Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zo gaat mij het ook. Ik ben mijn FZX ook aan het sparenHey mensen,
Ik hoop mij binnenkort ook bij de diversion club te voegen. Dit omdat ik veel woon-werk rijd en ik wil mijn geliefde oldtimer ('88 FZ750) niet alle dagen in weer en wind (blijven) pijnigen. Daarom heb ik besloten er een andere oldtimer bij te kopen, een diversion 600 uit '93 (voor een hilarisch laag bedrag...)
Volgende week ophalen! Ik ga 'm eerst even onder handen nemen want er is al een tijdje niet meer op gereden... nieuw olie en filter is al besteld, ik ga even kijken naar de staat van de ketting en de remmen en die misschien ook meteen vervangen, maar dat stelt allemaal niet zo veel voor.
Blok heeft 93000 km gelopen, dus da's wel lekker veel. Ik krijg de indruk dat dat op zich geen probleem moet zijn maar ze hebben natuurlijk niet het eeuwig leven. Een beetje sleutelen hou ik wel van dus dat vind ik helemaal niet erg. Ik denk dat ik wel meteen even ga kijken hoe het met de kleppen gesteld is en als ik er eenmaal even mee gereden heb dan krijg ik vanzelf wel een indruk hoe het met het oude beestje gesteld is. Mocht het nou echt foute boel zijn, dan is een nieuw blok met een lagere km stand een vrij eenvoudige (en goedkope) oplossing.
Ik ben wel benieuwd, welke km standen halen de diversions in dit topic meestal? Ik heb al wel gehoord van exemplaren met 100+ dkm...
Zal volgende week wat fototjes posten.
De blokken van de 600 zijn niet helemaal geruisloos. Die van mij geeft ook rensantie bij de Kuip. Terwijl mijn diversion nog geen 5000 km gereden heeft. Mijn vorige deed het ook. Een kwaal van de diversion.Zoals beloofd:
Hij ratelt wel wat stationair. Hij loopt stationair ook niet echt lekker. Maar gauw eens naar die kleppen kijken. Koppeling slipt soms als ik veel gas geef, hij grijpt ook pas heel laat aan, dus ik denk dat die kabel te strak staat, ook even naar kijken. Remmen voelen luchtig aan dus die ga ik even flushen. Ketting is nog goed. Banden zijn niet nieuw meer maar kunnen nog wel even volgens mij. Al met al tevreden met de aankoop.
Trouwens, bij 4000 rpm, wat een trillen zeg! Niet normaal joh. Denk dat die oude kappen niet zo lekker meer zijn want het resoneert er helemaal doorheen. 500 rpm later is het weer weg hahaha. Dat wordt even wennen.
180 km mee gereden vandaag om 'm naar huis te limpen. Dit weekend denk ik onder handen nemen!
Nieuwe olie en filter heb ik al in huis. Remvloeistof moet ik nog wel even halen. Voor de kleppen eerst maar eens kijken welke shims ik nodig ga hebben....
Sinds een aantal dagen gaat het terugschakelen op mijn oude dame (div 600 '98) steeds moeilijker. Ook het stilstaan in de eerste versnelling met ingeknepen koppeling lukt niet meer, heb daar echt de rem bij nodig. Nu heb ik al gelezen dat het de kwaliteit en leeftijd van de olie kan zijn. Olie zit er al minstens 1,5 jaar en 13k km in (weet niet wanneer de vorige eigenaar het voor het laatst heeft ververst). Kan het ook zijn dat de koppeling zelf versleten is en vervangen moet worden? En waar vind ik een how-to met plaatjes hoe dat moet?
Sinds een aantal dagen gaat het terugschakelen op mijn oude dame (div 600 '98) steeds moeilijker. Ook het stilstaan in de eerste versnelling met ingeknepen koppeling lukt niet meer, heb daar echt de rem bij nodig. Nu heb ik al gelezen dat het de kwaliteit en leeftijd van de olie kan zijn. Olie zit er al minstens 1,5 jaar en 13k km in (weet niet wanneer de vorige eigenaar het voor het laatst heeft ververst). Kan het ook zijn dat de koppeling zelf versleten is en vervangen moet worden? En waar vind ik een how-to met plaatjes hoe dat moet?
YEP, balhoofdlager vervangen.Ik heb een 'knik' in mn stuur ontdekt, ofja ik denk mijn balhoofd, met gewoon rechtdoor gaan merk ik er weinig van maar de korte bochtjes op lage snelheid gaan wat lastiger. Ik heb hem op t bokkie staan en ik voel een heel duidelijk zwaar punt, tijd om de lagers te vervangen?
Dat hoort wel te kunnenKun je een Div starten in een versnelling terwijl je de koppeling intrekt? Kwam gister bij het sleutelen een schakelaartje tegen maar ik kan hem alleen in zn vrij starten. Anders poets ik die ook even op.
Snelle reactie, bedankt :p. Hopelijk kwestie van contactpunten opschuren, zijn ook wel mooi bedachte schakelaartjes van binnen, maar miss ben ik wel simpelDat hoort wel te kunnen
Hoe ingewikkelder hoe meer er storing kan veroorzaken Een snufje contactspray wil ook nog wel eens helpen.Snelle reactie, bedankt :p. Hopelijk kwestie van contactpunten opschuren, zijn ook wel mooi bedachte schakelaartjes van binnen, maar miss ben ik wel simpel
Ja gelukkig wel, weleens gehad voor het stoplicht. En gebeurd weleens tijdens het rijden, "per ongeluk". Maar dat is dan starten zonder druk op de knop.Kun je een Div starten in een versnelling terwijl je de koppeling intrekt? Kwam gister bij het sleutelen een schakelaartje tegen maar ik kan hem alleen in zn vrij starten. Anders poets ik die ook even op.
Gisteren een leuk avontuur beleefd: motor begon te stotteren op de A28 bij Zwolle. Alsof de benzine op was (maar de tank was nog vol). Gestopt om te kijken wat er aan de hand was, viel die uit, gewoon dood, noppes, nada. Accu hardstikke leeg. Aangeduwd, hij liep even, maar viel vervolgens weer uit. Naar het tankstation geduwd, startkabels gehaald, iemand z'n accu geleend en gejumpstart. Toen liep die weer. 1 km gereden, weer uit. Weer iemand z'n accu geleend en gejumpstart, maar zodra ik de startkabels eraf haalde viel ie weer uit. 2x geprobeerd maar uiteindelijk het ding maar op een parkeerplaats gezet en de trein naar huis genomen.
Het leek alsof de ontsteking er gewoon mee op hield. Ik verdenk dus de dynamo, want geen ontsteking EN accu leeg.
Volgens mij heeft een Diversion 600 een DC/gelijkspanning CDI als ik het bedradingsschema zo bekijk. Kan iemand dat misschien bevestigen of ontkrachten voor mij? Dat zou meteen verklaren waarom hij er na 1 km weer mee op hield (accu klein beetje opgeladen toen die aan de startkabels lag, na 1 km weer leeg dus geen ontsteking meer en toen ging ie weer uit).
Ik ga vanmiddag even checken wat er precies aan de hand is, heb vanochtend de auto gepakt en wat gereedschap + startkabels achterin gegooid. Denk dat ik een nieuwe dynamo moet kopen maar ik was benieuwd of jullie misschien nog andere ideeën hadden
Irritant is het wel. Hij liep net zo lekker!