Het Grote XT 550 Topic

Dankje Raymond !
Je hebt goed gekeken, Stekker kastje onder koplamp ligt al klaar.
Deze hebben we met een 3D printer geprint.
Er zijn nog twee dingen die missen, bescherming op uitlaat bocht en lipje over een kabelboom links op motorblok.
Dus als er een lezer is die dit nog heeft, PM mij.

Knipperlichten, Ik vindt het geen gezicht op een offroad. Rij al 25 jaar op XT550 zonder die dingen :)
Maar meer een bewuste
Heb zitten slapen denk ik, mocht je dat beschermplaatje op je uitlaatbocht nog steeds niet hebben.......dan heb je er nu een.
 
Goedemorgen!
Net als jullie redelijk verknocht aan de xt550, op dit moment heb ik er 2 in mijn garage staan.
1 zou naar een andere liefhebber mogen, iemand interesse?
Het is een witte met zeer mooie tank en kapjes, gouden velgen en goede banden.
Hij loopt prima en heeft iets meer dan 30K ervaring op de teller.
 

Bijlagen

  • 20210402_163542.jpg
    20210402_163542.jpg
    368,6 KB · Weergaven: 19
Wat is het hier stil zeg de laatste tijd, heeft niemand meer iets te melden???

Ik heb zelf nog niet veel gepost, heb zelf al heel lang een 550. En heeft na jaren dagelijks gebruikt te zijn ontzettend lang in onderdelen uit elkaar gelegen.
Ben een hele tijd geleden begonnen met onderdelen vervangen.....ach jullie weten het wel.

Toen bleek dat mijn kabelboom in staat van ontbinding was, en elektra is helemaal niet is waar ik in uitblink helaas.
Gargamel ( zo heet ie) heeft echt heeeeeeel lang bij een motorzaak gestaan, heeft een mooie nwe boom.


En toen kregen ze hem niet aan het vonken......

Ik heb enorm veel geduld gehad maar heb hem nu uiteindelijk opgehaald, ben bij dat hij terug is maar rijden zit er nog niet in helaas.
Dat in het kort mijn verhaal, hopelijk in de toekomst meer nieuws dat hij het wel weet doet.
 

Bijlagen

  • gargamel (2).jpg
    gargamel (2).jpg
    406,8 KB · Weergaven: 25
Wat is het hier stil zeg de laatste tijd, heeft niemand meer iets te melden???

Ik heb zelf nog niet veel gepost, heb zelf al heel lang een 550. En heeft na jaren dagelijks gebruikt te zijn ontzettend lang in onderdelen uit elkaar gelegen.
Ben een hele tijd geleden begonnen met onderdelen vervangen.....ach jullie weten het wel.

Toen bleek dat mijn kabelboom in staat van ontbinding was, en elektra is helemaal niet is waar ik in uitblink helaas.
Gargamel ( zo heet ie) heeft echt heeeeeeel lang bij een motorzaak gestaan, heeft een mooie nwe boom.


En toen kregen ze hem niet aan het vonken......

Ik heb enorm veel geduld gehad maar heb hem nu uiteindelijk opgehaald, ben bij dat hij terug is maar rijden zit er nog niet in helaas.
Dat in het kort mijn verhaal, hopelijk in de toekomst meer nieuws dat hij het wel weet doet.
Motorzaak en niet aan de praat krijgen? Vreemd. Vooral bij deze rechtoe rechtaan elektra. Wat doet het wel?
 
Wat is het hier stil zeg de laatste tijd, heeft niemand meer iets te melden???

Ik heb zelf nog niet veel gepost, heb zelf al heel lang een 550. En heeft na jaren dagelijks gebruikt te zijn ontzettend lang in onderdelen uit elkaar gelegen.
Ben een hele tijd geleden begonnen met onderdelen vervangen.....ach jullie weten het wel.

Toen bleek dat mijn kabelboom in staat van ontbinding was, en elektra is helemaal niet is waar ik in uitblink helaas.
Gargamel ( zo heet ie) heeft echt heeeeeeel lang bij een motorzaak gestaan, heeft een mooie nwe boom.


En toen kregen ze hem niet aan het vonken......

Ik heb enorm veel geduld gehad maar heb hem nu uiteindelijk opgehaald, ben bij dat hij terug is maar rijden zit er nog niet in helaas.
Dat in het kort mijn verhaal, hopelijk in de toekomst meer nieuws dat hij het wel weet doet.
Mooie XT550.:}

Maar er zit niet veel origineel XT550 meer op.
Verder dan het frame, tellers, zijkapjes en de voorste knipperlichten kom ik niet.
Misschien het blok nog?

Hoe heb je die schokbreker in het frame gekregen, is wel apart?
 
Ahh gezellig wat beweging in het 550 topic!!!! *O*

Klopt.....dit is een mutant!
Altijd zo geweest, per toeval ben ik er achter gekomen dat hij ooit van iemand van Yamaha Nederland is geweest.
Kwam met de beste man in gesprek op de stand van de motorbeurs, hij heeft die Kawa achterbug er in weten te krijgen.

Toen Gargamel in mijn bezit kwam 22 jaar geleden was het best wel een wrak....kapotte tank, handvatten zaten vast met ijzerdraad en nog meer ellende. ( frame tot achterbrug en blok zijn origineel trouwens)
Er is veel aan verbeterd in de jaren en toen hij nog reed deed hij dat ook echt geweldig.
Maarja getrouwd, kinderen gekregen en jaren op een Fazer rondgereden......frame en dozen met onderdelen gingen een loods in.

En hoe het nu zit?? Ik snap eigenlijk niet waarom het ze niet gelukt is, er was ook genoeg beschadigd toen ik hem ophaalde. Was er even helemaal ziek van en heb er een tijd niet naar om gekeken. Nu is hij zoals op de foto te zien is.
Hij vonkt niet, had nog een nwe stroom verdeler liggen dat hielp niet mss is het de bobine of zo iets |(aaaargh
Huis verbouwen heeft de prio maar met kleine stapjes kom ik er hopelijk wel.



Tips zijn zeer welkom!!!
 
Voor het eerst in een zeer lange tijd weer ingelogd......gebeurd er nu echt helemaal niets meer???? Ik ben best een beetje verbaasd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan