Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanochtend, same time, same place, zoals gewoonlijk.
Dit keer wel ERG drastisch!!!

Sta op de rotonde te wachten voor rood licht, voor mij 2 motor muizen.
Verkeerlicht springt op groen en beide mannen voor mij trekken normaal op.

Komt daar er een of andere hersenloze DWAAS, met een gangetje van rond de 80km, VOL door rood zetten!!!
(komend vanaf de Maasblvrd, de Brienernoord brug op)
Beide mannen, gelukkig voorbereid, zijn maar in de remmen gegaan.
Op de Brienernoord rijd die zelfde dwaas met 70km op de rechterbaan appelig naar zijn foon te staren|(:(

Nu weet ik niet of de modjes het erg zullen waarderen als ik het kenteken van zijn zilvergrijze Merkedesh Station
hier op het MF zwabbert.....

Weet dat er wat heren van het blauwe team hier ook zitten.
Die mogen wat mij betreft direct zijn rijbewijs vorderen!!!!
 
Het gebeurt daar regelmatig, maar deze actie was echt te zot voor woorden!!
 
Dat door rijd rijden, niet in de spiegels kijken, met de telefoon bezig zijn dat wordt steeds erger lijkt wel... Ik ben meer met het verkeer om mij heen bezig dan echt het motorijden in de spits en op drukke moment. Wat mij betreft is dat gewoon een poging tot doodslag en zou dat veel harder aangepakt moeten worden, alleen zouden ze al beginnen met wat vaker controleren zou dat wel fijn zijn want de pakkans is echt 0 lijkt wel.

En met die motorrijder achter de vrachtwagen, vanochtend was hier een in Veghel die hetzelfde uithaalde, dat snap ik dan echt niet... Waarom? Je hebt geen uitzicht, overzicht en mij is altijd geleerd dat je ruimte om jezelf moet creëren... Of het zijn van die koekblikkers die motor zijn gaan rijden vanwege file. Zucht, echt zucht...
 
Ik zie het tegenwoordig bijna dagelijks dat ze (vooral bontkraagjes met golfjes of kleine afgetrapte hokjes) gewoon vol door rood knallen.
En dan niet het "nog net even donker oranje pakken", maar gewoon 2/3 sec nadat het andere licht al op groen is door rood rijden en soms nog het gore lef hebben om te toeteren. Als ik met de auto ben probeer ik ze altijd te torpederen als ik ze op tijd zie *O*
 
Gisteravond iemand die op een B-weg vanaf een zijweg vlak voor mijn voorgnager de weg op draaide. De laatste moest hard op de rem en claxonneerde een paar sec.later om ongenoegen te laten blijken.
Dit was kennelijk reden voor de bestuurder van de audi tot 2 maal toe een 'brakecheck' te doen, ons helemaal tot stilstand dwingend.. (ik ging maar richting berm gezien achteropkomend verkeer)
Ik onthield het kenteken van die auto (KG-217-H)
Maar daar kan je eigenlijk niets mee?

Achetraf had ik misschien achter mijn voorganger aan moeten gaan om me als getuige aan te bieden, maar dan nog.. kweenieh..
 
Dat door rijd rijden, niet in de spiegels kijken, met de telefoon bezig zijn dat wordt steeds erger lijkt wel... Ik ben meer met het verkeer om mij heen bezig dan echt het motorijden in de spits en op drukke moment. Wat mij betreft is dat gewoon een poging tot doodslag en zou dat veel harder aangepakt moeten worden, alleen zouden ze al beginnen met wat vaker controleren zou dat wel fijn zijn want de pakkans is echt 0 lijkt wel.

En met die motorrijder achter de vrachtwagen, vanochtend was hier een in Veghel die hetzelfde uithaalde, dat snap ik dan echt niet... Waarom? Je hebt geen uitzicht, overzicht en mij is altijd geleerd dat je ruimte om jezelf moet creëren... Of het zijn van die koekblikkers die motor zijn gaan rijden vanwege file. Zucht, echt zucht...
Ik denk dat desbetreffende motort gewoon aan het slipstreamen was. Totaal niet veilig want als de vrachtwagen gaat remmen dan is je reactietijd al langer dan de afstand die je rijdt. Totaal onverantwoord, er is geen goede reden voor om dit te doen.

[..] Achetraf had ik misschien achter mijn voorganger aan moeten gaan om me als getuige aan te bieden, maar dan nog.. kweenieh..
Als er geen ongeval was dan is er niks te getuigen, toch? Je kan aan zijn kant staan maar zoals je zegt is er weinig tegen te doen. Je kan wel altijd een melding maken bij de politie (bij voorkeur net nadat het gebeurde), als de bestuurder toevallig bij een controle terecht komt dan worden die meldingen wel gezien. Als het er genoeg zijn in ieder geval. Dit is namelijk opzettelijk anderen in gevaar brengen en de verkeerspolitie is daar niet zo blij mee.
 
Gisteravond iemand die op een B-weg vanaf een zijweg vlak voor mijn voorgnager de weg op draaide. De laatste moest hard op de rem en claxonneerde een paar sec.later om ongenoegen te laten blijken.
Dit was kennelijk reden voor de bestuurder van de audi tot 2 maal toe een 'brakecheck' te doen, ons helemaal tot stilstand dwingend.. (ik ging maar richting berm gezien achteropkomend verkeer)
Ik onthield het kenteken van die auto (KG-217-H)
Maar daar kan je eigenlijk niets mee?

Achetraf had ik misschien achter mijn voorganger aan moeten gaan om me als getuige aan te bieden, maar dan nog.. kweenieh..
Je kunt er melding van maken. Als iemand er gewoonte van maakt dan kunnen ze bij hem thuis langsgaan om uit te leggen dat hij zich gedraag als een kloodtzak. Schijnt wel eens te gebeuren.
 
Wel, ik ben zelf eens opzettelijk van de weg gereden, had het kenteken maar politie 'kon verder niets doen'.
 
Nou, deze motorrijder op de A7 zat absoluut niet opgesloten, er was alle ruimte. Toch reed hij constant op een meter of drie vlak achter een vrachtwagen.

Eerst zag ik hem bijna niet, toen dacht ik van "zie ik het nou goed", en toen dacht ik "wat bezielt zo iemand?" Zou 'ie geen benzine meer hebben of zo? We hadden wel volop wind mee. Werkelijk alle ruimte om in te halen, en het is daar 130. En dan recht in het midden en star vooruit kijken. Misschien wilde hij het profiel van de rechterband van dat karretje achterop de waggel voor hem visueel inspecteren?

Ik vond het maar eng.

Bekijk bijlage 1400493

Bekijk bijlage 1400494

Bekijk bijlage 1400495
Levensgevaarlijk!!
Soms ligt er iets op de weg en kun je met de vrachtwagen niet uitwijken dus probeer je het obstakel (steen, kadaver of wat ook) onder de wagen door te laten gaan zonder het met een wiel te raken.
Als jij korter dan 20 meter achter de vrachtwagen rijdt ben je kansloos en ligt op je muil voor je ook maar beseft wat er nu eigenlijk gebeurde.

Maar maak het wel meer mee dat men erg kort achter de vrachtwagen blijft hangen, vooral s`nachts op een bijna lege snelweg.
Als chauffeur ben je dan gewoon bang dat ze op een of andere manier proberen in de laadbak proberen te komen.
Meestal zet ik dan even de achteruitrijlampen aan zodat ze even testbeeld zien.
 
Levensgevaarlijk!!
Soms ligt er iets op de weg en kun je met de vrachtwagen niet uitwijken dus probeer je het obstakel (steen, kadaver of wat ook) onder de wagen door te laten gaan zonder het met een wiel te raken.
Als jij korter dan 20 meter achter de vrachtwagen rijdt ben je kansloos en ligt op je muil voor je ook maar beseft wat er nu eigenlijk gebeurde.

Maar maak het wel meer mee dat men erg kort achter de vrachtwagen blijft hangen, vooral s`nachts op een bijna lege snelweg.
Als chauffeur ben je dan gewoon bang dat ze op een of andere manier proberen in de laadbak proberen te komen.
Meestal zet ik dan even de achteruitrijlampen aan zodat ze even testbeeld zien.

En dat terwijl slipstreamen veel minder afstand vereist dan 8m. Ik heb het met mijn collega wel eens geprobeerd met mijn koekblik, pas toen ik echt rond de 2/3m afstand zat, zag ik het verbruik dalen op de boordcomputer. Dat is doodeng kan ik je vertellen.
 
Vandaag vanwege transport van extra materiaal ingeblikt op weg, geen motorrijders op de weg (gek vergeleken met gisteren).
De gebruikelijke hoeveelheid verkeer op de A20 en A16 richting van Brienenoord.
Op 1 gehaaste kerel na, mooie gelijkmatige snelheid, het reed vlot door, netjes richting aangeven, tijdig de juiste rijstrook kiezen. We kunnen het allemaal wel :t
 
Vandaag vanwege transport van extra materiaal ingeblikt op weg, geen motorrijders op de weg (gek vergeleken met gisteren).
De gebruikelijke hoeveelheid verkeer op de A20 en A16 richting van Brienenoord.
Op 1 gehaaste kerel na, mooie gelijkmatige snelheid, het reed vlot door, netjes richting aangeven, tijdig de juiste rijstrook kiezen. We kunnen het allemaal wel :t
Dit zijn dagen om te koesteren...
 
Troelstrakade Den Haag. Is 1 baan beide kanten op, bij de stoplichten meerdere banen voor rechtdoor. Dus moet je na de stoplichten van links naar rechts ritsen/invoegen. Eerste keer ging ik rechts staan. Oude Mazda station met vuilniszakken tot het dak links van mij. Die liet ik maar voor gaan, reed naast me. Prima. Volgende stoplicht ging ik links, want kortere rij en reed wat vlotter door.
De auto naast me moest ik met veel gas extra inhalen, dus besloot erachter te gaan. Die mazda moet nog zo'n beetje het kruispunt over dus ik ga op m'n gemakje achter die andere auto.
Komt die mazda ineens met VOL gas op me af en toeteren en wil me hinderen..... 8)7
Dat je denkt.... WAAROM? Ik zit al ver voor je. Kennelijk kon hij het niet hebben dat ik voor hem ging.... mafklapper.... 8)7

En ook een paar keer op een rotonde dat een andere auto zich voor mij wil proppen, terwijl ik al op de rotonde rijd. Dat ik een kleine auto rijd betekent niet dat ik voor je rem....
Ik ken die straat even goed als jij. En inderdaad is het daar lekker doorjakkeren tot het uiterste einde om helemaal bij de verdijvingsvlak in te gaan voegen. Wat je daar mee wint??? Geen idee, maar het is ergerlijk idioot!
 
Vandaag vanwege transport van extra materiaal ingeblikt op weg, geen motorrijders op de weg (gek vergeleken met gisteren).
De gebruikelijke hoeveelheid verkeer op de A20 en A16 richting van Brienenoord.
Op 1 gehaaste kerel na, mooie gelijkmatige snelheid, het reed vlot door, netjes richting aangeven, tijdig de juiste rijstrook kiezen. We kunnen het allemaal wel :t
Is wel een moment tijdstip, kwartiertje eerder of later, zouden er zomaar 5 motorrijders kunnen rijden, meer gehaaste kerels, vele die geen richting aangeven en het blik ervoor pleuren om op de juiste rijstrook te komen })
 
Vandaag met de Monkey naar Arnhem, noodzaak door de zeikende regen.
Op de terugweg begint te sputteren en valt uit,raar, als ik in de tank kijk, zie ik gewoon benzine.
Dacht dat er water op een plek was waar het niet hoort,dus stukje gelopen.

tig keer starten en hij liep weer, ja een km. weer uit, zo met haperen in Beekbergen toch ff vol gegooit, starten en lopen als een tiet :(

Hield de brandstof voorraad al goed in de gaten, maar toch maar nog vaker tanken, stond bij Groenoord (paralelweg A50 halverwege Arnhem Beekbergen, en da's een klere end lopen :()
 
Auto van mijn vrouw staat bij de garage, mijne mag ff niet rijden (apk geneuzel) Dus samen op de Monkey naar huis, viel haar erg mee, zat lekker :t

Achter station Apeldoorn was een grote rollenbank controle, veel agenten, en iedereen keek op toen we langs reden.
3 verkeerslichten verder, politie motor naast me. Ze dachten dat ik een brommer had, en "reed best pittig" volgens de agent (kom niet boven de 50 in de stad)
Maar hij gaf direct aan dat de mijne inderdaad een motor was, geen probleem dus. Enkel de mededeling gekregen dat waarschijnlijk mijn achterlampje is door gebrand. Beloofd er zsm naar te kijken, kon gewoon door. :W

En natuurlijk rij ik een beetje door, 't is geen brommer :]:]:]:]:]
 
Dat klopt. Misschien iemand hier van de politie die meer kan vertellen wat je wel kan doen? @Frazer misschien, niet helemaal politie maar toch?

Denk dat het hem vooral zit in het feit dat het vaak een welles-nietes discussie gaat worden. Als je getuigen hebt dan kan je misschien nog iets, maar als die er niet zijn wordt het een moeilijk verhaal.
 
Denk dat het hem vooral zit in het feit dat het vaak een welles-nietes discussie gaat worden. Als je getuigen hebt dan kan je misschien nog iets, maar als die er niet zijn wordt het een moeilijk verhaal.
Nee, ik snap dat de politie er weinig mee kan, maar toevallig had ik gisteren een zelfde soort situatie. Iemand is het niet eens met de rijstijl van de bestuurder van de auto waar ik ook in zit, en begint met de brake checks. Ik beveel mijn bestuurder de auto in elk geval op de vluchtstrook te zetten omdat ik liever een boos iemand stil heb staan dan een boos iemand met 120 over de snelweg voor me wil hebben. Meneer brake-check stopt ook en stapt vervolgens uit. En dan?

We hebben het raam maar op een kiertje open gedaan, zodat ie zn verhaal kwijt kan, maar niet de auto in kan met ledematen. Maar kun je meer doen?
Het enige wat ik me nog bedacht, auto in de achteruit en zo'n 10km/h aanhouden. Tegen de tijd dat iemand dan bij je auto is, is ie zo uitgeput dat ie toch niks meer kan doen.
 
Nee, ik snap dat de politie er weinig mee kan, maar toevallig had ik gisteren een zelfde soort situatie. Iemand is het niet eens met de rijstijl van de bestuurder van de auto waar ik ook in zit, en begint met de brake checks. Ik beveel mijn bestuurder de auto in elk geval op de vluchtstrook te zetten omdat ik liever een boos iemand stil heb staan dan een boos iemand met 120 over de snelweg voor me wil hebben. Meneer brake-check stopt ook en stapt vervolgens uit. En dan?

We hebben het raam maar op een kiertje open gedaan, zodat ie zn verhaal kwijt kan, maar niet de auto in kan met ledematen. Maar kun je meer doen?
Het enige wat ik me nog bedacht, auto in de achteruit en zo'n 10km/h aanhouden. Tegen de tijd dat iemand dan bij je auto is, is ie zo uitgeput dat ie toch niks meer kan doen.

Vluchtstrook kan ik goed begrijpen, alleen zou ik het niet aanraden om achteruit te rijden op de snelweg :+ . Volgens mij hebben jullie juist gehandeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan