Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik stond hier, net achter t laatste stukje vangrail niet echt een plek waar je een auto met alarmlichten over het hoofd kan zien:
https://www.google.nl/maps/@51.9258...4!1slnhh_DttjqiT7Zw53Qy1lw!2e0!7i13312!8i6656
Doorrijden was niet echt een optie met een band waarvan het hele loopvlak eraf lag, de eerstvolgende afrit is al heel kort en onoverzichtelijk en een paar 100m ervoor geen vluchtstrook aan de rechterkant, daar wil je niet een stapvoets rijdende auto tegenkomen. Was dus echt afhankelijk van ANWB/Rijkswaterstaat.
Vervangen was t eerste wat k had geprobeerd, maar in de toolkit van de auto zit een dop 19, maar de wielmoeren zijn 17 :/ Naast nieuwe banden ook een extra dopje 17 in de auto leggen straks.

Is het misschien een 2 zijdige dop? (Ik heb voor de motor zo'n dop die je op 2 manieren op de hevel kan klikken en is 2 zijdig ene kant is 17 andere 19.... ofzoiets.)

-edit: Praxis linkje naar het ding dat ik heb:

https://www.praxis.nl/tuin-buitenle...ccessoires/wielmoersleutel-17192123mm/5320126
 
Op de velg kom je ook een heel eind. Kijk maar eens naar achtervolgingen door politie op TV. Die ontvluchtenden houden akelig lang lekker de gang er in. En jij hoeft dat maar over één kilometer. Maar ja, dat is mijn mening.
 
Politie heeft takeldienst ingeschakeld omdat de ANWB onbereikbaar is en nog steeds niets van zich heeft laten horen.
Wàt???

Nou kan het natuurlijk in een onbezonnen moment gebeuren dat er iets gebeurt waardoor je je wielen er niet afkrijgt maar ik vind toch wel dat je een wielsleutel bij je hoort te hebben... Affijn, lering voor de volgende keer... Kruissleutel doet wonderen, kan je ook nog eens lekker verlengen.

Omdat mijn wagen veelal zwaarbeladen is, dan hebben we het over 2,5 ton, heb ik aan het schaarkrikkie al een hydraulische potkrik toegevoegd... Desalniettemin wilde ik zelf mijn winterwielen er op zetten maar ik duwde alleen maar klinkertjes de grond in :+

Een sleutel met één arm gaat altijd wringen op de moer en daar heb je met een kruissleutel geen last van omdat je er op kan gaan staan en de andere kant naar je toe trekt
 
Wàt???

Nou kan het natuurlijk in een onbezonnen moment gebeuren dat er iets gebeurt waardoor je je wielen er niet afkrijgt maar ik vind toch wel dat je een wielsleutel bij je hoort te hebben... Affijn, lering voor de volgende keer... Kruissleutel doet wonderen, kan je ook nog eens lekker verlengen.

Omdat mijn wagen veelal zwaarbeladen is, dan hebben we het over 2,5 ton, heb ik aan het schaarkrikkie al een hydraulische potkrik toegevoegd... Desalniettemin wilde ik zelf mijn winterwielen er op zetten maar ik duwde alleen maar klinkertjes de grond in :+
Dat is altijd nog minder erg dan dat je de kriksteun door de kokerbalk heen drukt ... 😫
 
Wàt???

Nou kan het natuurlijk in een onbezonnen moment gebeuren dat er iets gebeurt waardoor je je wielen er niet afkrijgt maar ik vind toch wel dat je een wielsleutel bij je hoort te hebben... Affijn, lering voor de volgende keer... Kruissleutel doet wonderen, kan je ook nog eens lekker verlengen.

Omdat mijn wagen veelal zwaarbeladen is, dan hebben we het over 2,5 ton, heb ik aan het schaarkrikkie al een hydraulische potkrik toegevoegd... Desalniettemin wilde ik zelf mijn winterwielen er op zetten maar ik duwde alleen maar klinkertjes de grond in :+

Een sleutel met één arm gaat altijd wringen op de moer en daar heb je met een kruissleutel geen last van omdat je er op kan gaan staan en de andere kant naar je toe trekt
Veel auto's worden niet eens meer met reserveband of thuiskomertje geleverd. Mijn zakelijke auto heb ik dan ook geen sleutel bij mij, maar ik heb ook niks om een band mee te vervangen. Mijn vriend met de zakelijke auto volgens mij ook niet.
 
Veel auto's worden niet eens meer met reserveband of thuiskomertje geleverd. Mijn zakelijke auto heb ik dan ook geen sleutel bij mij, maar ik heb ook niks om een band mee te vervangen. Mijn vriend met de zakelijke auto volgens mij ook niet.

In mijn laatste twee lease-auto's alleen een soort lijm en een klein compressortje geleverd. Om een prop te lijmen, even op te pompen tot het eerste tankstation en daar te wachten op de hulptroepen. Gelukkig nog nooit nodig gehad, 1x een lekke band gehad maar toen stond de auto voor de deur.
 
Op de velg kom je ook een heel eind. Kijk maar eens naar achtervolgingen door politie op TV. Die ontvluchtenden houden akelig lang lekker de gang er in. En jij hoeft dat maar over één kilometer. Maar ja, dat is mijn mening.

Omdat ik niet vlucht voor de politie heb ik geen zin om:
-met mn velg het asfvalt te beschadingen met bijbehorende kosten (loopvlak was al helemaal los van de band)
-op zeer lage snelheid op een snelweg zonder vluchtstrook te rijden gedurende bijna 2 kilometer in het donker waar al vaak ongelukken gebeuren.
-nieuwe velgen te kopen omdat de oude aan gort is
:N

Wàt???

Nou kan het natuurlijk in een onbezonnen moment gebeuren dat er iets gebeurt waardoor je je wielen er niet afkrijgt maar ik vind toch wel dat je een wielsleutel bij je hoort te hebben... Affijn, lering voor de volgende keer... Kruissleutel doet wonderen, kan je ook nog eens lekker verlengen.
Had alles bij me om het wiel te wisselen, maar de krik/dopsleutel die bij de auto zitten was dus de verkeerde maat. Wielmoeren 17mm en de dopsleutel 19 B|
Nooit eerder wielen hoeven los te halen dus ging er vanuit dat originele wielbouten en de ongebruikte gereedschapskit onder het reservewiel op elkaar afgestemd zouden zijn. Als ik dat had geweten had ik wel een van mn doppen 17 in de auto gelegd ;)
 
Wàt???

Nou kan het natuurlijk in een onbezonnen moment gebeuren dat er iets gebeurt waardoor je je wielen er niet afkrijgt maar ik vind toch wel dat je een wielsleutel bij je hoort te hebben... Affijn, lering voor de volgende keer... Kruissleutel doet wonderen, kan je ook nog eens lekker verlengen.

Ik mag hopen dat je niet op de snelweg je wielen gaat wisselen? De vluchtstrook is de dodelijkste plaats op de snelweg en met zeer grote regelmaat worden voertuigen die op de vluchtstrook staan geraakt door passerende voertuigen die 90 tot 140 km/u gaan. Dan wil je daar niet net achter of onder liggen.

Gewoon even wachten op een gratis IM-sleep naar een veilige plek waar je heerlijk op je gemak een band kan wisselen.
 
Omdat ik niet vlucht voor de politie heb ik geen zin om:
-met mn velg het asfvalt te beschadingen met bijbehorende kosten (loopvlak was al helemaal los van de band)
-op zeer lage snelheid op een snelweg zonder vluchtstrook te rijden gedurende bijna 2 kilometer in het donker waar al vaak ongelukken gebeuren.
-nieuwe velgen te kopen omdat de oude aan gort is
:N


Had alles bij me om het wiel te wisselen, maar de krik/dopsleutel die bij de auto zitten was dus de verkeerde maat. Wielmoeren 17mm en de dopsleutel 19 B|
Nooit eerder wielen hoeven los te halen dus ging er vanuit dat originele wielbouten en de ongebruikte gereedschapskit onder het reservewiel op elkaar afgestemd zouden zijn. Als ik dat had geweten had ik wel een van mn doppen 17 in de auto gelegd ;)
Ik heb altijd een kruissleutel bij me ,lekker makkelijk ,boordgereedschap is vaak kwalitatief 0
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Vandaag op de Monkey provinciaal van Deventer richting Twello. Is een klein stukje 2 baans met gescheiden rijbanen, dan een verdrijvingsvlak en gewoon 2 richtingen enkel baans.
Gele auto haalt me in, terwijl verdrijvingsvlak naast me begint, haalt een 2e auto me is, hij gaat over het verdrijvingsvlak (moet ie zelf weten) maar naast mij rijdend, dwingt hij me geforceerd naar rechts, door me doodleuk van de weg te rijden en te snijden, ja hij had me prima gezien.
Nou met 80-85 op de klok een auto ontwijken, dan zijn die kleine wieltjes best wankel.

In dorp Twello de auto direct ingehaald, voor hem gaan rijden en midden op de weg gestopt en naar meneer toegelopen.

Of hij dat normaal vond, en waarom hij mij in hemelsnaam doelbewust van de weg rijdt.

"Ik wilde je duidelijk maken dat je met een brommer 80 rijdt" :?:?:?:?:?, dus als jij het verschil tussen een motorplaat en een brommerplaat niet kent, en je bent van mening dat ik iets doe waarvan jij vind dat ik dat niet mag, rijdt je me maar doelbewust van de weg?????
Zijn vrouw zij nog, zie je wel, 't is wel een motor. |(|(

Was op dat moment ook niet heel vriendelijk meer.
Heb hem voor de voeten gegooid dat hij ook gewoon excuses kon maken ofzo, in plaats van stomme kut uitvluchten en smoesjes op te hangen.
Toen zij hij sorry, man moest me echt beheersen om die lul niet uit zijn auto te slepen, hij zat overigens te trillen als een rietje, mooi verdiend zo.
Man wat was ik link, uitwijken met 80 lukt dus gewoon niet op die kleine wieltjes.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gisteren ff een leenblikje om mijn zoon en een paar maatjes naar voetbal te brengen, suzuki alto, daar stap je niet in, die trek je aan ;)
Als je daarmee op de rotonde rijdt, moet je ook remmen als er verkeer de rotonde nadert, ze rijden er dus gewoon op en door als je al op de rotonde rijd. Net als vaak met de motor gebeurd. In zo'n blikje wordt je dus ook niet serieus genomen, rij zelf altijd wat grotere modellen, dan heb je dat niet zo is mijn ervaring
 
Gisteren ff een leenblikje om mijn zoon en een paar maatjes naar voetbal te brengen, suzuki alto, daar stap je niet in, die trek je aan ;)
Als je daarmee op de rotonde rijdt, moet je ook remmen als er verkeer de rotonde nadert, ze rijden er dus gewoon op en door als je al op de rotonde rijd. Net als vaak met de motor gebeurd. In zo'n blikje wordt je dus ook niet serieus genomen, rij zelf altijd wat grotere modellen, dan heb je dat niet zo is mijn ervaring

Je moet ook anders rijden in die blikjes ;) Niet zo defensief, maar juist tegenovergestelde.
Gewoon duidelijk laten weten dat je em er gewoon vol in klapt in zo'n geval door wat extra gas te geven, schade aan jouw auto is immers vele malen minder (duur) dat de luxe lease bak die em er voor wil prakken. Dan haken ze toch vaak af.
Tijdje met een micra/charade gereden en ik pakte altijd mn voorrang in zo'n geval en bijna nooit last gehad van iemand die er em ervoor propte.
Op 1 keer na, toen heb ik de charade vol zin zn zijscherm/voordeur geparkeerd terwijl hij nog ff snel tussen mij en de auto voor me dacht de rotonde op te kunnen met z'n nieuwe 5 serie :+
Meneer kreeg meteen nog een boete voor het niet verlenen van voorrang door de agent die poolshoogte kwam nemen en hij mocht onder toeziend oog van de agent de schuldbekentenis invullen_O-
 
Vandaag op de Monkey provinciaal van Deventer richting Twello. Is een klein stukje 2 baans met gescheiden rijbanen, dan een verdrijvingsvlak en gewoon 2 richtingen enkel baans.


Was op dat moment ook niet heel vriendelijk meer.
Heb hem voor de voeten gegooid dat hij ook gewoon excuses kon maken ofzo, in plaats van stomme kut uitvluchten en smoesjes op te hangen.
Toen zij hij sorry, man moest me echt beheersen om die lul niet uit zijn auto te slepen, hij zat overigens te trillen als een rietje, mooi verdiend zo.
Man wat was ik link, uitwijken met 80 lukt dus gewoon niet op die kleine wieltjes.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kleine wieltjes? Welke maat zit er dan onder je motor? Zijwielen?
 
Je moet ook anders rijden in die blikjes ;) Niet zo defensief, maar juist tegenovergestelde.
Gewoon duidelijk laten weten dat je em er gewoon vol in klapt in zo'n geval door wat extra gas te geven, schade aan jouw auto is immers vele malen minder (duur) dat de luxe lease bak die em er voor wil prakken. Dan haken ze toch vaak af.
Tijdje met een micra/charade gereden en ik pakte altijd mn voorrang in zo'n geval en bijna nooit last gehad van iemand die er em ervoor propte.
Op 1 keer na, toen heb ik de charade vol zin zn zijscherm/voordeur geparkeerd terwijl hij nog ff snel tussen mij en de auto voor me dacht de rotonde op te kunnen met z'n nieuwe 5 serie :+
Meneer kreeg meteen nog een boete voor het niet verlenen van voorrang door de agent die poolshoogte kwam nemen en hij mocht onder toeziend oog van de agent de schuldbekentenis invullen_O-

Blik was niet van mij, en uitleggen dat je de auto van de moeder van een vriendje TL rijdt omdat iemand voorrang nam, vind ik toch vervelend om uit te leggen, bij eigen blik ben ik het zeker met je eens
 
Goed bezig. Valt me op dat er vaak rommel op de weg ligt. Meestal zand en steentjes maar regelmatig zie ik stukken plastic van aanrijdingen, stukjes hout die van kar gevallen zijn of iets dergelijks. Linke soep voor motorrijders en scooters en dergelijke.
 
Goed bezig. Valt me op dat er vaak rommel op de weg ligt. Meestal zand en steentjes maar regelmatig zie ik stukken plastic van aanrijdingen, stukjes hout die van kar gevallen zijn of iets dergelijks. Linke soep voor motorrijders en scooters en dergelijke.
Een paar dagen geleden lag er op de A28 een heel spatbord van een vrachtwagen. De vrachtwagen stond 1,5 km verderop in een vluchthaven met een busje van de bandenboer. Die spatbord is dan wel nu bij de linker vangrail neergelegd maar als die op de weg ligt dan maak je een flinke smakker. Die jongess zijn niet echt klein. (Snel)Wegen schoonmaken is alleen niet makkelijk met de drukte, als er al een potje voor is. Ik zie de wegen ook graag wat netter.
 
Ik zag laatst nog een weginspecteur (denk ik, zo iemand in zo'n Rijkswaterstaat-pick up) zonder de weg af te kruisen (A200 bij Rottepolderplein) oversteken vanaf de vluchtstrook naar de linkervangrail om een dood beest op te scheppen. Lijkt me toch ook niet echt veilig.
 
Ik zag laatst nog een weginspecteur (denk ik, zo iemand in zo'n Rijkswaterstaat-pick up) zonder de weg af te kruisen (A200 bij Rottepolderplein) oversteken vanaf de vluchtstrook naar de linkervangrail om een dood beest op te scheppen. Lijkt me toch ook niet echt veilig.
Het verhaal gaat dat het dode beest eerder die dag hetzelfde uitgehaald heeft om een weginspecteur op te scheppen, welke een paar uur daarvoor hetzelfde deed om een dood dier op te scheppen, die daar dan weer terecht gekomen was toen hij een weginsp...

:+
 
Dode dieren moeten zsm van het asfalt. De zoab kan daar niet tegen en dan treedt er veel eerder rafeling op (steentjes laten los uit de bitumen). Dit door de dierlijke vetten en sappen.....

Het wordt zelfs bijgehouden waar deze dieren op het asfalt liggen, afhankelijk van het contract van een aannemer (garanties, pas na x jaar deklaag vervangen etc) en RWS.

Maar idd, langs en op snelwegen werken is gevaarlijk.
 
Hmmm. Zomaar ging het FI lichtje weer branden van m'n Viffer. Al de tweede keer deze week 8)7
Toch zet ik 'm even uit, dan weer aan en hoppa lichtje weg :?
 
Vanmiddag (wel in blik) vanaf de A15 naar de A16 (barendrecht -> Rotterdam centrum). Net de bocht voorbij krijg je invoegend verkeer vanuit Ridderkerk erbij.

Vol inde file, (ivm pech geval op de Brienernoord) het invoegend verkeer keurig al ritsend zowel voor als achter mij.

TOTDAT er een of andere achterlijke 1e Klas RAND DEBIEL vol mijn baan op komt zetten met zo'n blik van jij REMT maar voor mij..

Ja, FOUT!!!!
vol de toeter er op en stug blijven rijden.
De dwaas steeds dichterbij.
Ter visualisatie:
Mijn rechter spiegel zat dus letterlijk voor zijn linker spiegel.
En dan ook gewoon stug voor zich uit blijven staren als een poffertje.

En het mooie, de weg die loopt dus licht gebogen linksaf om op de A16 uit te komen.
Laat ik dus nu net op het juiste stuk zitten.
Uit eindelijk koos hij toch maar eieren voor zijn lease bak.

Om vervolgens even achter mij te blijven hangen op ruime afstand, om daarna volgas over de vluctstrook rechts in te halen..

Hij heeft nog geluk gehad dat ik niet meer in mijn oude bakkie rond rijd, dan had de file geheid wat langer geweest..

Sommige dwazen moeten ze direct het rijbewijs van in nemen..
 
Je moet ook anders rijden in die blikjes ;) Niet zo defensief, maar juist tegenovergestelde.
Gewoon duidelijk laten weten dat je em er gewoon vol in klapt in zo'n geval door wat extra gas te geven, schade aan jouw auto is immers vele malen minder (duur) dat de luxe lease bak die em er voor wil prakken. Dan haken ze toch vaak af.
Tijdje met een micra/charade gereden en ik pakte altijd mn voorrang in zo'n geval en bijna nooit last gehad van iemand die er em ervoor propte.
Op 1 keer na, toen heb ik de charade vol zin zn zijscherm/voordeur geparkeerd terwijl hij nog ff snel tussen mij en de auto voor me dacht de rotonde op te kunnen met z'n nieuwe 5 serie :+
Meneer kreeg meteen nog een boete voor het niet verlenen van voorrang door de agent die poolshoogte kwam nemen en hij mocht onder toeziend oog van de agent de schuldbekentenis invullen_O-
Heel herkenbaar inderdaad.
Ik heb een oude Ford ka en precies hetzelfde.
Een keer met ritsen/invoegen wilde een gozer in z'n dure BMW/Audi vol over het verdrijvingsvlak en zich er tussen proppen. Uiteindelijk heb ik geremd omdat het een opgefokt petje was. Ik zag mezelf al in mekaar geslagen worden, omdat zo iemand de verkeersregels niet snapt.... No thanks... Ik zag namelijk geen nette afhandeling voor me. En dat werd nog bevestigd door alle haat gebaren die ik kreeg. Stumper.

Paar dagen terug op de A12 richting den haag. Ergens tussen gouda en zoetermeer. Stuk waar je 100 mag.
Rechts een vrachtwagen, midden een auto die dus naar links ging om de vrachtwagen in te halen. Ik was al op de middelste baan mensen aan het inhalen en die auto voor mij kwam aardig snel dichterbij. Dus ik kijk, zie van ver een busje aan komen. Dus ga naar links, netjes knipperlichtje.
Komt die opgefokte vol op m'n bumper kleven en met groot licht en alles seinen. En ik reed geen 105 en ook geen 110. 😂 Ik gaf al wat meer gas dan mocht om die auto in te halen.
Dat busje kwam echt met een noodgang op mij af. Mafklapper. 8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan