Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

...
Op de terugweg begint te sputteren en valt uit,raar, als ik in de tank kijk, zie ik gewoon benzine.
Dacht dat er water op een plek was waar het niet hoort,dus stukje gelopen.
...

Zal je geen water/vocht in je luchtfilter/bougie gekregen hebben?
Ik had dat op mijn chinees brommertje een 5-6-tal jaar terug. Waterproof luchtfilter en waterdichte bougiedop waren de redding :)
 
Nee, ik snap dat de politie er weinig mee kan, maar toevallig had ik gisteren een zelfde soort situatie. Iemand is het niet eens met de rijstijl van de bestuurder van de auto waar ik ook in zit, en begint met de brake checks. Ik beveel mijn bestuurder de auto in elk geval op de vluchtstrook te zetten omdat ik liever een boos iemand stil heb staan dan een boos iemand met 120 over de snelweg voor me wil hebben. Meneer brake-check stopt ook en stapt vervolgens uit. En dan?

We hebben het raam maar op een kiertje open gedaan, zodat ie zn verhaal kwijt kan, maar niet de auto in kan met ledematen. Maar kun je meer doen?
Het enige wat ik me nog bedacht, auto in de achteruit en zo'n 10km/h aanhouden. Tegen de tijd dat iemand dan bij je auto is, is ie zo uitgeput dat ie toch niks meer kan doen.
Als het een drukke snelweg betreft zou ik wel willen adviseren een eerstvolgende afslag/parkeerplaats/pompstation te kiezen als de situatie het toe laat. Op de vluchtstrook staan is iets wat je eigenlijk ten aller tijde wil vermijden, levensgevaarlijk maar veiliger dan road rage.

Mensen die op deze manier een probleem willen oplossen (de andere bestuurder) zijn levensgevaarlijk. Volgende keer mag je ook de politie bellen, als ze een unit in de buurt hebben dan willen ze de persoon maar wat graag spreken. Politie bellen, auto aan de kant en ramen inderdaad zo dicht mogelijk (al heb je daar weinig aan als de bestuurder ineens met een lifehammer aankomt). Wel vermelden dat je met desbetreffende man op de vluchtstrook staat, dan willen ze er meer prioriteit aan geven omdat ze je daar z.s.m. weg willen hebben.
 
Gisteren 2 bijzondere momentjes. 1 in de 4wieler. Een witte golf keert op de weg maar doet dat als of de weg van hem is. De wereld moest wachten op meneer. Bijzonder.
Later, ook met de vierwieler maar dan met de mini me in de solo seat van de buggy.... een jonge dame (naar later bleek een k*twijf) had haar kleine iets wat gedateerde autootje op de rolstoel oversteek (of hoe je zo'n verlaagd stukje stoep ook mag noemen) gezet. Zat druk in de auto te werken aan haar insta.... Raampje op een kier. Ik wilde graag over steken, dus vroeg of ze bewust was dat ze op de oversteekplek stond. "Ja" was het antwoord. Let wel, er waren over een stuk van 50 meter misschien 4 auto's te vinden. Dus ruimte te over. Ik vroeg....zou je misschien daar in het vak willen staan? Nope... die bomen.... Ik doe dat niet.
Ik gaf niet op.... misschien 1,5 meter naar achteren? (Geen bomen, geen oversteekplaats) helaas... ze zei letterlijk:" nee ik zet hem hier". Sommige mensen.


ik weet dat het niet mag maaar zou een dubbelloops jachtgeweer met een 12 gauge deerslug iets zijn voor de dame in kwestie, zo direct via het (k)anaal waar het daglicht kan komen zodat er meer ruimte is voor hersencellen.
 
Als het een drukke snelweg betreft zou ik wel willen adviseren een eerstvolgende afslag/parkeerplaats/pompstation te kiezen als de situatie het toe laat. Op de vluchtstrook staan is iets wat je eigenlijk ten aller tijde wil vermijden, levensgevaarlijk maar veiliger dan road rage.

Mensen die op deze manier een probleem willen oplossen (de andere bestuurder) zijn levensgevaarlijk. Volgende keer mag je ook de politie bellen, als ze een unit in de buurt hebben dan willen ze de persoon maar wat graag spreken. Politie bellen, auto aan de kant en ramen inderdaad zo dicht mogelijk (al heb je daar weinig aan als de bestuurder ineens met een lifehammer aankomt). Wel vermelden dat je met desbetreffende man op de vluchtstrook staat, dan willen ze er meer prioriteit aan geven omdat ze je daar z.s.m. weg willen hebben.
Situatie liet het niet toe om door te rijden naar de volgende afslag. Die was een kilometer verderop en meneer wilde graag nu al remmen. Vluchtstrook heeft ook niet mijn voorkeur, voornamelijk omdat de aggressor in dit geval dan ook kan stoppen. Afrit pakken kun je op het laatst nog doen, en dan had meneer niet mee gekund.

Punt met politie bellen is dat het zo snel gaat, dat tegen de tijd dat je iemand aan de lijn hebt zon persoon al naast je koekblik (in dit geval) staat. Het feit dat je dan aan het bellen bent met de politie kan in zo'n situatie juist de hele boel escaleren.

Overigens had ik met de motor gewoon een gaatje uitgekozen en hem terug de snelweg op kunnen trekken. Maar de auto heeft die acceleratie niet.
 
Zo waar kan ik mij scharen in het groepje geluksvogels op des heren wegen.

Deze heden ochtend bracht ik mijn lieve vrouw (ook wel roeptoetert genoemd daar zij vaker een gevaarlijke situatie ziet dan ik) naar haar werk, ter hoogte van knooppunt Hoevelaken zie ik vanuit Hilversum/Amsterdam een Renewi vrachtauto komen die de afslag Leusden/Utrecht neemt, niks aan de hand tot dus ver tot dat het taartstuk ophoud en de blokjes beginnen, op dit punt gaat ie meteen naar links 1 baan opzij met als gevolg de afstand tussen mijn auto en die vrachtwagen zo kort is dat ik zijn kentekenplaat niet eens kan zien.

Goed leuke actie met je vrachtwaggel maar ik moest blind naar rechts uitwijken om een botsing te voorkomen daar ik 20 km/u harder ging dan dat hij rijdt (80 km/u vs 100 km/u, is een verschilletje :? ).

Denk laat ik Renewi bellen en dien een klacht in, hele situatie uitgelegd aan de dame van Renewi maar heb het gevoel dat er niks mee gedaan wordt of kan ik daar mis in zijn.
 
Denk laat ik Renewi bellen en dien een klacht in, hele situatie uitgelegd aan de dame van Renewi maar heb het gevoel dat er niks mee gedaan wordt of kan ik daar mis in zijn.
Ben er ook bang voor. Maar melden is wel goed want de kans is groot dat de chauffeur echt wel even op 't matje geroepen wordt als hij vaker dergelijke geintjes uithaalt.

Maareuh... fijn dat jullie het hebben overleefd. :X
 
Ben er ook bang voor. Maar melden is wel goed want de kans is groot dat de chauffeur echt wel even op 't matje geroepen wordt als hij vaker dergelijke geintjes uithaalt.

Maareuh... fijn dat jullie het hebben overleefd. :X
ja was zo'n bakwagen waar een puinbak op kan, ze zijn niet groot of zwaar maar een tikkie zorgt voor een nare moment als je in een Hyundai i10 rijdt
 
Zo waar kan ik mij scharen in het groepje geluksvogels op des heren wegen.

Deze heden ochtend bracht ik mijn lieve vrouw (ook wel roeptoetert genoemd daar zij vaker een gevaarlijke situatie ziet dan ik) naar haar werk, ter hoogte van knooppunt Hoevelaken zie ik vanuit Hilversum/Amsterdam een Renewi vrachtauto komen die de afslag Leusden/Utrecht neemt, niks aan de hand tot dus ver tot dat het taartstuk ophoud en de blokjes beginnen, op dit punt gaat ie meteen naar links 1 baan opzij met als gevolg de afstand tussen mijn auto en die vrachtwagen zo kort is dat ik zijn kentekenplaat niet eens kan zien.

Goed leuke actie met je vrachtwaggel maar ik moest blind naar rechts uitwijken om een botsing te voorkomen daar ik 20 km/u harder ging dan dat hij rijdt (80 km/u vs 100 km/u, is een verschilletje :? ).

Denk laat ik Renewi bellen en dien een klacht in, hele situatie uitgelegd aan de dame van Renewi maar heb het gevoel dat er niks mee gedaan wordt of kan ik daar mis in zijn.


Ik ben jaren geleden eens met mijn Smartje van de snelweg afgedrukt(!) door een vrachtwagen, kon geen twijfel over bestaan dat dat expres was. Heb de complete videobeelden naar het bedrijf gestuurd, ook gemaild en gebeld. Ze zouden met de man gaan praten, zeiden ze. Na twee weken nogmaal gebeld om te horen hoe het gegaan was aangezien de eerste reactie voor mij niet bevredigend was.

Ze konden me niets vertellen omdat het 'intern' was. Ik heb hen toen duidelijk gemaakt dat ik op basis van wat zij terugkoppelden besloot om aangifte te gaan doen of niet. Daarop kreeg ik toch nog een verhaal waardoor het voor mij voldoende plausibel was dat de chauffeur in kwestie inderdaad een gesprekje had gehad.
 
Zo waar kan ik mij scharen in het groepje geluksvogels op des heren wegen.

Deze heden ochtend bracht ik mijn lieve vrouw (ook wel roeptoetert genoemd daar zij vaker een gevaarlijke situatie ziet dan ik) naar haar werk, ter hoogte van knooppunt Hoevelaken zie ik vanuit Hilversum/Amsterdam een Renewi vrachtauto komen die de afslag Leusden/Utrecht neemt, niks aan de hand tot dus ver tot dat het taartstuk ophoud en de blokjes beginnen, op dit punt gaat ie meteen naar links 1 baan opzij met als gevolg de afstand tussen mijn auto en die vrachtwagen zo kort is dat ik zijn kentekenplaat niet eens kan zien.

Goed leuke actie met je vrachtwaggel maar ik moest blind naar rechts uitwijken om een botsing te voorkomen daar ik 20 km/u harder ging dan dat hij rijdt (80 km/u vs 100 km/u, is een verschilletje :? ).

Denk laat ik Renewi bellen en dien een klacht in, hele situatie uitgelegd aan de dame van Renewi maar heb het gevoel dat er niks mee gedaan wordt of kan ik daar mis in zijn.
Na een dergelijke actie vorig jaar hadden wij later een foto gemaakt van zijn kenteken.
En toen kregen we ook netjes een reactie terug. :t

Zelf moesten we de vluchtstrook op ondanks luid toeteren.
We reden halverwege de vrachtwagen die over twee banen opzij kwam.

En op die weg was ik een half jaar eerder onderuit gereden door een auto.
De nieuwe A4 doet het goed qua ongelukken. O-)
 
ik weet dat het niet mag maaar zou een dubbelloops jachtgeweer met een 12 gauge deerslug iets zijn voor de dame in kwestie, zo direct via het (k)anaal waar het daglicht kan komen zodat er meer ruimte is voor hersencellen.
Ja, maar goed... die spetters hè.... die " deur smeren" tip vind ik wel aardig.
 
Zat straks achter een auto. Desbetreffend voertuig haalt 2 fietsers in , midden in de bocht. Tegemoetkomend voertuig moest de stoep op.
Auto raakte zoals verwacht de tegenligger.

Reed hierna vrolijk door. Kenteken genoteerd, bestuurster tot stoppen gebaard. Haar netjes het kenteken gegeven. Binnen 10 minuten politie ter plaatse.

Meteen even verklaring afgelegd.:]
 
Is rijden in een Hyundai i10 sowieso niet al een naar moment? :+

ja en nee

ja = ik ben niet de enigste dus gauw mikpunt van stress of aggressie

nee = hij is best rap met die 3 pitter, in duitsland 170km/u op de teller dus echt is 160 km/u terwijl de garage zegt "hij gaat niet harder dan 155km/u op de teller want daar is ie mechanisch op begrenst" ja hoor meneer klopt helemaal wat je zegt maar mijn roeptoetert zat van de stress op haar telefoon te spelen en werd lijkbleek toen ze zag dat ik de 170 aantikte en nog gas over maar vond het snel genoeg *O*
 
ja en nee

ja = ik ben niet de enigste dus gauw mikpunt van stress of aggressie

nee = hij is best rap met die 3 pitter, in duitsland 170km/u op de teller dus echt is 160 km/u terwijl de garage zegt "hij gaat niet harder dan 155km/u op de teller want daar is ie mechanisch op begrenst" ja hoor meneer klopt helemaal wat je zegt maar mijn roeptoetert zat van de stress op haar telefoon te spelen en werd lijkbleek toen ze zag dat ik de 170 aantikte en nog gas over maar vond het snel genoeg *O*
Is toch zoiets als destijds 80 km/u op m'n Puch, met dat kromme zwabber frame en die trommelremmetjes _O-
 
Nee, ik snap dat de politie er weinig mee kan, maar toevallig had ik gisteren een zelfde soort situatie. Iemand is het niet eens met de rijstijl van de bestuurder van de auto waar ik ook in zit, en begint met de brake checks. Ik beveel mijn bestuurder de auto in elk geval op de vluchtstrook te zetten omdat ik liever een boos iemand stil heb staan dan een boos iemand met 120 over de snelweg voor me wil hebben. Meneer brake-check stopt ook en stapt vervolgens uit. En dan?

We hebben het raam maar op een kiertje open gedaan, zodat ie zn verhaal kwijt kan, maar niet de auto in kan met ledematen. Maar kun je meer doen?
Het enige wat ik me nog bedacht, auto in de achteruit en zo'n 10km/h aanhouden. Tegen de tijd dat iemand dan bij je auto is, is ie zo uitgeput dat ie toch niks meer kan doen.

Denk dat je het juiste hebt gedaan, vluchtstrook heeft niet de voorkeur maar is altijd nog beter dan een verkeersruzie met 120km/u. Je zou het in dit geval nog kunnen filmen, alleen loop je weer de kans dat je daarmee nog meer agressie opwekt.
 
Denk dat je het juiste hebt gedaan, vluchtstrook heeft niet de voorkeur maar is altijd nog beter dan een verkeersruzie met 120km/u. Je zou het in dit geval nog kunnen filmen, alleen loop je weer de kans dat je daarmee nog meer agressie opwekt.

en dat zou dan juist een voordeel zijn tegen over de politie want dan heb je bewijs van het gebeuren.
 
Denk dat je het juiste hebt gedaan, vluchtstrook heeft niet de voorkeur maar is altijd nog beter dan een verkeersruzie met 120km/u. Je zou het in dit geval nog kunnen filmen, alleen loop je weer de kans dat je daarmee nog meer agressie opwekt.
Of misschien schrikt dat juist genoeg af en laat de agressor het erbij
 
vanmorgen stond ik hier te wachten:
Niks aan de hand, geen haast.... was onderweg naar de bouwmarkt om een pakketje te halen, mini me op de achterbank. Bij het huis links in beeld komen zonnepanelen van Greenie bros uitgeest op het dak... de bus stond in de rijrichting op de weg, zo'n enorme hoge/lange bestelbus....
De mannen hadden mij wel gezien en gingen daarop een bijzondere manoeuvre met dat enorme gevaarte uitvoeren... In eerste instantie snapte ik niet wat hij wilde doen.... Kort daarna leek het of hij rechts de stoep op wilde om links achteruit uit de weg te gaan.... Na wat gestuntel slaagde hij er keurig in de laatste paal rechts, mooi achter de bijrijders deur in de bus te palen.... Rond vliegend plastic en veel gekraak.... (de paaltjes links zijn tegenwoordig anders... daar heeft iemand meer parkeerplek voor zichzelf gecreëerd)
En dat allemaal om niks, ik had geen haas, heb ook nergens aan de mannen aangeven dat ik er langs wilde... en ze kunnen in 1 minuut 30 seconde een rondje rijden en dan staan ze weer achter mij.... zo zonde... wel jammer dat de kerels de paal " teruggeduwd" hebben, dus als er straks een kindje haasje-over gaat doen kan die gelijk door voor een paar nieuwe voor tandjes... omdat het paaltje opeens helemaal los is (lag naast de bus op de grond).
 
62457205_2559626290717271_7134705878619389952_n.jpg


Op facebook is daar discussie over, dat het geen goed idee is om een hesje te dragen dat teveel op de hulpdiensten lijkt. Ik rijd ook met zo'n geel fluoriserend vestje en merk soms dat automobilisten opeens snelheid terugnemen en netjes gaan rijden als ze me in de spiegel zie.

Op zich weinig mis mee, maar ik kan me ook wel voorstellen dan als iedereen met dergelijke kleding gaat rijden, dan valt de politie niet meer op en das niegoe.

Wat vinden jullie daarvan? Moet ik over naar fluo oranje?
 
Ik aan het lessen op de motor. We gingen links staan en moesten naar rechts invoegen/ritsen. Rechts was echt een lange rij dus dacht.... pffft....
Lekker vol gas, maar die auto naast me kon het kennelijk niet hebben. Met z'n petje in z'n crack vw polo.....
Wilde het gaatje voor mijn mede leerling dicht duwen. Ben je dan een mafklapper.... :N
En we gingen wel harder dan toegestaan was.... Dus echt een maf die even op z'n toch al te kleine pikkie getrapt was.... :N

Edit; er was gewoon genoeg ruimte voor mijn mede leerling om ook in te voegen, maar die maf gaf dus extra gas en wilde het gaatje dicht duwen....
 
Vriendelijke vrachtwagenchauffeur die seinde, om aan te geven dat er een flitser stond. Rustig er voorbij en meteen mijn vrouw gewaarschuwd die 10 minuten later dan mij vertrok en, met de auto, over dezelfde weg zou rijden. De beste man heeft ons waarschijnlijk een flink bedrag bespaard. (60km weg die écht uitnodigt harder te rijden)
 
Ik aan het lessen op de motor. We gingen links staan en moesten naar rechts invoegen/ritsen. Rechts was echt een lange rij dus dacht.... pffft....
Lekker vol gas, maar die auto naast me kon het kennelijk niet hebben. Met z'n petje in z'n crack vw polo.....
Wilde het gaatje voor mijn mede leerling dicht duwen. Ben je dan een mafklapper.... :N
En we gingen wel harder dan toegestaan was.... Dus echt een maf die even op z'n toch al te kleine pikkie getrapt was.... :N

Edit; er was gewoon genoeg ruimte voor mijn mede leerling om ook in te voegen, maar die maf gaf dus extra gas en wilde het gaatje dicht duwen....
Laat het achter je..
 
62457205_2559626290717271_7134705878619389952_n.jpg


Op facebook is daar discussie over, dat het geen goed idee is om een hesje te dragen dat teveel op de hulpdiensten lijkt. Ik rijd ook met zo'n geel fluoriserend vestje en merk soms dat automobilisten opeens snelheid terugnemen en netjes gaan rijden als ze me in de spiegel zie.

Op zich weinig mis mee, maar ik kan me ook wel voorstellen dan als iedereen met dergelijke kleding gaat rijden, dan valt de politie niet meer op en das niegoe.

Wat vinden jullie daarvan? Moet ik over naar fluo oranje?
Laten automobilisten dat maar denken, als ze zich daardoor dan normaal gaan gedragen in het verkeer :t
 
Ik aan het lessen op de motor. We gingen links staan en moesten naar rechts invoegen/ritsen. Rechts was echt een lange rij dus dacht.... pffft....
Lekker vol gas, maar die auto naast me kon het kennelijk niet hebben. Met z'n petje in z'n crack vw polo.....
Wilde het gaatje voor mijn mede leerling dicht duwen. Ben je dan een mafklapper.... :N
En we gingen wel harder dan toegestaan was.... Dus echt een maf die even op z'n toch al te kleine pikkie getrapt was.... :N

Edit; er was gewoon genoeg ruimte voor mijn mede leerling om ook in te voegen, maar die maf gaf dus extra gas en wilde het gaatje dicht duwen....
Je hebt het toch ook wel met je leerling(en) besproken, dat deze situatie voor motorrijders vaak voorkomt. En voor ons deel uitmaakt van ons verkeersinzicht en (on)voorspelbare verkeersgedragingen van automobilisten t.o.v. motorrijders.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan