Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Albert,
Ik weet het, die zwarte deksel is niet origineel. En het voorspatbord, tja, die zit niet los maar ook niet helemaal zo als het hoort.
Spatbord van een 900? Volgens mij zijn deze 750 en de 900 toch exact gelijk wat rijwiel gedeelte betreft?
Maar waarom dat spatbord niet helemaal zit zoals het hoort ? Ik heb geen idee, ik heb me er ook nooit aan gestoord eigenlijk :)
En ja, er hoort nog een beugel/ring aan het spatbord voor de km teller kabel, zit er idd ook niet aan.
 
Hoi Albert,
Ik weet het, die zwarte deksel is niet origineel. En het voorspatbord, tja, die zit niet los maar ook niet helemaal zo als het hoort.
Spatbord van een 900? Volgens mij zijn deze 750 en de 900 toch exact gelijk wat rijwiel gedeelte betreft?
Maar waarom dat spatbord niet helemaal zit zoals het hoort ? Ik heb geen idee, ik heb me er ook nooit aan gestoord eigenlijk :)
En ja, er hoort nog een beugel/ring aan het spatbord voor de km teller kabel, zit er idd ook niet aan.


Ik zit nog eens naar die foto's te kijken en het begint me steeds meer te verbazen. Dat gaatje wat aan de zijkant van het spatbord bij jou zichtbaar is hoort precies voor het gat in de voorpoot te vallen, die hoort dus niet zichtbaar te zijn. Maar het gat in die voorvork lijkt wel lager te zitten. Dat kan 2 dingen inhouden :
of er zit een spatbord op wat van een andere motor afkomt, dus niet van een 900 of 750. Of je voorpoten zijn langere dan normaal, de buitenpoten bedoel ik. Ik heb wel eens horen zeggen dat de voorpoten van een 900 vanaf 1990 (dus vanaf de 4BB) langer zijn dan daarvoor. Ik heb nog een verzameling voorpoten staan, ik zal ze binnenkort eens nameten, of ze wel allemaal even lang zijn.
 
Ik zit nog eens naar die foto's te kijken en het begint me steeds meer te verbazen. Dat gaatje wat aan de zijkant van het spatbord bij jou zichtbaar is hoort precies voor het gat in de voorpoot te vallen, die hoort dus niet zichtbaar te zijn. Maar het gat in die voorvork lijkt wel lager te zitten. Dat kan 2 dingen inhouden :
of er zit een spatbord op wat van een andere motor afkomt, dus niet van een 900 of 750. Of je voorpoten zijn langere dan normaal, de buitenpoten bedoel ik. Ik heb wel eens horen zeggen dat de voorpoten van een 900 vanaf 1990 (dus vanaf de 4BB) langer zijn dan daarvoor. Ik heb nog een verzameling voorpoten staan, ik zal ze binnenkort eens nameten, of ze wel allemaal even lang zijn.
Ik heb de foto even opgezocht van voor ik de XJ heb gekocht, staat hier nog bij de verkoper. Met het originele voorspatbord dus.
Zag er een stuk minder goed uit dan ze nu doet :)
Toen ik 'm kocht zat het spatbord er op dat er nu dus op zit.

XJ-voor de verkoop.png
 
Ik heb de foto even opgezocht van voor ik de XJ heb gekocht, staat hier nog bij de verkoper. Met het originele voorspatbord dus.
Zag er een stuk minder goed uit dan ze nu doet :)
Toen ik 'm kocht zat het spatbord er op dat er nu dus op zit.

Bekijk bijlage 1351007

Das inderdaad het originele spatbord en dat ziet er inderdaad niet zo fraai uit. Maar zie je dat deze wel aan de voorpoot vast zit en niet alleen aan het verbindingsstuk? Ik vermoed dat je huidige spatbord van een 600 of zo is.
Ik heb nog wel even naar mijn voorspatborden gekeken (die op zolder liggen) en die zijn allemaal gelijk.

Maar je fiets is behoorlijk opgeknapt vergeleken bij de staat op deze foto. Maar dat wist je zelf natuurlijk ook al ;)
 
Vandaag een ritje gemaakt over de snelweg, even op kraamvisite :). Ik rij meestal 80km/u wegen dus dit is even wennen. Maar op de snelweg is de Div600 wel echt een ander beestje, naar mijn gevoel enorm soepel en je rijd niet constant op die 4k-rpm trilling van het blok. Alleen viel het mij op dat ik wel erg veel auto's inhaalde terwijl er toch echt 120 soms 125 op de teller stond (ja je mag daar 120). Ik ken me herinneren dat snelheidsmeters naar boven afwijken, is dit ergens beschreven?

En ja hieruit blijkt mijn onervarenheid, ik kom net een jaar kijken haha.
 
Vandaag een ritje gemaakt over de snelweg, even op kraamvisite :). Ik rij meestal 80km/u wegen dus dit is even wennen. Maar op de snelweg is de Div600 wel echt een ander beestje, naar mijn gevoel enorm soepel en je rijd niet constant op die 4k-rpm trilling van het blok. Alleen viel het mij op dat ik wel erg veel auto's inhaalde terwijl er toch echt 120 soms 125 op de teller stond (ja je mag daar 120). Ik ken me herinneren dat snelheidsmeters naar boven afwijken, is dit ergens beschreven?

En ja hieruit blijkt mijn onervarenheid, ik kom net een jaar kijken haha.
Ff GPS erbij houden...weet je het zeker.
 
Vandaag een ritje gemaakt over de snelweg, even op kraamvisite :). Ik rij meestal 80km/u wegen dus dit is even wennen. Maar op de snelweg is de Div600 wel echt een ander beestje, naar mijn gevoel enorm soepel en je rijd niet constant op die 4k-rpm trilling van het blok. Alleen viel het mij op dat ik wel erg veel auto's inhaalde terwijl er toch echt 120 soms 125 op de teller stond (ja je mag daar 120). Ik ken me herinneren dat snelheidsmeters naar boven afwijken, is dit ergens beschreven?

En ja hieruit blijkt mijn onervarenheid, ik kom net een jaar kijken haha.
Geen angst, ik reed met m'n NX250 maar 110-115 en zat nog een groot deel van de tijd op de linkerbaan om in te halen.
Je hoort velen wel klagen over de max snelheid, dat deze maar op zo weinig plekken 130 is, maar in de praktijk rijdt het gros niet eens 120 waar dat mag.
 
en het was zondag ...... zondagsrijders herken je door de vochtdampen die uit de uitlaat komen en de lage Vmax ;-)
 
Toch weer een geruststelling, bedankt mensen. Toch leuk om van die mooie dagjes mee te pakken op de motor, ook in deze tijd van het jaar.
 
Dacht er ook al aan, heb alleen niks anders dan mn telefoon en geen houder voor op mn stuur. Miss toch maar binnenkort een RAM Mount oid, even afwegen of ik hier genoeg gebruik van maak.
Waarom?!?! Gewoon Flitsmeister 120 gaan rijden op de teller of harder, dan onthou je je hardst aangegeven snelheid op de teller en dan kijk je in Flitsmeister.
 
Laatst bewerkt:
Een snelheidsmeter mag wettelijk nooit minder aangeven dan de werkelijke snelheid.
De fabrikanten zullen dan ook altijd er voor zorgen dat 'ie ongeveer 5 a 10% boven de werkelijke snelheid aangeeft.
Dit is ook om bij het slijten van de band er voor te zorgen dat nooit minder aangegeven wordt dan de werkelijke snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Tip voor iedereen die op de motorbeurs is gaat of iemand kent die daar nu is.

Bij de "stand" van Louis liggen bonnen voor -/-€20,- korting vanaf €99,-. Echter zijn deze bonnen te combineren met de -25% actie die loopt tot 24 februari....

Ik heb zo extra voordelig een did kettingset en bougies gekocht kostte mij €97,- inclusief verzendkosten.
 
Mijn rode 600 is verkocht ,deze weer gekocht. Gewoon nieuw met nog maar 4800 km gelopen.
 

Bijlagen

  • 1B1227BD-1448-4E68-8A84-9D85145F0217.jpeg
    1B1227BD-1448-4E68-8A84-9D85145F0217.jpeg
    799,5 KB · Weergaven: 11
Hey mensen,

Ik hoop mij binnenkort ook bij de diversion club te voegen. Dit omdat ik veel woon-werk rijd en ik wil mijn geliefde oldtimer ('88 FZ750) niet alle dagen in weer en wind (blijven) pijnigen. Daarom heb ik besloten er een andere oldtimer bij te kopen, een diversion 600 uit '93 (voor een hilarisch laag bedrag...)

Volgende week ophalen! Ik ga 'm eerst even onder handen nemen want er is al een tijdje niet meer op gereden... nieuw olie en filter is al besteld, ik ga even kijken naar de staat van de ketting en de remmen en die misschien ook meteen vervangen, maar dat stelt allemaal niet zo veel voor.

Blok heeft 93000 km gelopen, dus da's wel lekker veel. Ik krijg de indruk dat dat op zich geen probleem moet zijn maar ze hebben natuurlijk niet het eeuwig leven. Een beetje sleutelen hou ik wel van dus dat vind ik helemaal niet erg. Ik denk dat ik wel meteen even ga kijken hoe het met de kleppen gesteld is en als ik er eenmaal even mee gereden heb dan krijg ik vanzelf wel een indruk hoe het met het oude beestje gesteld is. Mocht het nou echt foute boel zijn, dan is een nieuw blok met een lagere km stand een vrij eenvoudige (en goedkope) oplossing.

Ik ben wel benieuwd, welke km standen halen de diversions in dit topic meestal? Ik heb al wel gehoord van exemplaren met 100+ dkm... :)

Zal volgende week wat fototjes posten.
 
Ik heb een div 600 uit 1998 met bijna 119000 km op de teller. Ik heb hem gekocht met 106k op de teller en hij wordt nu dagelijks gebruikt voor woon-werk verkeer (20 km enkele reis waarvan 15 km snelweg)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan