Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk vinden we dat allemaal leuk, zo'n toer ritje gaat niet te snel en iedereen past zich indien nodig aan.

Alleen moet het wel een beetje weer zijn wil ik meegaan, ik ben een mooi weer rijder en binnenkort gaat mijn Div in winterslaap
 
Meld zich in topic 10


Natuurlijk vinden we dat allemaal leuk, zo'n toer ritje gaat niet te snel en iedereen past zich indien nodig aan.

Alleen moet het wel een beetje weer zijn wil ik meegaan, ik ben een mooi weer rijder en binnenkort gaat mijn Div in winterslaap

Er ligt nog lang geen pekel Bensi, maandagmiddag ritje doen?
 
Ik heb nu sinds een paar maanden een diversion 600 maar helaas heeft hij sinds vorige week een heel hoog olieverbruik. Hij lekt ter hoogte van de uitlaatpakking (op de bouten van de uitlaat druppelt hij) en dus zou ik verwachten dat het de uitlaatpakking is maar na enkele verhalen op dit forum gelezen te hebben blijkt de koppakking ook een zwak punt te zijn. Nu vind ik dit wel een mooi project voor in de wintermaanden en vraag ik mij af of de koppakking in redelijke wijze zelf te vervangen is. Ik ben technisch aangelegd maar heb geen ervaring met koppakking en/of kleppen stellen. Dus mijn vraag is of iemand hier er ervaring mee heeft en eventueel tips kan geven.

Om er speciaal topic in techniek te zetten vond ik wat overdreven.
 
Meld zich in topic 10 Er ligt nog lang geen pekel Bensi, maandagmiddag ritje doen?
Als het maandag goed weer is GRAAG !!
Kunnen we misschien het MF-Pretflesje wel ergens oppikken
 
Laatst bewerkt:
Dat de koppakking van een Diversion een zwak punt is, is het eerste wat ik hoor en ik kan mij niet herinneren dat die ooit door iemand vervangen is.
Mijn tip:
Bekijk eens de bougies, die hebben een goed beeld van de huidige toestand van het blok en de verbranding:


Of bedoel je misschien het kleppendeksel Als die is los geweest dan is het verstandig om een nieuwe pakking te plaatsen.
En mijn tweede tip:
In de OpeningsPost van dit topic vind je een redelijke samenvatting van veel dat er door de jaren heen ontdekt en besproken is. Onder andere een link naar ''OP3 Tips & trucs'' met WerkPlaatsHandboeken en een handleiding voor het stellen van de kleppen.

Succes.
 
Mits droog doe ik ook mee.

Kan het wel dan eens richting het zuiden? in het mooie limburg eens een keer rijden.

Kunnen jullie allemaal over de snelweg hierheen en dan samen een zuinigheidsrit doen en vergelijken. goed idee niet?
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm jammer maandag kan ik helaas niet.. Ik moet afhaken... Volgende keer beter
 
Als jullie maandag om 07.30 verzamelen in Nijmegen wil ik wel een ritje richting Apeldoorn doen. ETA 8.30

En als dat niet werkt kan je nog altijd meerijden rond 11.30 naar Dordrecht

Kortom er moet maandag gewoon gewerkt worden...
 
Meld zich in topic 10 Er ligt nog lang geen pekel Bensi, maandagmiddag ritje doen?
Hmmmm jammer maandag kan ik helaas niet.. Ik moet afhaken... Volgende keer beter
Als jullie maandag om 07.30 verzamelen in Nijmegen wil ik wel een ritje richting Apeldoorn doen. ETA 8.30 En als dat niet werkt kan je nog altijd meerijden rond 11.30 naar Dordrecht Kortom er moet maandag gewoon gewerkt worden...
Die afspraak tussen Sander en mij voor maandag was (volgens mij) ook niet bedoelt om een Diversion Winter Meet / rit te gaan doen zoals eerder werd geopperd in dit topic. Dat is een misverstand, dit doen we gewoon wel vaker samen.

Die Diversion Winter Rit / Meet zou inderdaad (als ie gaat plaatsvinden) beter gewoon weer in een weekend kunnen worden gepland.
 
Laatst bewerkt:
Kan het wel dan eens richting het zuiden? in het mooie limburg eens een keer rijden.

Kunnen jullie allemaal over de snelweg hierheen en dan samen een zuinigheidsrit doen en vergelijken. goed idee niet?
Ik begrijp je gevoelens, zeker met die mooie mergellandroute in je achtertuin.
 

Klopt dat de koppakking een zwak punt is van de div600, heb ze vaker gezien. Ik heb niet zozeer ervaring met vervanging hiervan op de diversion, maar wel op een vfr.

Wat wil je weten?
 

Zoals je dit beschrijft, druppelen OP de uitlaatbouten, dan kan ik niks anders concluderen dat de klepdekselpakking is gaan lekken. Da's makkelijk te vervangen en er hoeft niks gesteld te worden.
 
Klopt dat de koppakking een zwak punt is van de div600, heb ze vaker gezien. Ik heb niet zozeer ervaring met vervanging hiervan op de diversion, maar wel op een vfr. Wat wil je weten?
Hmmm, ik heb hier eigenlijk nog niemand eerder gehoord over dat probleem, dus ik denk dat het met dat zwakke punt wat betreft de koppakking wel meevalt.
 
Excuus, was ff in de war met ander type motor... de collector van een div is een zwakke plek...
 
Allen bedankt voor de reacties. Ik ga binnenkort maar eens beginnen met het klepdekselpakking te vervangen, aangezien dat de meest logische stap is.
 



Dus wie plant en zet er nu een route voor de div meeting uit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.