Er is weinig blauw meer op straat
Ik heb een blauwe motor en ook een blauwe auto. Telt dat ook?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er is weinig blauw meer op straat
Stiekem maak ik meer slinger dan mijn uitleg doet vermoeden.De SMIDSY op youtube legt het wel haarfijn uit hoe je toch beter kan opvallen in zulke situaties.
Tja, ik snap enerzijds de "frustratie", want ik zoef soepeltjes met zijkoffers tussen files door, meestal vlotter en gelijkmatiger dan de meesten dat zonder zijkoffers doen, want timmermansoog kennelijk. En ja, ik verbaas me soms over een boel onzekerheid van motorrijders m.b.t. hun eigen afmetingen ten opzichte van de beschikbare ruimte. En ik verbaas ik me ook over een boel onbegrip en agressief gedrag tussen motorrijders onderling, vooral nu het weer iets drukker wordt met motoren op de weg.Vanmiddag in de file op de a4 richting Rotterdam een Britse afgezant van de topkoffer brigade die met 50 door de file reed, maar bij elk stukje waar hij dacht niet doorheen te passen, toeteren en met beide voetjes op de grond hoofdschuddend ertussendoor liep. 9/10 was er zat ruimte maar meneer dacht blijkbaar een halve meter links en rechts nodig om ertussendoor te passen.
Er vervelend voor de motorrijders, waaronder ikzelf, achter hem die om de 20sec moesten stilstaan in de regen omdat die prutser zijn eigen breedte niet kan inschatten en dan maar alle andere mensen de schuld geeft
Herstel: dan komt er een einde aan jouw geduld (en dat van sommige anderen wss). Ik ben echter vrij geduldig van aard, somsLeuk en aardig, maar als het regent, het duurt langer dan 10 minuten en je staat om de haverklap onterecht stil dan gaf je beter in de auto kunnen zorgen en komt er wel een einde aan je geduld.
Vanmiddag in de file op de a4 richting Rotterdam een Britse afgezant van de topkoffer brigade die met 50 door de file reed, maar bij elk stukje waar hij dacht niet doorheen te passen, toeteren en met beide voetjes op de grond hoofdschuddend ertussendoor liep. 9/10 was er zat ruimte maar meneer dacht blijkbaar een halve meter links en rechts nodig om ertussendoor te passen.
Er vervelend voor de motorrijders, waaronder ikzelf, achter hem die om de 20sec moesten stilstaan in de regen omdat die prutser zijn eigen breedte niet kan inschatten en dan maar alle andere mensen de schuld geeft
Ja, het is daar hetzelfde als hier.Mag er in het VK gefilterd worden? Anders was het wellicht zijn eerste keer. En ja, dat kan irritant zijn als je er achter zit, maar we hebben het allemaal moeten leren door te ervaren, toch?
Althans, bij mijn rijlessen was het geen onderdeel van de lesmethodiek en heb ik daarna het lef moeten opbouwen om het uiteindelijk super onzeker en vol spanning uit te proberen.
Ja, het is daar hetzelfde als hier.
Filtering on your motorbike: What's the law? | Biker and Bike
Misschien was de man, of vrouw het gewoon niet echt gewend, of iets voorzichtig omdat het een ander land is, waar hij/zij reed.
Ik heb het ook nooit gehad tijdens m'n rijlessen, maar die waren al wat jaren geleden..
Overigens vanochtend een busje die dacht "Ik ben verkeerd gereden, dus verkeersregels gelden niet meer voor mij".
Keerde eerst hier (recht voor mijn neus) over een dubbele doorgetrokken streep (met lekker paar keer steken op een 70 km/u weg)
Om vervolgens hier rechtsaf te slaan. (Die tweede had ik wel aan zien komen, aangezien hij anders wel echt terug was gereden naar waar hij vandaan kwam).
Stomste is, als hij van de plek waar hij omkeerde even ver had doorgereden als hij nu terug moest, had hij gewoon netjes bij het stoplicht daar linksaf kunnen slaan en was hij zo geweest waar hij wezen moest...
Is het verboden om te keren op een weg met een dubbel doorgetrokken streep?
Post die vraag even in "techniek" en je krijgt gegarandeerd genoeg antwoorden.Afgelopen weekend de eerste zonnestralen gezien, dus: thermovoering uit de jas! 's middags heerlijk, 's ochtends toch nog wel erg k-k-koud. Vandaar dat ik vanmorgen bedacht om maar meteen de handvatverwarming aan te zetten, direct na het starten. Slaat de motor af Nog een paar gestart, slaat wel aan, maar ook direct weer af. Ik begon een beetje zenuwachtig te worden, maar dacht dat het wellicht met de hvw te maken kon hebben. Die uitgezet, starten en lopen Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom dit gebeurt. Ik bedoel, de motor heeft toch geen stroom nodig om te blijven lopen? (For the record: het is geen Zero oid ) Kan iemand hier zijn licht op laten schijnen?
Idd, en dan heb je een leuk zoekwerkje om daar de weinige zinnige antwoorden uit te halenPost die vraag even in "techniek" en je krijgt gegarandeerd genoeg antwoorden.
Verwarmingselementen nemen nu eenmaal redelijk wat stroom af.Het is ook niet voor niets dat de handvatverwarming van mijn Ducati pas boven de 2000 rpm werkt.
Ik bedoel, de motor heeft toch geen stroom nodig om te blijven lopen? (For the record: het is geen Zero oid ) Kan iemand hier zijn licht op laten schijnen?
Bij deze! Koude motor slaat af met ingeschakelde handvatverwarmingPost die vraag even in "techniek" en je krijgt gegarandeerd genoeg antwoorden.
Als het injectie is heeft ie wel degelijk stroom nodig om te blijven lopen (brandstofpomp, injectors en vergeet de onsteking niet).
Maar mijn vermoeden is dat je stationair toerental wat laag afgesteld staat. De hvv zorgt voor een extra belasting, waardoor bij een koude motor het blok het net iets te zwaar heeft, onder z'n minimum zakt en afslaat. Ik denk dat een '08 geen handmatige high-idle (injectie versie van een choke) meer heeft, maar je kan zelf het gas een stukje open houden. Waarschijnlijk had dat het probleem opgelost.