Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Je stopt , spreekt hem er op aan, krijgt een klap voor je bek en de politie zegt, dat had u niet moeten doen dat is uitdagen.:(:(:(
 
Motorrijders die teveel rechts rijden in de rijstrook, lopen het risico, door automobilisten ingehaald te worden, in dezelfde rijstrook.

Dit praat ik absoluut niet goed, maar zo reageren veel bestuurders nou eenmaal.

Ik praat het eigenlijk wel goed, want wettelijk gezien staat die automobilist dan gewoon in zijn recht. Dat is natuurlijk wat anders dan iemand vervolgens opzettelijk aanrijden.
 
Je stopt , spreekt hem er op aan, krijgt een klap voor je bek en de politie zegt, dat had u niet moeten doen dat is uitdagen.:(:(:(
Kwestie van de situatie inschatten, veel automobilisten rijden nou eenmaal met oogkleppen op en kijken niet op of om, hoeft niet altijd vanuit agressie en frustratie te zijn, ook moet je jezelf natuurlijk nooit onnodig in gevaar brengen en is het naderhand aangifte doen natuurlijk altijd goed. Maar omdat op de beelden niet te zien is dat er daadwerkelijk een aanrijding is, en er ook geen materiële schade is, en de veroorzaker naderhand zal ontkennen, blijft het waarschijnlijk alleen bij de aangifte.
 
Laatst bewerkt:
Ik praat het eigenlijk wel goed, want wettelijk gezien staat die automobilist dan gewoon in zijn recht. Dat is natuurlijk wat anders dan iemand vervolgens opzettelijk aanrijden.
Dáár doelde ik dus op, omdat je dan dát risico loopt....om aangereden te worden...omdat dit wel vaak door bestuurders die dit wél bewust en opzettelijk doen, gepaard gaat met agressie en frustratie.
 
Vanmiddag getankt voor €1,20 pro Liter in Wiltz. Weekendje lekker rijden hier.
IMG_20190621_174017940.jpg
 
Fietser werd vanavond voor mijn ogen op een rotonde aangereden. De wat oudere man maakte een koprol en kwam zo leek het best hard terecht, zag er best heftig uit en hij stond in eerste instantie ook niet op. Uiteraard gestopt om te helpen maar de man leek verder niets te hebben behalve een gescheurd duur pak en het zooltje van zijn Van Bommel laarsje lag los op straat.
Auto was natuurlijk fout dat hij afsloeg en geen voorrang verleende doordat hij de fietser niet gezien had. Maar de man op de fiets was ook niet handig bezig, die fietste erg hard en sloeg vrij abrupt af (zei dat hij zijn hand uitstak maar dat had ik eerlijk gezegd niet gezien) en werd eigenlijk door het achterwiel van de auto geraakt. Ietsjes bijremmen aan de kant van de fietser en er was niets aan de hand geweest, maar ja. Leek een beetje als zo'n dwaze "Ik heb voorrang dus ik fiets gewoon door" actie, maar dat kan ik verkeerd hebben. Fietser had ook geen mobiel bij zich dus kon mijn gegevens niet noteren wat ik aanbood voor een eventuele getuigenis, dus maar weer verder gereden. Automobilist was inmiddels gekeerd en erbij gekomen. Wel apart om het voor je ogen te zien gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op de motor naar huis.
Onderweg, auto die mij gewoon aan de kant duwde. (camera beelden) want hij vond dat ik op de baan voor rechtdoor reed...
Bij de politie geweest om aangifte te doen want meneer duwde mij en reed door, wilde geen gegevens uitwisselen. (en ik had geluk dat ik niet op mijn bek ging)

Bij politie heeft hij geluk dat er geen herkenbare krassen zitten op mijn koffer & ik niet onderuit ben gegaan, dus het kan alleen een aantekening worden van asociaal rijgedrag.
Camera beeld is duidelijk te zien dat ik gewoon correct in mijn laan reed.

Meneer duwde mij gewoon de baan uit... daarna heb ik nog geprobeerd zijn aandacht te trekken maar meneer reed door.
Dus dan maar bij de politie langs gegaan.... met bovenstaande gegevens.

Moraal van het verhaal... volgende keer onderuit gaan, politie erbij en dan met beelden een doorrijder plaats ongeval.
Ipv "ja er is een beweging die om een reden gebeurt maar is hier verder niet duidelijk"

-edit toevoeging camera beeld.

Ik kan je verzekeren dat je dit een betere uitkomst voor je geweest is dan wanneer je onderuit was gegaan. Verder is het natuurlijk een debiele actie van die mercedes rijder, en dan niet stoppen. Zat hij echt tegen je aan of wijkte je op tijd uit?
 
Ik kan je verzekeren dat je dit een betere uitkomst voor je geweest is dan wanneer je onderuit was gegaan. Verder is het natuurlijk een debiele actie van die mercedes rijder, en dan niet stoppen. Zat hij echt tegen je aan of wijkte je op tijd uit?

Hij duwde mij echt weg, dat is wat de slinger veroorzaakte.

En ik zat daar rechts in de laan omdat mij dat geleerd is, in een bocht naar links zorg je dat je (iets) rechts van het midden zit omdat je bij het inleunen anders over de lijn komt met je mooie bolletje en je andere voertuigen kan gaan koppen.
Gezien we daar al zeker 30+km/u reden heb ik dat dus ook gedaan.
 
En ik zat daar rechts in de laan omdat mij dat geleerd is, in een bocht naar links zorg je dat je (iets) rechts van het midden zit omdat je bij het inleunen anders over de lijn komt met je mooie bolletje en je andere voertuigen kan gaan koppen.
Gezien we daar al zeker 30+km/u reden heb ik dat dus ook gedaan.

Hoe hard denk je die bocht te gaan maken en waar zijn de tegenliggers?

Sorry, maar je bent hier toch echt zelf diegene die het probleem veroorzaakt, je zit tussen 2 rijbanen die niet dezelfde kant opgaan en als je dan naar links gaat neem je niet duidelijk positie op de rijbaan die je wilt volgen, rechts van het midden in een bocht naar links is leuk met 80 buiten de bbk met op een 2 baans weg, niet in file verkeer in de stad, laat duidelijk zien wat je van plan bent en zorg voor afstand met het overige verkeer ( zoveel als mogenlijk) en rechts voor de dikke a stijl van zo’n mercedes gebakje kun je hele fanfares verstoppen.
 
Ervoor zetten en stoppen, hoe voel jij je?
Als zo'n mafklep je al uit je rijstrook duwt, denk je echt dat hij stopt als jij m er voor neer zet? Hij duwt je dan ook gewoon weer aan de kant.

Maar ik nodig je uit eens naar Eindhoven te komen, dan zal ik eens jouw op die manier daar een duwtje geven en dan eens zien wat jij daar van denkt.
Zetten we wel even vooraf zwart op wit neer dat het hier om een vrijwillig experiment gaat en jij alle risicos van een eventueel ongeluk voor rekening neemt.
Ik ben het met je eens, de emoties gieren nog door je lijf. Je bent al eens eerder van je fiets afgereden. Ene we hoeven het voorbeeld van die twee rijders begin van het seizoen toch niet aan te halen hoop ik?
 
Ik ben het met je eens, de emoties gieren nog door je lijf. Je bent al eens eerder van je fiets afgereden. Ene we hoeven het voorbeeld van die twee rijders begin van het seizoen toch niet aan te halen hoop ik?
:^
... ik moet toch ook eens dringend werk maken van het plaatsen van een camera.

@Okami_Xci , heb je beeld voor- en achteraan?
 
Hoe hard denk je die bocht te gaan maken en waar zijn de tegenliggers?

Sorry, maar je bent hier toch echt zelf diegene die het probleem veroorzaakt, je zit tussen 2 rijbanen die niet dezelfde kant opgaan en als je dan naar links gaat neem je niet duidelijk positie op de rijbaan die je wilt volgen, rechts van het midden in een bocht naar links is leuk met 80 buiten de bbk met op een 2 baans weg, niet in file verkeer in de stad, laat duidelijk zien wat je van plan bent en zorg voor afstand met het overige verkeer ( zoveel als mogenlijk) en rechts voor de dikke a stijl van zo’n mercedes gebakje kun je hele fanfares verstoppen.

Not sure if troll or just very ignorant.
 
Not sure if troll or just very ignorant.
Geen trol, ergens vanuit gaan als je op een motor rijd is mijn inziens niet slim, hou het risico zelf in de hand, andere de schuld geven mag, maar waar had je het zelf anders kunnen doen? Er zijn hufters op de weg maar iedereen maakt fouten, ga ervan uit dat niemand je ziet en probeer daar naar te rijden, leef je een stuk langer. Gelijk hebben op een motor is nog geen garantie voor ongeschonden uit de strijd komen.
De opmerking over plaats op de weg triggerde mij, het “ in een bocht naar links moet ik zoveel mogelijk rechts houden” het gaat erom dat je in elke situatie de juiste acties neemt, en hier was zoveel moenlijk rechts dus niet de beste.
 
Dáár doelde ik dus op, omdat je dan dát risico loopt....om aangereden te worden...omdat dit wel vaak door bestuurders die dit wél bewust en opzettelijk doen, gepaard gaat met agressie en frustratie.

Agressie en frustratie hoeft helemaal niet aan de orde te zijn. Als je heel rechts op je rijstrook gaat rijden kan het zomaar zijn dat de achterligger aanneemt dat je ruimte voor hem maakt. Dus inderdaad je ruimte opeisen, en alleen bewust rechts rijden als je iemand voorbij wilt laten.
 
Geen trol, ergens vanuit gaan als je op een motor rijd is mijn inziens niet slim, hou het risico zelf in de hand, andere de schuld geven mag, maar waar had je het zelf anders kunnen doen? Er zijn hufters op de weg maar iedereen maakt fouten, ga ervan uit dat niemand je ziet en probeer daar naar te rijden, leef je een stuk langer. Gelijk hebben op een motor is nog geen garantie voor ongeschonden uit de strijd komen.
De opmerking over plaats op de weg triggerde mij, het “ in een bocht naar links moet ik zoveel mogelijk rechts houden” het gaat erom dat je in elke situatie de juiste acties neemt, en hier was zoveel moenlijk rechts dus niet de beste.

_O- Zoveel oordelen op basis van net nix.
 
Ervoor zetten en stoppen, hoe voel jij je?
Als zo'n mafklep je al uit je rijstrook duwt, denk je echt dat hij stopt als jij m er voor neer zet? Hij duwt je dan ook gewoon weer aan de kant.

Maar ik nodig je uit eens naar Eindhoven te komen, dan zal ik eens jouw op die manier daar een duwtje geven en dan eens zien wat jij daar van denkt.
Zetten we wel even vooraf zwart op wit neer dat het hier om een vrijwillig experiment gaat en jij alle risicos van een eventueel ongeluk voor rekening neemt.

Had eerder niet gezien dat je een botsing had gehad Okami, excuses daarvoor en mijn reactie :Y
 
Gister deze mafketel tegen gekomen in Amersfoort op de grote kruising met de Rondweg en de oprit A1. Omdat ik achter een busje stond te wachten, zag ik het eigenlijk te laat. Maar waar ik aanvankelijk dacht dat hij rechtdoor door rood was gereden, kon ik door mijn video terug te kijken zien waar hij vandaan kwam. Deze meneer stond tegenover in de 2 stroken voor linksaf om de A1 richting Apeldoorn te pakken en had tegelijkertijd ook groen. Hij bedacht zich dat hij niet de A1 op moest, dus besloot halverwege in de bocht maar bij te sturen en rechtdoor te gaan toen wij ook groen hadden. Hoe gek moet je in je kop zijn als je zo'n manoeuvre uitvoert als je weet dat een kruising eigenlijk altijd zo werkt dat de tegenovergestelde kant dan ook groen krijgt voor een bocht?

Gelukkig stond ie op tijd stil, blokkeerde 'onze' rechterstrook voor naar links en zo kon ik er nog langs omdat ik al op de linkerstrook reed. Ik weet niet wat er was gebeurd als ik was wezen voordringen in de rij of überhaupt vooraan stond. Aan de ene kant had ik dan vol zicht op de kruising, aan de andere kant verwacht je niet dat iemand een bocht afbreekt en toch maar rechtdoor gaat. Of ik was al lang de kruising over met 330cc, want zo'n automaat pakt vlot op, zeker deze met een natte platenkoppeling.
Toch wel handig dat ik altijd een camera op mijn helm heb, om te zien wat ik kan verbeteren en/of waarom iets (bijna) fout gaat, want tot ik de beelden terug keek dacht ik dus dat ie gewoon rechtdoor reed en door rood was gereden en ik 'm niet kon zien doordat het busje het zicht blokkeerde op het moment van wachten (en de baan voor rechtdoor was overigens wel zichtbaar toen ik er achter stond te wachten en die was dus leeg). Ik verbaasde mij dus waar hij vandaan kwam.

1403463



Om nog even te laten zien dat ik zicht had op de tegenovergestelde kant die rechtdoor zou hebben (camera zit rechts op de helm, dus mijn ogen zien meer dan de camera en wat je hier onder ziet op de foto). Het busje voor me wilde graag naar huis, bijna weekend.. dus die stond al wat over de stopstreep (geeft mij meer zicht). De stroken voor rechtdoor prima in zicht aan de andere kant, stroken voor de andere kant om de A1 op te gaan totaal niet. Dit is het moment dat het licht net op groen is en de bus nog op moest trekken.

1403465



1403466


Hier zie je 'm op de rechterstrook van de twee stroken voor linksaf, waar hij de bocht mee had moeten pakken. Op dat moment trekt het busje voor mij op en mis ik compleet dat de auto op dat moment zijn stuur draait en rechtdoor gaat, ondanks dat ik het busje niet op zijn gat zit.

Altijd uitgaan van het gekste, mensen volgen niet altijd de lijntjes en stroken.. en uit de weg blijven bij busjes die het zicht verminderen, al probeer ik daar ook altijd al op een afstandje van te rijden, zoals iedereen geleerd is. Maar goed, bij een verkeerslicht sta je er nou eenmaal achter, als je niet altijd er voor kan / wil kruipen. Had dat busje een auto geweest, dan had ik het eerder zien aankomen.
 
@Monomuis , welke camera gebruik jij op de motor? Ziet er uit als goeie beelden namelijk...

Drift Ghost 4K. Maar ik film altijd op 1080P, in 4K modus is ie nog een stukje scherper en gedetailleerder (hogere bitrate dan bij 1080). Kost alleen meer ruimte en de batterij gaat dan iets minder lang mee. Er zijn camera's die nog gedetailleerder en scherper zijn, maar deze heeft de juiste vorm en een draaibare lens.
Er is nog een goedkopere variant, de Ghost X. Maar daarvan is het beeld wat minder. Accu gaat wel lang mee.. standaard ruim 5 uur, met grote accu zelfs 8 uur.

Hier mijn test; Test: Drift Ghost 4K actioncam
 
Ik zit ook steeds meer aan een cameraatje te denken voor op mijn motoren; Heeft iemand een tip voor een beginnersding die doet wat hij moet doen?
Al mijn motoren hebben 12V boordspanning.
 
Terug
Bovenaan Onderaan