Mr. R.
MF veteraan
Koop geen sr op eBay of Ali zeer slechte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Meet je laad spanning eens met een goede sr en wil je dat posten?
Die van mij laad echt weinig
Ok alvast bedankt, ik kwam met de draden onderling hoger uit dacht ik. Moet ik even zoeken.Zal het eens meten als ik een nieuwe heb. Denk dat ik er eentje 2e hands van marktplaats pluk though. Een nieuwe kost gewoon 100 euro whahaha.
Hoeveel hoort er uit de dynamo te komen trouwens? Weet iemand dat? Lijnspanning bij 2000 toeren was rond de 30 V bijvoorbeeld. Lijkt mij genoeg (en er kwam helemaal niks uit de andere kant van de spanningsregelaar dus ik ben er echt van overtuigd dat die de boosdoener was), maar was benieuwd of iemand dat toevallig wist.
Trouwens, fun fact, de CDI van de diversion houd er onder 8V DC ongeveer mee op, heb ik proefondervindelijk vastgesteld
Hoeveel lagers heb je nodig heb er nog wel een paar, verder via pb?Nadat mijn xj600s uit '98 steeds slechter ging schakelen, vandaag de boel maar eens open gemaakt... Niet zo vreemd dat het niet meer werkt. Ook kwam ik erachter dat het lagertje achter de drukplaat (volgens haynes een thrust bearing genoemd) verdwenen is. Nog wel wat tonnetjes gevonden onderin het carter. Nu heb ik half internet al afgezocht, maar kan geen nederlandse site vinden waar ik die kan bestellen. Tot nu toe alleen buitenlandse sites waardoor de verzendkosten vaak hoger zijn dan het lager zelf. Wie kan mij helpen?
Bekijk bijlage 1363563Bekijk bijlage 1363564
Da's niet genoeg om goed op temperatuur te komenIk rijd dagelijks woon/werkverkeer, zo'n 20 km waarvan 15 km snelweg. Heb de hele winter doorgereden en de motor staat altijd buiten, thuis onder een hoes, op het werk zonder. Moet dus gaan zoeken waar het water het blok in komt.
Da's niet genoeg om goed op bedrijfstemperatuur te komen en alle condens weer te verdampen bij 'winter' temperaturen, een Div loopt anders zich al vrij koel. Je hebt dan minstens het dubbele nodig. Zeker met snelweg in je rit wordt het blok erg sterk gekoeld. In de winter de oliekoeler afplakken KAN schelen. Op m'n NX250 had ik in de winter hetzelfde probleem, en mijn WW afstand is nog 10 km meer.Ik rijd dagelijks woon/werkverkeer, zo'n 20 km waarvan 15 km snelweg. Heb de hele winter doorgereden en de motor staat altijd buiten, thuis onder een hoes, op het werk zonder. Moet dus gaan zoeken waar het water het blok in komt.
Da's niet genoeg om goed op temperatuur te komen
Da's niet genoeg om goed op bedrijfstemperatuur te komen en alle condens weer te verdampen bij 'winter' temperaturen, een Div loopt anders zich al vrij koel. Je hebt dan minstens het dubbele nodig. Zeker met snelweg in je rit wordt het blok erg sterk gekoeld. In de winter de oliekoeler afplakken KAN schelen. Op m'n NX250 had ik in de winter hetzelfde probleem, en mijn WW afstand is nog 10 km meer.
Topkoffer advies gevraagd
Ik kan een vrijwel nieuwe topkoffer overnemen met eigen bevestigingsplaat.
Nou moet ik nog wel 'even' een bagagerek hebben op mijn div 600 (97). Ik zie heeeeeel veel verschillende soorten.
Op ebay staat er bijv een voor een div900 uit 1995. Past zoiets? Givi heeft ook houders maar die zijn dan weer voor hun monokey systeem. Kan ik daar ook een andere plaat op monteren?
Prijzen lopen uiteen van 60eu tot 200eu...
Tips welkom!
Ja hoi, terug van onder een steen.Maar nu weten we nog niet of hij met de trein gegaan is of toch met de moto
Topkoffer advies gevraagd
Ik kan een vrijwel nieuwe topkoffer overnemen met eigen bevestigingsplaat.
Nou moet ik nog wel 'even' een bagagerek hebben op mijn div 600 (97). Ik zie heeeeeel veel verschillende soorten.
Op ebay staat er bijv een voor een div900 uit 1995. Past zoiets? Givi heeft ook houders maar die zijn dan weer voor hun monokey systeem. Kan ik daar ook een andere plaat op monteren?
Prijzen lopen uiteen van 60eu tot 200eu...
Tips welkom!
Ik rijd dagelijks woon/werkverkeer, zo'n 20 km waarvan 15 km snelweg. Heb de hele winter doorgereden en de motor staat altijd buiten, thuis onder een hoes, op het werk zonder. Moet dus gaan zoeken waar het water het blok in komt.
Even een keer je olie controleren, als je geen last hebt van mayonaise is er dus niks aan de hand. 50Km is ook wel "iets" meer als 20Km.Dan vraag ik me toch af, hoe slecht is 120 rijden voor een diversion 600? Want ik snap dat een luchtgekoeld blok de koeling gewoon altijd "aan" staat, is er een kans dat bij winterse temperaturen, continu 120 rijden resulteert in een te lage temperatuur?
Mijn woon-werk afstand is 50 km, waarvan 19 km snelweg en de rest autoweg (met een paar korte stukjes 70 en 50). Onder normale omstandigheden rijd ik meestal 80-100 (want het is druk in de spits), als het rustig is rijd ik praktisch het hele stuk 110-120. Zou het de moeite waard zijn om de oliekoeler af te plakken met deze temperaturen?
Vor
Even een keer je olie controleren, als je geen last hebt van mayonaise is er dus niks aan de hand. 50Km is ook wel "iets" meer als 20Km.
ik beweer ook niet dat het blok helemaal niet op temperatuur komt bij wintertemperaturen op de snelweg, enkel dat het wel een stuk langer duurt dan alleen een ritje van in totaal 20Km. Exacte afstand/tijd kan ik ook niet geven, daarvoor zijn er teveel variabelen als exacte temperatuur, snelheid, wind , regen en ga zo maar door. Ervaring (en de foto's) leert gewoon dat de genoemde afstand niet voldoende is, zeker bij een lucht/oliegekoeld blok.
Iemand ervaring met open luchtfilters op een XJ600?
Ben bezig met ombouwen en wil ruimte maken onder de tank door het originele luchtfilter te vervangen...
Bekijk bijlage 1350827
Wat is de reden om dit te doen, meer luchtinlaat? Zelf geen ervaring mee...
Ok alvast bedankt, ik kwam met de draden onderling hoger uit dacht ik. Moet ik even zoeken.
Wat ben je van plan met de ruimte te doen als ik vragen mag? Carterontluchting zit dacht ik ook op de airbox aan gesloten, die moet ook ergens blijven.niemand ervaring?
niemand ervaring?
Vandaag even gemeten, bij 3000 toeren geeft de spanningsregelaar (met accu eraan) zo'n 13.4 V output. Als de motor uit staat is de spanning van de accu 12.0 V (voor referentie).
Ik ga er even vanuit dat de spanningsregelaar die ik voor twee tientjes op marktplaats gekocht heeft nog goed is. Hij laadt in ieder geval wel weer!
Ik heb met dezelfde uitdaging gezeten. Motor liep pas lekker nadat ik de open luchtfilters op de originele rubbers uit het luchtfilter het geplaatst. Ook heb ik de sproeiers 5 maten groter geplaatst.niemand ervaring?