Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Hi,

Heb sinds een paar weken een div 600 uit 99 op de kop getikt. Het is mijn eerste fiets.
Bekijk bijlage 1404240
Fiets rijd verder prima maar er moesten natuurlijk wat zaakjes aan gebeuren zoals remblokjes vervangen. Nou ben ik daar afgelopen weekend aan begonnen, maar de linker voorklauw is onbruikbaar omdat de glijbus compleet vastgeroest zit in de beugel van de klauw, en van de achterste klauw zijn de banjo bout en een van de pinnen die de blokken vasthoud gesneuveld. Allemaal omdat de vorige eigenaar niet echt het belang doorhad van smeren...

Nou kan ik de klauw achter nog wel fixen en reviseren, maar de linker voorkant moet vervangen worden.

Heb heel veel sloperijen al gebeld maar niemand heeft überhaupt remmerij voor een div uit 99. Heeft er misschien iemand van hier nog wat in zijn schuur liggen?
Als het bij de Div uit 99 hetzelfde is, zou ik gelijk een 4zuigerige remklauw overwegen. Van een oude fzr of een thundercat oid, deze moeten vaak wel wat afgefreest worden maar het is de extra moeite wel waard. Misschien het overwegen waard?
 
Als het bij de Div uit 99 hetzelfde is, zou ik gelijk een 4zuigerige remklauw overwegen. Van een oude fzr of een thundercat oid, deze moeten vaak wel wat afgefreest worden maar het is de extra moeite wel waard. Misschien het overwegen waard?

Dat word dan wel een ingrijpende operatie, daarvoor moet ik de vork vervangen voor die van een fzr600, ik zoek gewoon maar naar een originele klauw
 
Dat word dan wel een ingrijpende operatie, daarvoor moet ik de vork vervangen voor die van een fzr600, ik zoek gewoon maar naar een originele klauw
Dat wist ik niet. Bij die van '96 kun je de originele vork gebruiken en en remklauw oortjes frezen. Sucses met de zoektocht. Misschien heeft roukama iets liggen?
 
Dat wist ik niet. Bij die van '96 kun je de originele vork gebruiken en en remklauw oortjes frezen. Sucses met de zoektocht. Misschien heeft roukama iets liggen?
Roukama heeft niks liggen, mijn laatste hoop is gevestigd op biggelaar in boxtel
 
Hebben meer mensen met deze warmte problemen met de Diversion?
Mijne loopt koud prima, maar als hij warm wordt (lees erg warm), dan stottert hij wat met optrekken.
Daarna loopt hij weer goed en trekt ook gewoon normaal.
Totdat ik weer even stil sta bij een verkeerslicht oid...dan stottert hij weer bij optrekken.
 
Met dank aan tom een verhoogd windscherm gekregen.
Nog net niet hoog genoeg dus , als ik heel minimaal vooroverbuig is het goed.
Dus of een spoiler erop of een nog hoger scherm.
Maar ach voor de nette prijs wat me gemaakt is was het de gok waard.

@Delight
Vandaag en gisteren ermee gereden en nul problemen.
Had zoiets met vrij lang stil staan van nu zal die wel erg heet worden aangezien er immers verder geen koeling is maar niks aan het handje :)
 
Ik zit in schriftelijke onderhandeling over het wel of niet aankopen van een xj600s uit 97 .( 67000km) Bedoeld voor mijn vrouw uiteindelijk . De verkoper wenst graag zekerheid . Het is vooral de prijs dat me vasthoud maar ik heb er dan toch een vraag bij ivm de remmen van de xj600s . Ik vind veel onderwerpen hierover , te veel om even allemaal te lezen daarom tot grote ergernis van velen : is die rem te modificeren in iets degelijks dus beter dan die ooit was( in 1997 ) . Verder hoop ik mijn verhaal hier kwijt te kunnen wat betreft de “ restauratie” , ik ben geen ervaringsdeskundige maar vermits ik niet gebonden ben aan tijd ( eens gekocht ) en ik hier massas aan ervaringen en technische know how kan vinden durf ik er wel aan te beginnen = uit elkaar slopen en de dingen één voor één aanpassen of vernieuwen . Zelfs spuitwerk moet volledig overgedaan worden want de huidige eigenaar heeft het zelf “geprobeerd “ .
Bedankt alvast 😌
 
Denk in een slechte staat dat je zn ding dan al voor 150eur moet kunnen kopen anders dat je beter een nette kunt kopen.
Mijn 900 kost ook maar 1250eur en dat was niet eens de goedkoopste maar wel een net ding.
Stond redelijk in de buurt en was de prijsklasse wat ik zocht dus vandaar dat het me niet uitmaakte.
Als je ene moet gaan spuiten en moet gaan restaureren kan je beter een fatsoenlijke kopen voor weinig geld of je moet het al echt als hobby zien en moet je ook niet naar het geld kijken.
 
Je begrijpt me verkeerd , Ik wil dingen zelf doen . Gepensioneerde met tijd om aan een motor te werken als het hem uitkomt en het budget het toelaat ...naast mijn andere fiets uiteraard . Ik heb nu even wat kleingeld over en dit model past daarin .
😉
 
Dus gewoon kopen dat ding.
Die rem zal uiteindelijk echt dan niet het breekpunt worden.
Van de 900 zijn ook niet zo heel slecht.
Zie de restauratie graag hier verschijnen 8-) 👌 :t
 
Ik zit in schriftelijke onderhandeling over het wel of niet aankopen van een xj600s uit 97 .( 67000km) Bedoeld voor mijn vrouw uiteindelijk . De verkoper wenst graag zekerheid . Het is vooral de prijs dat me vasthoud maar ik heb er dan toch een vraag bij ivm de remmen van de xj600s . Ik vind veel onderwerpen hierover , te veel om even allemaal te lezen daarom tot grote ergernis van velen : is die rem te modificeren in iets degelijks dus beter dan die ooit was( in 1997 ) . Verder hoop ik mijn verhaal hier kwijt te kunnen wat betreft de “ restauratie” , ik ben geen ervaringsdeskundige maar vermits ik niet gebonden ben aan tijd ( eens gekocht ) en ik hier massas aan ervaringen en technische know how kan vinden durf ik er wel aan te beginnen = uit elkaar slopen en de dingen één voor één aanpassen of vernieuwen . Zelfs spuitwerk moet volledig overgedaan worden want de huidige eigenaar heeft het zelf “geprobeerd “ .
Bedankt alvast 😌

Wat kost hij? En zo slecht zijn de remmen niet hoor met 1 persoon op de motor, met 2 wordt het een ander verhaal.
 
Ach...het ligt eraan wat je gewend bent.
Ik heb ook een XJ600S, maar vind de remmen in vergelijk met mijn vorige gsx600f wel meevallen.
 
Ik zit in schriftelijke onderhandeling over het wel of niet aankopen van een xj600s uit 97 .( 67000km) Bedoeld voor mijn vrouw uiteindelijk . De verkoper wenst graag zekerheid . Het is vooral de prijs dat me vasthoud maar ik heb er dan toch een vraag bij ivm de remmen van de xj600s . Ik vind veel onderwerpen hierover , te veel om even allemaal te lezen daarom tot grote ergernis van velen : is die rem te modificeren in iets degelijks dus beter dan die ooit was( in 1997 ) . Verder hoop ik mijn verhaal hier kwijt te kunnen wat betreft de “ restauratie” , ik ben geen ervaringsdeskundige maar vermits ik niet gebonden ben aan tijd ( eens gekocht ) en ik hier massas aan ervaringen en technische know how kan vinden durf ik er wel aan te beginnen = uit elkaar slopen en de dingen één voor één aanpassen of vernieuwen . Zelfs spuitwerk moet volledig overgedaan worden want de huidige eigenaar heeft het zelf “geprobeerd “ .
Bedankt alvast 😌

Mijn 600 remt ook als de beste.
 
Ooit reed ik met een cb125 uit 1973 , ik kan me niet herinneren dat ik niet tijdig kon remmen of dat de remweg te lang was . En dat waren voor en achter trommels . Dus ja , ik moet me direct geen zorgen maken , in het belang van mijn vrouw dan . Bedankt voor de reacties . 😉
 
Dus gewoon kopen dat ding.
Die rem zal uiteindelijk echt dan niet het breekpunt worden.
Van de 900 zijn ook niet zo heel slecht.
Zie de restauratie graag hier verschijnen 8-) 👌 :t
Daarvoor ga ik mijn best doen !
Vanaf 9 juli begint het verhaal met foto’s voor en tijdens . 😉
Moet nog wat mijn garage aanpassen , haken aan plafond extra tl licht , nieuwe werkbank enz ...
En misschien een woordenboek motortechniek , dat ik niet teveel over “ dingskes “ moet praten 🤭
 
Laatst bewerkt:
Mooi man , hou wel van projecten.
Tegenwoordig wel meer van het volgen dan van zelf de projecten hebben maar leuk vind ik het nog altijd :t
Werkplaats handboek is wellicht sowieso handig om te hebben
 
weet iemand waar ik een set kan kopen om beide voorremmen en de achterrem te reviseren?
bij roukema staan niet de juiste spullen, althans niet voor een div 600 uit 99.
ik kan alle onderdelen bij CMSnl kopen maar daar vragen ze al 16 euro voor een plastic hoesje van een 1 vierkante centimeter... plus een hele hoop belasting en verzendkosten.
 
Bij mlmparts en Japparts vind ik toch al een heleboel , zuigertjes , veertjes , o-ringen , remleidingen ......
Helaas niks voor een dubbelklauw div uit 99.
Inmiddels heb ik de spullen in Engeland besteld via ebay, daar is wel alles te krijgen gelukkig
 
Terug
Bovenaan Onderaan