Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Iemand die hier toevallig mijn oude groene Yamaha Diversion 600 uit 1999 toevallig in bezit? Kenteken is MB-GT-97. Zou hem wel weer willen terug kopen. Als iemand hem tegenkomt op marktplaats of iets dergelijks zou een tipje wel fijn zijn.
 
Voor de revisie van mijn voorrem klauwen heb ik even bij yamaha bits gekeken maar ik zie alleen de seals voor de achterrem maar niet de voorrem. Ook bij goedhart motoren. Iemand hier een tip?
 
IMG_5151.jpegHet zit erop. Even voelen hoe dat rijdt zo.
 
Hi! Ik ben nieuw hier. Ten eerste dank voor het bestaan van dit forum en alles wat er in de afgelopen jaren al is besproken. Ik heb er menig tip vandaan kunnen halen.

Ik geloof dat in dit topic alles gerelateerd aan de Diversion geplaatst mag worden toch? Correct me if I’m wrong. Ik heb een Diversion 900 uit 1997. Vorig jaar gekocht en ik rijd er regelmatig mee. Wel wat problemen met de carburateurs gehad. Ik heb een aantal vragen.

1. Hoeveel kilometers rijden jullie ongeveer tot je weer gaat tanken? Ik doe dat meestal als ie nog een kwart over heeft. Vorig jaar heb ik drie maanden door Engeland en Schotland gereden. Daar kon ik 300 km rijden voordat ik ging tanken, hier in Nederland hooguit 200 km. Er kan 24 liter in, maar ik geloof dat ik nog nooit eerder meer dan 17 liter heb getankt.

2. Ik ben op zoek naar een buis bagagedrager. Ik vind ze nieuw voor 100-200 euro een beetje te prijzig. Op marktplaats staat er nu ook een voor 75, maar ik hoopte op een kleinere prijs dan dat. Er hoeft alleen tas op gebonden te worden, geen topkoffer of iets dergelijks. Optioneel zou ik ‘m ook kunnen lenen voor twee weekjes. Ik heb binnenkort iemand die achterop komt voor een vakantie, dus het leek me handig om dat te hebben.

3. Mijn motor maakt naar mijn idee meer brom geluiden dan zoem geluiden. Ik heb samen met mn broer de carburateurs al een aantal keer open gehad en de pakkingen vervangen en een ander mini buisje schoongemaakt die groen was geworden. Toen klonk ie weer goed, maar het lijkt alsof het nu weer terug bij af is. Ik moet nog even controleren of alle buizen even snel warm worden, want misschien valt het wel mee. Ik heb wel het idee dat ie vermogen behoudt. Hierin nog geen concrete vraag, maar wellicht is het een herkenbaar verhaal?

Ben benieuwd! Alvast bedankt 🙏
 

Bijlagen

  • IMG_0297.jpeg
    IMG_0297.jpeg
    91,9 KB · Weergaven: 0
  • 80340697-19BE-485E-9C10-E7774B41B822.jpeg
    80340697-19BE-485E-9C10-E7774B41B822.jpeg
    539,8 KB · Weergaven: 0
Hi! Ik ben nieuw hier. Ten eerste dank voor het bestaan van dit forum en alles wat er in de afgelopen jaren al is besproken. Ik heb er menig tip vandaan kunnen halen.

Ik geloof dat in dit topic alles gerelateerd aan de Diversion geplaatst mag worden toch? Correct me if I’m wrong. Ik heb een Diversion 900 uit 1997. Vorig jaar gekocht en ik rijd er regelmatig mee. Wel wat problemen met de carburateurs gehad. Ik heb een aantal vragen.

1. Hoeveel kilometers rijden jullie ongeveer tot je weer gaat tanken? Ik doe dat meestal als ie nog een kwart over heeft. Vorig jaar heb ik drie maanden door Engeland en Schotland gereden. Daar kon ik 300 km rijden voordat ik ging tanken, hier in Nederland hooguit 200 km. Er kan 24 liter in, maar ik geloof dat ik nog nooit eerder meer dan 17 liter heb getankt.

2. Ik ben op zoek naar een buis bagagedrager. Ik vind ze nieuw voor 100-200 euro een beetje te prijzig. Op marktplaats staat er nu ook een voor 75, maar ik hoopte op een kleinere prijs dan dat. Er hoeft alleen tas op gebonden te worden, geen topkoffer of iets dergelijks. Optioneel zou ik ‘m ook kunnen lenen voor twee weekjes. Ik heb binnenkort iemand die achterop komt voor een vakantie, dus het leek me handig om dat te hebben.

3. Mijn motor maakt naar mijn idee meer brom geluiden dan zoem geluiden. Ik heb samen met mn broer de carburateurs al een aantal keer open gehad en de pakkingen vervangen en een ander mini buisje schoongemaakt die groen was geworden. Toen klonk ie weer goed, maar het lijkt alsof het nu weer terug bij af is. Ik moet nog even controleren of alle buizen even snel warm worden, want misschien valt het wel mee. Ik heb wel het idee dat ie vermogen behoudt. Hierin nog geen concrete vraag, maar wellicht is het een herkenbaar verhaal?

Ben benieuwd! Alvast bedankt 🙏
Tank sowieso altijd minimaal 98 ipv Euro95.

Dit scheelt een hoop gezeik.
 
Hi! Ik ben nieuw hier. Ten eerste dank voor het bestaan van dit forum en alles wat er in de afgelopen jaren al is besproken. Ik heb er menig tip vandaan kunnen halen.

Ik geloof dat in dit topic alles gerelateerd aan de Diversion geplaatst mag worden toch? Correct me if I’m wrong. Ik heb een Diversion 900 uit 1997. Vorig jaar gekocht en ik rijd er regelmatig mee. Wel wat problemen met de carburateurs gehad. Ik heb een aantal vragen.

1. Hoeveel kilometers rijden jullie ongeveer tot je weer gaat tanken? Ik doe dat meestal als ie nog een kwart over heeft. Vorig jaar heb ik drie maanden door Engeland en Schotland gereden. Daar kon ik 300 km rijden voordat ik ging tanken, hier in Nederland hooguit 200 km. Er kan 24 liter in, maar ik geloof dat ik nog nooit eerder meer dan 17 liter heb getankt.

2. Ik ben op zoek naar een buis bagagedrager. Ik vind ze nieuw voor 100-200 euro een beetje te prijzig. Op marktplaats staat er nu ook een voor 75, maar ik hoopte op een kleinere prijs dan dat. Er hoeft alleen tas op gebonden te worden, geen topkoffer of iets dergelijks. Optioneel zou ik ‘m ook kunnen lenen voor twee weekjes. Ik heb binnenkort iemand die achterop komt voor een vakantie, dus het leek me handig om dat te hebben.

3. Mijn motor maakt naar mijn idee meer brom geluiden dan zoem geluiden. Ik heb samen met mn broer de carburateurs al een aantal keer open gehad en de pakkingen vervangen en een ander mini buisje schoongemaakt die groen was geworden. Toen klonk ie weer goed, maar het lijkt alsof het nu weer terug bij af is. Ik moet nog even controleren of alle buizen even snel warm worden, want misschien valt het wel mee. Ik heb wel het idee dat ie vermogen behoudt. Hierin nog geen concrete vraag, maar wellicht is het een herkenbaar verhaal?

Ben benieuwd! Alvast bedankt 🙏
Welkom! :t En praat een woordje mee!
 
Mooi fietsje!
Ik heb de mijne (ook een 900 van '97) sinds september. En ik houd mijn tankbeurten bij om het verbruik te zien. Ik zie ook de grote verschillen in verbruik, en ik denk dat dit door mijzelf komt. Als ik wat afstand rijd is het verbruik ±19l/km en ga ik naar werk in de grote stad dan is het 15km/l.
Mijn grootste tankbeurt is 18,29L geweest. Ik rijd er ergens tussen de 240km en 300km mee. Ter illustratie, ik heb afgelopen maand 309km gereden op 1 tank van het randje tot het lichtje, erna 18,06L getankt om 17,11km/l uit te komen.
Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord. De rest kan ik je niet mee helpen, daarvoor is de motor van mij nog te nieuw voor me ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan