Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Pardon??? Zou je deze absurde en beledigende opmerking willen terugnemen aub.
Mijn dochter heeft een verstandelijke beperking wat ik hier al eerder aankaartte. Haar kosten om haar in leven te houden en te verzorgen is uit MIJN PORTEMONNEE!!!!! gekomen. Daar heb JIJ GEEN ENE STUIVER AAN MEEBETAALD!!!! Niemand hier trouwens. Jij hebt met jouw onbeholpen botte uitspraak geen ene benul wat ik en mijn vrouw allemaal hebben moeten doen en laten om er voor onze dochter te zijn. Ik wens het je niet toe maar hoop stiekem van binnen dat jij ooit eens in eenzelfde situatie terechtkomt, dan denk je wel 3x na over dit soort botte respectloze uitspraken en merk je zelf hoe kwetsend deze uitspraken zijn! Mag ik dan bij jou langskomen om jouw hulpbehoevende, absurd veel geld kostende zieke of gehandicapte familielid af te maken????? Doe het graag voor je!!!

RESPECTLOZE HOND BEN JE!!!
maxresdefault.jpg



Edit: Oh, beetje spuit-elf :+
 
Zorgverzekeraars redeneren ook aan de hand van VSL. Uiteindelijk vertegenwoordigen we allemaal een bepaalde economische waarde. Zo'n respectloze hond is het dus niet.
Kan wel zijn. Neemt niet weg dat mbm zn punt ook had kunnen maken op een andere manier. Dat het sarcastisch bedoeld is rechtvaardigt de opmerking niet. En ja ik weet waarover ik praat :)
 
Botbreuken/zware kneuzingen daar gelaten, mijn textiele motorpak zal mij 1000den malen beter beschermen tegen lelijke schaafwonden, opengereten ledematen, weet-ik-hoeveel operaties, (pijnlijke) therapieën, vreselijk lelijke littekens en de rest van mijn leven alleen maar pijn en last blijven houden omdat ik tegen beter weten en o zo slim was om ooit es in een waardeloze ongeschikte sportbroekje, korte mouw hemdje op een snelle Jap te stappen en er lekker mee door Den Haag te jakkeren! Daarom is mijn inschatting al stukken beter.

Waarom draag jij geen motorpak met ingebouwde airbag? Dan ben je nog beter beschermd.

Jij vindt ook dat een bepaalde mate van bescherming goed genoeg is, en dat vind die gast in zijn sportbroekje ook.
 
Dit had ik vorige week woensdag ook nog. Brandstof-metertje gaf keurig nog 34 km te gaan totdat de brandstof op was. 1200 meter voor afrit Nieuwegein dacht de motor daar anders over, dat werd zweten. Stopte nog een Suzuki rijder, heel attent, maar die kon me niet echt helpen (achteraf had ik best even kunnen aanhangen...).

Durfde het ook niet te delen, maar sinds jouw coming out...!

Hahaha

Meerdere Motorrijders schoten mij ook te hulp maar helaas had niemand een fles met benzine / rubberen slang bij zich.
 
Gisteren btw wel een grote hond tegen gekomen op een toch wel vrij drukke weg, hij nam er z n gemakkie van ,was best een grappig gezicht ,een zootje auto s en een bus en ik zei de gek moesten maar ff wachten tot hij over gestoken was :t
t ging allemaal goed dus t was leuk
 
Vandaag bijna vakkundig van de weg gereden. De beste heer minderde een beetje vaart, maar dat doen ze daar wel vaker op die manier.
Ik kwam van rechts :/... Stond er op z'n grafsteen.
 
Dan moet je niet selectief lezen. Als je dat niet doet en de tekst als geheel leest dan was er geen enkele reden om gepikeerd te zijn.
Ik bepaal zelf wel hoe ik lees. Heb zelfs de moeite genomen om die post 2x te lezen. Snap volledig dat t sarcastisch bedoeld was. En ik vind toch dat m zn punt had kunne maken zonder die opmerking. Ma hey, ieder z ding zeker ? Lul er maar lustig op los
 
Vaak kun je door te alleen te lezen de intonatie van de opmerking niet mee krijgen. Ik snap dat sommige opmerkingen niet leuk zijn maar men kan niet met iedereen rekening houden. De mensen moeten maar een beetje harder worden op dat vlak. Nog even en je mag ook niets meer zeggen over doktoren, elektriciens, loodgieters, advocaten en noem maar op. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden....
 
Uiteraard.
Zeker als blijkt dat iemand zo over zijn theewater gaat om een anders geïnterpreteerde opmerking.

@nomko Ik wist niet dat jij een gehandicapte dochter hebt.
Maar als ik dat wel had geweten had ik de opmerking ook gemaakt.
Ik vind het vervelend dat je zo reageert, dat geeft nl aan dat er een boel zeer bij je zit op dit vlak. En dat gun ik natuurlijk niemand !
En tegelijk weet jij ook niets over mij, wie weet heb ik 3 gehandicapte kinderen en een verlamde hond terwijl ik m'n hoogbejaarde buurman iedere dag uit bed help en als vrijwilliger op de buurtbus rij.

Doet dat allemaal ter zake ? Nee, helemaal niets.
De reply zul je in de juiste relatie moeten lezen en trots zijn op je dochter en de manier waarop je voor haar zorgt.
Hulde voor je instelling op dat gebied. ( dat had ik overigens ook gezegd als het wel betaald werd met geld uit 'de zorg' ;) )

Verder is er altijd wel iemand die in een reply iets kan vinden om boos over te worden. Het is slechts iemands mening of wellicht zelfs alleen maar pixels op een scherm. Niemand kan met iedereen zijn gevoelige punten rekening houden. Mijn reply was iig niet bedoeld zoals jij hem opgevat hebt en ik vind het vervelend als je daardoor een slecht gevoel hebt gehad, dat is op geen enkel moment de bedoeling geweest, het is slecht een zeer gecharcheerde opmerking.
MBM,

Uitleg geaccepteerd. Volgende keer zwak je dergelijke uitingen wat af om toch rekening met anderen te houden. Wij (mijn vrouw en ik) zijn dagelijks met onze dochter bezig. Dat trekt een zware wissel op onze leven. Daarnaast is zij bij het LUMC onder behandel/controle van een kinderarts/reumatoloog/geneticus daar we enkele jaren terug nog een klap kregen, men vermoed dat onze dochter SLE heeft maar kunnen dit nog niet exact bevestigen. Dus het komt bij ons van alle kanten binnen waaien.
Wij hebben nog nooit geldelijke steun of wat dan ook gevraagd van geen enkele instantie. Alle zorg die onze dochter nodig heeft hebben wij haar gegeven. Hoe zwaar het ook was voor ons. Voor elke ziekenhuis bezoek, school gesprekken en wat al niet meer namen we vrije dagen voor op. We hebben zelfs geen mantelzorg of thuishulp of zoiets gehad ondanks dat we er wel recht op hebben. Het enige wat we wel geregeld hebben is de WLZ omdat ze nu naar haar dagbesteding gaat met een busje (halen/brengen) omdat ze absoluut niet zelfstandig met de OV kan.

Ja ondanks alles genieten we van onze dochter en ja we zouden het zo weer over doen als we de kans kregen. Dus ja, bepaalde opmerkingen komen kwetsend en beledigend over en ja tis niet meer dan normaal om rekening te houden met anderen en hun prive situatie. Fatsoen heet dat.

Ik ken jou niet en jij mij niet. Maar nu ken jij mij een stuk beter en ken je mijn thuis situatie. Wel iets om de volgende keer es goed over na te denken.


Ik wil deze hele discussie die ook door toedoen van anderen door ook olie op het vuur te gooien hierbij laten en wil iedereen beleefd vragen om deze discussie met rust te laten uit fatsoen en wederzijds respect. Nu kennen jullie allemaal mijn achtergrond van mijn dochter, dit zou genoeg moeten zijn voor jullie om te realiseren dat bepaalde opmerkingen (zoals MBM deze plaatste) kwaad bloed kan zetten bij mensen die in zo'n situatie verkeren.


Graag mijn beleefde verzoek/vraag om deze discussie nu te stoppen en te laten rusten voordat deze compleet ontspoort en er dingen wordt geplaatst die nog kwetsender zijn, niet alleen voor mij en mijn vrouw, maar ook voor anderen in eenzelfde situatie.

BEDANKT!
Nomko
 
Ik combineer motorrijden met OV, zodat jullie meer ruimte hebben 😀 (nee, heb een OV kaart van de baas). Ik scheur met de cb500 van mijn vrouw naar een station 8km verderop (zonder beschermende kleding, foei) via een landweg en parkeer de CB droog in de fietsenstalling bij het station. Helm en handschoenen in de topkoffer en klaar! Soms rij ik wel op en neer met de motor naar het werk, maar Twente-Arnhem in de spits is niet echt boeiend...
Wel een jaar lang gefietst naar dat station, maar te vaak bijna platgereden door busjes, met name witte😂.
 
In Rotterdam kwam bij het stoplicht iemand op zijn motor naast mij staan. Zo iemand die constant blijft revven met zijn absurd luide uitlaat, want zijn stationair op 5000 rpm gaf nog niet genoeg aandacht. Droeg natuurlijk ook een bijpassende Shark helm. Slaat zijn motor af zodra het stoplicht op groen springt en probeert om weg te rijden 😂

Hè bah, wat een vooroordeel weer zeg.
Misschien had de beste man gewoon net zijn rijbewijs gehaald, en heeft ie net zijn pas gekochte motor opgehaald die gewoon hoog staat afgesteld, en nog een onderhouds beurt gaat krijgen.

Zijn helm heeft ie bij de motor erbij gekregen.
 
Hè bah, wat een vooroordeel weer zeg.
Misschien had de beste man gewoon net zijn rijbewijs gehaald, en heeft ie net zijn pas gekochte motor opgehaald die gewoon hoog staat afgesteld, en nog een onderhouds beurt gaat krijgen.

Zijn helm heeft ie bij de motor erbij gekregen.
Dat zou eventueel kunnen, ware het niet dat dit verhaal zich afspeelde in Rotterdam.🤣
 
In Rotterdam kwam bij het stoplicht iemand op zijn motor naast mij staan. Zo iemand die constant blijft revven met zijn absurd luide uitlaat, want zijn stationair op 5000 rpm gaf nog niet genoeg aandacht. Droeg natuurlijk ook een bijpassende Shark helm. Slaat zijn motor af zodra het stoplicht op groen springt en probeert om weg te rijden 😂
Wat is er mis met een Shark helm? .. of was het zo’n Roof Boxer ding op z’n hoofd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan