Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik vind het ook altijd zo ongemakkelijk als ik aan het filteren ben en het verkeer gaat weer rijden, dat sommige automobilisten dan alsnog ruimte gaan geven. Op dat moment zijn we al aan het optrekken naar 80-100, maar de bestuurder laat z'n gas los om in de spiegel kijkend naar de zijkant van de baan te sturen (vaak bijna de middenberm in inderdaad) . Ondertussen verdwijnt de rest van de auto's voor hem al aan de horizon...

"ja kijk nou maar gewoon voor je en geef gewoon gas, ik hoef er helemaal niet meer langs!"
*tuf tuf tuf*

"nou weet je wat..."
*Broaaap*
 
:^ Probeer ik ook, vanuit de auto, maar ja, jij en ik zijn motorrijders, en de meeste blikkers zijn dat natuurlijk niet. Kon ik die mensen maar op een of andere manier een berichtje sturen of zo, waarmee ik iets genuanceerder zou kunnen zeggen van "bedankt voor uw attentheid, maar gewoon voorspelbaar rechtdoor rijden en dan niet al te dicht bij die andere rijstrook is echt voor iedereen veel chiller" :) Maar ja... We zijn jammerlijk beperkt in onze communicatie op de weg.
Weer een argument voor mijn idee dat emailtjes/berichten aan een kenteken kunnen sturen super handig zou zijn. Ik bedacht dat voor het eerst toen ik een keer een auto van een vreemde zag waarvan een achterlicht stuk was. Inmiddels heb ik al heel vaak gedacht: goh, kon ik dit maar even laten weten!
 
Ik vind het ook altijd zo ongemakkelijk als ik aan het filteren ben en het verkeer gaat weer rijden, dat sommige automobilisten dan alsnog ruimte gaan geven. Op dat moment zijn we al aan het optrekken naar 80-100, maar de bestuurder laat z'n gas los om in de spiegel kijkend naar de zijkant van de baan te sturen (vaak bijna de middenberm in inderdaad) . Ondertussen verdwijnt de rest van de auto's voor hem al aan de horizon...

"ja kijk nou maar gewoon voor je en geef gewoon gas, ik hoef er helemaal niet meer langs!"
*tuf tuf tuf*

"nou weet je wat..."
*Broaaap*

die laatste ja ;)
 
Weer een argument voor mijn idee dat emailtjes/berichten aan een kenteken kunnen sturen super handig zou zijn. Ik bedacht dat voor het eerst toen ik een keer een auto van een vreemde zag waarvan een achterlicht stuk was. Inmiddels heb ik al heel vaak gedacht: goh, kon ik dit maar even laten weten!
Precies. Maar then again, als dat zou kunnen zou iedereen voor elk constructief mailtje natuurlijk tien doodsbedreigingen krijgen, dus misschien maar beter van niet.

Een ander geval is: waar verwacht je als motor ruimte op een weg met 1 rijstrook, links of recht?
De fout begint bij het verwachten. Je hebt nou eenmaal te accepteren wat je krijgt - ze zijn niet verplicht om ruimte voor je te maken of zo. En wat handig is is per stuk weg verschillend, en dan ziet iedereen het ook nog verschillend (zowel de ruimtemakende blikkers als de anticiperende motorrijders), dus ja... Eigenlijk weinig over te standaardiseren, I guess.

Omdat de meningen er over verschillend zijn is het dus beter om het vast te leggen: Altijd rettungsgasse.
Dat kan alleen als er ook altijd plek is voor rettungsgasse, en het dus niet afhangt van het inschattingsvermogen van de gemiddelde NL spitspiloot wat waar op welke weg mogelijk is, want de NL spitspiloot is gewoon niet bezig met ruimte maken, vooruit kijken en doorstroming. Zie het gedrag in voorrangssituaties en kruispunten: "ik ga er gewoon vast pal middenop/voor staan, dan hoef ik tenminste niet op anderen te wachten" en "het is groen dus ik rijd op, punt". Laakbaar gedrag, zeker, maar eerst dit meer ombuigen is echt nodig voordat je zo'n maatregel als verplichte rettungsgasse invoert. Daarbij is er op de plekken waar in NL altijd file staat al veel meer rekening gehouden met hulpdienstendoorgang, met brede vluchtstroken en best goed werkende rijstrooksignalering (afkruisen rijstroken en zo). Kortom, ik zie het toch niet zitten.

Nee joh, straks scheuren de brutaalste automobilisten er ook doorheen.:?;)
:^ en dat.
 
Er is ook zo iets als te veel ruimte maken voor motorrijders... Ik waardeer natuurlijk de intentie, maar bijna de berm inrijden is ook weer niet goed.

Ik wil dan ergens wel bedanken, maar ik wil het ook niet stimuleren, dus ik doe meestal maar niks... Ervaringen?
Of wat ik wel es meemaak in Den Haag voor een stoplicht dat ze me de ruimte willen geven door met de wielen stram tegen de stoeprand aan te rijden...
 
Vanmorgen een motorrijder die van re. erg vet door rood kwam,vervolgens met knipperlichten die gewoon bleven branden als hij ze aanzette afsloeg ,remlicht bleef ook nog ff nabranden, hij reed langs het kanaal ,daar had hij t hok ook in kunnen gooien ,als je met zulke rotzooi op de weg zit |( .
t geheel zag eruit als iemand die t allemaal geen ene fok interesseerde
 
Vanmorgen op de Lekdijk gereden van Schoonhoven, ja dat mag vandaag😜 naar Vianen en geen motorrijder tegengekomen 🤔
 
Op de motor een busbaan oversteken terwijl het busbaan stoplicht niet oranje knipperde. Met oordoppen in een en helm op worden die bussen toch wel erg stil, de toeter van de bus hoorde ik gelukkig nog wel, want het scheelde niet veel of ik zat naast de bumper vliegjes. Goede herinnering om voortaan toch weer wat beter te kijken en niet blind te vertrouwen op stoplichten.
 
1397539

onderweg ergens in duitsland mn kenteken kwijtgeraakt.
Was halverwege naar luxemburg dus ben maar weer terug gegaan
 
Ik vind jouw reactie eerder dikdoenerij dan af en toe wat Engelse kreten ergens tussendoor gooien.
Ach, Max en ik kennen elkaar al een tijdje, soort van. Mijn willekeurig gebruik van Engelse termen en/of anglicismen is in zijn ogen dikdoenerij, en dat weten we al best lang, want af en toe kan hij zich niet inhouden en moet hem dat weer even van het hart. Maar ik heb al meer dan eens uitgelegd dat dat voor mij natuurlijk taalgebruik is, en daar mag hij het verder mee doen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan