Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Herken ik wel... zeker in de winter... in de zomer is het geen probleem...
Wat ik nu doe is voor en na de winter de remklauwen reinigen en daar waar een likje vet mag dat ook doen. Sindsdien gaat het goed... :)
 
Herken ik wel... zeker in de winter... in de zomer is het geen probleem...
Wat ik nu doe is voor en na de winter de remklauwen reinigen en daar waar een likje vet mag dat ook doen. Sindsdien gaat het goed... :)
Ze zitten al heel lang vast, dus ze moeten nu gewoon even echt helemaal uit elkaar en netjes gemaakt. Ik denk dat de vorige eigenaar dat ook al een tijdje niet had gedaan.
 
Nou ik ben denk ik klaar: nu als laatste heb ik die wielen laten spuiten
 

Bijlagen

  • IMG_0261.jpg
    IMG_0261.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 30
Vandaag begonnen aan het reviseren van de voorrem klauwen, bij een klauw zijn aan een kant de zuigers vastgaan zitten.
Waardoor ik ongelijke slijtage heb op mijn remblokken, kan ik na het reviseren hier gewoon mee door rijden?
De blokken zijn eigelijk nog wel erg goed, vind het een beetje zonden om ze gelijk mee te vervangen.
 
als je nog zat vlees hebt tot aan de slijtgleufjes. kan dat makkelijk.
straks als het goed is loopt het weer soepel, slijten ze beiden gelijk af, dus zal je wel op de meest versleten moeten letten wanneer het tijd is om te vervangen.
dat ze ongelijk zijn doet niet af aan de remkracht straks.
 
Voor mn Tiger 800 XCA 2015 ben ik op zoek naar zijkoffers. Iemand die een set outback, explorer, givi zijkoffers verkoopt? Of weet waar ik deze best kan aankopen? Als topkoffer heb ik reeds een Givi outback.
 
Ik heb een set om de voor remklauwen te reviseren maar nu heb ik de orginele nissin klauwen met 4 zuigers.
De set keringen die ik heb zijn 4 dikke en 4 iets dunnere rubbers klopt het dat er overal 2op moeten, of heb je verschillende per zuiger?
 
Zo, setje dikke accukabels voor de Tiger 1050 gescoord. Naar verluid zou het hoesterige starten daarmee verleden tijd moeten zijn.
IMG-20190117-WA0009.jpeg
 
Iemand toevallig nog een setje handkappen voor een Tiger Sport uit '13 liggen?

Vind €125 voor een dom stuk plastic wat buitensporig.
 
vraagje voor de sleutel/techno noobs....
triumpf tiger 2009..1050
bij starten gaat het blok 1 rondje en kapt met starten.
daarna kan ik dit blijven doen....maar gaat maar een rondje en start daardoor niet.
accu eruit....op de oplader...maar laadt bijna niet want is denk ik al/nog vol.
voltage = 13 volt
iemand enig idee wat het kan zijn?
 
al gestart met een kabels vanaf een auto? IK heb het ene keer gehad met de pegaso: bendix kapot
 
Ik heb een set om de voor remklauwen te reviseren maar nu heb ik de orginele nissin klauwen met 4 zuigers.
De set keringen die ik heb zijn 4 dikke en 4 iets dunnere rubbers klopt het dat er overal 2op moeten, of heb je verschillende per zuiger?
4 zuigers per kant?
Ik heb toevallig net de klauwen er dit weekend af gekregen. Volgens mij zijn dat ook gewoon die Nissin dingen maar er zitten echt maar twee zuigers aan elke kant hoor :).
Nu ga ik valsspelen want ze worden ultrasoon voor me gereinigd.
 
nou...verry raarrrrrr
accu in de triumph.....
starten...zelfde probleem......tijden starten kakt accu in tot 10.9 volt...dat is ok, maar stopt er toch mee.
nu eens flink door proberen...na een stuk of 7 a 8 keer proberen, gaat hij wel langer doorstarten....2 plofjes...nog eens proberen en kan nu ook langer doorstarten....motortje loopt nu.

wat raarrrr is....mijn usb contact met voltmeter....geeft 37 volt aan....spanningsmeter gewoon 14.2
na een minuutje lopen gaat de usb voltmeterding langzaam zakken naar ook rond de 15 a 14 volt....
het is wel duidelijk dat er iets niet goed is.....en vertrouw de spanningsmeter wel, maar de usb niet.
denk toch dat er ergens goed wat vocht in is gekomen en de boel misschien ontregeld...

het rondgaan van de startmotor gaat ook best vlot....ook als hij ermee stopt...dus wel kracht zat denk ik?
 
4 zuigers per kant?
Ik heb toevallig net de klauwen er dit weekend af gekregen. Volgens mij zijn dat ook gewoon die Nissin dingen maar er zitten echt maar twee zuigers aan elke kant hoor :).
Nu ga ik valsspelen want ze worden ultrasoon voor me gereinigd.

maar ik denk dat hij bedoeld vier zuigers per rem klauw....en niet per kant van 1 remklauw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan