Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Ja, heb ik inmiddels gedaan. Komt volgende week binnen. Mijn oude tank kan ik mooi op oefenen met solderen.

Pas donders goed op met het solderen of lassen aan een benzinetank. Tank bevat nog stééds vluchtige benzine. Kan levensgevaarlijk zijn! Aanrader tank weggooien, neem géén risico.
 
Pas donders goed op met het solderen of lassen aan een benzinetank. Tank bevat nog stééds vluchtige benzine. Kan levensgevaarlijk zijn! Aanrader tank weggooien, neem géén risico.
Thnx voor de waarschuwing. Ik zal er inderdaad nog eens goed over nadenken.
 
Ik ben bang dat je op zoek moet naar een andere tank. Nou lijkt mij dat niet zo moeilijk, ik zie ze vaak genoeg langs komen op marktplaats.
 
Hoi, nieuw hier... Heb onlangs een diversion 600 gekocht uit 92 na jarenlang niet meer te hebben gereden. Blij mee uiteraard, maar ben op zoek naar voorkuip en ruit. Heeft iemand er één liggen?
 
Hoi, nieuw hier... Heb onlangs een diversion 600 gekocht uit 92 na jarenlang niet meer te hebben gereden. Blij mee uiteraard, maar ben op zoek naar voorkuip en ruit. Heeft iemand er één liggen?
Op Facebook staat dit:
1395193
 
Ik heb vant weekend me uitlaat half half gemaakt dus daar zit al vooruitgang in !

Veder heb ik alle knipperlichten vervangen voor led na alles goed voorbereid te hebben.

Ze werken ! Alle 4 en doen het goed en netjes , heb alleen 1 probleem :
Ik hoor ( volgend mij de spanningsregelaar ) een raar zoemend geluid maken bij inschakeling van de knoppers !

Ik heb de accu volgeladen om te testen en heb de motor met draaiende motor getest maar helaas het geluid blijft , wat kan dit zijn? Ik heb al google afgezocht maar bij de meeste werken de knipperlichten niet en bij mij wel allemaal zoals het hoort
 
Knippers heb ik nog wel....
Sorry dat ik zo weinig laat horen nadat ik deze vraag heb gesteld, maar het is mega druk hier. Heb je de knippers nog? Mag ik ze overnemen? Wat wil je ervoor hebben?

Door een val is de rechterknipper voor eraf en ik heb nieuwe nodig. Dan liever originele dan aanklooien met het zeer brede aanbod knippers in webwinkels.
 
Sorry dat ik zo weinig laat horen nadat ik deze vraag heb gesteld, maar het is mega druk hier. Heb je de knippers nog? Mag ik ze overnemen? Wat wil je ervoor hebben?

Door een val is de rechterknipper voor eraf en ik heb nieuwe nodig. Dan liever originele dan aanklooien met het zeer brede aanbod knippers in webwinkels.

Ok ik zal even kijken. Heb je beide of 1 nodig?
 
Nog iemand een idee voor die herrie makende spannings regelaar m.b.t knipperlicht ? Heb al eens andere geprobeerd etc
 
Laatst bewerkt:
Nog iemand een idee voor die herrie makende spannings regelaar m.b.t knipperlicht ? Heb al eens andere geprobeerd etc

Hahahaha ik denk niet dat een spanningsregelaar weet wat voor een knipperlicht er aan hangt, maar ik gok dat je een last onafhankelijk relais moet gaan plaatsen, dat de spanning net op het randje zit en je RELAIS daarom een geluid maakt.
 
Hahahaha ik denk niet dat een spanningsregelaar weet wat voor een knipperlicht er aan hangt, maar ik gok dat je een last onafhankelijk relais moet gaan plaatsen, dat de spanning net op het randje zit en je RELAIS daarom een geluid maakt.

Ik kan er wel een filmpje van maken ,
Het lijkt 90% zeker de spanningsregelaar te zijn ( zilveren kastje met koelribben met daarin 1 grote stekker en een ground kabel zo te zien )

Het geluid veranderd ook als je 1 van de 2 knipperlichten loshaalt
 
Ik kan er wel een filmpje van maken ,
Het lijkt 90% zeker de spanningsregelaar te zijn ( zilveren kastje met koelribben met daarin 1 grote stekker en een ground kabel zo te zien )

Het geluid veranderd ook als je 1 van de 2 knipperlichten loshaalt

Heel vreemd, spanningsregelaar is alleen maar aangesloten aan je dynamo en aan de accu...je relais zit trouwens vlakbij/naast sr.
 
Niet gewoon, je moet even zoeken naar een last onafhankelijk relais. Louis heeft ze van kellermann, kan ik adviseren, maar heb je al een andere geprobeerd? Mss is hij wel kapot.

Welke knipperlichten heb je geplaatst?
Ik heb van die dynamic led knippers geplaatst die volgend de verkoper bij de meeste motoren geen weerstanden of andere relais nodig had !

Ze werken dan ook gewoon goed alleen het geluid is niet ok . Deze zijn het :
1395759


Ik heb wel iemand die een led relais heeft liggen die regelbaar is ? Misschien dat eens proberen
 
Beste forum genoten,

Mijn motor heeft een kusje gegeven aan de straat en daardoor is me kuip geschaafd. Nu heb ik een groene xj900s TYPE 4km en zag ik hier dat reparen mogelijk is, na wat navragen kost me dat 100eu aan materiaal. Nu vond ik toevallig ook iemand die een 600 omgebouwd en dus kappen over had. Mijn vraag dan ook, kunnen de kappen van een 600 op een 900?
 
Beste forum genoten,

Mijn motor heeft een kusje gegeven aan de straat en daardoor is me kuip geschaafd. Nu heb ik een groene xj900s TYPE 4km en zag ik hier dat reparen mogelijk is, na wat navragen kost me dat 100eu aan materiaal. Nu vond ik toevallig ook iemand die een 600 omgebouwd en dus kappen over had. Mijn vraag dan ook, kunnen de kappen van een 600 op een 900?

Ja het kan maar het past niet....antwoord is nee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan