Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Hallo allemaal!

Ik ben sinds dit weekend ook eigenaar van een Diversion! Een 600
1398370
uit 1992, maar hij ziet er nog best oké uit voor z'n leeftijd.

De plannen zijn wel om er nog een klein projectje van te maken:

- Ronde koplamp en andere teller unit
- Vork van een nieuwere diversion met dubbele remklauwen erin
- Achterwiel van een FZR600r erin (4" ipv 3,5")

En vast nog wel meer!
 
Hallo allemaal!

Ik ben sinds dit weekend ook eigenaar van een Diversion! Een 600Bekijk bijlage 1398370 uit 1992, maar hij ziet er nog best oké uit voor z'n leeftijd.

De plannen zijn wel om er nog een klein projectje van te maken:

- Ronde koplamp en andere teller unit
- Vork van een nieuwere diversion met dubbele remklauwen erin
- Achterwiel van een FZR600r erin (4" ipv 3,5")

En vast nog wel meer!
Zo zag de mijne er ook origineel uit, maar de tophalf was erg verkleurd.
Daarom hebben ze hem aangepast naar naked en gewrapt.
 
Ik ben sinds dit weekend ook eigenaar van een Diversion! Een 600
Kijk aan, gefeliciteerd! En natuurlijk ook veel plezier ermee gewenst.

Dan neem je ook een ander voorwiel neem ik? Voor dubbele remklauwen. Mr.R heeft er volgens mij een enkele bluespot klauw onder hangen. Ik eentje van een fzr600r, dat scheelt ook een hoop. Het blijft een leuk project dat wel.
 
Zo zag de mijne er ook origineel uit, maar de tophalf was erg verkleurd.
Daarom hebben ze hem aangepast naar naked en gewrapt.

Persoonlijk vind ik 'm naked ook mooier!

Kijk aan, gefeliciteerd! En natuurlijk ook veel plezier ermee gewenst.

Dan neem je ook een ander voorwiel neem ik? Voor dubbele remklauwen. Mr.R heeft er volgens mij een enkele bluespot klauw onder hangen. Ik eentje van een fzr600r, dat scheelt ook een hoop. Het blijft een leuk project dat wel.

Thanks! Ik heb een donor motor opgehaald uit 1999, dus ik heb ook het wiel en de remmen erbij. Alleen nog even een nieuwe set remschijven op de kop tikken ergens. De schijven van een R6 uit hetzelfde bouwjaar lijken hetzelfde te zijn, iemand ervaring mee toevallig?
 
XJ900S Diversion Corbin zadel te koop.
Ik ben sinds een paar dagen "vreemd gegaan" en heb m'n Diversion 900 verruild voor een Pan european. De div is verkocht met het originele zadel, derhalve is dit zadel te koop.
Het zadel is diverse jaren met plezier gebruikt, het zat heerlijk. Het is altijd goed onderhouden en is daardoor nog in nette staat.
De vraagprijs voor dit juweeltje is €200. Wat een koopje is vergeleken bij de nieuwprijs van bijna €600,-
 

Bijlagen

  • collage.jpg
    collage.jpg
    191,6 KB · Weergaven: 11
Ik heb gisteren een Yamaha Diversion 600 uit ‘93 aangeschaft.
Ik had een gsx600f uit ‘92 en daar kwamen ineens hoge kosten aan en dat vond ik hem niet waard.
Dus GSX verkocht en zoeken naar wat anders.
Na bij 2 kawa’s (ER5 en een ZR-7s) te hebben gekeken (die mij erg tegenvielen qua uiterlijk doordat de eigenaren het niet zo boeide), twijfelde ik tussen een paar motoren.
Ik zocht een simpele nononsens fiets, waar ik lekker rechtop zat.

De keus was een GS500E, de CB500 of een (totaal wat anders) Yamaha 400 Majesty.

Toen plots kwam ik op een verkoopsite een aparte Diversion tegen.
Mmm...interessant.
Gelijk bericht gedaan en gisteravond gekeken.
Het was een Diversion en die hebben ze omgebouwd naar naked!
De kuip was in zeer slechte staat en vandaar de keus gemaakt.
Hij heeft volledig onderhoud gehad, olie, filters, carburateur gereinigd en revisiesetjes er in, voorvorkkeringen en olie vervangen...
Dus volgens mij kan ik er wel weer even tegen.
Hij reed goed en liep erg lekker ( in vergelijking met mij GSX veel soepeler).

Poosje gebabbeld en foto’s van de ombouw en onderhoud gezien.
Daarna de keus gemaakt en hem gekocht.
Hij moest/wou nog een paar kleine dingen afwerken en eind vd week haal ik hem op!

Bekijk bijlage 1398328Bekijk bijlage 1398330Bekijk bijlage 1398329
Mooie motor. Het eerste wat ik zou doen is die grote koffer er af halen. Maar dat is mijn persoonlijke smaak.
 
Kijk aan, gefeliciteerd! En natuurlijk ook veel plezier ermee gewenst.

Dan neem je ook een ander voorwiel neem ik? Voor dubbele remklauwen. Mr.R heeft er volgens mij een enkele bluespot klauw onder hangen. Ik eentje van een fzr600r, dat scheelt ook een hoop. Het blijft een leuk project dat wel.
Klopt 1 Bluespot van een Thundercat dacht ik.
 
Hoi, mijn XJ900 project loopt voor het eerst goed, heb de carbs ultrasoon gereinigd. Alleen nu het volgende probleem, de carbs lopen over na een paar seconden. De benzine komt er uit gestroomd, bij alle 4 carbs. Hoe zou dit kunnen? Zou raar zijn als ineens alle vlotternaalden niet meer afdichten toch?
 
Hoi, mijn XJ900 project loopt voor het eerst goed, heb de carbs ultrasoon gereinigd. Alleen nu het volgende probleem, de carbs lopen over na een paar seconden. De benzine komt er uit gestroomd, bij alle 4 carbs. Hoe zou dit kunnen? Zou raar zijn als ineens alle vlotternaalden niet meer afdichten toch?

Is het geen Tubbergen oid dat nu niet meer afsluit bij de naalden?
 
Vandaag is de snelheidsmeter en kilometer teller ermee gestopt. Als ik de kabel van de opnemer haal en in de boormachine stop werkt die wel.

Daarmee neem ik aan dat de opnemer de veroorzaker is. Is die te servicen of moet ik een gebruikte gaan zoeken? In Haynes manual staat bijzonder weinig over de opnemer.
 
Vandaag is de snelheidsmeter en kilometer teller ermee gestopt. Als ik de kabel van de opnemer haal en in de boormachine stop werkt die wel.

Daarmee neem ik aan dat de opnemer de veroorzaker is. Is die te servicen of moet ik een gebruikte gaan zoeken? In Haynes manual staat bijzonder weinig over de opnemer.
Ik zou zeggen trek m eens uit elkaar. Heb t bij de mijne een tijd terug gedaan en is heel simpel. Is het uiteinde van je kabel niet afgerond? Of waar hij in de opnemer steekt is dat uitgehold?

Edit: geen idee wat zo een ding kost, hij kan zo goedkoop zijn dat vervangen makkelijker is dan reparen, maar dat weet ik niet zeker.
 
Vandaag is de snelheidsmeter en kilometer teller ermee gestopt.
Weet niet of je een 900 of een 600 hebt, maar voor een 600 zijn ze 25 euro. Als voorbeeld een linkje, maar er zijn vast genoeg andere aanbieders.
 
Gebruikt ergens rond 15-20€. Maar zal hem voor de grap eens uit elkaar halen. Kabel ziet er nog prima uit.

Zie dat dr.who mij voor was. Betreft de xj600 van mijn vriendin. Nu contact met iemand via marktplaats voor 17,50€
 
Helaas zit het probleem toch ergens anders. Eind vorig jaar zijn de banden gewisseld. Schijnbaar is de opnemer er niet helemaal juist opgezet en nu zijn de nokjes ingesleten..

Zal dus nieuwe bestellen worden. Incl nieuwe seal want die krijg ik er vast niet heel uit.
 

Bijlagen

  • IMG_20190609_210956.jpg
    IMG_20190609_210956.jpg
    141,3 KB · Weergaven: 6
Oké klinkt goed. Eigenlijk een simpele beurt met filters en vloeistoffen. Geen kleppen stellen oid. Moet ik daar nog rekening mee houden? Ben niet zo bekend met de aandachtspunten en intervallen.

Ik ben een totale n00b als het aankomt op onderhoud en reparaties dus ben met deze vraag naar een garage geweest toen ik mij Div had gekocht. Bij Motorcity Amsterdam zeiden ze de kleppen pas op 150k gesteld hoefde te worden, met een grote beurt. Geen idee in welke gevallen het eerder zou moeten.
 
Ik ben een totale n00b als het aankomt op onderhoud en reparaties dus ben met deze vraag naar een garage geweest toen ik mij Div had gekocht. Bij Motorcity Amsterdam zeiden ze de kleppen pas op 150k gesteld hoefde te worden, met een grote beurt. Geen idee in welke gevallen het eerder zou moeten.
Volgens het WPHB om de 24.000 km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan