Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat valt er ultrasoon te reinigen aan remklauwen?
Gewoon netjes schoonmaken en weer met "Bremsenvet" in elkaar zetten.
Bremsenvet doe je ook in de groeven waar de stofkeerringen en de drukkeerringen in zitten.
 
Wat valt er ultrasoon te reinigen aan remklauwen?
Gewoon netjes schoonmaken en weer met "Bremsenvet" in elkaar zetten.
Bremsenvet doe je ook in de groeven waar de stofkeerringen en de drukkeerringen in zitten.
Om ze schoon te maken moeten ze uit elkaar kunnen. Ze zijn zo ontzettend vastgeprut dat ik dat niet voor elkaar krijg. Zoiets heb ik al eerder gehad met de remklauwen van mijn Honda, en daar was ultrasoon reinigen een perfecte oplossing!
 
Om ze schoon te maken moeten ze uit elkaar kunnen. Ze zijn zo ontzettend vastgeprut dat ik dat niet voor elkaar krijg. Zoiets heb ik al eerder gehad met de remklauwen van mijn Honda, en daar was ultrasoon reinigen een perfecte oplossing!
je onderhoud je fiets dus erg slecht............................................._O-:j
 
je onderhoud je fiets dus erg slecht............................................._O-:j
Klopt. En wat erger is: degene voor mij blijkbaar ook. Ik heb al vrij lang niet gereden met deze motor, dat maakt het er ook niet beter op. Een keer in de pekel gereden vorig jaar en daarna lekker binnen gezet... Dat was niet slim.
Een paar maanden geleden heb ik geprobeerd de Tiger door de garage weer goed te laten maken (toen zat mijn dikke babybuik in de weg (meteen ook de reden waarom er zo lang niet op gereden is)). De achterremmen zijn nu prima... Denk dat ze de voorremmen niet hebben bekeken :+.
Anyways, vind van ultrasoon reinigen wat je ervan vindt, maar het werkt en als iemand mij aanbiedt dat voor me te doen en ben ik toch gek als ik nee zeg.
Even voor het idee: ik kreeg de cilinders er niet eens meer uitgeremd. Dan heb ik niet de illusie dat ik het op mijn werkbankje met matig gereedschap wel voor elkaar ga krijgen.
Als alles dan straks los is gaat het weer netjes met nieuwe rubbertjes en boutjes in elkaar, en dan ga ik het goed schoonhouden.
 
Het heeft even geduurd maar ik ben klaar met de voor remklauwen.
De onderdelen die ik normaal gesproken met alle tevredenheid bij triumphworld.de bestel waren niet goed en bovendien niet compleet. Voor het zelfde geld dat ik daar 1 revisiesetje had, heb ik er bij brabantmotors 2 kunnen aanschaffen.
Nu nog laatste klussje en dat is het onderkuipje spuiten en de hugger, weet iemand wat de kleurcode is van een witte tiger uit 2007?
 
Goeie vergelijking :7

Er is nog geen een probleem qua remklauwen of dergelijke waarvoor ik ultrasoon nodig heb gehad, soms moet je gewoon iets meer moeite doen :p
wat is er mis met deze vergelijking?...je bent eerder klaar(daar) en hebt minder energie gebruikt.... :)
 
Vandaag alle vloeistoffen nagelopen om zo zaterdag zonder problemen een stukje te kunnen toeren, bij controle van het expansievatje zag ik dat er heelveel bruine zooi in zat.
Dus nu alles afgetapt en gespoeld het tankje viel niet mee maar met soda, witte spirtus en 2 vaatwas blokjes is hij weer als nieuw, koeling is 3 keer gespoeld met water nu uit lekken en morgen avond weer vullen.
 
Vandaag een mooie route gereden, lekker begin van 2019 maar wat is dat scherm K U T Zeg.
Bij thuiskomstgelijk begonnen hier wat aan te doen, mij is nu duidelijk dat zonder scherm het beste rijdt geen wind ruis maar dit ziet er niet uit. Ik heb een mra laag ruitje bij de motor maar deze was nog te hoog, nu heb ik het orginele ruitje op zijn laagst afgezaagd, dit is al een hele vervetering.nu zat ik te denken om de spleet onderaan het scherm wat te vergroten waardoor je gewone lucht stroom krijgt onder het scherm.
Of misschien gewoon iets totaal anders voorop misschien zijn de fabbri sport ruitjes wel oke.
 
nou...verry raarrrrrr
accu in de triumph.....
starten...zelfde probleem......tijden starten kakt accu in tot 10.9 volt...dat is ok, maar stopt er toch mee.
nu eens flink door proberen...na een stuk of 7 a 8 keer proberen, gaat hij wel langer doorstarten....2 plofjes...nog eens proberen en kan nu ook langer doorstarten....motortje loopt nu.

wat raarrrr is....mijn usb contact met voltmeter....geeft 37 volt aan....spanningsmeter gewoon 14.2
na een minuutje lopen gaat de usb voltmeterding langzaam zakken naar ook rond de 15 a 14 volt....
het is wel duidelijk dat er iets niet goed is.....en vertrouw de spanningsmeter wel, maar de usb niet.
denk toch dat er ergens goed wat vocht in is gekomen en de boel misschien ontregeld...

het rondgaan van de startmotor gaat ook best vlot....ook als hij ermee stopt...dus wel kracht zat denk ik?

dit weekend de hele voorkant er af gehad......kwam kroonsteentjes tegen....een lekke connector en nog wat troep.
had zelf ook niet alles echt netjes aangesloten afgelopen zomer (usb lader en navivoeding) dus alles maar eens netjes gemaakt, kilo draad afgeknipt, kroonstenen vervangen en alles weer netjes vastgeknoopt met tyraps.

ik denk.....dat de elektrische problemen wel wegblijven nu.

helaas nog geen passend "mannetje" gevonden voor de (originele)navistekker
 
Hele winter netjes druppellader aan de accu, maar zaterdag klaar om te rijden en natuurlijk de accu zo dood als een pier😞

Vraagje hierover, met wat voor accu's rijden jullie?
Ik heb er vorig jaar een nieuwe yuasa in gedaan maar hier stond volgens mij op dat deze niet plat gemonteerd mogen worden, misschien dat ze hierdoor eerder slecht worden omdat de platen een stukje droog staan. Ik merkte namelijk dat mijne ook al minder werd maar heb hem ook niet heel vaak aan de lader staan.
 
Vraagje hierover, met wat voor accu's rijden jullie?
Ik heb er vorig jaar een nieuwe yuasa in gedaan maar hier stond volgens mij op dat deze niet plat gemonteerd mogen worden, misschien dat ze hierdoor eerder slecht worden omdat de platen een stukje droog staan. Ik merkte namelijk dat mijne ook al minder werd maar heb hem ook niet heel vaak aan de lader staan.
Ik rij met een gelaccu een type zwaarder dan orgineel dat is blijkbaar vaak een probleem bij de tiger.
 
20190217_162512.jpg
na een prachtig stuk toeren zaterdag (maasdijk:}) mijn kettig beschermer vandaag maar verlengd, die remmenreiniger is niet goed voor mijn motorjas.
 
Heb bij heuts maar een nieuwe accu gehaald ymf oid maar dat plat liggen zal zeker niet helpen denk ik. Netjes de accu gevuld maar nadat je hem monteerd ruik je accu zuur
 
Heb bij heuts maar een nieuwe accu gehaald ymf oid maar dat plat liggen zal zeker niet helpen denk ik. Netjes de accu gevuld maar nadat je hem monteerd ruik je accu zuur
Als hij lekt laat het accuzuur wel zijn sporen na, daarom ben ik voor een gel gegaan.
 
Zijn er hier 1050 rijders die een orgineel zadel hebben liggen op zolder? Ik heb het vermoeden dat mijn zadel een verlaagd model is en ik zoe hem graag naast een orgineel houden om dit te bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan