Je houd wel van hoge kontjes hèMijn fzr moet ongeveer zo worden geen haast deze keer[afbeelding]
Wordt een interessant project, maar het zal je wel lukken als ik zie wat je met de Div. hebt gedaan.Mijn fzr moet ongeveer zo worden geen haast deze keer[afbeelding]
Flauwekul, de xj900s werd pas in 1994 geïntroduceerd en had vanaf het begin twee voorwiel-remschijven.
Als ik die koppelkrommes bekijk lijkt het alsof je 2 vlakke stukken hebt: van 3000-5000rpm en van 5000 tot 7000rpm. Daaronder en boven is het niet echt nuttig.
Nu toer ik meestal rond de 2500 in de stad, maar dat lijkt dus niet echt gunstig te zijn. Ik ga volgende tankbeurt proberen in de stad eens die 3000 aan te houden, kijken of het scheelt.
Wat ik zelf altijd doe is vrij vlot doorschakelen naar z'n 2, bij 50km/h in z'n drie en 80 in z'n 4. De 5 pas bij 100km/h
Als ik zo zuinig mogelijk wil rijden dan schakel ik zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling en houd de fiets zo laag mogelijk op toeren, waarbij ze wel nog wil rijden natuurlijk en probeer zo min mogelijk terug te schakelen.Wat ik zelf altijd doe is vrij vlot doorschakelen naar z'n 2, bij 50km/h in z'n drie en 80 in z'n 4. De 5 pas bij 100km/h
Zou kunnen.Kun je trouwens geen andere smileys gebruiken dan?
Eenieder schrijft op zijn eigen manier en daarom bemoei ik mij ook niet met jouw schrijfwijze/uitdrukkingswijze.Gewoon eenmag ook hoor bij een wijze opmerking
Een duidelijke ontwerpfout bij de 900 is de overmatig soepele motorloop vanaf 1500 rpm, en de goede bottom power - dus gaan mensen het ding rijden als een diesel..
En denk je echt dat je met terugschakelen een zuiniger verbruik krijgtTjsa , herken ik wel een beetje.
Draai ik enthousiast de jaagweg op ,schakel op naar z'n 4 en zit vervolgens klem achter een grijze duif in een kleine auto met hoge instap die de hele weg 60 blijft "rijden".
Vergeet ik natuurlijk terug te schakelen want het gaat zo ook nog .
T ding laat je niet weten dat je fout zit .
Vandaar mjn 1/16 verbruik .
En denk je echt dat je met terugschakelen een zuiniger verbruik krijgt
Wat ik bedoelde:Nou ja, van 't snelle rijden zal het niet wezen
Ik neem mij iedere keer voor om de toerenteller in de gaten te houden .
De motor wordt er inderdaad zenuwachtiger van, iets wat ik ook niet echt heel fijn vind. Maar we gaan het gewoon een tank proberen. Vandaag alvast wat geoefendZo rijd ik ook op mijn 600, erg laag in de toeren. Het is er ingesleten en met mijn auto ben ik veel zuiniger dan fabrieksopgaaf (opgaaf in 1989, dus niet echt nieuwe rijden) dus daar helpt het wel. Zal het met de motor ook eens proberen of hoger in de toeren rijden bevalt. De motor wordt er wel iets sportiever/zenuwachtiger van, doordat je meer power hebt. Prima voor een dagje toeren, maar elke dag op weg naar me werk vind ik een rustige loop veel fijner.
Het zal niet altijd zo zijn, maar er zijn zeker voorbeelden waarbij terugschakelen ervoor zal zorgen dat de motor zuiniger wordt. Als duidelijk voorbeeld zal ik bergop geven. Daar heeft het weinig zin om laag in de toeren te gaan rijden met de gasklep ver open. Je kun beter in een lagere versnelling met hogere toeren en de gasklep minder open rijden.Wat ik bedoelde:
Je rijdt achter iemand met 60 km/h en je wilt dezelfde snelheid aanhouden, maar om zuiniger te rijden wil je terug schakelen
Sorry hoor, daar heb ik nog niet van gehoord, maar ik laat mij graag beleren met een overtuigend voorbeeld/bewijs.
Kijk, dat bedoelde ik nou precies met deze postHet zal niet altijd zo zijn, maar er zijn zeker voorbeelden waarbij terugschakelen ervoor zal zorgen dat de motor zuiniger wordt. Als duidelijk voorbeeld zal ik bergop geven. Daar heeft het weinig zin om laag in de toeren te gaan rijden met de gasklep ver open. Je kun beter in een lagere versnelling met hogere toeren en de gasklep minder open rijden.
Sorry hoor, in mijn ogen zien jullie het verkeerd, althans de verklaringen tot nu toe.Kijk, dat bedoelde ik nou precies met deze post
Het is mijn manier om zo zuinig mogelijk te rijden.Dat veel mensen in een zo'n hoog mogelijk versnelling rijden begrijp ik niet helemaal.
Klopt, maar rij jij iedere rit alsof je op een racebaan zit waar je constant het maximum koppel nodig hebtDe diversion is een hoogtoerige motor waarbij het max. koppel op een veel hoger toerental ligt dan bij een auto...
Ik zou niet weten wat je kunt belasten met een rustig toerental.Belast je de motor dan niet onnodig zwaar als je 2000rpm aanhoudt?
Ik kan het ook allemaal niet technisch onderbouwen maar weet wel dat ik meestal, met een vrij pittige rijstijl, een verbruik haal met m´n Div600 van 1:24. Nou moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat mijn Div een ingevoerde motor is met een heel andere sproeierbezetting ivm de andere emissie eisen, en dat maakt hem wat zenuwachtiger bij koude motor maar ook zuiniger dan de gemiddelde Div, zo vertelde mij de Yamaha dealerAls ons dorp uitrij zit ik in 1500..3000 rpm, dan is het koppel lekker rustig beheersbaar op de rotondetjes.
Vlot manoeuvrerend op de snelweg ~ 5000 rpm
Attack mode: 6000..9000 rpm (grijze duif voorbij vlammen)
(verdorie - ik ben er zelf bijna een... :-/ )
En het kan mij geen [beep] schelen wat het effect is op mijn verbruik.
Als zuinigheid het belangrijkste criterium is kan je beter een 250 cc motor nemen die minder in deellast draait, en (dus) veel zuiniger is. Mijn backup Alto heeft vermoedelijk ook een lager euro/Km ratio.
Ik denk (en weet allerminst zeker) dat kleptiming en inlaat traject tuning het best werkt rond de ~5000 rpm (XJ900S). Dat wil niet zeggen dat dat altijd het lekkerste toerental is tav de omstandigheden.
Wil je dat geheim niet met ons delen,Ik kan het ook allemaal niet technisch onderbouwen maar weet wel dat ik meestal, met een vrij pittige rijstijl, een verbruik haal met m´n Div600 van 1:24. Nou moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat mijn Div een ingevoerde motor is met een heel
andere sproeierbezetting ivm de andere emissie eisen, en dat maakt hem wat zenuwachtiger bij koude motor maar ook zuiniger dan de gemiddelde Div,
zo vertelde mij de Yamaha dealer