Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ja en dan rij je in de avond op de A28 lekker 140km/u met je koekblik. Achter je de hele snelweg leeg en nader je 2 achter elkaar rijdende olifanten. O nee vrachtwagens. 2x raden wat er gebeurt?
Dat werd dus vol in de ankers en een vrachtwagen die eerst wilde inhalen en mij dus niet gezien had en vervolgens met een enorme ruk weer naar rechts ging. Denk dat alle lading ondersteboven lag in de laadruimte.
Of al naast een combinatie rijden ter hoogte van de dissel van de aanhanger en dan de combinatie vlot naar links zien komen.
Was maar goed dat er links naast de rijstrook een brede en op dat moment droge berm was zonder obstakels. Dat was mijn redding.
Wel leuk om te zien dat nadat al het stof opgetrokken was iedereen stil stond op de snelweg en de vrachtwagen chauffeur aan het zoeken was onder zijn vrachtwagen naar een verfrommeld koekblik.
Maar die reed alweer verder.
Vrachtwagen en ik zullen nooit meer vriendjes worden ook al heb ik al 33 jaar mijn vrachtwagen rijbewijs en weet ik echt wel wat het is om vrachtwagen te rijden.
 
Gister mijn duikfles verkocht, 12 liter, ongeveer een meter hoog en een kleine 20kg. Koper kwam hem ophalen op de motor, niet alleen een komisch gezicht. Maar zeker met de druk van ongeveer 200bar die in de fles aanwezig was, een levensgevaarlijk projectiel. Meneer vervoerde wel vaker dit soort dingen op zijn XJ900 Diversion.. Zelf rijd ik nog niet zo lang, maar als er veel of grote spullen mee moeten pak ik de auto wel.
Lat me raden, vastzetten met zo'n goedkope snelbinder? :+8)7
 
Nouwwwww....allemaal :P

Sommige kunnen beter eerst bij zichzelf te raden gaan of ze wel zo’n goede weggebruiker, verkeersdeelnemer en bestuurder zijn, dan dat ze van zichzelf vinden.
Inderdaad! De ene prutser vind zichzelf een goede chauffeur en de andere prutser meent dat ie het beste oordeel heeft! Wie van de 2 ben jij Jamais Vu? *O*
 
Inderdaad! De ene prutser vind zichzelf een goede chauffeur en de andere prutser meent dat ie het beste oordeel heeft! Wie van de 2 ben jij Jamais Vu? *O*

Hier rijden ze in alle smaken , op t toetsenbord wel allemaal perfecte chauffeurs
 
Inderdaad! De ene prutser vind zichzelf een goede chauffeur en de andere prutser meent dat ie het beste oordeel heeft! Wie van de 2 ben jij Jamais Vu? *O*
Geen van beide maar in al mijn bescheidenheid weet ik dat ik fouten maak in het verkeer en daardoor ook rekening met alle weggebruikers houd en hun fouten zo goed mogelijk probeer op te vangen.
 
Die kom je wel vaker tegen. Zoals ook bijvoorbeeld op de A 12 bij delft die samenkomt met de A4 (knooppunt Ypenburg Google Maps ) Daar moet je 3 stroken naar rechts om uit te voegen naar Ypenburg, Audi en Volvo MOETEN er met 140 rechts voorbij. Da's dus pech want ik ga gewoon naar rechts (in blik, motor is gas erop), dus hebben ze een probleem dat ze zelf op mogen lossen met claxon en ABS. Doe ik het fout omdat hun te hard rijden en rechts inhalen???
Maar wel ook klagen over anderen die zich op een asociale manier gedragen??
 
Serieus mannen en dames.
Wil niets meer horen en/of lezen dat mensen niet kunnen rijden.
Ze rijden allemaal erg netjes, met af en toe is een uitstapje naar warrigheid..

Geloof je mij niet?!?
Dan moet je eens een VOLLE week in ITALIË gaan rijden...
Dan heb je pas een idee van
"DIE IS MAF😨!!!!"

Na een halve dag heb ik mij maar heel snel aan gepast aan het verkeer.
*Rotondes, niet kijken gewoon gaan, liefst in een rechte weg.
*Richting aangeven, wat is dat?!?
*Bellen achter het stuur, NORMAALSTE zaak van de wereld.
*Invoegen op de snelweg, gewoon stapvoets doen.
*Bumperkleven, welnee joh, Slipstreamen noemen we dat.
*Inhalen over een doorgetrokken streep met tegemoetkomend verkeer, geen probleem. Gewoon doen, tegenligger gaat vanzelf op zij.
*Na passeren van de tolport (6baans breed, terug naar 2), niet kijken gewoon gaan

Dus al genoeg mee gemaakt in een week tijd.
Ofwel, echt GEWELDIG om daar te rijden.
Alles wat je heb geleerd, gewoon VERGETEN....


Bij deze dus alvast mijn excuses aan iedereen, mocht ik niet op tijd weer het Hollandse rijstijl hebben op gepakt..
😁😇
 
Serieus mannen en dames.
Wil niets meer horen en/of lezen dat mensen niet kunnen rijden.
Ze rijden allemaal erg netjes, met af en toe is een uitstapje naar warrigheid..

Geloof je mij niet?!?
Dan moet je eens een VOLLE week in ITALIË gaan rijden...
Dan heb je pas een idee van
"DIE IS MAF😨!!!!"

Na een halve dag heb ik mij maar heel snel aan gepast aan het verkeer.
*Rotondes, niet kijken gewoon gaan, liefst in een rechte weg.
*Richting aangeven, wat is dat?!?
*Bellen achter het stuur, NORMAALSTE zaak van de wereld.
*Invoegen op de snelweg, gewoon stapvoets doen.
*Bumperkleven, welnee joh, Slipstreamen noemen we dat.
*Inhalen over een doorgetrokken streep met tegemoetkomend verkeer, geen probleem. Gewoon doen, tegenligger gaat vanzelf op zij.
*Na passeren van de tolport (6baans breed, terug naar 2), niet kijken gewoon gaan

Dus al genoeg mee gemaakt in een week tijd.
Ofwel, echt GEWELDIG om daar te rijden.
Alles wat je heb geleerd, gewoon VERGETEN....


Bij deze dus alvast mijn excuses aan iedereen, mocht ik niet op tijd weer het Hollandse rijstijl hebben op gepakt..
😁😇
Zo wordt er hier in NL toch ook gereden, de Italianen hebben het van de NL-ers afgekeken })

Maar inderdaad, hoe Zuidelijker je gaat, des te gevaarlijker het verkeer is, een rijopleiding heeft daar niet de hoogste prioriteit en rijbewijzen zijn vaak “gekocht” :Y

Je kan het ze eigenlijk niet kwalijk nemen omdat ze niet beter weten :N
 
Ik moet zeggen dat 't in Roemenië ook erg is, maar vermoed dat drank er ook een aandeel in heeft..
 
Hongarije is "erg" , zeker buiten de stad had je af en toe echt het idee in een mad max scenario te zijn beland.

Polen kan erg zijn ( o wee als die gasten de voerbak ruiken )

Maar , die Italianen.. ja.. die zijn echt een klasse apart. Niet echt op de positive manier :) :)


Al kan de ring Parijs, of Antwerpen in de spits ook wel een bijzondere ervaring zijn trouwens.
 
Gisteren getankt bij de Shell in Heemskerk. Normaal pak ik de pin-pomp maar omdat ik even wilde kijken of ze heeeel toevallig kettingspray hadden (nee dus) toch maar eens naar binnen gewandeld om te betalen.

"Wilt u 12 cent bijbetalen voor de co2 uitstoot?"
Wut?? Nee.

Toch nog eens opgezocht, aha, Shell gaat boompjes planten en het is écht geen verkapte extra inkomstenbron?

Kweenie, ik vertrouw zulks niet. Sowieso, bijbetalen om je co2 footprint te verminderen een beetje onzin. Zó komt die elektrische motor er nooit. O-)
Nu lees ik al een tijdje mee met de verhalen over de Co2 uitstoot en het "compenseren" ervan...
Iemand een idee HOE dat gecompenseerd wordt? Bomen worden niet extra geplant, eerder gekapt (Oerwoud, palmolie iemand?), dus dat kan het niet zijn, het verbranden van geld geeft denk ik ook een negatieve waarde, Shell zegt hier wel dat ze boompjes gaan planten, maar ik heb nog nooit een bericht gezien dat er werkelijk ook boompjes ergens op aarde geplant zijn om te compenseren. Of is er ergens een KLM bos en Transavia-woud waar ik nog niet van weet? (Die liters kersosine moeten nu toch al een aardig bos hebben opgeleverd? Ergens? )
 
Ach, vandaag weer door de wegwerkzaamheden geweest bij Strand Nulde/Horst met de oplegger/wipkar. Heb hem met 72 in het midden gegooid, dat ding heet niet voor niets wipkar en ik heb weinig zin om uit te proberen wat er gebeurt als de rechterwielen in het gras komen. Dus bescherm ik de mensen die daar niet voor hebben geleerd voor traumatische ervaringen, hoe ze ook zitten te flitsen. Vmax is 70, ik rij al 72, dus doe maar kalm.
 
:^ Vinnik toch. Baustellen waar je 60 mag komen ze 120 voorbij, ik vind het helemaal top als vrachwagens de 2.10 mtr strook blokkeren. Niet als ze stilstaan
 
Ik haal dus vervolgens de vrachtwagens in, om meneer in de Volvo een minuut of 5 later tegen te komen in het verkeer. Goh, daar ben je veel mee opgeschoten.
Dat heb ik ooit gehad op de A28 bij Zwolle toen ik naar Den Haag reed bij mijn ouders vandaan in Oude Pekela. Bij Zwolle reed daar zo'n zelfbenoemde Nikki Lauda met hoge snelheid te slingeren door het verkeer (neem aan dat ie zowel links als rechts aan het inhalen was). Reed alles met een behoorlijke rotgang voorbij. Na Zwolle heb je nog een Shell bezinepomp, daar gestopt om te tanken en met normale snelheid (120 a 130) door naar Den Haag. Vanaf die tankstation is het zo'n dikke anderhalf uur rijden naar afslag 4 Voorburg net na knooppunt Prins Clausplein.

Mag je 3x raden naast wie ik stond voor het stoplicht onderaan afslag 4 ....
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Geen van beide maar in al mijn bescheidenheid weet ik dat ik fouten maak in het verkeer en daardoor ook rekening met alle weggebruikers houd en hun fouten zo goed mogelijk probeer op te vangen.
Dat, dat is de enige goede redenatie. niemand is perfect iedereen maak wel eens een fout. Op het moment dat jij (ik) een fout maak............
 
Om eens is wat positiefs te melden:

Een super kwalificatie gezien in hometown #46

Wat ik nog ga mee maken:
Morgen de GP IN hometown #46 kijken, en in de avond naar de memorial flame van Super Sic..

(En ja, het is indirect een soort van onderweg mee maken😇)
 
Terug
Bovenaan Onderaan