Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eerste dag natuurkunde op de MAVO: natuurkunde leraar klom op de tafel en sprong er weer van af "dit is zwaartekracht".Mijn "Stromingsleer" docent maakte jaren geleden ook een dergelijk vergelijk in de les, de theorie was wat verwarrend voor een deel van de klas.
"Geeft niet jongens, de overheid snapt het ook nog nietBekijk bijlage 1397031. Zie het als leiding met stromend water: Bij een dunnere leiding heb hogere snelheid om de zelfde volume per tijdseenheid te behouden. Ofwel, als het druk is op de weg en de weg wordt smaller, zal de snelheid op de smallere weg verhoogd moeten worden om de doorstroom te behouden"
Opeens snapte de hele klas de theorie, mooi volk die techneuten
Max, de A2 is bij Utrecht breder dan de startbanen van Schiphol en je mag daar grote delen niet harder dan 100. Als ik het me goed herinner levert het per dag twee ton aan bekeuringen op. Dat heeft niets meer met verkeersveiligheid te maken en alles met de kassa.
Het heeft alles te maken met die dorpjes die er langs liggen die al jaren lang succesvol procederen tegen het verhogen van de maximumsnelheid op de A2.
Waar staat ie? Dan trek ik 'm er even uit.Heeft te maken met een zeldzaam plantje 2 kilometer verder in de polder
Heeft te maken met een zeldzaam plantje 2 kilometer verder in de polder
Ik dacht dat het één of andere kever was, maar dat was bij het verlengen van de A4 voorbij Delft. Hier inderdaad een wazig plantje dat wordt aangegrepen om zogenaamde overlast tegen te gaan.
Dat WAS namelijk de oorzaak van het uitstel van de verlengde A4Kikkers kunnen dat ook.
Vandaag een paar keer meegemaakt. Zeer zeker niet zo niet extreem als jouw voorbeeld, maar zelfde strekking. Er was ruimte genoeg om te passeren maar een aantal bestuurders week ineens uit naar links of naar rechts op het moment dat ik wat dichterbij kwam. In dit geval wel een bedankje gegeven.Er is ook zo iets als te veel ruimte maken voor motorrijders... Ik waardeer natuurlijk de intentie, maar bijna de berm inrijden is ook weer niet goed. Beste blikkers, blijft toch in ieder geval binnen uw strook Ik vind mijn paadje wel en als het niet past past het niet.
Ik wil dan ergens wel bedanken, maar ik wil het ook niet stimuleren, dus ik doe meestal maar niks... Ervaringen?
Bekijk bijlage 1397293
Probeer ik ook, vanuit de auto, maar ja, jij en ik zijn motorrijders, en de meeste blikkers zijn dat natuurlijk niet. Kon ik die mensen maar op een of andere manier een berichtje sturen of zo, waarmee ik iets genuanceerder zou kunnen zeggen van "bedankt voor uw attentheid, maar gewoon voorspelbaar rechtdoor rijden en dan niet al te dicht bij die andere rijstrook is echt voor iedereen veel chiller" Maar ja... We zijn jammerlijk beperkt in onze communicatie op de weg.En die ruimte houd ik dus altijd, ik maak niet voor individuele motorrijders ruimte.
Nee joh, straks scheuren de brutaalste automobilisten er ook doorheen.Omdat de meningen er over verschillend zijn is het dus beter om het vast te leggen: Altijd rettungsgasse.
Gebeurd inderdaad vaak... ik weet ook nooit zo goed wat ik ermee aan moet. Wel eens iemand zonder goed te kijken z'n auto een slinger richting vluchtstrook zien geven. Moet je proberen op de tussenweg van de A4 naar de A9... daar komt de lijnbus met 60km/u over de vluchtstrook gedenderd bij drukte.Er is ook zo iets als te veel ruimte maken voor motorrijders... Ik waardeer natuurlijk de intentie, maar bijna de berm inrijden is ook weer niet goed. Beste blikkers, blijft toch in ieder geval binnen uw strook Ik vind mijn paadje wel en als het niet past past het niet.
Ik wil dan ergens wel bedanken, maar ik wil het ook niet stimuleren, dus ik doe meestal maar niks... Ervaringen?
Bekijk bijlage 1397293