Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Kunststof is het. Hepco en Becker junior. Google maar even. Ik vind ze best mooi, stukken beter dan givi. En er past in elke koffer een helm.

Motor heeft ook acerbis handkappen en een middenbok trouwens
 
Ik heb zelf van het weekend de nieuwe glasvezel kappen eens op de motor gezet:
tta59Nh.jpg

ITqF84Y.jpg



Ziet er al mooi uit! Nu alleen nog besluiten in welke kleurstelling ik hem wil hebben.
 
Ja dat ging heel snel. Kwartiertje nadat de advertentie online stond had ik al een koper, die dezelfde avond het halve land door reed om 'm te komen bekijken. Hele enthousiaste kerel, kwam met een big smile terug van de proefrit. En hij is handig, rally enthousiast en verbouwt 2CV eendjes. Dus mijn suup heeft een fijn thuis
 
Ja dat ging heel snel. Kwartiertje nadat de advertentie online stond had ik al een koper, die dezelfde avond het halve land door reed om 'm te komen bekijken. Hele enthousiaste kerel, kwam met een big smile terug van de proefrit. En hij is handig, rally enthousiast en verbouwt 2CV eendjes. Dus mijn suup heeft een fijn thuis

De suup is natuurlijk ook al een liefhebber fiets en gezien je hem voor een net bedrag te koop had staan verbaast 't me niet eigenlijk.
 
Goedenavond. Even (weer)voorstellen. Mijn naam is Henk, reed tot twee jaar terug een Suup, waarna ik een BMW R1200GSA heb gekocht.
Maarrrr ook bij mij ontbrak het op die grote 1200 aan karakter en hobby, dus moet er weer een mooie '89-er gaan komen (wit/blauw/geel).
Zijn er hier mensen die weten of er zo één te koop staat of binnenkort te koop komt?
Donderdag ga ik er al één bezichtigen, dus ik hoop binnenkort weer van de partij te zijn....
 
Goedenavond. Even (weer)voorstellen. Mijn naam is Henk, reed tot twee jaar terug een Suup, waarna ik een BMW R1200GSA heb gekocht.
Maarrrr ook bij mij ontbrak het op die grote 1200 aan karakter en hobby, dus moet er weer een mooie '89-er gaan komen (wit/blauw/geel).
Zijn er hier mensen die weten of er zo één te koop staat of binnenkort te koop komt?
Donderdag ga ik er al één bezichtigen, dus ik hoop binnenkort weer van de partij te zijn....

Deze?
P1140079.JPG
 
Deze komt binnenkort op de markt. Tenminste, ik denk er over om dat te doen want ik heb geen goede sleutelruimte meer.
De opkomende klassieker ! Helemaal voor Dakar liefhebbers.

20181106_132218.jpg


Het is een 93'er SuperTéneré.
Gebruikt als woon/werk fiets, er staat nu 67000 km op de teller en er wordt nog mee gereden.
De Suup start werkelijk altijd.
Ze heeft uiteraard wat gebruikssporen.
Ik heb haar alleen op de weg gebruikt.
De koppelingskorf is voordat ik haar kocht nagekeken bij de dealer.

Heb haar 2 jaar geleden gekocht en wilde haar gaandeweg opknappen/verbeteren.
Daar kom ik niet echt aan toe.
Wat ik wél gedaan heb is:
Nieuwe DID ketting plus kettingwielen.
Nieuwe banden (Heidenau Scout)
Nieuwe complete Arrows Dakar uitlaat met dB killer.
Nieuwe 320 remschijven voor met adapters en nieuwe remblokken.
Nieuwe Givi ruit met getint glas.
En uiteraard de "gewone" dingen tijdig ververst zoals olie en de andere vloeistoffen.

Persoonlijke aanpassingen die ik heb gedaan zijn:
Nieuw hoog voorspatbord.
Kort achterspatbord.
Achter knipper vervangen door die van een XT660 die ik nog had. Van de originele grote knippers waren de rubbers geknakt.

De motor is verder origineel en niet verpest. De originele voor remschijven en stofkappen plus de originele achterkant met spatbord zitten in de koop bijgeleverd.

Al met al heb ik voor ruim €1200 verspijkerd aan deze Suup. 2 Jaar geleden heb ik de Suup gekocht voor €2700 en aan dat bedrag zit ik nu weer te denken.

Roel.
 
Sorry Hansseman en Roel RSV ik moet jullie teleurstellen. Het was en het gaat weer een '89 er worden (de blauw- wit- gele), in mijn ogen de mooiste kleurencombi voor de XTZ ooit gemaakt.
Morgen kijken naar een keurig exemplaar met weinig ervaring (nog geen 35000 Km op de teller!
Maar ik houd mijn opties open: als het niks wordt moet ik toch verder zoeken, maar die kleurenstelling moet het echt wel gaan worden.
Tot twee jaar geleden had ik een 92-er Suup, waarvan ik later de tank en de kappenset heb gewijzigd naar het 1989 model.
Veel gedaan aan die motor: o.a. alarmverlichting, H4 ipv bolletjes, LED strips, LED verstralers, handvatverwarming, Laser Produro uitlaat, carb. revisie, hugger op achtervork, koppeling aangepast, achterkant verhoogd, Wilbers progressieve voorveren, ventilator- overbrugging, stuurverhogers, gepoedercoate velgen, RVS remleisingen, RVS spaken, enz, enz, enz......
De "nieuwe" zal al die opties tzt ook weer moeten gaan krijgen.
Maarja, dan moet er wel weer eerst één in de tuin staan, toch?
Wordt vervolgd!
 
Mooi exemplaar, gefeliciteerd :)

Onverbouwde Supers worden/zijn zeldzamer en zeldzamer. Heb ook al een goed bod gehad op de mijne van hierboven maar twijfel (weer).............Het blijft zo'n pure fiets he ?
 
Heeft er nog iemand een opklapbare versnellingspook over voor de ST? (zoals je bijvoorbeeld op crossmotoren ziet) - die van mij is vandaag op z'n kant gegaan en heeft daarbij de versnellingsarm/pook verbogen tegen het blok aan. Nu heb ik dat welweer rechtgebogen, maar het is natuurlijk een kwestie van tijd tot ie een keer dóór de dynamokap gaat
 
bij mx24 lijkt mij..
die maten zijn niet zo exotisch..
Niet?

Ik ben ze in ieder geval nog niet tegen gekomen.
Daarbij kan je je afvragen hoeveel bescherming zo`n opklapbaar stukje geeft?
Wil je de dynamodeksel beschermen dan zou je daar een stuk metaal overheen kunnen lijmen.
Heb ik ook eens gedaan op een xt600 en dat werkt goed.
 
Wanneer m'n suup langer dan een week stil staat moet ik bijna 5 minuten starten voordat ie aan slaat (alleen af en toe en plofje), ruikt niet naar onverbrande benzine, dus hij verzuipt niet, lijkt eerder alsof hij geen benzine krijgt. Wanneer hij aanslaat loopt hij verder normaal, zowel lage als hoge toeren.
Ik hang hem nu dus maar bij voorbaat al aan de auto accu met startkabels wanneer hij langer dan een week heeft stil gestaan zodat ik m'n accu niet verkloot door hem helemaal leeg te starten.
Gevalletje vacuum lekkage, brandstofpomp op z'n retour, of toch wat anders?
 
Wanneer m'n suup langer dan een week stil staat moet ik bijna 5 minuten starten voordat ie aan slaat (alleen af en toe en plofje), ruikt niet naar onverbrande benzine, dus hij verzuipt niet, lijkt eerder alsof hij geen benzine krijgt. Wanneer hij aanslaat loopt hij verder normaal, zowel lage als hoge toeren.
Ik hang hem nu dus maar bij voorbaat al aan de auto accu met startkabels wanneer hij langer dan een week heeft stil gestaan zodat ik m'n accu niet verkloot door hem helemaal leeg te starten.
Gevalletje vacuum lekkage, brandstofpomp op z'n retour, of toch wat anders?

Denk de vacuümpomp ja, de mijne heeft er ook last van. Benzine is na een tijdje gedeeltelijk verdampt uit de carbs, dus de pomp moet dan op het vacuüm van het starten de benzine in de carbs krijgen. Bij m'n XT600Z was 't ook altijd een gedoe (heeft ook zo'n pomp). Zelfs wel eens gebeurd dat ik niet snel genoeg naar reserve over ging en toen de accu leeggestart heb.

Kan zijn dat als je een nieuwe pomp monteerd dat het stukken beter is, maar dit heb ik zelf nog niet geprobeerd, dus kan dat niet garanderen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan