Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Raymond W

Veter vast
23 okt 2006
6.922
120
54
Mijdrecht
Startprocedure.....
Zet de benzinekraan open, drink een bak koffie, trek je motorpak aan, start je suup.

De vlotterbakken zijn leeg en de pomp is zeer traag in doorstroom tijdens stilstand of start.
Zorg er wel voor dat je hem met minimaal aan half volle tank wegzet anders komt de benzine niet naar de hoger gelegen vlotterbakjes en dan moet de pomp zijn werk doen met alle nadelen die je nu hebt.

Klappookje is meer tegen het verbuigen van de pook zelf dan dat het een carterbescherming is.

Willemvu

MF veteraan
12 jan 2013
1.780
9
Den Haag
Ik had een elektrische pomp en sindsdien nooit meer last van. Maar mijn vacuumpomp ging ook langzaam op zn retour, gaf net te weinig benzine om kruissnelheid 145 aan te houden. Dan ging mijn suup stotteren. Maar anders inderdaad Raymonds startprocedure, dat helpt! Wel zorgen dat je suup niet te scheef staat, want bij mij wilden de carbs dan wel eens over gaan lopen. Met een verhoogde achterveer stond de mijne wel iets schever dan normaal

Raymond W

Veter vast
23 okt 2006
6.922
120
54
Mijdrecht
Met pijn in het hart heb ik besloten om mijn motor te verkopen. Wel erg jammer, want ik heb er zoveel aan gedaan. Het is een fraaie Dakar replica geworden, maar ik kom er bijna niet meer aan toe om er op te rijden. Dat vind ik erg jammer, want zo'n fraaie machine hoort op de weg en in het zand thuis. Over een vraagprijs heb ik nog niet nagedacht, maar als jullie iemand weten die interesse heeft, dan graag even een bericht.
View media item 1327788
@Sonauto,
Je motor staat weer te koop .
Misschien heb je spijt van je verkoop en wil je hem terug?
Te koop

Willemvu

MF veteraan
12 jan 2013
1.780
9
Den Haag
ik heb vanaf mei een huis met ruime garage. Goeie kans dat er tegen de zomer wel weer een suup in komt vermoed ik. Maar goed we willen ook een sauna. Keuzes keuzes.. :P