Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou echt heel veel geluk heeft mijn man niet.
Rijdt nu sinds een paar weken weer vrolijk rond met zijn gloednieuwe bandjes, krijg ik zojuist deze binnen :Z
 

Bijlagen

  • eaf8aee4-cf2c-4bd4-b424-00ce06127483.jpg
    eaf8aee4-cf2c-4bd4-b424-00ce06127483.jpg
    37,9 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Nou echt heel veel geluk heeft mijn man niet.
Rijdt nu sinds een paar weken weer vrolijk rond met zijn gloednieuwe bandjes, krijg ik zojuist deze binnen :Z
Is mij ook een keer gebeurd: ongeveer een jaar geleden op een dinsdag nieuwe banden, donderdag een grote schroef in de achterband. Door de Wegenwacht eruit gehaald en het gat gedicht met stoprubber. Had geen zin om meteen weer een nieuwe band te laten monteren. Rij er nu nog steeds op.
 
Top, want die keuze gaan we ook maken alsie niet door is. En aangezien het een moer is verwacht ik dat het reuze mee zal vallen wat betreft diepte..
 
Vandaag de motor weer in elkaar gezet na het vervangen van het druklager (moest wachten op het leveren van de momentsleutel...). Hij schakelt weer als een nieuwe (denk ik :P). Alleen hij grijpt pas aan als ik de hendel bijna helemaal los heb. Kan ik dit nog ergens verstellen of zijn de platen bijna op? Ze zagen er nog goed uit, maar ik heb de platen niet kunnen meten, want ik kom er nu ik aan het sleutelen ben achter dat ik hier en daar toch wat gereedschap mis.
 
Vandaag de motor weer in elkaar gezet na het vervangen van het druklager (moest wachten op het leveren van de momentsleutel...). Hij schakelt weer als een nieuwe (denk ik :P). Alleen hij grijpt pas aan als ik de hendel bijna helemaal los heb. Kan ik dit nog ergens verstellen of zijn de platen bijna op? Ze zagen er nog goed uit, maar ik heb de platen niet kunnen meten, want ik kom er nu ik aan het sleutelen ben achter dat ik hier en daar toch wat gereedschap mis.

Zet de koppelingskabel wat minder strak ;)
 
Top, want die keuze gaan we ook maken alsie niet door is. En aangezien het een moer is verwacht ik dat het reuze mee zal vallen wat betreft diepte..


Met je voorband moet je niet spotten. Die is heel belangrijk. Als die plotseling snel leegloopt door lek of klapband ben je weg.
Met een lege voorband houd je er iets aan. Een lege achterband kan wel heel erg zwabberen maar is niet zo gevaarlijk als een lege voorband.
Ik had zelf in het verleden een poreus geworden ventiel in het voor wiel. Werd mij dringend aangeraden deze te vervangen om bovengenoemde reden.
 
Nou is niet helemaal waar bij 4.000 tpm moet hij ruim boven de 13V zitten....bij zit hij onder de 13V bij 4k. Stationair heb ik een hoger voltage dan op hogere toeren.

zie;
Normale voltages?

Correctie: elke laadspanning hoger dan de nominale spanning van je accu is goed.

Als de spanning op de + en - van je motor (met zowel accu als spanningsregelaar aangesloten) hoger is dan de spanning van de accu wanneer de motor uit staat (niet op contact) dan weet je dat de accu opgeladen wordt, en dat al het vermogen waar de motor op draait uit de spanningsregelaar komt (en niet uit de accu). Als dit niet zo was, dan was de spanning namelijk gelijk aan of lager geweest dan de nominale accu spanning.

Onder de 13 V bij 4000 tpm is wel aan de lage kant inderdaad. Maar als het hoger is dan de nominale spanning van je accu, dan is het op zich geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan