Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Oeverloos oncontroleerbaar gelul, meer beledigingen en nog meer zielig doen over je dochter in een PM aan mij ... WTF?

... ik zal jouw pm hier niet posten, maar je ergens niet over wil praten kun je beter niet het laatste woord willen hebben... _O-

Snap je de hint, @nomko ?

Je hebt kennelijk van mbm een vrijbrief gekregen om hem respectloze hond te noemen, (want hij bond aardig in; als je maar hard genoeg schreeuwt kom je er mee weg, typische damage control van de huidige plisi ...) maar van mij krijg je zo'n vrijbrief niet.
Zoals ik al in de PM stelde, ga lekker door met mensen kwetsen ter meerdere eer en glorie van jouw leedvermaak.
 
En blijkbaar kunnen sommigen het niet opbrengen of relativeren om het met rust te laten en door te gaan met olie op het vuur te gooien
Zoals blijkbaar sommigen het ook niet kunnen opbrengen om het met rust te laten en daardoor niet het laatste woord hebben.

Of zoals sommigen zich iets te veel aantrekken van wat iemand op het internet die je niet kent zegt.
Hou dr zelf nou toch ook gewoon mee op man, dat was ondertussen 6 pagina's geleden.
(of ga vooral door, het is bijna vrijdag, tijd voor chips en een pot bier erbij)
 
Dit is een gevalletje lange tenen en vinden dat alleen jouw mening telt.
In the real world worden nu eenmaal wel eens dingen gezegd of geschreven die bij anderen verkeerd kunnen vallen.
Als men daar allemaal rekening mee moet gaan houden verstomt elke discussie.

Komop gewoon ff 3x slikken en tot 10 tellen en weer door.
Wordt het leven een stuk makkelijker en leuker van.
 
Oeh, deel 2. Chips paraat!


On topic, vet veel file vandaag, moest van Ermelo naar Nieuw-Vennep. Slecht idee om de auto daarvoor mee te hebben.
 
Beetje late reactie, maar in mijn vorige koekblikken ook al vanaf eind jaren 90 cruisecontrol gehad en mijn ervaring toen ik nog in de buurt van Amsterdam woonde is dat het het fijnste werkt als je net iets onder de maximumsnelheid instelt. Dan hoef je maar weinig uit te wijken, kunt lekker rustig toeren en doet de cruisecontrol waar hij voor is, zorgen dat je meer ontspannen aan het verkeer deel kunt nemen, ipv continu proberen te anticiperen op inhaalacties terwijl je zelf ook ingehaald wordt enzovoorts. Qua reistijd scheelt het trouwens weinig tot niets.
 
Kwam er vannacht achter dat een donker vizier niet heel handig is wanneer het mistig is, donker en het regent. Was blij dat ik de weg goed kende..

Vanochtend tijdens het filteren een busje dat lastminute van baan wilde wisselen, ik vol in de ankers en vervolgens bleef ie toch op zijn eigen baan. Wel even een momentje van ' ^*#$&*^, ga dan ook!' want ik sta nu toch al (bijna) stil.

Verder maak ik gewoon echt niks mee onderweg :N of juist :t
 
Kwam er vannacht achter dat een donker vizier niet heel handig is wanneer het mistig is, donker en het regent. Was blij dat ik de weg goed kende..

Dan zou je toch wel even een normaal vizier mee willen sleuren om dit soort dingen te vermijden :)
Rij in de zomer altijd met spiegelvisier, maakt alles bruin eruit zien, gelukkig al om 19u thuis dus ben ik de donkerheid voor ;)
 
Kwam er vannacht achter dat een donker vizier niet heel handig is wanneer het mistig is, donker en het regent. Was blij dat ik de weg goed kende..

Vanochtend tijdens het filteren een busje dat lastminute van baan wilde wisselen, ik vol in de ankers en vervolgens bleef ie toch op zijn eigen baan. Wel even een momentje van ' ^*#$&*^, ga dan ook!' want ik sta nu toch al (bijna) stil.

Verder maak ik gewoon echt niks mee onderweg :N of juist :t
Weer zo'n dingetje waar je wellicht van houd of haat: de helm met ingebouwd zonnevizier.
Ik reed altijd met mijn gewone- of zonne- vari-focus bril (vari-focus om de weg en de cockpit of navigatie goed te kunnen zien...leeftijd).
Tot mijn Shoei Multitec aan vervanging toe was en de opvolger Shoei Neotec standaard zo'n extra zonne-klap-raam bleek te hebben.
Zonnebril nooit meer op gehad: zo'n zonnevizier bewijst vooral zijn dienst als je bijvoorbeeld naar Noorwegen gaat en regelmatig van de volle zon (als je geluk hebt) zo'n donkere tunnel in duikt.
 
Mijn helm heeft een ingebouwd zonnevizier, maar vind het donkere vizier mooier.. in de donkere dagen heb ik er standaard het transparante vizier op en dan ben ik inderdaad blij met het ingebouwde zonnevizier.

Ben inmiddels aardig gewend aan het donkere vizier in de avond/nacht, maar dus niet in combinatie met mist en regen, bleek. :P
 
Gisteren op de snelweg zet een koekblikker plots z 4 knippers op. In de Verste verte geen file. Ik kom iets korter en zie dat ie platte band heeft links vooraan. Als die nou niet 2 kilometer terug als een asociale klootzak op enkele meters achter mij zat te duwen dan was imisschien wel gestopt.:+
 
had je een kraaienpootje uitgegooid ?? })
Nee k reed er achter. Die was mij daarvoor aan t opjutten, da voorbijgestoken. Ik reed rustig mn 120. Effe later naderde ik die terug omdat ie afremde. Ik moet wel zeggen dat ie nie slingerde of plots in paniek remde ofzo. Hij bleef wel rustig. Ik ben uit voorzorg toch maar effe op t meest linkervak gaan rijden kwestie van geen rubber rond de oren mee te krijgen
 
Op facebook was een discussie over het voeren van groot licht. Een groep motorrijders reed in Schotland en een van hun had een kapot dimlicht, woordoor hij met groot licht ging rijden. En de groep vond dat hij daardoor beter zichtbaar was en dus vroegen ze op facebook om meningen en die kwamen er.

Maar sommigen waren kennelijk dermate onvriendelijk dat de moderator het hele topic heeft verwijderd. Maar ik had er wel een stuk of wat kunnen lezen en wat mij opviel is dat een paar mensen zeiden dat je het beter niet kunt doen omdat je anderen verblindt, waardoor ze de afstand en snelheid niet kunnen schatten.

En rijd je tussen en file door, dan verblind je via de spiegels en lokt agressie uit. Ik denk dat het hier ook wel eens is besproken en ik ben het daar wel mee eens.
Maar een discussie kan alleen maar leerzaam zijn.
 
Gisteren bij KRC Genk - Standard Luik geweest, collega had VIP kaarten geregeld, dus wij naar Belgen land. Zeikes nat gerekend, draaien we de A2 daar op: ongeluk van heb ik jou daar. Opel Astra stond verkeerd om, motorblok lag twintig meter verder. Alle omstanders rustig achter de 'vangrail'.

Man wat een klapper moet dat geweest zijn! Stonden al 20 minuten in de file, geen nooddiensten te zien!
 
Op facebook was een discussie over het voeren van groot licht. Een groep motorrijders reed in Schotland en een van hun had een kapot dimlicht, woordoor hij met groot licht ging rijden. En de groep vond dat hij daardoor beter zichtbaar was en dus vroegen ze op facebook om meningen en die kwamen er.

Maar sommigen waren kennelijk dermate onvriendelijk dat de moderator het hele topic heeft verwijderd. Maar ik had er wel een stuk of wat kunnen lezen en wat mij opviel is dat een paar mensen zeiden dat je het beter niet kunt doen omdat je anderen verblindt, waardoor ze de afstand en snelheid niet kunnen schatten.

En rijd je tussen en file door, dan verblind je via de spiegels en lokt agressie uit. Ik denk dat het hier ook wel eens is besproken en ik ben het daar wel mee eens.
Maar een discussie kan alleen maar leerzaam zijn.
Ik rij motor en auto, het is knap irritant als een filterende motor zijn groot licht aan heeft, ik zie dan niets meer van de filterstrook en dus ook niet of er één of meerdere motoren achterelkaar aan komen. Verblinden, direct of via de spiegels is nooit goed.
Gewoon dim licht dus, ook buiten de file. De enige tijdelijke uitzondering is wanneer het dim licht defect is (tot m/v agent je staande houdt).
De gedragscode filteren is duidelijk en naar mijn idee prima:
 
Gisteren op de snelweg zet een koekblikker plots z 4 knippers op. In de Verste verte geen file. Ik kom iets korter en zie dat ie platte band heeft links vooraan. Als die nou niet 2 kilometer terug als een asociale klootzak op enkele meters achter mij zat te duwen dan was imisschien wel gestopt.:+
Je had alsnog kunnen stoppen om de andere banden ook lek te steken.})
 
Op facebook was een discussie over het voeren van groot licht. Een groep motorrijders reed in Schotland en een van hun had een kapot dimlicht, woordoor hij met groot licht ging rijden. En de groep vond dat hij daardoor beter zichtbaar was en dus vroegen ze op facebook om meningen en die kwamen er.

Maar sommigen waren kennelijk dermate onvriendelijk dat de moderator het hele topic heeft verwijderd. Maar ik had er wel een stuk of wat kunnen lezen en wat mij opviel is dat een paar mensen zeiden dat je het beter niet kunt doen omdat je anderen verblindt, waardoor ze de afstand en snelheid niet kunnen schatten.

En rijd je tussen en file door, dan verblind je via de spiegels en lokt agressie uit. Ik denk dat het hier ook wel eens is besproken en ik ben het daar wel mee eens.
Maar een discussie kan alleen maar leerzaam zijn.
Ik zit sporadisch in een auto. Als ik in de file sta, zie ik de motorrijders niet aankomen, ook niet als ze groot licht hebben. Van hinder kan dan ook geen sprake zijn. Wat wel hinderlijk is, zijn tegenliggers die denken dat een LED lampje uit China het summum van luxe en veiligheid is.
 
Ik zit sporadisch in een auto. Als ik in de file sta, zie ik de motorrijders niet aankomen, ook niet als ze groot licht hebben. Van hinder kan dan ook geen sprake zijn. Wat wel hinderlijk is, zijn tegenliggers die denken dat een LED lampje uit China het summum van luxe en veiligheid is.
Meestal weinig tegenliggers hoor in de file :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan