straycat
Triumph Bonneville America
- 20 nov 2003
- 22.762
- 1.169
www.tiger1050.com staat een hoop info.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mmm toch wph geraadpleegdEr hoort in ieder geval 10W50 in, geen 10W40.
wat betreft de snelsluiter, volgens mij zit ereen schuif vergrendeling op...die eerst uittrekken dan kun je loskoppelenGister stonden wij bij de eerste tourrit al met pech met de Tiger Sport.
Na de eerste stop wilde de Tiger niet meer starten. Startmotor ging met moeite kort rond waarna ook het display uitviel.
De gele accu lader van de ANWB laten komen. Spanning van de accu laag. Laden ging in het beging met 25 Ampere.
Accu testen kon niet met de tester van de ANWB. Na enige tijd was de accu weer behoorlijk vol.
Motor starte weer en er was ongeveer 0,3V toename in de accu spanning te zien van de lopende motor.
Naar huis gereden. Motor op de Optimate 4 accu lader gezet welke meteen weer maximaal begon te laden.
Accu in rust 13,2V en bij laden 13,4V wat volgens mij goede waarden zijn.
Alternator doorgemeten en alle combinaties tussen de drie pennen geven 0,9 Ohm en een oneindige weerstand met aarde. (wat volgens mij ook goed is)
Daar de motor in de schuur staat niet gestart dus ik kan de spanning bij laden door de motor zelf niet meten.
Nu ben ik bang dat de spanningsregelaar zijn beste tijd heeft gehad. Maar het kan natuurlijk ook de accu zijn die zich tijdelijk weer even goed gedraagt.
Zijn er problemen bekent met de spanningsregelaar van de Tiger Sport? (zo te zien is deze is anders dan de Tiger 1050)
Volgens de vorige eigenaar is de accu ongeveer een jaar oud en stond deze op een druppellader.
Of zijn er nog andere tips om diet probleem te op te lossen?
Nog een aanvullende vraag. Ik probeerde te benzinetank van de motor te halen mar ik snap niet hoe die snelsluiting werkt.
Hoe moet je met de snelsluiting de benzineleiding losmaken?
Ik heb alle standen van het snelsluiter schuifje geprobeerd. Maar in alle standen moet ik zo veel kracht geven dat ik bang ben dat alles afbreekt.
Op een Youtube video zag ik ook iemand het schuifje slopen om de snelsluiter los te krijgen.
Ik heb de dynamo spanning niet gemeten daar de motor in de schuur staat en starten dan wat lastig is. Ook weet ik niet met welke weerstand ik deze moet afsluiten daar er anders een best hoge inductie spanning gegenereerd kan worden.
De Optimate 4 geeft aan dat de accu goed is.
Ik hoop dat de gelijkrichter in de spanningsregelaar zijn beste tijd gehad heeft dus heb ik inmiddels een nieuwe spanningsregelaar besteld. (dit type schijnt nog al eens stuk te gaan)
dynamo wikkelen (dus geen aftermarket shit) kost tussen 110 en 130 euro.Zal niet de eerste zijn met defecte dynamo. Niet goedkoop.
Mijn TIgerthe 800 zit net over de 20000KM dus een grote beurt:
Waarvan ik zelf het grootste deel zelf doe en heb uitgevoerd.
De laatste twee punten moeten nog opgepakt worden.
Valve Clearances
Throttle body synchronization
Iemand wat de kosten daarvoor zijn? In omgeving Leiden
Dat was bij mij aan de voorzijde heeft heel mijn schijf verziekt, ik heb alles toen helemaal gereviseerd om dit niet nog eens te krijgen.zo, angel gt 2 gemonteerd, nieuwe achterrem blokjes...we kunnen er weer tegen.
alleen jammer dat de oude remblokjes een compleet weg was...de andere bijna niet versleten...en toch liep alles vrij en zat goede beweging in.
service , schoonmaken, olie verversen en evt bushings vervangen is meestal voldoende toch?Midden juni nog een paar dagen naar Z-Frankrijk met de Tiger... en dan weer dicht bij een onderhoud. Banden weet ik nog niet zeker. Als ze vervangen moeten worden twijfel ik nog tussen de MPR5 (heb nu de 4) en de Pirelli Anget GT2.
Ben verder wat aan het lezen over cartridges voor de voorvork. Iemand hier ervaring mee? Of ipv hele cartridges kan je ook goedkoper 'revalven'... De moeite om te doen?
Dat zeker. Maar cartridges zijn in principe een upgrade van de bestaande vork. Dwz betere vering met meer instelmogelijkhedenservice , schoonmaken, olie verversen en evt bushings vervangen is meestal voldoende toch?
brandstof slang koppeling was toch inknijpen?....Gister in vandaag een rondje gereden. Gelukkig geen lege accu meer.
Met al het zoeken waarschijnlijk een slecht contact verholpen.
accu laad wel bij maar niet genoeg. 13,5V bij 5000 RPM.
Inmiddels de oorzaak van de lege accu is gevonden.
Dynamo is gelukkig nog goed alle drie de fasen 65 Volt bij 4000 RPM.
Accu is goed volgen mijn optimale 4. En geeft 13 Volt in rust.
Accu laad dus nog niet genoeg 13,5 Volt bij 5000 RPM.
Maar met de nieuwe spanningsregelaar 14,4 Volt bij 5000 RPM
Conclusie spanningsregelaat is defect. Waarschijnlijk een defecte gelijkrichter. Vallen de kosten gelukkig alles mee.
Nu nog de moed vinden om de nieuwe spanningsregelaar in te bouwen.
Vandaag was het te warm.
En nog ff uitvogelen hoe die (toch niet zo) snelkoppelingen voor de brandstofslang werkt.