Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Later, ook met de vierwieler maar dan met de mini me in de solo seat van de buggy.... een jonge dame (naar later bleek een k*twijf) had haar kleine iets wat gedateerde autootje op de rolstoel oversteek (of hoe je zo'n verlaagd stukje stoep ook mag noemen) gezet. Zat druk in de auto te werken aan haar insta.... Raampje op een kier. Ik wilde graag over steken, dus vroeg of ze bewust was dat ze op de oversteekplek stond. "Ja" was het antwoord. Let wel, er waren over een stuk van 50 meter misschien 4 auto's te vinden. Dus ruimte te over. Ik vroeg....zou je misschien daar in het vak willen staan? Nope... die bomen.... Ik doe dat niet.
Ik gaf niet op.... misschien 1,5 meter naar achteren? (Geen bomen, geen oversteekplaats) helaas... ze zei letterlijk:" nee ik zet hem hier". Sommige mensen.

Sommige mensen hebben gewoon schijt aan de rest van de wereld, denken dat alles om hun draait. Asociale kutlui.

Ik woon boven twee winkels, waarvan een telefoonwinkel dus dan weet je wel wat voor volk daar over de vloer komt. Parkeerplekken zijn er niet, behalve dan 200 meter verderop een enorme parkeerplaats bij een grote supermarkt, maar je gaat natuurlijk geen 200 meter lopen naar een winkel. Dus parkeer je je auto gewoon op de stoep, die precies zo breed is dat er net een auto kan staan. Alarmlichten aan, want dan is alles geoorloofd. Dat de de rest van de wereld dan maar over de rijbaan om jou auto heen moet zien te komen dat doet er verder niet toe. Dat de bewoners van het bejaardenhuis even verderop (want die kunnen blijkbaar wel 200 meter lopen voor hun dagelijkse boodschapjes) bijna hun nek breken omdat ze met hun rollator van de stoep, over de rijbaan, om de auto, en daarna de stoep weer op, dat maakt ook niet uit. En dan zou je misschien nog de hoop hebben dat als de bestuurder dit schouwspel ziet gebeuren hij/zij zich bezwaard voelt en de auto weg haalt, maar nee hoor, de ander past zich wel aan hun aan.

Je begrijpt dat dit regelmatig leidt tot buitengewoon gezellige situaties, en dat mijn relatie tot die winkeleigenaar ook nogal te wensen overlaat. Die laten het tenslotte ook gewoon gebeuren, ondanks dat ze er al herhaaldelijk op zijn aangesproken. En dit gebeurd niet een keer, maar soms wel 20x per dag. Want ze moeten alleen maar "even snel" wat halen.
 
Sommige mensen hebben gewoon schijt aan de rest van de wereld, denken dat alles om hun draait. Asociale kutlui.

Ik woon boven twee winkels, waarvan een telefoonwinkel dus dan weet je wel wat voor volk daar over de vloer komt. Parkeerplekken zijn er niet, behalve dan 200 meter verderop een enorme parkeerplaats bij een grote supermarkt, maar je gaat natuurlijk geen 200 meter lopen naar een winkel. Dus parkeer je je auto gewoon op de stoep, die precies zo breed is dat er net een auto kan staan. Alarmlichten aan, want dan is alles geoorloofd. Dat de de rest van de wereld dan maar over de rijbaan om jou auto heen moet zien te komen dat doet er verder niet toe. Dat de bewoners van het bejaardenhuis even verderop (want die kunnen blijkbaar wel 200 meter lopen voor hun dagelijkse boodschapjes) bijna hun nek breken omdat ze met hun rollator van de stoep, over de rijbaan, om de auto, en daarna de stoep weer op, dat maakt ook niet uit. En dan zou je misschien nog de hoop hebben dat als de bestuurder dit schouwspel ziet gebeuren hij/zij zich bezwaard voelt en de auto weg haalt, maar nee hoor, de ander past zich wel aan hun aan.

Je begrijpt dat dit regelmatig leidt tot buitengewoon gezellige situaties, en dat mijn relatie tot die winkeleigenaar ook nogal te wensen overlaat. Die laten het tenslotte ook gewoon gebeuren, ondanks dat ze er al herhaaldelijk op zijn aangesproken. En dit gebeurd niet een keer, maar soms wel 20x per dag. Want ze moeten alleen maar "even snel" wat halen.
Soms lopen autobanden spontaan leeg.
 
Sommige mensen hebben gewoon schijt aan de rest van de wereld, denken dat alles om hun draait. Asociale kutlui.

Ik woon boven twee winkels, waarvan een telefoonwinkel dus dan weet je wel wat voor volk daar over de vloer komt. Parkeerplekken zijn er niet, behalve dan 200 meter verderop een enorme parkeerplaats bij een grote supermarkt, maar je gaat natuurlijk geen 200 meter lopen naar een winkel. Dus parkeer je je auto gewoon op de stoep, die precies zo breed is dat er net een auto kan staan. Alarmlichten aan, want dan is alles geoorloofd. Dat de de rest van de wereld dan maar over de rijbaan om jou auto heen moet zien te komen dat doet er verder niet toe. Dat de bewoners van het bejaardenhuis even verderop (want die kunnen blijkbaar wel 200 meter lopen voor hun dagelijkse boodschapjes) bijna hun nek breken omdat ze met hun rollator van de stoep, over de rijbaan, om de auto, en daarna de stoep weer op, dat maakt ook niet uit. En dan zou je misschien nog de hoop hebben dat als de bestuurder dit schouwspel ziet gebeuren hij/zij zich bezwaard voelt en de auto weg haalt, maar nee hoor, de ander past zich wel aan hun aan.

Je begrijpt dat dit regelmatig leidt tot buitengewoon gezellige situaties, en dat mijn relatie tot die winkeleigenaar ook nogal te wensen overlaat. Die laten het tenslotte ook gewoon gebeuren, ondanks dat ze er al herhaaldelijk op zijn aangesproken. En dit gebeurd niet een keer, maar soms wel 20x per dag. Want ze moeten alleen maar "even snel" wat halen.
Bij ons in de buurt bij de coffeeshop, waar ze geen koffie schenken, staat een bordje met : "foutparkeerders worden niet geholpen!". Misschien is dat een goed idee? En anders bij de gemeente misschien van die "blokkeer"? stenen aanvragen, zodat er niet meer geparkeerd kan worden.
 
Bij ons in de buurt bij de coffeeshop, waar ze geen koffie schenken, staat een bordje met : "foutparkeerders worden niet geholpen!". Misschien is dat een goed idee? En anders bij de gemeente misschien van die "blokkeer"? stenen aanvragen, zodat er niet meer geparkeerd kan worden.
Die blokkeer stenen liggen hier ook in de straat, zijn een soort betonnen piramides, maar in sommige huizen hebben ze 3 of zelfs 4 auto's....( Let wel... er is per huis ruimte voor 2 auto's op eigen terrein... als je kiest om je eigen terrein daarvoor te gebruiken natuurlijk....) Dus daar hebben de bewoners de stenen omgekeerd, dus met de punt de grond in.... mooi vlakke onderkant en hoppa auto's, werkbusjes ... op de stoep...
 
of als je dan de minder valide medemens hinderd, de bestuurders deur vastlijmen, kijken of dat dan nog zo leuk is, als je elke keer door je 205 moet kruipen O-)
:N
Je kan die deur beter even smeren zodat hij makkelijk open gaat.


Een flinke klodder vet achter de deurgreep bijvoorbeeld.
(Ter lering en vermaak)
 
Pfff oude man die zn auto op het allerlaatste moment werkelijk echt haaks voor me de afrit opgooit.
Moest een enorme uitwijk maken en het scheelde niks of ik had me echt op hem te pletter gereden.

Ik ben normaal niet zo van de road rage maar ik héb hem toch uitgefoetert nij het stoplicht.
Schaam ik me nu wel een beetje voor :$ maar zo close heb ik het nog niet eerder meegemaakt.
 
Schaam je maar niet, hij had het verdiend.
Kan me nog een afl. Van blik op de weg voor de geest halen, oudere vrouw reed tegen de richting in de snelweg op.... werd in de aflevering gesuggereerd dat ze haar rijbewijs moest inleveren. Niet meer bekwaam geacht.
 
Kan me nog een afl. Van blik op de weg voor de geest halen, oudere vrouw reed tegen de richting in de snelweg op.... werd in de aflevering gesuggereerd dat ze haar rijbewijs moest inleveren. Niet meer bekwaam geacht.
Is nu wegmisbruikers geworden en in dit programma komen veel aso’s en huftergedragingen voor die niet bekwaam geacht worden om hun rijbewijs te behouden.

Maar worden vaak met een boete of waarschuwing en foei niet meer doen hé afgedaan.
 
Is nu wegmisbruikers geworden en in dit programma komen veel aso’s en huftergedragingen voor die niet bekwaam geacht worden om hun rijbewijs te behouden.

Maar worden vaak met een boete of waarschuwing en foei niet meer doen hé afgedaan.
Blik op de Weg is geen Wegmisbruikers geworden, het concept wel. De twee programma's staan mijlenver uit elkaar.

Ik reed gistermiddag van Den Haag naar Amsterdam over de A4, vijfbaans geloof ik. Staat er ineens iemand de band van zijn aanhangwagen te verwisselen op de vluchtstrook. Aan de wegkant nota bene! :/
 
Blik op de Weg is geen Wegmisbruikers geworden, het concept wel. De twee programma's staan mijlenver uit elkaar.

Ik reed gistermiddag van Den Haag naar Amsterdam over de A4, vijfbaans geloof ik. Staat er ineens iemand de band van zijn aanhangwagen te verwisselen op de vluchtstrook. Aan de wegkant nota bene! :/
Blik op de weg werd op het laatst door Sissing gepresenteerd en werd het tijd om ermee te stoppen. Wegmisbruikers bestond toen ook al en vulde ook dit onmisbare gat op :P
 
Blik op de weg werd op het laatst door Sissing gepresenteerd en werd het tijd om ermee te stoppen. Wegmisbruikers bestond toen ook al en vulde ook dit onmisbare gat op :P
De politie heeft het contract beëindigd en de televisie producent is failliet gegaan. Blik op de weg moderniseerde niet, Wegmisbruikers kreeg een modern likje en was daarmee bij het grote publiek populairder. Ook bij mij. :9 Maar ik snap wat je bedoelt.
 
Troelstrakade Den Haag. Is 1 baan beide kanten op, bij de stoplichten meerdere banen voor rechtdoor. Dus moet je na de stoplichten van links naar rechts ritsen/invoegen. Eerste keer ging ik rechts staan. Oude Mazda station met vuilniszakken tot het dak links van mij. Die liet ik maar voor gaan, reed naast me. Prima. Volgende stoplicht ging ik links, want kortere rij en reed wat vlotter door.
De auto naast me moest ik met veel gas extra inhalen, dus besloot erachter te gaan. Die mazda moet nog zo'n beetje het kruispunt over dus ik ga op m'n gemakje achter die andere auto.
Komt die mazda ineens met VOL gas op me af en toeteren en wil me hinderen..... 8)7
Dat je denkt.... WAAROM? Ik zit al ver voor je. Kennelijk kon hij het niet hebben dat ik voor hem ging.... mafklapper.... 8)7

En ook een paar keer op een rotonde dat een andere auto zich voor mij wil proppen, terwijl ik al op de rotonde rijd. Dat ik een kleine auto rijd betekent niet dat ik voor je rem....
 
2 meter tussenruimte achter mij op de snelweg is meer dan voldoende blijkbaar. Terwijl ik op dat moment niet naar rechts kan omdzt ik iemand aan t voorbijrijden ben, en het linkervak leeg is :?
 
Zal wel niet het goede topic zijn maar toch:
Afgelopen maandag 3 juni geslaagd voor mijn laatste examen motorrijbewijs . Dinsdag maar het gemeentehuis en met spoed dat pasje aangevraagd !

Gister ( zondag ) dan voor het eerst rijden ik
Op de motor van een collega ( A2 motor ) en hij op mijn A motor ( die ik tijdelijk had gekocht ter motivatie voor het rijbewijs ) . Voor het eerst zonder hesje en oortje de weg op ! Kan het eigenlijk nog niet geloven maar het eerste wat mij opviel wat een warm onthaal in motorland , iedereen groet elkaar en toen we met motorpech stonden wel 3 motorgroepjes gehad die stopte om te helpen !

Nu snel opzoek naar een goede A2 motor en dan elke weekend hiervan genieten
 
Zal wel niet het goede topic zijn maar toch:
Afgelopen maandag 3 juni geslaagd voor mijn laatste examen motorrijbewijs . Dinsdag maar het gemeentehuis en met spoed dat pasje aangevraagd !

Gister ( zondag ) dan voor het eerst rijden ik
Op de motor van een collega ( A2 motor ) en hij op mijn A motor ( die ik tijdelijk had gekocht ter motivatie voor het rijbewijs ) . Voor het eerst zonder hesje en oortje de weg op ! Kan het eigenlijk nog niet geloven maar het eerste wat mij opviel wat een warm onthaal in motorland , iedereen groet elkaar en toen we met motorpech stonden wel 3 motorgroepjes gehad die stopte om te helpen !

Nu snel opzoek naar een goede A2 motor en dan elke weekend hiervan genieten
Je eerste ritje en nu al motorpech ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan