Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
tja, heb hem gezien maar triumph is toch meer een triple voor mij :-) maar zeker een hele gave motor om te zien. Zadel ziet er alleen uit als een plank met leer...… daar hadden ze best iets mooier voor mogen ontwerpen. Dit is voor mij net iets te veel retrolook met zo'n zadel. Apart passagierszadel zou hem denk ik mooier maken (voor mij dan iig).
 
Die neo-retro's zijn wel cool. Enkel 2 cilinders doen het niet voor mij. Dat is minstens 1 cilinder te weinig :p .
 
Retro is zeker cool, maar een retro met M50 Brembo klauwen en 320 schijven is niet retro toch?
Zou die klauwen wel op mijn tiger willen hebben:9~
 
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, en wilde even inhaken op dit topic.
Vorige week geslaagd en gisteren een tijgetje 800 gekocht.
 
Dit weekend wordt airbox mod gedaan plus wat extra opties geplaatst zoals pinkers en hendels etc

Heb je er al mee gereden/ laten afstellen?
meetbaar/ merkbaar verschil?

wil de airbox en katalysator modificatie ook gaan uitvoeren. Maar wil er wel graag echt op vooruit gaan. Waarom iets slopen als het er niet echt veel voordeel aan is :-) Geluid zal er iig wel iets beter van worden.
 
Je gaat er zeker op vooruit hoor.
Zeker qua gasrespons rn vermogen.
Is maar 1 nadeel en dat is dat je stationair toerental iets zenuwachtiger en minder stabiel word.
Maar de fun die je ervoor terugkrijgt maakt dit ruim goed.

Mijn tiger staat nog steeds te koop btw, komt bijna geen reactie op of ze vragen of er koffers bij zijn :(
 
Nope tiger nog niet terug...😊 ben nog steeds benieuwd.

@Moechy daarom dat ik mijn tiger nog wat houdt en wat mooiere stukken op zet...

Het idee kwam op om een verbouwing naar naked of scrambler te doen maar twijfel nog over de kosten.

Ik vrees dat je prijs zal moeten zakken. Ik kreeg voor de mijne bij inruil ook niet meer dan 3000. Staat goede 60k km op wat slecht is voor de verkoop

En ps...mijne heeft abs, koffers en hyperpro set
 
Alle opties die je erop steekt ben je kwijt (is bij elke motor zo)
Een tiger ombouwen naar Naked of Scrambler gaat niet zo mooi zijn. Onder de kuipen is het wel wat chaos :p

Maar 3000 krijgen is echt wel heel weinig. Veel opkopers geven nog minstens 4000.
 
Laatst bewerkt:
Tiger 800 xr, ik heb de road verzie van de Tiger. Nu rij ik meer offroad echter zou ik overwillen stappen naar spaak wielen.
Is zo zet verkrijgbaar voor de XR?
 
Alle opties die je erop steekt ben je kwijt (is bij elke motor zo)
Een tiger ombouwen naar Naked of Scrambler gaat niet zo mooi zijn. Onder de kuipen is het wel wat chaos :p

Maar 3000 krijgen is echt wel heel weinig. Veel opkopers geven nog minstens 4000.

Nochtans nagevraagd hoor...niet boven de 3000 gekomen.

Zelfs het hilarische bod gekregen van 1000 bij officiële triumph dealer toen ik ging informeren naar een eventuele inruil
 
Nochtans nagevraagd hoor...niet boven de 3000 gekomen.

Zelfs het hilarische bod gekregen van 1000 bij officiële triumph dealer toen ik ging informeren naar een eventuele inruil
Das echt beledigend weinig.. Mijne heeft wel heel wat minder kilometers maar toch..
 
Ik zoek een goede motor garage voor mijn Triumph in Utrecht. De stad. Ik kan alleen echt niets vinden. Ik ken alleen maar wat kleine eenmanszaken. Wie heeft er advies? Beetje specialisme van het merk is denk ik wel gewenst.
 
Misschien heeft iemand het al geprobeerd maar ik zit nogal met de elende rond het scherm van de 1050 tiger 2008, maar na enig speurwerk ben ik op een scherm gestuit dat orgineel op de sport zit.
Die staat iets verder gekanteld en er zit een knikje in aan de bovenkant en een mooi donker kleurtje, maar passen die op de oudere modellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan