sai afdoppen en dan toch wel benieuwd wat er gebeurt met tuneecu....

Heb me net ook aangemeld op tiger1050 forum maar kan nog niet inloggen en me engels is niet zo super.

Ik heb er in die zin ervaring mee dat ik mijn tiger heb laten afstellen. Toen de ECU opnieuw laten programmeren en een dynoyet laten plaatsen (en nog wat andere aanpassingen). Of het opnieuw programmeren hetzelfde effect heeft gehad als een tuneecu durft ik niet te zeggen.
Bij die van mij zijn alle begrenzingen er uit gehaald en is de toerbegrenzer iets verlegd (+1000rpm). Al kom ik eigenlijk nooit boven de 8500 rmp met stevig rijden op straat. Misschien fijn als ik ooit nog het circuit op ga....
Het totaal effect is iig wel echt merkbaar! loopt veel vloeiender door en merkbaar meer power.
 

Bijlagen

  • Tiger sport vergelijk (002).jpg
    Tiger sport vergelijk (002).jpg
    82,6 KB · Weergaven: 15
Hallo, ik heb een 2016 tiger 800 XRX sinds koningsdag. Zit er "prinsheerlijk" op, maar ik kom van een Ducati (multistrada 1000ds en Hypermotard 1100) over en mis de duw in mijn rug wel. Ik vind hem kort gezegd wat "saai" want hij doet alles wat ik wil. Nu heb ik begrepen dat er veel te behalen valt met een ECU flash in combi met een andere uitlaat.
Een EURO3 demper kan ik wel vinden, maar ik kan nergens een Katvervanger vinden voor de tiger 800. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Eventueel kan ik een originele bochtenset aanpassen door de kat er tussenuit te slijpen, maar ik vraag me af of ik dan niet meteen beter de complete bochtenset kan bouwen vanaf de cilinders. De bochten komen vrij dicht bij het blok al bij elkaar en de diameter lijkt me ook wat klein.
Ik wil vooral meer koppel. Topvermogen boeit mij niet zo veel. Bij mijn duc's droeg een grotere diameter van de bochten bij aan het koppel. Dus lijkt mij dat ook voor de triple gelden?
anyone?
 
Hallo, ik heb een 2016 tiger 800 XRX sinds koningsdag. Zit er "prinsheerlijk" op, maar ik kom van een Ducati (multistrada 1000ds en Hypermotard 1100) over en mis de duw in mijn rug wel. Ik vind hem kort gezegd wat "saai" want hij doet alles wat ik wil. Nu heb ik begrepen dat er veel te behalen valt met een ECU flash in combi met een andere uitlaat.
Een EURO3 demper kan ik wel vinden, maar ik kan nergens een Katvervanger vinden voor de tiger 800. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Eventueel kan ik een originele bochtenset aanpassen door de kat er tussenuit te slijpen, maar ik vraag me af of ik dan niet meteen beter de complete bochtenset kan bouwen vanaf de cilinders. De bochten komen vrij dicht bij het blok al bij elkaar en de diameter lijkt me ook wat klein.
Ik wil vooral meer koppel. Topvermogen boeit mij niet zo veel. Bij mijn duc's droeg een grotere diameter van de bochten bij aan het koppel. Dus lijkt mij dat ook voor de triple gelden?
anyone?
Geen test/proefrit gemaakt? Misschien weer terug naar een Duc?
 
Hallo, ik heb een 2016 tiger 800 XRX sinds koningsdag. Zit er "prinsheerlijk" op, maar ik kom van een Ducati (multistrada 1000ds en Hypermotard 1100) over en mis de duw in mijn rug wel. Ik vind hem kort gezegd wat "saai" want hij doet alles wat ik wil. Nu heb ik begrepen dat er veel te behalen valt met een ECU flash in combi met een andere uitlaat.
Een EURO3 demper kan ik wel vinden, maar ik kan nergens een Katvervanger vinden voor de tiger 800. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Eventueel kan ik een originele bochtenset aanpassen door de kat er tussenuit te slijpen, maar ik vraag me af of ik dan niet meteen beter de complete bochtenset kan bouwen vanaf de cilinders. De bochten komen vrij dicht bij het blok al bij elkaar en de diameter lijkt me ook wat klein.
Ik wil vooral meer koppel. Topvermogen boeit mij niet zo veel. Bij mijn duc's droeg een grotere diameter van de bochten bij aan het koppel. Dus lijkt mij dat ook voor de triple gelden?
anyone?

Je had mijn oude hawk niet moeten verkopen_O- Maar een 800cc driepitter kun je kwa koppel niet gaan vergelijken met een 1000cc twin.
Ik kwam van een ktm 990 smr af en miste die punch ook wel echt erg. Nu heb ik een 1050 triple dus origineel al wat meer koppel dan de 800cc. Met de aanpassingen o.a. ecu, geen kat, open luchtfilter e.d. is het een flink stuk beter geworden. Niet geheel vergelijkbaar maar met een twin maar wil nu niet meer anders.
Geen idee wat het effect bij een 800cc doet.
 
Je had mijn oude hawk niet moeten verkopen_O- Maar een 800cc driepitter kun je kwa koppel niet gaan vergelijken met een 1000cc twin.
Ik kwam van een ktm 990 smr af en miste die punch ook wel echt erg. Nu heb ik een 1050 triple dus origineel al wat meer koppel dan de 800cc. Met de aanpassingen o.a. ecu, geen kat, open luchtfilter e.d. is het een flink stuk beter geworden. Niet geheel vergelijkbaar maar met een twin maar wil nu niet meer anders.
Geen idee wat het effect bij een 800cc doet.

Haha, jouw Hawk heb ik nog staan hoor Jeroen!. Die heb ik nog in de opslag staan en gaat niet weg voordat hij af is. Heb een fireblade usd voorvork met radiale klauwen er in hangen en ben er een scrambler van aan het maken. Maar tot die speelfiets klaar is wilde ik eens iets waar ik niet steeds aan hoef te sleutelen om hem rijklaar te maken. En de ducs lenen zich er zo fijn voor om de slijptol er in te zetten ;-). dus die waren ook nooit af.
 
Geen test/proefrit gemaakt? Misschien weer terug naar een Duc?
jawel, maar niet heel lang. Ik had een XR mee met een sportuitlaat. Die trok wel iets meer, maar ik heb denk ik te kort gereden om er echt zeker van te zijn. Ik wil de triple wel een kans geven dus vroeg me af of er al iemand iets met de katalysator had gedaan. Ik kan me voorstellen dat die wel behoorlijk afknijpt.
 
He Williej, standaard schokbreker is gewoonweg slap/slecht helemaal voor duo. Zo als eerder geopperd andere schokker doet het hem. Ik heb hyperpro in combi met progressief voor top!
Welkom en veel plezier net je tiger


Ja heb de vering eens laten doen. Ik had voorheen hyperpro maar die konden geen veer of schokbreker leveren die geschikt was. Dan krijg je of voor alleen bestuurder of voor duo met bagage. En dat wil ik niet. Toch maar eens contact opgenomen met HK suspension. Die hebben de originele schokbreker aangepast voor me, met een veer met minimale veervoorspanning is hij geschikt voor alleen en met max voor duo. De veer van öhlins en olie inclusief het vervangen koste me iets over de 100 euro.

De voorkant ga ik nog even aankijken.

En ik wil hyperpro niet te kort doen maar ik vind hem fijner rijden dan mijn fietsen voorheen met hyperpro deden. Boven in zwalkt hij niet zo en onderin is hij niet knoeper hard. Ik had minimale verwachtingen voor die prijs bij HK maar dit overtreft wel alle verwachtingen.

Iemand nog een advies kwa banden heb nu Pirelli angel gt die al redelijk ver heen zijn maar ik vind ze niet super fijn.
 
jawel, maar niet heel lang. Ik had een XR mee met een sportuitlaat. Die trok wel iets meer, maar ik heb denk ik te kort gereden om er echt zeker van te zijn. Ik wil de triple wel een kans geven dus vroeg me af of er al iemand iets met de katalysator had gedaan. Ik kan me voorstellen dat die wel behoorlijk afknijpt.

Anders kun je de Triumph ROCKET 3 TFC overwegen. Dat is een drie cylinder met iets meer koppel.

Het verwilderen van de Cat geeft volgens mij voornamelijk effect bij iets hogere toerentallen.
Voor direct koppel onderin vind de motor een beetje meer tegendruk van een uitlaat eigenlijk wel prettig.
 
Iemand advies voor een windscherm. Met m'n bijna 2 meter helpt het originele windscherm alles behalve. De wind bulderd om m'n helm heen.
 
Iemand advies voor een windscherm. Met m'n bijna 2 meter helpt het originele windscherm alles behalve. De wind bulderd om m'n helm heen.
Oude discussie :) Als je door voorgaande topics gaat zal je veel info vinden. Scherm is hit or miss. Vrees met je lengte dat je moeilijk iets gaat vinden, tenzij je lager gaat of zelfs zonder scherm. Ben zelf 1.92 en vanalles geprobeerd. Nu zonder scherm. Meer naar naked maar wel stil...en helaas doet het de looks ook niet al te goed ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan