Giuseppe S
Die hard MF'er
- 25 apr 2018
- 304
- 48
Super tof! Heb ook gedacht aan de ombouw, ben ook gewoon erg fan van die ronde koplamp. Veel plezier alvast ermee gewenst!Ik heb gisteren een Yamaha Diversion 600 uit ‘98 aangeschaft.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Super tof! Heb ook gedacht aan de ombouw, ben ook gewoon erg fan van die ronde koplamp. Veel plezier alvast ermee gewenst!Ik heb gisteren een Yamaha Diversion 600 uit ‘98 aangeschaft.
Helemaal mee eens.Super tof! Heb ook gedacht aan de ombouw, ben ook gewoon erg fan van die ronde koplamp. Veel plezier alvast ermee gewenst!
Ziet er gaaf uit! Veel plezier ermee en veel veilige kilometers!Ik heb gisteren een Yamaha Diversion 600 uit ‘98 aangeschaft.
Zo zag de mijne er ook origineel uit, maar de tophalf was erg verkleurd.Hallo allemaal!
Ik ben sinds dit weekend ook eigenaar van een Diversion! Een 600Bekijk bijlage 1398370 uit 1992, maar hij ziet er nog best oké uit voor z'n leeftijd.
De plannen zijn wel om er nog een klein projectje van te maken:
- Ronde koplamp en andere teller unit
- Vork van een nieuwere diversion met dubbele remklauwen erin
- Achterwiel van een FZR600r erin (4" ipv 3,5")
En vast nog wel meer!
Kijk aan, gefeliciteerd! En natuurlijk ook veel plezier ermee gewenst.Ik ben sinds dit weekend ook eigenaar van een Diversion! Een 600
Zo zag de mijne er ook origineel uit, maar de tophalf was erg verkleurd.
Daarom hebben ze hem aangepast naar naked en gewrapt.
Kijk aan, gefeliciteerd! En natuurlijk ook veel plezier ermee gewenst.
Dan neem je ook een ander voorwiel neem ik? Voor dubbele remklauwen. Mr.R heeft er volgens mij een enkele bluespot klauw onder hangen. Ik eentje van een fzr600r, dat scheelt ook een hoop. Het blijft een leuk project dat wel.
Mooie motor. Het eerste wat ik zou doen is die grote koffer er af halen. Maar dat is mijn persoonlijke smaak.Ik heb gisteren een Yamaha Diversion 600 uit ‘93 aangeschaft.
Ik had een gsx600f uit ‘92 en daar kwamen ineens hoge kosten aan en dat vond ik hem niet waard.
Dus GSX verkocht en zoeken naar wat anders.
Na bij 2 kawa’s (ER5 en een ZR-7s) te hebben gekeken (die mij erg tegenvielen qua uiterlijk doordat de eigenaren het niet zo boeide), twijfelde ik tussen een paar motoren.
Ik zocht een simpele nononsens fiets, waar ik lekker rechtop zat.
De keus was een GS500E, de CB500 of een (totaal wat anders) Yamaha 400 Majesty.
Toen plots kwam ik op een verkoopsite een aparte Diversion tegen.
Mmm...interessant.
Gelijk bericht gedaan en gisteravond gekeken.
Het was een Diversion en die hebben ze omgebouwd naar naked!
De kuip was in zeer slechte staat en vandaar de keus gemaakt.
Hij heeft volledig onderhoud gehad, olie, filters, carburateur gereinigd en revisiesetjes er in, voorvorkkeringen en olie vervangen...
Dus volgens mij kan ik er wel weer even tegen.
Hij reed goed en liep erg lekker ( in vergelijking met mij GSX veel soepeler).
Poosje gebabbeld en foto’s van de ombouw en onderhoud gezien.
Daarna de keus gemaakt en hem gekocht.
Hij moest/wou nog een paar kleine dingen afwerken en eind vd week haal ik hem op!
Bekijk bijlage 1398328Bekijk bijlage 1398330Bekijk bijlage 1398329
Die gaat er in het weekend wel af, maar doordeweeks erg handig voor woon/werkverkeer.Mooie motor. Het eerste wat ik zou doen is die grote koffer er af halen. Maar dat is mijn persoonlijke smaak.
Klopt 1 Bluespot van een Thundercat dacht ik.Kijk aan, gefeliciteerd! En natuurlijk ook veel plezier ermee gewenst.
Dan neem je ook een ander voorwiel neem ik? Voor dubbele remklauwen. Mr.R heeft er volgens mij een enkele bluespot klauw onder hangen. Ik eentje van een fzr600r, dat scheelt ook een hoop. Het blijft een leuk project dat wel.
Hoi, mijn XJ900 project loopt voor het eerst goed, heb de carbs ultrasoon gereinigd. Alleen nu het volgende probleem, de carbs lopen over na een paar seconden. De benzine komt er uit gestroomd, bij alle 4 carbs. Hoe zou dit kunnen? Zou raar zijn als ineens alle vlotternaalden niet meer afdichten toch?
Ik gok rubber ring met autocorrectie foutjeWat is Tubbergen?
Klopt idd thnx autocorrect doet soms dingen....Ik gok rubber ring met autocorrectie foutje
Ik zou zeggen trek m eens uit elkaar. Heb t bij de mijne een tijd terug gedaan en is heel simpel. Is het uiteinde van je kabel niet afgerond? Of waar hij in de opnemer steekt is dat uitgehold?Vandaag is de snelheidsmeter en kilometer teller ermee gestopt. Als ik de kabel van de opnemer haal en in de boormachine stop werkt die wel.
Daarmee neem ik aan dat de opnemer de veroorzaker is. Is die te servicen of moet ik een gebruikte gaan zoeken? In Haynes manual staat bijzonder weinig over de opnemer.
Weet niet of je een 900 of een 600 hebt, maar voor een 600 zijn ze 25 euro. Als voorbeeld een linkje, maar er zijn vast genoeg andere aanbieders.Vandaag is de snelheidsmeter en kilometer teller ermee gestopt.
Oké klinkt goed. Eigenlijk een simpele beurt met filters en vloeistoffen. Geen kleppen stellen oid. Moet ik daar nog rekening mee houden? Ben niet zo bekend met de aandachtspunten en intervallen.
Volgens het WPHB om de 24.000 km.Ik ben een totale n00b als het aankomt op onderhoud en reparaties dus ben met deze vraag naar een garage geweest toen ik mij Div had gekocht. Bij Motorcity Amsterdam zeiden ze de kleppen pas op 150k gesteld hoefde te worden, met een grote beurt. Geen idee in welke gevallen het eerder zou moeten.