Nah niet vandaag paar daagjes terug, maar ik vind hem toch de moeite van het plaatsen wel waard.
Terug van Breda, de brug over. De a16 richting Dordrecht. Grote brug, 6 baans, klinkt vast bekend.
Ik rij uiterst links en zie rechts als een auto opdraaien. Automatisme om daar zelfs met 2 banen vanaf rekening mee te houden. En terecht want de auto voegt redelijk enthousiast in waardoor de Astra die naast me reed (en echt ook al enige tijd naast me reed) besluit ook maar alvast een baan op te schuiven. Waar ik dus reed. Nu hield ik het al in de gaten uit automatisme, maar die Astra kwam ineens wel heel snel dichterbij. Die wisselde met een zelfde enthousiasme van baan als de invoegende auto. Met gas bij en de linker streep overschrijdend kon ik hem dan nog ontwijken.
Ik schrik er redelijk van want zowel die Astra als de vangrail komen verdomde ver binnen mijn sociale cirkel. Ik rij weer voor de Astra en haal even adem. Kijk de bestuurder achter me even aan in m'n spiegel en doe m'n hand/arm omhoog. Geen vingers, geen duimpje, gewoon m'n arm omhoog van "wat was dat?"
Naja klaar denk ik, foutje gemaakt, allemaal van geleerd en agressie is er al genoeg op de weg. Wat doet ie, gaat ie me kleven, opjagen naar een 150 en toen was ik er klaar mee. Ga er maar langs. Dus ik zoek een vakje op rechts en laat hem er langs. Gaat hij vervolgens naast me rijden en draait het raampje naar beneden. 'Ja ik zag je heus wel hoor, maar ik hoef die invoegende lul ook niet in m'n zijkant.' (We reden inmiddels 100, het was grotendeels te verstaan).
Ik heb maar even met m'n hoofd geschud en hem verder genegeerd. Rare mensen hoor. Hij rijdt liever mij van de weg (op een 30 cm na). En dat terwijl er nog een hele baan tussen hem en de invoeger zat. Dus ja ik ben nog steeds nooit over het hoofd gezien, ik heb alleen te maken gehad met mensen die het gewoon niet boeit