Daarom is het goed te weten wat de koppelkromme is van je motor. Helaas kan ik niet echt een goede vinden voor een 900. Misschien heb jij die BertV?
Ik wel, zowel met de motor als met de auto.Ik vind het leuke verhalen maar heb in de praktijk hier nooit iets van gemerkt.
Het gaat me niet om maximaal. Maar wel om te weten waar er dipjes in de koppelkromme zit. Dat zijn de minder efficiente toerentallen die je moet proberen te vermijden.Ik heb de uitdraai dynojet, maar niet hier.
Koppel is uit mijn hoofd maximaal bij zo'n 6000tpm.
Daar zit ik 95% van de tijd heeel ver onder.
moet je niet eens de kleppen afstellen? of maakt dat niet uit?
Het gaat me niet om maximaal. Maar wel om te weten waar er dipjes in de koppelkromme zit. Dat zijn de minder efficiente toerentallen die je moet proberen te vermijden.
Het lastige aan dit soort dingen is dat die koppelkrommes op basis van maximaal vermogen bij dat toerental zijn. En meestal heb je de gasklep niet helemaal open. Het gaat dus om of je bij een bepaald toerental en stand van de gasklep voldoende kracht hebt om de motor constant te laten rijden.
Ik wil weten of ik beter 50 in de 5e versnelling (2000rpm), 4e (2500rpm) of 3e (3000rpm) kan rijden met betrekking tot het brandstofverbruik. Ik heb alleen geen idee hoe dat te achterhalen zonder duurtest, waar ik geen zin in heb en waarschijnlijk niet of nauwelijks te doen is.
Laat ik proberen een heel simpel voorbeeld te geven uit de praktijk, in dit geval met de auto.Maar vertel verder, hoe bepaal je dat of waaraan merk je dat
Dat lijkt mij ook sterk, want het maximale koppel ligt bij een hoog toerental met eveneens een hoog benzinegebruik.Heb ook weleens de bewering voorbij zien komen dat je het zuinigst rijdt bij een toerental waar het max. koppel ligt... maar dat lijkt me toch sterk..
besteld bij kedo.de
40895 TDM850 KEDO Handschalen-Kit
zal van mijn gefreubel foto,s maken
Diversions vanaf '98 hebben dubbele remschijf voor, daarvoor is het allemaal enkel. Met bouwjaar '98 zijn ze nog met enkele of dubbele te vinden (ik heb een '98 met een enkele schijf voor)
Het gaat hier om de Div 600. De 900 heeft volgens mij altijd al een dubbele schijf.Mijn '95er 900 heeft toch echt dubbele schijven voor
Het gaat hier om de Div 600. De 900 heeft volgens mij altijd al een dubbele schijf.
Goedemorgen
Na lang twijfelen heb ik toch besloten om mijn diversion te verkopen. Dit wegens rugklachten met deze zithouding. In dit topic heb ik veel tips gekregen en geleerd en daarvoor mijn dank
Hierbij een link met de advertentie.
Sieb-v-T in "Yamaha XJ600 S Diversion uit '96. Te koo..."
Als iemand op of aanmerkingen heeft over mijn advertentie hoor ik dat graag.
Goedemorgen
Na lang twijfelen heb ik toch besloten om mijn diversion te verkopen. Dit wegens rugklachten met deze zithouding. In dit topic heb ik veel tips gekregen en geleerd en daarvoor mijn dank
Hierbij een link met de advertentie.
Sieb-v-T in "Yamaha XJ600 S Diversion uit '96. Te koo..."
Als iemand op of aanmerkingen heeft over mijn advertentie hoor ik dat graag.
Foggie: Hier al iets mee gedaan? Binnengekregen? Interessant.