Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Tijdens een tourtje een paar boze blikken van ANWB stelletjes op leeftijd die boos naar mij loeren omdat ik hun rustige fietsroute verpest met mijn luidruchtige motor. Ach, weer eens wat anders dan witte bestelbusjes die punten scoren voor hun 'poging tot doodslag' ranglijstjes!
 
Ja zeker: vanmiddag rond 15:10 stond er een Volvo politieauto zonder verlichting in het donker onder het tweede (nogal lange) viaduct na de Ketheltunnel (A4 richting Den Haag) op de vluchtstrook geparkeerd.
Naast de auto een diender met lasergun.
Ik vond hem daar eigenlijk gevaarlijk staan, maar netjes met ~100km/u er voorbij.
Stond er daar weer 1tje??? Al tijden daar geen politie meer gezien. Niet met lasergun en ook niet met flitskastje.
 
Well, misschien niet helemaal pasbaar in dit topic maar; Als jethelm-dragen heb ik graag een goed-oogafdekkende (wind) zonnebril of gele bril op.
Bij de bouwmarkt kan ik ze niet (meer) vinden die ook goed tegen wind beschermen.

Enige tijd geleden was ik voor een ducati-onderdeeltje bij de plaatselijke motoport en zag 'speciale' gele brillen
Je weet wel op zo'n rek met afbeeldingen van motorrijders er op die zo'n ding op hebben..
..Ik passen.. leek goed.. maar 17 euro voor zo'n stuk plastic is wel een boel geld maar goed.. maar die ik nu heb heeft krassen en dat is vooral met nat weer in de avond/donker erg lastig...

Dus toch maar gekocht.. Laten we eens gek doen!

Was ik vandaag in de vers geopende decathlon in Groningen.. beetje bij de boksspullen en andere zooi kijken..Zie ik gele brillen!
Doe zo'n ding op.. komt me wel bekend voor.. en voor 4,99.. meenemen die hap!

Kom ik thuis..
Het is EXACT dezelfde als die van 17 euro van de motoport! :o :Y
Was het geen aanbieding?
 
Net onderweg naar huis, regende, maar niet heel hard ofzo. A1 Apeldoorn > Deventer.
Op de IJsselbrug zit er zo'n mooie kuil in de weg.........

Die stond dus vol water!, nog nooit van mijn leven meegemaakt dat daar een plas lag.

Gelukkig ingeblikt in een stevig blikje, klap je met 120km/u in een plas van 10 cm diep en een halve meter breed.

Vrouwlief schrok zich kapot, wat een knal gaf dat.
Zag hem te laat, en noodstop op een drukke snelweg voor een plas is ook niet heel handig, wel ff snel 2 handen aan't stuur ipv de gebruikelijke 1
 
Die kuil is een foutje en niemand heeft eraan gedacht dat daar water in zou blijven staan, ik heb het wel vaker meegemaakt met de vrachtwagen 's nachts, ff slipandslidesuicide *O*
 
Vanochtend een opvallend hoog aantal motoren op de weg, is de zomer begonnen?
Het blijft irritant dat je soms opgesloten zit tussen autombilisten die het voor elkaar krijgen het hele verkeer te blokkeren door 3 rijstroken breed even snel en naast elkaar te rijden.
Achterop komend verkeer stuikt daardoor in elkaar en ontneemt elkaar de mogelijkheid om op een behoorlijke manier tijdig naar de afslaande rechter rijstrook te komen.
 
Nou, deze motorrijder op de A7 zat absoluut niet opgesloten, er was alle ruimte. Toch reed hij constant op een meter of drie vlak achter een vrachtwagen.

Eerst zag ik hem bijna niet, toen dacht ik van "zie ik het nou goed", en toen dacht ik "wat bezielt zo iemand?" Zou 'ie geen benzine meer hebben of zo? We hadden wel volop wind mee. Werkelijk alle ruimte om in te halen, en het is daar 130. En dan recht in het midden en star vooruit kijken. Misschien wilde hij het profiel van de rechterband van dat karretje achterop de waggel voor hem visueel inspecteren?

Ik vond het maar eng.

1400493


1400494


1400495
 
Nou, deze motorrijder op de A7 zat absoluut niet opgesloten, er was alle ruimte. Toch reed hij constant op een meter of drie vlak achter een vrachtwagen.

Eerst zag ik hem bijna niet, toen dacht ik van "zie ik het nou goed", en toen dacht ik "wat bezielt zo iemand?" Zou 'ie geen benzine meer hebben of zo? We hadden wel volop wind mee. Werkelijk alle ruimte om in te halen, en het is daar 130. En dan recht in het midden en star vooruit kijken. Misschien wilde hij het profiel van de rechterband van dat karretje achterop de waggel voor hem visueel inspecteren?

Ik vond het maar eng.

Bekijk bijlage 1400493

Bekijk bijlage 1400494

Bekijk bijlage 1400495
Das toch zeker 2 BMW-1300R-lengte = 8 meter!!
 
Hij heeft niet zo'n hoog windscherm als jij, hij waaide misschien wel bijna van z'n fiets af. :+
Op de terugweg vanuit Zwaag naar Amsterdam had ik dat begrepen... Tegen de wind in op een Vstrom 650 met een laag schermpje (huur-/leenmotor NIWA). Man man wat een herrie. Ja, zo'n FJR met hoog tourscherm is een zegen. Maar toch...

Das toch zeker 2 BMW-1300R-lengte = 8 meter!!
Inderdaad, nou je het zegt :)

Anyway, dit lijkt me voor niemand leuk rijden zo, dus hij zal er wel een reden voor hebben gehad, maar toch betwijfel ik of dit voor welk probleem dan ook de beste oplossing is.
 
Vanochtend heerlijk afgesneden op de rotonde. Een kerel in, hoe kan het ook anders, een witte bus met aanhanger die vond dat ik de rotonde leeg genoeg was. Ik mocht even een noodstop stoppen, was ook weer lang geleden.

Het vervelende vind ik alleen dat ik dan zo'n gast niet duidelijk kan maken wat voor een ongelooflijke egoïstische teringlijer ik hem vind. Want hij reed natuurlijk vrolijk door. Maar dan voel ik mijn bloed wel even koken. :(

Vervolgens tijdens het filteren een motoragent die stilstond tussen 2 rijstroken, daarachter een motorrijder aan het wachten tot ie er langs kon. Gelukkig waren ze al 'uit de weg' toen ik dat punt passeerde.
 
Gisteren toen ik nog geen 5 minuten van huis was kwam ik twee shampoos tegemoet gereden (Lees Quadrijder en Crossmotorrijder) die van een parkeerplaats afkwamen. De crossmotor vondt het nodig om een meter of 50 op zijn achterwiel te rijden. Overigens toen ik weer langs kwam op de terugweg stond er een politieauto verdekt achter een vrachtwagen opgesteld, op die parkeerplaats. 1+1=2? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan