Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Gatverdarrie wat een fijn dempertje zeg.

Ikzelf zit nu de azen op een R1 uit 2005-2009, zit wel behoorlijk leuk spul tussen! Kan ik hier ook terecht voor markt-conforme prijs vragen en eventueel koopadvies? Of als iemand natuurlijk er af wilt... ;)
 
Die zit buitenom. Inmiddels schakel ik ook op deze motor omgekeerd, dan moet je die 2 slangen links van de schakelstang een beetje naar de zijkant duwen.



Hier nog wat foto's van de remkant, dan zie je wat ik heb weggehaald van het scherm.

DSC_0230.JPG
DSC_0231.JPG
 
Gatverdarrie wat een fijn dempertje zeg.

Ikzelf zit nu de azen op een R1 uit 2005-2009, zit wel behoorlijk leuk spul tussen! Kan ik hier ook terecht voor markt-conforme prijs vragen en eventueel koopadvies? Of als iemand natuurlijk er af wilt... ;)
U bedoeld 2004-2008 waarbij de 2004/5 hetzelfde is, de 2006 nagenoeg hetzelfde ( langere achterbrug 5 cm en nog enkele kleine dingen )
De 2007/8 is ietsjes anders qua kuipwerk en intern ook iets ge update ( slipperclutch, kelken en nog paar dingen. )

ik zou een 7/8 kopen aangezien die aardig wat kelderen qua prijs, maar imo nog steeds modern oogt en als een scheermes stuurt.
 
Heb jij ook een foto van de andere kant ( schakel kant ) van de Arashi set? Hoe bevalt deze?
ik vind het eerlijk gezegd niet zo goed als een pp tuning of trw/gilles enz enz maar daar is de prijs ook naar.

Althans ik kreeg het soms niet in de juiste versnelling op de veenslang en ook in andere sessies op andere delen van het circuit ( 3 keer blijven hangen op hetzelfde stuk op de veenslang 🙈 in versnelling met gebruik koppelinghendel).
Maar toen gewoon zonder koppelingshendel gereden ( opschakelen ) en dat werkt prima, maar vind de schakelstang wel een beetje losjes zitten ( lijkt voor mijn gevoel zo ).
 
ik vind het eerlijk gezegd niet zo goed als een pp tuning of trw/gilles enz enz maar daar is de prijs ook naar.

Althans ik kreeg het soms niet in de juiste versnelling op de veenslang en ook in andere sessies op andere delen van het circuit ( 3 keer blijven hangen op hetzelfde stuk op de veenslang 🙈 in versnelling met gebruik koppelinghendel).
Maar toen gewoon zonder koppelingshendel gereden ( opschakelen ) en dat werkt prima, maar vind de schakelstang wel een beetje losjes zitten ( lijkt voor mijn gevoel zo ).
Bedankt voor de reactie, ik heb er nu gouden 4racing set (merk uit italie).

Ik zit/zat te denken aan een rode set maar als er toch wel echte kwaliteitsverschil inzit kan ik beter deze houden. Eventueel hebben ze ook onderdelen om de schakelstang door het frame te krijgen.
 

Bijlagen

  • 20180825_175013 1.jpg
    20180825_175013 1.jpg
    145,9 KB · Weergaven: 9
  • 20180825_175004.jpg
    20180825_175004.jpg
    148,1 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Die zit buitenom. Inmiddels schakel ik ook op deze motor omgekeerd, dan moet je die 2 slangen links van de schakelstang een beetje naar de zijkant duwen.



Hier nog wat foto's van de remkant, dan zie je wat ik heb weggehaald van het scherm.

Bekijk bijlage 1330543
Bekijk bijlage 1330544


Dat afgezaagde kapje valt idd niet op, netje zo!

Hoe zit dat kapje vast eigenlijk? Bij mij nu alleen aan het rempotje en het kapje erboven. Ik zie wel 2 gaten, ik denk thv waar de voetsteun hoor te zitten en net achter het frame. Ik kan m bij mij dus nu heen en weer schuiven.

Ik vind bij jou de schakelstang ook nog wel mooi. Die van mij is alu kleur en valt dan erg (lelijk) op.
Ben al aan het kijken om m door het frame heen te krijgen, die spullen hebben ze met een extra scharnierpunt bij 4racing .....maar ik kan m ook zwart spuiten.
 
U bedoeld 2004-2008 waarbij de 2004/5 hetzelfde is, de 2006 nagenoeg hetzelfde ( langere achterbrug 5 cm en nog enkele kleine dingen )
De 2007/8 is ietsjes anders qua kuipwerk en intern ook iets ge update ( slipperclutch, kelken en nog paar dingen. )

ik zou een 7/8 kopen aangezien die aardig wat kelderen qua prijs, maar imo nog steeds modern oogt en als een scheermes stuurt.
7/8 klinkt goed, stijltje past me wel. Wat voor prijzen zou ik mogen kunnen verwachten (rond de 20k klikometers) en waar moet ik voor oppassen?
 
7/8 klinkt goed, stijltje past me wel. Wat voor prijzen zou ik mogen kunnen verwachten (rond de 20k klikometers) en waar moet ik voor oppassen?
prijzen zijn zo divers, lastig te bepalen en 20k voor een fiets van 10 jaar oud is wel weinig ( al kan het natuurlijk wel).

je zou kunnen voelen of de versnellingen nog goed zijn, met name de 2e ( probleem van de iets oudere jaartallen) en ja verder heb ik nooit problemen gehad met mijn 2008 racer.

de 2004 had wel een kapotte dynamo/rotor opgelopen, maar dat is bij de 2008 model niet aan de orde.

Anders plaats je een paar linkjes van een aantal motoren die je zelf wel wat lijken, dan kunnen we altijd hier feedback op geven.
 
prijzen zijn zo divers, lastig te bepalen en 20k voor een fiets van 10 jaar oud is wel weinig ( al kan het natuurlijk wel).

je zou kunnen voelen of de versnellingen nog goed zijn, met name de 2e ( probleem van de iets oudere jaartallen) en ja verder heb ik nooit problemen gehad met mijn 2008 racer.

de 2004 had wel een kapotte dynamo/rotor opgelopen, maar dat is bij de 2008 model niet aan de orde.

Anders plaats je een paar linkjes van een aantal motoren die je zelf wel wat lijken, dan kunnen we altijd hier feedback op geven.

Duidelijk verhaal, tof dat ik hier advies kan vinden. ;)
Het volgende monster komt dagelijks op mijn schermpjes...
Yamaha van € 5.999,-
 
Waar zie je precies dat haarscheurtje? Foto?
Waardoor zou zoiets komen, een val of zou het inderdaad een kwestie zijn van te strakke bouten?
 
Dat haarscheurtje staat in de tekst van de advertentie dus dat weet ik niet(zal op de foto ook wel niet te zien zijn).

Mij valt op dat de uitlaten niet parallel staan. Dat hoeft ook niks te betekenen. Ik zou dan op frame en achtervork letten. En op de aanslag nokken op frame en T-stuk.


p.s. hij verkoopt m wel iets goedkoper als de rest en ook nog met lage km stand. Dat zou wel een reden zijn om verder te zoeken.
 
Waar zie je precies dat haarscheurtje? Foto?
Waardoor zou zoiets komen, een val of zou het inderdaad een kwestie zijn van te strakke bouten?
Haarscheurtje in het subframe, waar de bout van de zadel in gaat.

Mooi ding hoor!

Maar hoe erg is het haarscheurtje en hoe snel scheurt het verder onder belasting van de bips 😃

Je mag wel wat kracht gebruikt hebben wil je een haarscheur in je subframe krijgen.
 
Hallo mede r1 rijders, ik heb me nog niet voorgesteld hier maar ook ik rij een r1 bj. 2010. Fantastische motor 😀Heb de motor destijds gekocht met een volledig akra systeem alleen dus geen e keur. Iemand tips als ik toch met de motor naar Duitsland oid zou willen?

Mvg chilli
 
Hallo mede r1 rijders, ik heb me nog niet voorgesteld hier maar ook ik rij een r1 bj. 2010. Fantastische motor 😀Heb de motor destijds gekocht met een volledig akra systeem alleen dus geen e keur. Iemand tips als ik toch met de motor naar Duitsland oid zou willen?

Mvg chilli
DB killers laten maken of de originele eronder doen.
 
Haha, dan vliegen we naar huis. :p Verder duidelijk verhaal, blijft een optie, maar zal er op letten mocht ik gaan buurten.

Kom ook nog een leuke R1 tegen op BVA, maar daar is 't gevoel vanwege de omschrijving niet heel goed bij.
Yamaha yzf-r1 - Motoren en scooters te Zwolle - BVA Auctions - online veilingen
Bij BVA weet je nog minder wat je koopt en de prijzen zijn al een tijdje geen koopjes meer helaas.

Plus een bijgeluid bij het optrekken kan in het gunstigste geval de kleppen zijn, dus die kunnen gesteld worden of de NAKS ( NOKKENASKETTINGSPANNER) maar kan mij herinneren dat deze bouwjaren ( 2004 t/m ) niet in die kleur rood is geproduceerd ( wel bordeaux rood ).
 
Laatst bewerkt:
Wat is bij de 2007-2008 rijders de kmstand voordat ie in "reserve" gaat (dus wanneer gaat het lampje branden)

Ik had een 2004 en daar was het ca 250km, nu met een 2008 zit ik op 210 km. Nu probeer ik te weten te komen of dit normaal is. (sensorhoogte of andere tankvorm)
 
Terug
Bovenaan Onderaan