Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waarom moet het dan op zolder liggen? Kun je niet beter gaan rijden tot je er een ziet staan en dan even vergelijken. Het wordt prachtig weer dit weekend!
 
En waarom moet het dan op zolder liggen? Kun je niet beter gaan rijden tot je er een ziet staan en dan even vergelijken. Het wordt prachtig weer dit weekend!
Blom motoren had er een, daar ben ik gister geweest. Maar zadel is even hoog alleen lijkt het orginedl veel harder dan mijn zadel.
 
Durf het niet te zeggen er is ooit wel wat aangedaan, dat kun je zien aan de onderkant hebben ze nieuwe nietjes gezet.
 
Vandaag weer eens een moelijke starter...eerste rit na de winter...batterij volledig geladen. Initiele start ging best ok. Gestopt na een 40km omdat ik moest tanken en dan wou de Tiger niet starten. Altijd weer die kuch en bijkomend de unit dit zo ratelt. Benzinemeter en kilometers sprongen beiden meteen naar 0.

Was op een paar 100m van mijn ouders. Moto geduwd en een 3 tal uur laten staan. Daarna terug kunnen starten maar ook niet 100% zuiver.
 
Vandaag een mooie route gereden, lekker begin van 2019 maar wat is dat scherm K U T Zeg.
Bij thuiskomstgelijk begonnen hier wat aan te doen, mij is nu duidelijk dat zonder scherm het beste rijdt geen wind ruis maar dit ziet er niet uit. Ik heb een mra laag ruitje bij de motor maar deze was nog te hoog, nu heb ik het orginele ruitje op zijn laagst afgezaagd, dit is al een hele vervetering.nu zat ik te denken om de spleet onderaan het scherm wat te vergroten waardoor je gewone lucht stroom krijgt onder het scherm.
Of misschien gewoon iets totaal anders voorop misschien zijn de fabbri sport ruitjes wel oke.
Als je er last van hebt is zonder ruit het beste...je kan de korte ruit onderaan nog altijd wat kantelen door een stukje riubber tussen kuip te steken. Ik heb het ruitje van een kawa Z900 via ebay gekocht wat er ook wel ok uitziet. Maar dan ga ik gaatjes moeten bijboren.
 
Als je er last van hebt is zonder ruit het beste...je kan de korte ruit onderaan nog altijd wat kantelen door een stukje riubber tussen kuip te steken. Ik heb het ruitje van een kawa Z900 via ebay gekocht wat er ook wel ok uitziet. Maar dan ga ik gaatjes moeten bijboren.
Ik ga het fabbri sport ruitje proberen die heb ik gister besteld, alleen zit daar nogal levertijd op.
Ik heb ook geken voor nieuwe ruitjes van de tiger sport maar die zitten op een andere plaats gemonteerd.
 
En helpt dit effectief? Mss tocj ook eens overwegen. Waar heb je ze gevonden?
Jup, wij vinden dat het werkt. De Tiger 1050 van mn vrouw slaat nu vlot aan. Ook al had hij een maand niet aan de lader gestaan. De Tiger 1050 van een maat deden we ook. Die haalden we uit de garage, wilden we starten, maar rochelrochelhoesthoest. Geen gang in die startmotor. Niet aanslaan dus.
Vervolgens die dikke kabels erin, (2e keer, dus zo gedaan). We hadden niets met die accu gedaan. Test: starten-lopen. Stonden we wel een beetje van te kijken.
Wat ons betreft werkt het, ondanks de kleine steekproef met N=2 en geen dubbelblindtest.
Zowieso levert het je een middagje troetelen met je brommer op.

Kabels dus gekocht op:
Triumph Tiger 1050 & SE Starter Battery Cables Upgrade.
 
Klein vraagje...wat zijn de afmetingen van de koplampen? Normale lamp h7 en de twee kleintjes h11?

Bijkomend, zijn er mensen die Led lampjes hebben in de koplamp? En dan bedoel ik zonder mods...dus plug en play in de plaats van de originele...Zo ja waar gekocht?

Thanks :)
 
Laatst bewerkt:
Zal ook eens ff een foto plaatsen van mun teigert
E81165F1-136D-4B12-9171-D90205AAC6B6.jpeg
C09D9DBD-D67B-4D6A-AD7E-9B2737D3A830.jpeg
C09D9DBD-D67B-4D6A-AD7E-9B2737D3A830.jpeg
 
Mooi hoor, dat rood!

Mijne staat nog steeds te koop, seizoen komt nu stilletjes aan terug op gang voor onze niet-doorrijders, dus hopelijk vind ie binnenkort een nieuwe baasje.
 
Scorpion uitlaat, bmc sportfilter, wat gaaswerk voor de radiator zat er allemaal al op, zelf montagepunten voor mijn koffers erop geplaatst, set had ik nog
Handkappen vandaag binnen

Hyperpro vering komt eraan toevallig vanmiddag afspraak gemaakt, vind hem teveel zwabberen op hoge snelheid

Ben dr verder wel content mee
 
Ben bezig voor mijn Tiger om een nieuwe uitlaat te (laten) maken. Er zit nu een enkele arrow op.
Wil graag (net als een speed) een dubbele Akra :-) Heb een ZARD bochtenset van een speed (dus geen cat meer) gekocht, had nog een arrow tussenstuk liggen en twee akra dempers van een kawa z1000.

Dus ff met tape een voorbeeld gemaakt voor Pajic. Achteraanzicht is super cool


Daarnaast wil ik ook gelijk ff de luchtfilterkast laten aanpassen en de SAS verwijderen. Las/zag op youtube dat het redelijk eenvoudig te doen is, maar zijn allemaal modeljaren van voor 2012.... mijne is uit 2015. Iemand een idee of hier de luchtfilterkast ook "open" gemaakt kan worden en of ook de SAS er afgedopt kan worden?
 

Bijlagen

  • VDPV9882.JPG
    VDPV9882.JPG
    267 KB · Weergaven: 27
  • DDBW5351 (002).JPG
    DDBW5351 (002).JPG
    173 KB · Weergaven: 21
Scorpion uitlaat, bmc sportfilter, wat gaaswerk voor de radiator zat er allemaal al op, zelf montagepunten voor mijn koffers erop geplaatst, set had ik nog
Handkappen vandaag binnen

Hyperpro vering komt eraan toevallig vanmiddag afspraak gemaakt, vind hem teveel zwabberen op hoge snelheid

Ben dr verder wel content mee

Wat laat je doen aan de vering? Hoor graag de kosten (en vooral het verschil in de praktijk). De mijne is ook niet echt stabiel op echt hoge snelheden. Gelukkig pas vanaf snelheden die je in NL je rijbewijs kosten dus het is geen must maar een signaal dat het niet optimaal afgesteld is.
 
Nou boven inname rijbewijs zit je als een kapitein op volle zee aan het stuur, ten op zichte van de thundercat die ik hiervoor had.
Tuurlijk is dat een andere fiets maar op 180 zo uitslaan. Is voor en tiger niet nodig
 
Nou boven inname rijbewijs zit je als een kapitein op volle zee aan het stuur, ten op zichte van de thundercat die ik hiervoor had.
Tuurlijk is dat een andere fiets maar op 180 zo uitslaan. Is voor en tiger niet nodig
Een thundercat is dan ook een heerlijke fiets. Die blijft zelfs stabiel op snelheden van +200.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan