Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Lager scherm vind ik ook prima maar.sit is het klote aangezien ik nu alles vol op de helm krijg.
Had op ebay wel hogere gezien voor rond de 80eur ex verzending dus is te overzien.
Maar als.iemand wat heeft liggen hoor ik het graag want goedkoper is altijd fijner.
Heb er een liggen. Stuur even een PB.
 
Gisteren bijna 400km met de Yamaha gereden.
Zonder scherm dus ziet er beetje lullig uit maar was wel goed te doen en brommer loopt heerlijk.
Alleen beetje rauw lopen vind ik dus morgen eens links en rechts gaan vragen wat klepjes stellen kost.
Gok dat het met de 75000 nog niet gedaan is.
 
Mijn Diversion heeft een “probleempje”.
Stationair en met iets gas loopt hij prima, maar als ik meer gas geef begint hij op 3 cilinders te lopen.
Kwestie van verstopte hoofdsproeier?
 
Mijn Diversion heeft een “probleempje”.
Stationair en met iets gas loopt hij prima, maar als ik meer gas geef begint hij op 3 cilinders te lopen.
Kwestie van verstopte hoofdsproeier?
Misschien geeft de bougie kleur ook wat informatie. Het kan van alles zijn namelijk. Maar sproeiers na kijken kan sowieso geen kwaad.
 
Misschien geeft de bougie kleur ook wat informatie. Het kan van alles zijn namelijk. Maar sproeiers na kijken kan sowieso geen kwaad.
Probleem is gevonden...
6313F5F9-505A-4870-9283-C703DA13A35A.jpeg


Sproeierhouder stuk...|(
 
Hi allemaal, na ongelofelijk lang geleden toch maar weer eens het motor-forum opduiken. Ik heb gisteren namelijk een flinke klap gemaakt tegen een auto met mijn 900 diversion uit '96, waarbij alles aan de voorkant (topkuip, koplamp, binnenkuip/dashboard ofzo en tellerset) is gesneuveld. Iemand hier enig idee waar ik deze onderdelen kan vinden? Het hele internet al afgespeurd, maar krijg niks in de originele rode kleur gevonden. Hoop hulp van jullie te kunnen krijgen!

Profiel pas ik direct aan wanneer ik uitgevogeld heb hoe haha...
 
Hi allemaal, na ongelofelijk lang geleden toch maar weer eens het motor-forum opduiken. Ik heb gisteren namelijk een flinke klap gemaakt tegen een auto met mijn 900 diversion uit '96, waarbij alles aan de voorkant (topkuip, koplamp, binnenkuip/dashboard ofzo en tellerset) is gesneuveld. Iemand hier enig idee waar ik deze onderdelen kan vinden? Het hele internet al afgespeurd, maar krijg niks in de originele rode kleur gevonden. Hoop hulp van jullie te kunnen krijgen!

Profiel pas ik direct aan wanneer ik uitgevogeld heb hoe haha...

Dat is klote, er een beetje goed vanaf gekomen?

Op Facebook zijn er ook diverse pagina's met div rijders. Probeer het daar eens
 
Hi allemaal, na ongelofelijk lang geleden toch maar weer eens het motor-forum opduiken. Ik heb gisteren namelijk een flinke klap gemaakt tegen een auto met mijn 900 diversion uit '96, waarbij alles aan de voorkant (topkuip, koplamp, binnenkuip/dashboard ofzo en tellerset) is gesneuveld. Iemand hier enig idee waar ik deze onderdelen kan vinden? Het hele internet al afgespeurd, maar krijg niks in de originele rode kleur gevonden. Hoop hulp van jullie te kunnen krijgen!

Profiel pas ik direct aan wanneer ik uitgevogeld heb hoe haha...
Hopelijk zelf goed vanaf gekomen?
Kijk eens bij Joost Woesthoff in Brummen, of even bellen.

Of bij Motorparts online:
 
Voor degene die het opzetruitje van aliexpres besteld hebben net zoals ik: de moer die op de as zit van dat stelarmpje is er af getrild bij mij. Volgens mij is het M6 dus ik draai gewoon een nieuwe. Maar om dit te voorkomen kun je er een extra moertje op zetten en hem stevig vast draaien zodat je hem borgt zonder de stelarm te strak te hebben staan.
 
Even vraagje.. ik heb de carbs van de 900 ultrasoon gereinigd, loopt goes alleen nu komt er ineens olie in de cilinders. Oftewel de motor rookt enorm. Kan dit iets met rubbertjes te maken hebben in de carb? Gaf iemand aan.. maar zover ik weet loopt er geen olie via daar toch..?
 
Even vraagje.. ik heb de carbs van de 900 ultrasoon gereinigd, loopt goes alleen nu komt er ineens olie in de cilinders. Oftewel de motor rookt enorm. Kan dit iets met rubbertjes te maken hebben in de carb? Gaf iemand aan.. maar zover ik weet loopt er geen olie via daar toch..?
Ik weet dat er bij de 600 olie door de carbs loopt voor verwarming...geen idee of dat bij de 900 ook zo is.
 
Hopelijk zelf goed vanaf gekomen?
Kijk eens bij Joost Woesthoff in Brummen, of even bellen.

Of bij Motorparts online:

Ja ben nog helemaal heel, op tijd er afgesprongen en nu alleen wat beurs, blauw en stijf haha...

Had al bij motorparts online gekeken, maar die hadden alleen kapotte onderdelen voor nog veel teveel geld. Heb inmiddels via Facebook een verkoper gevonden, dus ik ben compleet. Wel andere kleur topkuip (blauw ipv rood), maar wie weet staat dat ook wel weer tof...
 
Ontluchting carter en klepdeksel

Ik heb het luchtfilter vervangen ivm ombouw naar tracker, nu moet ik echter nog een oplossing verzinnen voor de carter én kleppendeksel ontluchting. Deze zaten aangesloten op het oude luchtfilter.

Bestaat er iets van een carterontluchtingsfilter oid?

Iemand suggesties?


Zou zoiets werken?

6hp954.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor degene die het opzetruitje van aliexpres besteld hebben net zoals ik: de moer die op de as zit van dat stelarmpje is er af getrild bij mij.
Ah, bedankt voor de tip. Rij er nu een paar weken mee rond, hij bevalt prima. Zal er een extra moertje op doen.
 
Ok, bevallen ze? Geven ze vertrouwen om plat door de bocht te gaan?
 
Dat is een mooi verschilletje inderdaad. Heb zelf vrij snel last van het zitten dus heb er bij een extra yoga matje eronder gedaan. Hoe zit dit zadel van jou, veel beter?
Ik heb er alleen even op gezeten, nog niet gereden, maar zit wel veel beter.
Meer ondersteuning, dus verwacht meer comfort.
 
Hi,

Heb sinds een paar weken een div 600 uit 99 op de kop getikt. Het is mijn eerste fiets.
1404240

Fiets rijd verder prima maar er moesten natuurlijk wat zaakjes aan gebeuren zoals remblokjes vervangen. Nou ben ik daar afgelopen weekend aan begonnen, maar de linker voorklauw is onbruikbaar omdat de glijbus compleet vastgeroest zit in de beugel van de klauw, en van de achterste klauw zijn de banjo bout en een van de pinnen die de blokken vasthoud gesneuveld. Allemaal omdat de vorige eigenaar niet echt het belang doorhad van smeren...

Nou kan ik de klauw achter nog wel fixen en reviseren, maar de linker voorkant moet vervangen worden.

Heb heel veel sloperijen al gebeld maar niemand heeft überhaupt remmerij voor een div uit 99. Heeft er misschien iemand van hier nog wat in zijn schuur liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan