Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Valt me wel op de omgeving Rotterdam erg vaak genoemd wordt in combinatie met idioot weggedrag. Toch blij dat ik mijn standpunt van liever achteruit naar Zuid-Limburg dan vooruit naar Rotterdam nog kan vasthouden. En dan om niemand specifiek aan te vallen, maar alles en iedereen lijkt daar zo vreselijk gehaast en geërgerd te zijn dat ik er gewoon naar van word.
Het wegennet rond Rotterdam is ook een drama. Er is geen echte ringweg of randweg maar een reeks van stukjes weg die samen een halve cirkel moeten vormen. Voeg daarbij rare ongelijkvloerse kruisingen met 50km bochten en halve spitsstroken en malle snelheidsbeperkingen. Dan heb je wel een recept voor raar verkeersgedrag. Alleen als je er geworteld bent kan je het begrijpen.
 
Het wegennet rond Rotterdam is ook een drama. Er is geen echte ringweg of randweg maar een reeks van stukjes weg die samen een halve cirkel moeten vormen. Voeg daarbij rare ongelijkvloerse kruisingen met 50km bochten en halve spitsstroken en malle snelheidsbeperkingen. Dan heb je wel een recept voor raar verkeersgedrag. Alleen als je er geworteld bent kan je het begrijpen.
Het is inderdaad te debiel voor woorden. Woon al jaren in Rotterdam en maak vaak gebruik van de A20, A4, A16 en A15. Trajectcontrole van 80 km/h op de A20 (en stukje A13) heel de dag, tot diep in de nacht of in de vroege ochtend (wanneer je dus door kan rijden) en wanneer het spits is en het ontiegelijk druk is mag je 100... en dan alsnog gaan hele volksstammen 80 rijden want ja, het is altijd 80 behalve rond 16:00 uur ofzo.

Straks de nieuwe A16 van Terbregseplein naar de A13, langs de airport. Ben benieuwd wat dat met het verkeer doet.
 
Dus op moment dat ik mee oprij met mn vriendin in koekblik ben ik ineens geen motorrijder meer? Dus de defenietie van echt is als een wezeloze tussen andere voertuigen door raggen. 😬

Nee, de definitie van “echt” is tegen je vriendin zeggen: schat, ik zie je zo thuis/wherever wel, ik ben met de motor dus ga niet aansluiten. :+

En echte motorrijders raggen niet als een wezenloze door files :N
 
Wat een hekel heb ik aan mensen die "inhalen" met 2 km/h verschil! :(:(:(
/einde rant

Vandaag wel mooi weer in de ochtend :)
Vanochtend had ik hem ook mooi. A28 Utrecht>Amersfoort, het stuk dat je 130 mag. Daar kun je meestal wel doortrekken naar 135 maar vanochtend kon dat maar in stukjes van zo'n 100 meter. Mensen bleven van strook wisselen, ik rijd 137 op strook 1, blik rijdt op strook 2 met 100. "Even inhalen", hop, met 100 km/h ervoor gooien. Het is blijkbaar te veel moeite om aan anderen te denken, of te spiegelen voordat je zoiets doet, of snelheid te maken voor je van baan wisselt.

Het ergste wat ik vanochtend had was dat er vier vrachtwagens uiterst rechts (rijstrook 3) reden. De achterste vrachtwagen vond het niet snel genoeg gaan dus gaat naar strook 2 om de andere drie vrachtwagens met 2 km/h verschil in te halen. Wat doen automobilisten op strook 2? Juist, die gooien de auto met 80 km/h voor mij waardoor ik vol in mijn remmen moet want ik had net weer naar 135 opgetrokken. Nou ja, ik heb verkeersinzicht dus had het wel aan zien komen maar ook als je het verwacht blijft het vreselijk vervelend. 8)7

Het is allemaal niet zo erg, het is alleen dat ik automatische rijsystemen meer vertrouw dan mensen op de weg en ik dit soort dingen tegen kom als ik daar geen zin in heb. Ik ben geen ochtendmens, ik probeer van de koffie af te blijven dus dan kan ik daar wel geïrriteerd van geraken.
 
Vanochtend had ik hem ook mooi. A28 Utrecht>Amersfoort, het stuk dat je 130 mag. Daar kun je meestal wel doortrekken naar 135 maar vanochtend kon dat maar in stukjes van zo'n 100 meter. Mensen bleven van strook wisselen, ik rijd 137 op strook 1, blik rijdt op strook 2 met 100. "Even inhalen", hop, met 100 km/h ervoor gooien. Het is blijkbaar te veel moeite om aan anderen te denken, of te spiegelen voordat je zoiets doet, of snelheid te maken voor je van baan wisselt.

Het ergste wat ik vanochtend had was dat er vier vrachtwagens uiterst rechts (rijstrook 3) reden. De achterste vrachtwagen vond het niet snel genoeg gaan dus gaat naar strook 2 om de andere drie vrachtwagens met 2 km/h verschil in te halen. Wat doen automobilisten op strook 2? Juist, die gooien de auto met 80 km/h voor mij waardoor ik vol in mijn remmen moet want ik had net weer naar 135 opgetrokken. Nou ja, ik heb verkeersinzicht dus had het wel aan zien komen maar ook als je het verwacht blijft het vreselijk vervelend. 8)7

Het is allemaal niet zo erg, het is alleen dat ik automatische rijsystemen meer vertrouw dan mensen op de weg en ik dit soort dingen tegen kom als ik daar geen zin in heb. Ik ben geen ochtendmens, ik probeer van de koffie af te blijven dus dan kan ik daar wel geïrriteerd van geraken.

Het zien aankomen en toch vol in de remmen moeten? :+

Baan verwisselen is na mijn weten voorrang verlenen maar inderdaad, zeer veel zijn geneigd hem gewoon naar links te gooien ongeacht wat eraan komt, en als je dan door snelheidsverschil inloopt en na hun mening te dicht op hun bumper komt tot je afzakt durven ze nog de rem aan te tikken ook, want dan hebben ze je ineens wel gezien ;)
 
Het zien aankomen en toch vol in de remmen moeten? :+

Baan verwisselen is na mijn weten voorrang verlenen maar inderdaad, zeer veel zijn geneigd hem gewoon naar links te gooien ongeacht wat eraan komt, en als je dan door snelheidsverschil inloopt en na hun mening te dicht op hun bumper komt tot je afzakt durven ze nog de rem aan te tikken ook, want dan hebben ze je ineens wel gezien ;)
Ik was erg geirriteerd geraakt van mensen die hem er bij een beetje ruimte tussen gooien waardoor ik elke keer weer moest afremmen dus wilde hem nu even op snelheid houden. Met halve verwachting in de remmen gaan is beter dan onverwachts in de remmen te moeten gaan. :Y Ik kijk op de snelweg altijd naar de rijbaanscheiding om richtingaanwijzers en vreemde bewegingen snel te spotten. Rechtdoor ga ik toch wel.

En "vol in de remmen" is in dit geval iemand die ongeoorloofd van rijstrook gaat wisselen waarbij daar eigenlijk geen ruimte voor is en er een snelheidsverschil van 50 km/h is. Handiger is om er voor te zorgen dat er niet zo'n snelheidsverschil ontstaat natuurlijk (harder moeten remmen, slechter zichtbaar omdat mensen slechts eenmaal in de 10 km spiegelen e.d.) maar ik was er vanochtend helemaal klaar mee. Ik wilde zo snel mogelijk op mijn werkplek geraken, ookal weet ik dat het verschil tussen afgelegde afstand met 100 of 130 km/h echt niet zo veel in aankomsttijd scheelt op een stuk 20 km snelweg.

Eenmaal op het werk aangekomen was ik daarom ook niet te genieten voor mijn collega's. Normaal heb ik daar minder last van terwijl er dagelijks toch behoorlijk wat incompetente apen op de weg zitten.
 
Ik maak het ook elke dag mee, en dan niet zomaar 1 keer, maar continu van dat soort debielen.

Ik vraag me dan altijd af: Steken die mensen ook zomaar lopend een straat over waar ze zien dat er een auto met 50km/h aan komt die heel erg zijn best moet doen om goed op te letten en remmen anders lig je er onder.
 
Ik maak het ook elke dag mee, en dan niet zomaar 1 keer, maar continu van dat soort debielen.

Ik vraag me dan altijd af: Steken die mensen ook zomaar lopend een straat over waar ze zien dat er een auto met 50km/h aan komt die heel erg zijn best moet doen om goed op te letten en remmen anders lig je er onder.
Waarschijnlijk wel.
 
Baan verwisselen is na mijn weten voorrang verlenen maar inderdaad, zeer veel zijn geneigd hem gewoon naar links te gooien ongeacht wat eraan komt, en als je dan door snelheidsverschil inloopt en na hun mening te dicht op hun bumper komt tot je afzakt durven ze nog de rem aan te tikken ook, want dan hebben ze je ineens wel gezien ;)

Ja maar ho even!!!!

bij richting aangeven om van baan te wisselen of bij invoegen verandert het betreffende voertuig toch een voorrangsvoertuig?

Of snap ik het niet O-)
 
Ik maak het ook elke dag mee, en dan niet zomaar 1 keer, maar continu van dat soort debielen.

Ik vraag me dan altijd af: Steken die mensen ook zomaar lopend een straat over waar ze zien dat er een auto met 50km/h aan komt die heel erg zijn best moet doen om goed op te letten en remmen anders lig je er onder.

Die auto zien ze dan ook niet omdat ze dan ook helemaal verdiept zijn in hun telefoon.....
 
Laatst bewerkt:
Zojuist ook weer raak..bontkraagje in een Clio, druk bellend, rijdt met knipperlichten aan en 50km/u de snelweg op en blijft op zn gemak met 50 de Ketheltunnel inrijden, zonder verlichting aan of wat dan ook :N
 
Ik werd vanmorgen in de aansluiting van de A15 naar de A27 richting Breda aardig gekleefd door een zilvergrijs Golfje. Maarja er reden auto's voor me, dus ik kon ook niet harder. Trekt ie 'm voor het begin van de blokmarkering al over het puntstuk heen om dan ook nog eens in één keer naar de meest linkerbaan te gaan. Redelijk asociale actie, opgefokt mannetje, zeker laat voor z'n werk ofzo...

Maar even later haal ik 'm op de Merwedebrug in omdat hij 90 rijdt waar je 100 mag...

8)7
 
Ik maak het ook elke dag mee, en dan niet zomaar 1 keer, maar continu van dat soort debielen.

Ik vraag me dan altijd af: Steken die mensen ook zomaar lopend een straat over waar ze zien dat er een auto met 50km/h aan komt die heel erg zijn best moet doen om goed op te letten en remmen anders lig je er onder.
Als er een zebrapad is steek ik idd gewoon over hoor. Al paar keer gehad dat iemand een noodrem moest maken omdat ze dachten dat ik wel op ze zou wachten. Gebrek aan kennis en toepassing van verkeersregels is echt erbarmelijk.
 
8<
In Zuid-Holland wonen 7x zoveel mensen per km2 als in bijv. Drenthe
Noem je precies die, waar ik heb gewoond en waar ik nu woon. :]
Het is inderdaad rustiger in het noord'n maar er wordt over het algemeen wel flink door gejakkerd.
Langzaam rijdende trekkers? Bestaan die nog? Die dingen rijden ook 60 km/u, terwijl ze maar 25 mogen ...
Daar is ook discussie over, verhoging van de snelheid naar 40km/u in combinatie met kentekenplicht. Dit loopt al een paar jaar, kan eigenlijk niet goed terug vinden wat de huidige stand van zaken is.
 
Ik maak de laatste tijd steeds vaker mee dat motorrijders (eigenlijk zijn het geen motorrijders maar berijders van een motorfiets, ofzo) achter aansluiten in een file :?
Gisteren nog bijvoorbeeld, op de A15. Ga dan lekker met de auto zou ik zeggen, zit je er immers nog een beetje comfortabel bij...
Vreemd is dat he. Laatst op de A28 moest ik wel in de file blijven staan, omdat de drie banen stilstonden en er totaal geen ruimte over bleef om tussen de auto's door te rijden....
 
Daar is ook discussie over, verhoging van de snelheid naar 40km/u in combinatie met kentekenplicht. Dit loopt al een paar jaar, kan eigenlijk niet goed terug vinden wat de huidige stand van zaken is.
Ik snap sowieso niet waarom dit niet allang is ingevoerd.
De meeste tractoren rijden gewoon over de weg, slopen de boel vele malen erger dan normaal verkeer, maar betalen geen wegenbelasting of verzekering.
En zonder kenteken zijn ze ook nog eens nergens voor aansprakelijk. Mn huisarts is vorig jaar aangereden op zn fiets door een tractor, brak zn arm en de tractor reed lekker weg. Aangifte gedaan, maar omdat ze niet konden bewijzen dat het de rode tractor met een kras over de zijkant en kapotte lamp van de boer naast het fietspad was (want geen kenteken) mocht hij zelf voor alle kosten opdraaien en zat de praktijk enkele weken met vervanging.
 
Noem je precies die, waar ik heb gewoond en waar ik nu woon. :]
Het is inderdaad rustiger in het noord'n maar er wordt over het algemeen wel flink door gejakkerd.
Maar alleen op de A28 want dat is de enige weg van enige betekenis die ze daar hebben en die is bedoeld om zo snel mogelijk van Overijssel naar Groningen te komen :+
 
Ik snap sowieso niet waarom dit niet allang is ingevoerd.
De meeste tractoren rijden gewoon over de weg, slopen de boel vele malen erger dan normaal verkeer, maar betalen geen wegenbelasting of verzekering.
En zonder kenteken zijn ze ook nog eens nergens voor aansprakelijk. Mn huisarts is vorig jaar aangereden op zn fiets door een tractor, brak zn arm en de tractor reed lekker weg. Aangifte gedaan, maar omdat ze niet konden bewijzen dat het de rode tractor met een kras over de zijkant en kapotte lamp van de boer naast het fietspad was (want geen kenteken) mocht hij zelf voor alle kosten opdraaien en zat de praktijk enkele weken met vervanging.
Een tractor moet gewoon wa verzekerd zijn, anders mag je de weg niet op.
En wegrijders na ongeluk heb je met de auto/motor/scooter ook, daar verandert dat kenteken echt niets aan.
 
Een tractor moet gewoon wa verzekerd zijn, anders mag je de weg niet op.
En wegrijders na ongeluk heb je met de auto/motor/scooter ook, daar verandert dat kenteken echt niets aan.
Veel boeren "zeggen" dat de tractor enkel op eigen terrein gebruikt wordt, dan is een verzekering niet nodig. En hoe ga je eenmaal op de weg die verzekering precies controleren zonder kenteken?
En wegrijden tot daar aan toe, maar als je 3 getuigen heb (vrouw en kinderen) die hadden makkelijk een kenteken kunnen noteren/foto maken met mobiel, want zo snel/klein is een tractor niet ;)
De foto was namelijk genomen, maar omdat er geen kenteken op stond kon deze niet worden gebruikt...
 
komende van de nolenslaan, Sittard, wil ik over de N276 de N297 op richting Heinsberg...


Zie ik dat het bovenste bord het bord C2 is :?

Daar heb ik melding van gemaakt bij 112, maar ik kan me toch niet zo erg vergist hebben???
 
Ik heb wel zo het gevoel nu dat ik een andere snelweg neem naar mijn werk, dat er (veel) harder gereden wordt.
Ik moet 150km/h rijden om met het verkeer mee te komen :')
Wel leuk natuurlijk zo'n lange commute zonder flitspalen (of zelfs plaatsen om mobiele controles te zetten :+)
 
Terug
Bovenaan Onderaan