Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
uit nieuwsgierigheid, waar ligt voor jou de grens van "duur" voor een rechttoe rechtaan remschijf?
Goeie vraag, een beter woord is wellicht "veel geld". Voor een achterrem schijf dacht ik toch meer aan 70 euro zoiets, miss zelf 90. Kwam er eentje tegen van een 2e hands handelaar voor 35 euro. Natuurlijk zit daar slijtage aan. Maar ik zal je eerlijk zeggen dat ik hoopte dat ze niet zo duur hoefde te zijn. Heel je rem gedeelte moet goede kwaliteit zijn daar ben ik van overtuigd. Maar ik schrik van sommige prijzen. Het kan gewoon zijn dat ze eenmaal wat kosten, das prima, maar bepaalde dingen kunnen wel eens onnodig duur zijn. Duurder niet altijd beter dat soort gebeuren.
 
Verleden jaar remschijf gekocht bij de plaatselijke motoport vestiging 69 euro was dus de goedkoopste en orgineel yamaha tevens ook nieuwe blokken 34 euro .
later tijdens monteren kwam ik er achter dat de nieuwe blokken en schijf zo dik waren dat ik ook gelijk toe was aan een revisie setje tbv remcilinder het vervelende was dat ik die niet kon bestellen bij motoport volgens hun was dat niet meer te krijgen.
Volgens de monteur paste ook een setje van honda dan alleen de stofringen en o ringen zuiger moest ik oppoetsen en dat klopte
 
Verleden jaar remschijf gekocht bij de plaatselijke motoport vestiging 69 euro was dus de goedkoopste en orgineel yamaha tevens ook nieuwe blokken 34 euro .
later tijdens monteren kwam ik er achter dat de nieuwe blokken en schijf zo dik waren dat ik ook gelijk toe was aan een revisie setje tbv remcilinder het vervelende was dat ik die niet kon bestellen bij motoport volgens hun was dat niet meer te krijgen.
Volgens de monteur paste ook een setje van honda dan alleen de stofringen en o ringen zuiger moest ik oppoetsen en dat klopte

Niet meer te koop?!? Volgens mij hadden ze geen zin. Maar het zou kunnen dat ze van Honda passen. Maar dat de schijf zo dik was dat je revisie moest doen is wel vreemd, wss moest je de revisie sowieso doen, want je remzuigers horen helemaal ingeduwd kunnen worden.

Remmen remblokken gesinterd voor- en achterzijde TsuBoss - Yamaha XJ600
 
Verleden jaar remschijf gekocht bij de plaatselijke motoport vestiging 69 euro was dus de goedkoopste en orgineel yamaha tevens ook nieuwe blokken 34 euro .
later tijdens monteren kwam ik er achter dat de nieuwe blokken en schijf zo dik waren dat ik ook gelijk toe was aan een revisie setje tbv remcilinder het vervelende was dat ik die niet kon bestellen bij motoport volgens hun was dat niet meer te krijgen.
Volgens de monteur paste ook een setje van honda dan alleen de stofringen en o ringen zuiger moest ik oppoetsen en dat klopte
Alle onderdelen voor de remreviesie, ook de cilinders, voor de XJ600S zijn te koop bij Roukema.
 
Iemand hier ervaring met een startmotor die erg langzaam, of niet, rond gaat? Accu is nieuw dus ik vermoed dat de startmotor gewoon wat geleden heeft. Is hier een relatief simpele oplossing voor?
 
Iemand hier ervaring met een startmotor die erg langzaam, of niet, rond gaat? Accu is nieuw dus ik vermoed dat de startmotor gewoon wat geleden heeft. Is hier een relatief simpele oplossing voor?

Koolborstels controleren of vervangen
 
Bedankt voor de tip! Ga ik dit weekend eens proberen. Gelukkig is hij motorisch verder prima en start hij bij 2 keer rond gaan al. Scheelt veel zweten in het pak.
 
Niet meer te koop?!? Volgens mij hadden ze geen zin. Maar het zou kunnen dat ze van Honda passen. Maar dat de schijf zo dik was dat je revisie moest doen is wel vreemd, wss moest je de revisie sowieso doen, want je remzuigers horen helemaal ingeduwd kunnen worden.

Remmen remblokken gesinterd voor- en achterzijde TsuBoss - Yamaha XJ600
Inderdaad kon de zuigers niet helemaal meer terug drukken en het spul was duidelijk aan een nieuw setje zuigers toe maar dan moet et wel te krijgen zijn
volgens motoport dus niet, maar goed met de honda ringen heb ik mij gered (en ze waren maar 5 euro) voor een motor die niets meer waard is een mooi bedrag toch.
 
Je kan ze solderen maar je hebt ook een bedrijf daar koop je ze bij een 600 dan kant en klaar is het bij een 900 ook zo'n ring met links en rechts de koolborstels?

Het is een ring met inderdaad koolborstels links en rechts, maar 1 koolborstel is aan de ring bevestigd, de ander aan de ring. Dus huls+ring moet dan vervangen worden. Weet je toevallig de naam van het bedrijf?
 
Het is een ring met inderdaad koolborstels links en rechts, maar 1 koolborstel is aan de ring bevestigd, de ander aan de ring. Dus huls+ring moet dan vervangen worden. Weet je toevallig de naam van het bedrijf?

Demri, deze mail kreeg ik, ik heb ze gesoldeerd;
Setje koolborstels die je zelf moet solderen €10,00 inclusief verzenden.

Set compleet met houders en borstel met bout €43,00 inclusief verzenden.


Maar volgende keer bestel ik ze hier;
Starter KIT FITS YAMAHA Motorcycle XJ600S SECA XJ 600 92-98 | eBay
 
Zo, na een aantal soldeerbouten geprobeerd te hebben helaas geen succes gehad met solderen. Toen maar een gassoldeerbout gekocht welke ook als brandertje kan functioneren. Dit werkte prima, motor start nu weer alsof hij nieuw is!

Jammer dat ik er een nieuwe accu ingepropt heb, maar ach, daar heb ik voorlopig iig geen last meer van. Nu eerst de voorvork nog servicen want de keerringen zijn lekgeraakt... -O- En als we dan toch bezig zijn maar gelijk nieuwe bougies en klepspeling controleren...
 
Is er hier iemand die iets aan een voorlamp gedaan van een 600? Gister avond tijdens het rijden vond ik dat hij wel erg kort naar voren scheen, ik meen dat er ook een stelschroef is... Binnenkort maar eens even kijken.
 
Is er hier iemand die iets aan een voorlamp gedaan van een 600? Gister avond tijdens het rijden vond ik dat hij wel erg kort naar voren scheen, ik meen dat er ook een stelschroef is... Binnenkort maar eens even kijken.
koplamp-003.JPG


koplamp-002.JPG
 
Dankjewel @Bensi, betere uitleg kan niet! Zijn er ook mensen die LED in hebben gebouwd oid? Binnenkort de kuip er maar weer eens af, heb er pas nieuwe welnuts in gedaan maar hij blijft trillen. Hij is ook bij lange na niet echt mooi passend meer. Beunwerk aan de kuip suggereert ook een (omval) partij, dus de beugeltjes zullen niet helemaal recht meer staan.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van elektronica weinig kaas heb gegeten. Ik heb er dus hulp bij gehad :$
 
Dat geloof ik wel ja. Is zo een setje veel werk? Het is weer zo een upgrade waar zo van te genieten valt en veiligheid meebrengt, net als betere remmen.
Geen xenon nemen, neem gelijk LED.

Heb ik ook, geen opwarmtijd. Goedkoop en plug en play.

Let alleen wel op, ik had een setje die stoorde op mijn radio in de auto en op mijn packtalk.


PS als je toch xenon wilt ik heb nog wel wat liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan