Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moechy

MF veteraan
4 jun 2012
6.686
7.531
Oost-Vlaanderen
Welkom bij het Grrrote Triumph Tiger Topic!

Triumph Tiger is the name used by a number of current and former motorcycles,made by the British company Triumph Engineering and its modern successor Triumph Motorcycles Ltd.


Current models:

Triumph Tiger 800
Triumph-Tiger.jpg

Triumph Tiger 1050
hqdefault.jpg


Triumph Tiger Sport
2017_Tiger_Sport.jpg


Triumph Tiger Explorer

m_triumph-tiger-explorer_24.jpg

Previous models

Triumph Tiger 900
Triumph%20Tiger%20900%2099%20%201.jpg


Triumph Tiger 955i

Triumph%20Tiger%20955i%2001%20%202.jpg




Earlier models,made by Triumph Engineering prior to 1982:
Triumph Tiger 80, produced between 1937 and 1939
Triumph Tiger 100, produced between 1939 and 1940; and between 1946 and 1973
Triumph Tiger T110, produced between 1953 and 1961
Triumph Tiger Cub, produced between 1956 and 1968
Triumph Tiger Daytona, produced between 1967 and 1974
Triumph Tiger Trail, produced between 1981 and 1982

[afbeelding]

Deel 1 HET Grrrote Tiger topic
Deel 2 Het Grrrote tiger topic deeltje 2
Deel 3 http://www.motor-forum.nl/forum/lis...-Grrrote-Triumph-Tiger-Topic-Deel-Drie-1.html



Handige Links:


Engelstalig Tiger 1050 Forum : Tiger1050.com



Onze Tigertemmers:

Straycat
full


Oliesjeik
full


Vuurbloed
29340097_1680660405331215_7703573228328550287_n.jpg


Moechy
20180314_150241.jpg


Gets
full


Webtech
full

Nelis D
full

Hjerteknuser
1522688406.jpg

Rico_ehv
full

Chielo
IMAG2128_zps0c6powyv.jpg


Rev Limiter
full


Tyn1000
full





Jouw motor of een handige link/bijdrage in de OP? Stuur me een Pb'tje!
 
Laatst bewerkt:
Mooie OP al geworden ! Netjes!!


Het pimpen kan beginnen.....waar kan ik, en wat zijn leuke betaalbare vetstralers voor op de Tiger 1050 2009 vinden ?....liefst led ivm stroomgebruik

En heeft er iemand ervaring met zijtassen ?
Ikzoek rond de 25 liter per tas.
Ik denk dat mijn huidige tassen (Oxford) niet passen ivm de uitlaat.
 
Meest recente foto met nieuwe uitlaat.

Verder de enige hier met quickshifter denk ik :P

full


verder:

- Velgen satijnzwart
- K&N filter
- Triumph matzwart breed stuur en risers
- Hyperpro voor en achter (streetbox)
- TPS sensoren op ventielen geconnecteerd met GPS
- hoog comfortzadel
- Wave remschijven voor
- Verlenging voetsteun passagier voor de vriendin -> 8 cm lager
- Koffers maar die zijn er af nu ;)

En mid januari groot onderhoud gedaan 60.000 km and going strong
 
Laatst bewerkt:
Wil je die foto in de hoofdpost? Dan maak ik er straks werk van als ik op de pc ben. Smartphone werkt zo omslachtig..
Verschiet er zelf van dat ik zelf ook al bijna op 40.000km zit
 
De mijne

25.000 km
Pilot Road 5
Getuned
Nieuw zadel ( laten bekleden door tiger leathers)
De motor was orgineel grijs/zwart (mat) maar dat behoorlijk moeilijk schoon te maken
Vorige eigenaar heeft er al behoorlijk wat gedaan overigens ( import belgie)

De triumph logo heb ik overigens niet laten plakken maar spuiten :}

Volgende week even een nieuwe ketting er op knutselen ( tsubaku)
full
 
Laatst bewerkt:
Brommert vanmiddag aangeslingerd sinds eind oktober, had het niet echt naar zn zin! Maar ik ben de baas dus! Bandjes weer op spanning morgen ff stukkie touren. Misschien ff kijken ik mp zelhem maar dat ligt ook aan de zin/weer/ slaap van vannacht 😇
 
Ik heb een vraagje,

De laatste tijd ben ik steeds meer aan het kijken naar een andere motor.
Mijn huidige en eerste motor na 6 jaar: Honda VFR800 VTEC

Vorig jaar een stukje gereden op een VFR1200X en daarna een Speed Triple.
Gelijk was wel duidelijk dat het gevoel zei, SPEED SPEED.
Maar hoofd was gelijk wel de Speed is kwa spullen meenemen dan wel weer beperkt, gezien ik voor mijn werk ook wel vaak wat spullen mee moet nemen.

Nu had vorig jaar een kennis een Tiger gekocht en na hier even op zitten, was het ook wel een leuk iets. Eigenlijk een Speed maar dan wat hoger en meer comfort. Ook voor spullen meenemen wel wat makkelijker, tas achterop met een netje is zo gedaan. Bij de Speed heb je toch wat minder ruimte om dat even snel te doen.
En gezien ik ook wel regelmatig voor werk door bijna heel Nederland kom. Kan ik me inzien dat een Tiger op lange afstanden ook wel meer comfortable is.
Maar toch nog wel beetje sportief kunnen rijden als ik wel.

Zijn er hier mensen die naast de Tiger ook ervaring hebben met de Speed. En kunnen vergelijken hier tussen?

En natuurlijk al het advies (ben ook wel benieuwd wat bij de Tiger aan onderhoud misschien punten zijn), ervaringen van de Tiger zijn zeer welkom

-Meer een cosmetisch vraagje-
Kwa uitlaten ziet deze er standaard niet echt leuk uit en wat zacht aan geluid.
En kom niet veel erover tegen, maar zijn er ook uitlaten voor de Tiger die wat meer geluid geven (niets overdreven natuurlijk) maar wat dieper geluid vind ik altijd mooi.
 
En natuurlijk al het advies (ben ook wel benieuwd wat bij de Tiger aan onderhoud misschien punten zijn), ervaringen van de Tiger zijn zeer welkom

-Meer een cosmetisch vraagje-
Kwa uitlaten ziet deze er standaard niet echt leuk uit en wat zacht aan geluid.
En kom niet veel erover tegen, maar zijn er ook uitlaten voor de Tiger die wat meer geluid geven (niets overdreven natuurlijk) maar wat dieper geluid vind ik altijd mooi.
Na Suzuki, Yamaha, BMW en Kawasaki ben ik een aantal jaren geleden op aanraden van een vriend die motoren test voor M&T bij Triumph geland. Dat was een Sprint 955i ST. Absoluut fijne motor, alleen werd de kniehoek ( met mijn 1.91 m) wat krap. Het driecilindervirus had toen al toegeslagen, dus de volgende was een 1050 Tiger. Fantastisch ding, zowel voor woonwerk als om te reizen. Al naar gelang hoe lang ik weg ga zet ik er de koffers, een topkoffer en/of een grote tankzak op.
Het blok is absoluut bulletproof, hij rijdt uistekend, en de afwerking is van zeer hoog niveau. EN je ziet hem niet op iedere straathoek. :)
Andere uitlaten zijn er overigens genoeg te vinden, geen probleem. Er zijn her en der ook Tigerbezitters die knutselen aan hun luchtinlaat, gooien er de cat af, en/of passen de mapping aan om wat pk's te winnen. Niet echt nodig, want het vermogen wat de Tiger je standaard biedt is meer dan voldoende. Zwakke puntjes?: de originele accu is te licht, en de koplamp geeft niet genoeg licht ( tenminste bij de oudere modellen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan