Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ligt ook een beetje aan je lichaamslengte en of je nog met koffers rijd l
 
Ik ben 198 en rij eigelijk altijd zonder bagage, ik heb het korte ruitje geprobeerd.
Ziet er wel mooi uit maar bied totaal geen bescherming, orgineel ruitje is beter maar dan wordt je zowat doof van de herrie rond je helm wat sl begint bij 80 km/h.
 
Korte ruitjes creëeren meer wind maar minder turbulentie. Alles onder je borststreek is wel nog steeds beschermd.
 
Ik ben 198 en rij eigelijk altijd zonder bagage, ik heb het korte ruitje geprobeerd.
Ziet er wel mooi uit maar bied totaal geen bescherming, orgineel ruitje is beter maar dan wordt je zowat doof van de herrie rond je helm wat sl begint bij 80 km/h.
Je kan proberen de onderkant van de ruit wat te kantelen...maar dat geeft natuurlijk terug wat meer wind
 
Hoi mede-Tiger-fanaten.

Ik wil me even voorstellen. Mijn naam is Ronald. Altijd Honda gereden en sinds dit jaar eigenaar van een 800 XC SE. De rijeigenschappen en zithouding zijn echt super. De standaard afwerking vind ik wat minder (bijvoorbeeld de simpele niet mooie handkappen). Maar de rij/zitkwaliteiten maken dit ruimschoots goed. Vooral omdat ik knieklachten heb, die mij op de Tiger niet belemmeren. Na jaren met pijn gereden, nu eindelijk een fiets gevonden waarmee ik zonder pijn kan rondtuffen.

Verder ben ik actief als organisator van ritten bij mijn motorclubje.

Ik lees vrolijk verder mee in dit topic.

Bye!
 
Gisteren moto opgehaald na mods. Snorkel is uit airbox...tiger is inderdaad wat gretiger op de gas. Niets wereldschokkend maar wel kleine verbetering. En blijft even soepel aan de gashendel.

Led pinkers zijn mooi maar geven iets minder licht dan verwacht. Misschien later toch eens kijken voor de triumph origineel.

Korte rem en koppeling handels zijn ook leuk. Maakt koppeling iets lichter.

Dus terug beetje nieuwe moto gevoel 😁
 
Nog vraagje over de LED pinkers...ze werken maar geven zoals gezegd wat minder licht dan verwacht. Ook het indicatielampje op het dashboard knippert maar gaat niet volledig uit (dus in plaats van aan/uit gaat het aan en dan half uit). Het lijkt alsof een deel stroom die naar de knipper zelf moet in het dashboard blijft hangen.

is dit normaal voor led pinkers? Of toch een slechte relais? Of slechte kwaliteit pinkers (waren van AliExpress)?
 
Nog vraagje over de LED pinkers...ze werken maar geven zoals gezegd wat minder licht dan verwacht. Ook het indicatielampje op het dashboard knippert maar gaat niet volledig uit (dus in plaats van aan/uit gaat het aan en dan half uit). Het lijkt alsof een deel stroom die naar de knipper zelf moet in het dashboard blijft hangen.

is dit normaal voor led pinkers? Of toch een slechte relais? Of slechte kwaliteit pinkers (waren van AliExpress)?
Klinkt eerder als een massa-probleem.
 
Dat ook, is je weerstand te licht gaan ze sneller knipperen, is je weerstand te zwaar dan blijven ze branden of werken niet meer.
 
Een gegoten wiel breekt en is duurder, spaakwielen kunnen nog gerecht worden.
Eerlijk gezegd, hoeveel rijders ben je al tegen gekomen met een gebroken gegoten wiel?
Ben van Italië door Zwitserland en Frankrijk naar huis gereden met grote offroad gedeelten (Alpen-Vogezen) en heel wat rotsige stukken. De velgen hebben geen krimp gegeven.
Spaakwielen zijn eerder een optisch gegeven dan echt, op amateurniveau toch, dan echt nuttig.
 
is dit normaal voor led pinkers? Of toch een slechte relais? Of slechte kwaliteit pinkers (waren van AliExpress)?
Nee. De lichtopbrengst van goede LED zou juist hoger moeten zijn dan deze van gloeilampen. Heb de OEM Triumph verlichting (volledige standaard set op de Tiger 1200 en richtingaanwijzer optieset op de Street Triple als vervanging van de standaardset) en deze geven een veel grotere lichtopbrengst tov de standaardset en werken probleemloos. Je kan gloeilampen wel niet 1:1 vervangen door led. Er dient een afzonderlijke relais tussen geplaatst te worden. Maar ik vermoed dat deze wel standaard bij je pinkerset bijgeleverd was?
 
Eerlijk gezegd, hoeveel rijders ben je al tegen gekomen met een gebroken gegoten wiel?
Ben van Italië door Zwitserland en Frankrijk naar huis gereden met grote offroad gedeelten (Alpen-Vogezen) en heel wat rotsige stukken. De velgen hebben geen krimp gegeven.
Spaakwielen zijn eerder een optisch gegeven dan echt, op amateurniveau toch, dan echt nuttig.

Gebroken wielen zie je nog wel eens met oude magnesium en carbon velgen. Maar alu straatvelgen zijn zeker goed voor normaal gebruik. Als je een gegoten velg stuk hebt gereden dan is de kans groot dat er ook wel meer stuk is aan je motor :-)
 
Nee. De lichtopbrengst van goede LED zou juist hoger moeten zijn dan deze van gloeilampen. Heb de OEM Triumph verlichting (volledige standaard set op de Tiger 1200 en richtingaanwijzer optieset op de Street Triple als vervanging van de standaardset) en deze geven een veel grotere lichtopbrengst tov de standaardset en werken probleemloos. Je kan gloeilampen wel niet 1:1 vervangen door led. Er dient een afzonderlijke relais tussen geplaatst te worden. Maar ik vermoed dat deze wel standaard bij je pinkerset bijgeleverd was?
Ik heb er goedkope van Aliexpress...zat geen relais bij. Er is wel relais geplaatst door diegene die ze heeft geplaatst maar die stelt dat dat normaal is. Ik heb zelf ergens het gevoel dat je die toch op volledig dezelfde manier kan laten knipperen als de standaard knippers? Vind het raar dat het dashboardlampje niet aan/uit gaat maar constant blijft branden bij heet knipperen
 
Bij mijn motoren werken de LEd pinkers zoals hiervoor al omschreven en doet ook het verklikkerlicht op het instrumentenpaneel normaal.
Maar het zijn dan ook OEM Triumph onderdelen geplaatst door een Triumph dealer. Met goederen van Aliexpress heb ik geen ervaring.
 
Bij mijn motoren werken de LEd pinkers zoals hiervoor al omschreven en doet ook het verklikkerlicht op het instrumentenpaneel normaal.
Maar het zijn dan ook OEM Triumph onderdelen geplaatst door een Triumph dealer. Met goederen van Aliexpress heb ik geen ervaring.
Duidelijk. Thanks.

Het was een probeersel. Heb nu eigenlijk geen tijd om me er mee bezig te houden. Triumph parts eens in het oog houden dan
 
Mijn Triumph Tiger 800 uit 2011 geeft de laatste maand niet meer aan hoeveel benzine erin zit. De meter toont geen enkel streepje als de tank nu vol half of leeg is. Iemand een idee om dit te verhelpen?
 
Klinkt als een losse connector ergens. Bij de 1050 gaat in ieder geval het meten van het niveau met een andere sensor dan het reserve-lampje. Als je net getankt hebt laat het display nog steeds een lege tank zien en pas na een tijdje gaan de streepjes weer omhoog. Het reservelampje gaat wel direct uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan