Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn meisje staat bij de monteur nu: Er zat een hevige slinger in het stuur en er moest weer nieuwe olie in.

Nieuwe balhoofdlagers en voorband, daar zit een delletje in het midden. Maar ik ben gisteren bezig geweest met de handkappen van Ali en voor de gein de stuurgewichten eens gewogen. Links 140g en rechts 118g.

Hoort dat zo en maakt het iets uit als de ene 14% lichter is dan de ander? De kappen zijn nog niet klaar, omdat de rechter kap teveel naar voren komt om m op het stuurslot te zetten. Desondanks merkte ik gisteren al veel verschil, de Gerbings zaten tegen heet aan waar ze normaal lekker warm zijn. Dus ga die rechter zeker nog aanpassen met een extra gaatje in de beugel.
 
Stuurgewichten zijn meer om de vibraties uit het stuur te houden. Niet zozeer het slingeren van het stuur.
 
Bij mij kon je <80 km/u niet eens fatsoenlijk met 1 hand rijden soms.

Topkoffer check, de huidige staat een cm of 10 verder naar achteren dan de vorige, maar heb/had ook zonder het geslinger in het stuur. Als het goed is komen er vandaag nieuwe lagers in en een nieuwe voorband op. Vandaag met de scooter naar het werk dus 😁
 
Mijn Diversion heeft bij de 4-5k rpm een lekkere trilling. Ik heb begrepen dat het gewoon een beetje bij de motor hoort? Ik heb wat o-ringetjes geplaatst wat wel hielp. Maar ik gok dat het daarbij ophoud tenzij ik elk stukje kuip wil isoleren?
 
Mijn Diversion heeft bij de 4-5k rpm een lekkere trilling. Ik heb begrepen dat het gewoon een beetje bij de motor hoort? Ik heb wat o-ringetjes geplaatst wat wel hielp. Maar ik gok dat het daarbij ophoud tenzij ik elk stukje kuip wil isoleren?

Als je nieuwe wellnuts plaats zijn de trillingen even weg. Maar naar verloop van tijd komt het weer terug.
 
Mijn Diversion 600 van 1997 met 19000 km heeft een tik in het blok zitten. Het lijkt bij de kleppen weg te komen.
Ik heb de kleppen gecontroleerd en die staan goed.distributieketting staat goed. Verder rijd hij prima trekt goed op enz. Ik hoor zo links en rechts dat dit wel vaker voorkomt bij een 600. Iemand die uitsluitsel kan geven?
 
Mijn Diversion 600 van 1997 met 19000 km heeft een tik in het blok zitten. Het lijkt bij de kleppen weg te komen.
Ik heb de kleppen gecontroleerd en die staan goed.distributieketting staat goed. Verder rijd hij prima trekt goed op enz. Ik hoor zo links en rechts dat dit wel vaker voorkomt bij een 600. Iemand die uitsluitsel kan geven?

De 600 heeft inderdaad wat geluidjes in het blok, het koppelingsstiftje dat speling vertoon, de kleppen en de nokkenasketting kan je horen. Echt uitsluitsel geven kan niet zonder het gehoord te hebben, maar meestal hoort het bij het blok.
 
hallo dan! Mijn xj600s "99 geeft benzine aan de luchtfilter. Vermoed dat de vlotternaald vast zit en dat de carbs een schoonmaak en (evt) revisiebeurtje nodig hebben. Iemand in de buurt van Zwolle / Deventer die beschikt over een ultrasoon reiniger en mij hierbij een helpende hand kan bieden? Groetjes Joran!
 
Ik zou de standaard knipperlichten voor goede led knipperlichten willen vervangen. Wat heb ik nodig? Kwaliteit staat voorop. Wie heeft nuttige suggesties of kan mij verwijzen naar website die de spullen verkoopt en eventueel hoe te monteren, zodat het vlekkeloos gaat werken. Alvast bedankt
 
Probeer eens de bandenspanning op peil te brengen. Meestal helpt dat wel.

Bridgestone banden? Gooi die maar weg. Zeker de voorband, leg er maar een pilot activ onder.
De oude xj900 heeft dat ook. Alles geprobeerd, maar de voorband vervangen hielp het best. Als het slingeren met een topkoffer erger wordt zou ik de oorzaak achter zoeken.
 
Heb hem ook besteld. Nu maar geduldig wachten tot ie geleverd wordt...
Vorige week is mijn lampje bezorgd. De dag erna ingebouwd. Dacht even snel lampje te wisselen maar kreeg het niet voor elkaar, dus de hele kuip eraf geschroefd.
Bij het monteren van de led-lamp merkte ik dat er wat speling op de spiegel zit. Is dit te verhelpen en hoe doe ik dat?
Alles wel weer in elkaar gezet en wat een bak licht. Kan nu zien waar ik heen ga op een donkere snelweg.
 
Bij mij kon je <80 km/u niet eens fatsoenlijk met 1 hand rijden soms.

Topkoffer check, de huidige staat een cm of 10 verder naar achteren dan de vorige, maar heb/had ook zonder het geslinger in het stuur. Als het goed is komen er vandaag nieuwe lagers in en een nieuwe voorband op. Vandaag met de scooter naar het werk dus 😁

Even een update: Balhoofdlagers en wiellagers waren op, en de voorband zat een delletje op in het midden. Nu met topkoffer weer strak rechtdoor zonder handen.
 
Mijn reparateur beveelt een schroevendraaier aan. Soms moet je het boekje zelf schrijven.

Vraag: Is er op het forum iets te vinden over het soort benzine dat je in je diversion moet tanken?
Of mag ik zoveel mogelijk reacties over wat mensen hier tanken? Zet er dan even bij hoe lang dat al goed gaat.
Als je bijv. al tien jaar loodvrij tankt en dat gaat goed wil ik het graag weten. Er wordt beweerd dat ethanol en carborateurs niet zo goed samen gaan dus ik ben benieuwd naar de ervaringen
 
Bedankt voor de reacties.
Ik weet zeker dat ik die lagers er wel uit krijg maar ik wilde het nu eens volgens het boekje doen. En daarin staat dus dat t met een universele lagertrekker moet lukken (wat mij dus niet lukt).
Bij al mijn andere motoren heb ik ze er altijd rondom uitgetikt en/of heet gestookt, doorboord of iets erop gelast.
Mijn vraag is dus eigenlijk: Is het iemand gelukt om de lager er volgens het boekje uit te krijgen?
Eèh, iemand die zegt dat een grotere hamer altijd helpt en vervolgens vraagt hoe het volgens het boekje moet...
 
En dan ineens valt het doek voor mijn Green Lady! Ik zocht al een tijd naar vervanging, omdat ik echt veel kosten had afgelopen jaar, dus ik de eindejaarsacties af in de wijde omtrek, CB500X, XJ6, het kon me niet echt bekoren. Maar toen ik op een (in mijn ogen ouwelullen-)V-strom stapte, werd ik gewoon blij. Ergens volgende week wordt die de mijne en kan ik weer lekker toeren zonder knoop in mijn maag wat er nu weer kapot zou gaan. De Diversion is ingeruild, niet specifiek met kofferrek of koffers. Topkoffer verhuist mee, iemand nog belang bij een wingrack met koffers? Anders gaan die gewoon mee.
 
Mijn reparateur beveelt een schroevendraaier aan. Soms moet je het boekje zelf schrijven.

Vraag: Is er op het forum iets te vinden over het soort benzine dat je in je diversion moet tanken?
Of mag ik zoveel mogelijk reacties over wat mensen hier tanken? Zet er dan even bij hoe lang dat al goed gaat.
Als je bijv. al tien jaar loodvrij tankt en dat gaat goed wil ik het graag weten. Er wordt beweerd dat ethanol en carborateurs niet zo goed samen gaan dus ik ben benieuwd naar de ervaringen

In E10 zit 10% ethanol, en in Euro 95 zit 5%. Zonder ethanol is beter, maar een dergelijk laag percentage zal niet snel tot problemen leiden.
 
Is een 600 uit 2000. Er zitten 2 grote koffers bij met een heleboel sleutels. Ik stuur je wel een PB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan